حمل اثاثیه منزل به ترکیه، شرایط و قوانین در سال 2024

حمل اثاثیه منزل به ترکیه

بدون شک خرید ملک در ترکیه، شروع یک زندگی تازه است و مهاجرت به این کشور، می‌تواند فرصت‌های بسیاری را در اختیار شما قرار دهد. به هر حال بعید می‌دانیم که کسی از زندگی در کشوری غنی و آزاد بدش بیاید. برای اثبات صحت این ادعا، بد نیست بدانید که طبق آمار منتشر شده در سال 2024، ایرانیان در صدر فهرست خریداران خانه در کشور ترکیه قرار داشتند.
اما این مهاجرت همیشه به این آسانی‌ها هم نیست و ممکن است با خود دردسرهایی را نیز به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، حمل اثاثیه به ترکیه یکی از همین مشکل‌هاست. حمل اسباب و اثاث خانه، همواره یکی از دغدغه‌های مهاجران بوده و به عنوان مشکلات خرید ملک در ترکیه مطرح می‌شده است.

ما در این مقاله از «استانبول همراه»، قصد داریم تا از صفر تا صد حمل وسایل منزل به ترکیه را بررسی کنیم؛ از قیمت حمل اثاثیه به این کشور آگاه شویم، با شرایط ارسال هوایی و زمینی آشنا شویم و در نهایت، چند مورد از شرکت‌های حمل و ارسال بار به ترکیه را نیز معرفی کنیم.

با ما همراه باشید.

مشاوره در زمینه حمل اثاثیه منزل به ترکیه

تیم مشاوره و کارشناسان « استانبول همراه » در امور خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت ترکیه، شهروندی و پاسپورت ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، تحصیل در ترکیه، خرید خودرو در ترکیه، کلیه امور بانکی و گرفتن نمایندگی برند های برتر ترکیه در کنار شماست.





    حمل اثاثیه به ترکیه به چه صورت است؟

    حمل لوازم منزل به ترکیه، از راه‌های بسیاری ممکن است و امری غیرممکنی به حساب نمی‌آید. این کار بسیار متداول است و به خواسته و تصمیم افراد بستگی دارد. اما از بین تمامی روش‌های، شاید بتوان دو روش زیر را از همه مطمئن‌تر دانست:

    • ارسال بار به ترکیه با روش کارگو

    این روش بیشتر توسط بازرگان‌ها و تجار انتخاب می‌شود و مهم‌ترین نکته‌ای که باید در رابطه با آن به یاد داشت؛ هزینه بالای ارسال است. استفاده از این روش، تنها برای کالاهای بسیار با ارزش و در شرایط خاص توصیه می‌شود.

    • ارسال بار به ترکیه با روش فریت

    اکثر کسانی که خواهان خرید خانه در استانبول هستند، معمولا از این روش کم دردسر برای ارسال و حمل اثاثیه به ترکیه استفاده می‌نمایند. این روش بسیار آسان است و روند اداری کمتری دارد و از همه مهم‌تر، هزینه‌ی آن بسیار کمتر است.

    شرایط حمل اثاثیه منزل به ترکیه، زمینی و هوایی

    همانطور که در بخش قبلی به آن اشاره کردیم، حمل اثاثیه و ارسال بار به ترکیه، از دو طرق زمینی و هوایی امکان‌پذیر خواهد بود. اما از بین این دو روش، کدام یک بهتر، امن‌تر و به صرفه‌تر است؟ در این بخش، این موضوعات را بررسی خواهیم کرد.

    • انتقال اسباب منزل به ترکیه از راه زمینی

    احتمالا اکنون دیگر خودتان می‌دانید که هزینه حمل اثاثیه منزل به ترکیه از طریق زمینی، بسیار ارزان‌تر و کم‌هزینه‌تر از سایر روش‌هاست. به علاوه، بد نیست بدانید که در این روش، هیچ محدودیتی برای اندازه، وزن و حجم بار نیز نخواهید داشت. شرکت‌های بسیاری هستند که می‌توانند حمل و نقل بار را به صورت بین‌المللی برای شما انجام دهند.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  راهنمای اخذ ویزای ترکیه

    برای ارسال زمینی اثاثیه به ترکیه، معمولا به کمک کانتینر، یا کامیون‌های کانتری انجام می‌پذیرد. برای این کار، ابتدا با توجه به حجم اسباب شما، اندازه کانتیر تخمین زده می‌شود؛ متداول‌ترین نوع کانتینر، کانتینر 40 فوتی است که طول آن 12 متر و عرض آن نیز 2 و نیم متر است.

    • انتقال اسباب منزل به ترکیه از راه هوایی

    این روش نیز از دیگر روش‌های محبوب ارسال اسباب منزل به ترکیه است، اما خب طبیعی است که هزینه‌ی آن، بیشتر از روش پیشین باشد. اما خب در همین ابتدا لازم به ذکر است که بگوییم برای مسافت‌های دورتر، این روش ممکن است به صرفه‌تر از روش زمینی باشد.

    این روش، با نام کارگو نیز شناخته می‌شود و حمل اثاثیه به ترکیه، از طریق هواپیماهای باربری انجام می‌پذیرد. در این روش محدودیت‌های برای حجم و وزن کالاها وجود خواهد داشت و حمل یخچال نیز ممنوع است. از جمله مزایای این روش، ارسال سریع اسباب منزل و در کمترین زمان، به کشور ترکیه است.

    10 قدم تا ارسال اثاثیه به ترکیه

    برای درک بهتر مراحل ارسال بار و اسباب منزل به ترکیه، ما آن را در 10 قدم خلاصه کرده‌ایم:

    1. کارشناسی بار

    در این مرحله، معمولا کارشناسان شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی، اثاثیه‌ی شما را بررسی کرده و تمام آن‌ها را فهرست می‌کند. به علاوه، برای بسته‌بندی آن‌ نیز تصمیمانی اتخاذ می‌شود.

    2. انتخاب کانتینر مناسب

    بعد از تخمین حجم بار، زمان آن است که کانتینر مناسبی برای آن انتخاب شود. همانطور که گفتیم، کانتینرهای 40 قوتی متداول‌ترین گزینه هستند.

    3. بسته‌بندی اثاثیه

    در این مرحله، تمامی اثاثیه‌ی منزل، به دقت بسته‌بندی می‌شوند تا در حین مسیر، دچار خرابی، شکستگی و خسارت نشوند.

    4. تهیه صورت و فهرست وسایل

    بعد از اینکه تمامی اسباب و اثاثیه بسته‌بندی شدند، دو فهرست یکی به زبان فارسی و دیگری به زبان ترکی (یا انگلیسی) تهیه شده و به گمرک ارائه می‌شود.

    5. سمپاشی و صدور گواهینامه بین‌المللی

    در این مرحله لازم است که طبق قوانین هر کشوری، تمام اسباب و اثاثیه، به خصوص لوازم چوبی، سمپاشی شوند. بعد از انجام این سمپاشی، گواهیمه متبر بین‌المللی برای ورود اثاثیه به کشور ترکیه، صادر می‌شود.

    6. بارگیری و ارسال به گمرک

    بعد از اخذ گواهینامه بین‌المللی، کانتینر اسباب و اثاثیه شما برای ارسال بار به ترکیه، به یکی از گمرک‌های کشور، ارسال خواهد شد. این مقصد، معمولا گمرک غرب تهران است.

    7. بازرسی و روند اداری گمرک

    در این مرحله، تمامی اسباب و اثاثیه‌ای که در کانتینر هست، بازرسی شده و توسط سگ موادیاب، بررسی می‌شود. بعد از کار کانتینر برای ارسال به مقصد، پلمپ می‌شود.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  با محله کادیکوی استانبول آشنا شوید

    8. صدور بیمه‌نامه بین‌المللی

    در این مرحله، با توجه به ارزش تخمینی بار، برای آن بیمه صادر می‌شود؛ مثلا برای هر میلیون تومان ارزش اثاثیه، هزار تومن حق بیمه دریافت می‌شود. داشتن بیمه برای ارسال اثاثیه به ترکیه، امری ضروری است و بیمه‌نامه باید به ترکی ترجمه شود.

    9. صدور بارنامه

    به عنوان آخرین مرحله رسمی برای ارسال بار به ترکیه، می‌توان به صدر بارنامه اشاره کرد. بارنامه نیز از جمله مدارک لازم برای ارسال بار به ترکیه است و درست به اندازه‌ی بیمه‌نامه، از اهمیت بالایی برخوردار است.

    10. ارسال نهایی بار به ترکیه

    اکنون همه چیز تکمیل شده و بار شما، سفر خود را به سمت ترکیه آغاز خواهد کرد. توجه داشته باشید که شرکت‌های ایرانی، معمولا بار شما را صرفا تا مرز ارسال می‌کنند. در این صورت لازم است که در شما، بار خود را از مرز ترکیه، تحویل بگیرید. گفتنی است که با آگاهی از شرایط و ضوابط اجاره و یا خرید ماشین در ترکیه، می‌توانید این کار را خودتان بر عهده بگیرید.

    قوانین ارسال بار و اسباب منزل به ترکیه

    طبیعی است که هر کشور، برای خودش، قوانین ارسال و دریافت بار خاصی را تعیین کرده باشد. برای ارسال و حمل اثاثیه به ترکیه نیز به همین منوال، قوانین خاصی وجود دارد که لازم است از آن‌ها تبعیت کنید. به طور مثال، باید بدانید که ارسال و وارد کردن هر گونه دستگاه نو و آکبند به ترکیه، ممنوع است؛ برای حل این معضل، تنها کافی است که فقط جعبه وسیله مربوطه را باز کرده، تا از این قانون، خلاصی یابید.

    به علاوه، ارسال لوازم خانگی به ترکیه، مانند لوازم صوتی و تصویری، مشمول مالیات است. پیشنهاد می‌شود که با مطالعه مقاله مالیات در ترکیه، اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب نمایید.

    علاوه بر موارد بالا، توجه داشته باشید که وارد کردن و حمل اثاثیه زیر به ترکیه نیز غدقن است:

    • خشکبار، آجیل و مواد غذایی خشک
    • حبوبات، برنج، غلات و…
    • میوه، سبزی و مواد غذایی منجمد
    • عرقیجات و ترشیجات
    • لوازم آرایشی و بهداشتی، به خصوص عطر و ادکلن
    • انواع دارو، دخانیات و…

    هزینه ارسال بار و اسباب منزل به ترکیه

    هزینه ارسال اثاثیه منزل به ترکیه، به موارد بسیاری بستگی دارد. از جمله:

    • حجم بار،
    • وزن وسایل،
    • فاصله استان مبدا از تهران
    • فاصله گمرک مبدا از مرز ترکیه و…

    همانطور که پیشتر در بخش‌های قبلی یادآور شدیم، هزینه‌ ارسال بار به ترکیه، به روش ارسال آن نیز بستگی دارد؛ ارسال زمینی کم‌هزینه‌تر و ارسال هوایی و از طریق کارگو، معمولا گران‌تر است. علاوه بر هزینه ارسال، لازم است که هزینه‌های جانبی آن را نیز، نظیر مالیات‌ها و… در نظر داشته باشید.

    شما می‌توانید با مطالعه مقاله هزینه های زندگی در ترکیه، در رابطه با این قبیل هزینه‌ها، اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

    اثاثیه خود را به ترکیه بفرستیم یا نه؟

    افرادی که قصد اخذ اقامت ترکیه را دارند، بدون شک در اولین قدم لازم است که این سوال را از خود بپرسیند. آیا اصلا حمل اثاثیه به ترکیه، لازم است؟ آیا این کار به صرفه و منطقی است؟ بگذارید در جواب این سوال با شما روراست باشیم. اکثر خانه‌هایی که در ترکیه به فروش می‌رسند، بیشتر از 90 درصد آن‌ها، همگی مبله بوده و اسباب و اثاثیه‌ای هرچند مختصر، برای رفع نیاز افراد دارند.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  آشنایی با محله عمرانیه استانبول؛ سرسبزترین محله آسیایی استانبول

    این موضوع، به خصوص زمانی که بخواهید اقامت ترکیه از طریق اجاره خانه را کسب نمایید، اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند. بیشتر خانه‌های اجاره‌ای ترکیه، همگی مبله هستند و از آنجایی که قراردادهای اجاره خانه نیز در مرحله اول همگی یکساله هستند، از این روی انتقال اسباب منزل به ترکیه، چندان منطقی نخواهد بود.

    از طرف دیگر، توجه کنید که اگر حتی خانه‌ای که می‌خرید مبله هم نباشد و هیچ اثاثیه‌ای نداشته باشد، باز هم اثاث کشی به ترکیه چندان توصیه نمی‌شود؛ زیرا که محصولات و اسباب خانه در ترکیه تنوع فوق‌العاده بالایی دارند؛ همگی نیز از بهترین برندها هستند. این کار تنها در صورتی توصیه می‌شود که به اسباب و اثاثیه خود به شدت وابستگی خاطر دارید یا اینکه زندگی در ترکیه برای همیشه، انتخاب نهایی شماست.

    شرکت‌های حمل بار و اثاثیه به ترکیه

    بد نیست که در انتهای مقاله حمل اثاثیه به ترکیه، نگاهی به شرکت‌های ترابری و حمل بار به کشور ترکیه نیز داشته باشیم.
    از جمله معتبرترین و قابل‌اطمینان‌ترین شرکت ‌های حمل بار به ترکیه، می‌توان به 3 شرکت زیر اشاره نمود:

    • شرکت ابتکار ترابر

    شرکت ابتکار ترابر، از جمله شرکت‌های قدیمی و کاردرست، در زمینه حمل اسباب منزل به ترکیه به شمار می‌رود. این شرکت، از صفر تا صد اثاث‌کشی، بسته‌بندی، ارسال و اخذ مدارک مربوطه، در کنار شما خواهد و امنیت بار شما را تضمین خواهد کرد.

    • شرکت Turkey Bearing

    از دیگر شرکت‌های خوب ایرانی در زمینه ارسال اثاثیه به ترکیه، می‌توان همین شرکت را نام برد. شرکت Turkey Bearing، اسباب و اثاثیه‌ی شما را با مقرون به صرفه‌ترین قیمت و در سریع‌ترین زمان ممکن، به ترکیه ارسال خواهد کرد.

    • شرکت آنی بار

    و به عنوان آخرین شرکت برتر حمل اثاثیه منزل به ترکیه، می‌توان آنی بار را معرفی نمود. این شرکت نیز از جمله‌ مراجع پرسابقه در ارسال بار به ترکیه است و از همین روی، می‌توان به کیفیت کار و خدمات آنان، اعتماد کامل داشت.

    سوالات متداول

    آیا انتقال اثاثیه منزل به ترکیه ممکن است؟

    از دو روش، به صورت زمینی و فریت، به وسیله کامیون ترانزیت یا کانتینر. روش دوم از طریق هوایی و هواپیماهای باری یا کارگو.

    حمل اثاثیه به ترکیه از چند روش انجام می‌شود؟

    مدیر ساختمان، وظیفه تامین امنیت، نظافت مشاعات، رسیدگی به محوطه، تعمیر تاسیسات، نگهداری از آسانسور و جمع‌آوری شارژ ماهیانه (عایدات) را بر عهده دارد.

    هزینه حمل و ارسال اثاثیه به ترکیه چقدر است؟

    این هزینه به موارد بسیاری بستگی دارد؛ از جمله وزن بار، حجم، ارزش بار، فاصله مبدا تا گمرک، فاصله گمرک تا مرز ترکیه و… اما به صورت کلی، ارسال زمینی از ارسال هوایی ارزان‌تر است.

    قوانین ارسال بار به ترکیه چگونه است؟

    لازم است بدانید که ورود هرگونه‌ کالای آکبند به این کشور ممنوع است و برخی از لوازم صوتی و تصویری، شامل مالیات می‌شود. به علاوه، ورود برخی از موادر غذایی، دارو، لوازم بهداشتی، دخانیات و… نیز غدقن است.

    3.4/5 - (19 امتیاز)

    Recent search terms:

    • https://istanbulhamrah com/حمل-اثاثیه-منزل-به-ترکیه/

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *