اخذ شهروندی و پاسپورت ترکیه 2024

اخذ شهروندی ترکیه

در این مقاله به چگونگی اخذ شهروندی و پاسپورت ترکیه در 2024 می پردازیم. پاسپورت کشور ترکیه از ارزش بالایی برخوردار است و رتبه ۳۸ جهانی را به خود اختصاص داده است. خوب است بدانید که نظام حقوقی ترکیه بر اساس نظام حقوقی اروپا تنظیم شده است. بدان معنی که ترکیه دارای نظام حقوقی نوشته شده و جامع می باشد.

پاسپورت ترکیه در رتبه 52 بهترین پاسپورت‌های دنیا برار دارد؛ به کمک پاسپورت این کشور، شما می‌توانید بدون ویزا به 118 کشور دنیا بدون نیاز به دریافت ویزا سفر کنید. این درحالی است که رتبه پاسپورت ایران، حداقل 30 پله کمتر از پاسپورت ترکیه است.

دریافت پاسپورت ترکیه یعنی کشور ترکیه با تابعیت دوگانه مشکلی ندارد. گرچه متقاضی باید به کشور زادگاه خود اعلام کند که تابعیت و پاسپورت ترکیه را اخذ کرده است. لازم به ذکر است؛ دو عبارت “دریافت پاسپورت” و “اخذ شهروندی” در ادبیات سیاسی و قوانین مهاجرتی دارای معنای یکسانی هستند.

در ادامه به شرط شهروندی ترکیه و روش های , همچنین تغییر شرایط شهروندی ترکیه در دوازدهم آوریل 2024 می پردازیم.

درخواست مشاوره برای اخذ شهروندی ترکیه

تیم مشاوره و کارشناسان « استانبول همراه » در امور خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت ترکیه، شهروندی و پاسپورت ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، تحصیل در ترکیه، خرید خودرو در ترکیه، کلیه امور بانکی و گرفتن نمایندگی برند های برتر ترکیه در کنار شماست.





    9 روش  گرفتن پاسپورت ترکیه در 2024

    تصمیم‌گیری در رابطه با بهترین روش اخذ پاسپورت ترکیه، بنا به شرایط و اهدافی که دارید، بر عهده‌ی خودتان است. اما لازم است بدانید که برای شروع روند اخذ پاسپورت، ابتدا باید گذرنامه دریافت کنید، روند اخذ گذرنامه، حدود 4 الی 6 ماه به طول خواهد انجامید.

    روش های اخذ شهروندی ترکیه

     

    اخذ گذرنامه و به دنبال آن شهروندی ترکیه، از طرق های  زیر ممکن است:

    • پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک به ارزش 400 هزار دلار
    • پاسپورت ترکیه از طریق کار (جاب آفر)
    • پاسپورت ترکیه از طریق سرمایه گذاری
    • ثبت شرکت در ترکیه و ایجاد کار برای 50 نفر (مراجعه به وزارت خانواده، کار و خدمات اجتماعی)
    • تحصیل در ترکیه
    •  ازدواج با شهروند ترک و گذشت 3 سال
    • اخذ شهروندی ترکیه از طریق خرید سهام و اوراق قرضه دولتی
    • پاسپورت ترکیه از طریق پناهندگی

    1- پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک

    آسانترین و سریعترین راه اخذ اقامت و شهروندی ترکیه با خرید ملک است. شما در ترکیه می توانند با خرید ملک به ارزش 400 هزار دلار آمریکا، بر طبق قانون  درخواست تابعیت و اقامت دائم را بکنید.

    بعد از خرید ملک طی 6 الی 8 ماه پاسپورت ترکیه به شما اعطا می شود.

    البته قوانینی هم وجود دارد. شما نباید تا ۳ سال ملک را بفروشید و یا آن را واگذار کنید.

    اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک

     

    ⚠️ توجه کنید که : دولت ترکیه در  سه شنبه ۲۳ فروردین 1401 (دوازدهم آوریل 2024) ، شرط شهروندی ترکیه با خرید ملک  را در قبال خرید مال غیرمنقول را از حداقل ۲۵۰ هزار دلار به 400/000 دلار افزایش داد.

    اگر فرصت کافی برای مطالعه ندارید ویدئوی کوتاه زیر را در مورد اخذ شهروندی ترکیه با خرید ملک مشاهده کنید.

     

     

    در صورت تمایل می توانید فایل صوتی ویدئوی بالا را دانلود کرده یا گوش دهید.

    اگر تمایل دارید در مورد خرید ملک در ترکیه بیشتر بدانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

    مزایای اخذ شهروندی از طریق خرید ملک در ترکیه

    یکی از روش‌های محبوب اخذ شهروندی ترکیه، از طریق خرید ملک در این کشور است. خرید ملک برای اخذ شهروندی، یکی از بی‌دردسرترین روش‌های موجود بوده و البته مزایای بسیاری نیز دارد، از جمله:

    1- سهولت و دردسر اندک

    خرید ملک در ترکیه، سریع‌ترین و بهترین راه برای اخذ پاسپورت ترکیه است. به علاوه، تضمینی است و جای هیچ نوع نگرانی نیز ندارد. البته این سهولت در صورتی به وقوع خواهد پیوست که از کارشناسان و مشاوران خبره یاری گرفته شود.

    2-  رشد بازار ملک در ترکیه

    بازار املاک و مستغلات در ترکیه، روز به روز رشد پیدا می‌کند و مخاطبان و علاقه‌مندان بسیاری را به خود جذب می‌کند. شرایط موجود در آن به گونه‌ای است که خرید ملک را نه‌تنها به روشی برای کسب شهروندی، بلکه به سرمایه گذاری در ترکیه نیز تبدیل کرده است.

    3-   کسب درآمد از املاک

    از دیگر مزایایی که خرید ملک و کسب شهروندی کشور ترکیه به همراه دارد، می‌توان به کسب درآمد از طریق املاک اشاره کرد. ترکیه کشوری است که بنا بر وضعیت موجود، تقاضا برای املاک در آن بسیار زیاد است. شما می‌توانید با خرید یک و یا حتی چند ملک، از این راه کسب درآمد نیز بکنید.

    4-   امکان زندگی در ترکیه

    خود پیداست که بارزترین هدف از خرید ملک و کسب شهروندی کشور ترکیه، آغاز یک زندگی تازه است. با خرید ملک می‌توان به راحتی در ترکیه ساکن شد و از مزایای زندگی در ترکیه  نیز بهره برد.

    اکنون اگر طریق خرید ملک در ترکیه قصد دارید شهروندی این کشور را اخذ کنید و پاسپورت آن را داشته باشید، باید مراحل زیر را دنبال کنید.

    مراحل اخذ پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک

    1. انتخاب ملک به ارزش حداقل 400 هزار دلار
    2.  دریافت کد مالیاتی ترکیه
    3. افتتاح حساب بانکی در ترکیه به نام خریدار
    4. تعیین ارزش دقیق دقیق ملک به کمک کارشناسان SPK
    5. انتقال سند به صورت رسمی در اداره تاپو
    6.  انتظار برای دریافت اقامت ترکیه بین 7 الی 10 روز کاری
    7. دریافت شهروندی و پاسپورت ترکیه بین 1 الی 3 ماه

     دریافت پاسپورت ترکیه با خرید ملک اقساطی در ترکیه

    یکی از راه‌های مطمئن اخذ شهروندی ترکیه، خرید ملکی به ارزش 400 هزار دلار است. به علاوه، باید بدانید که این مبلغ می‌بایست تماما به صورت نقد، به حساب فروشنده انتقال پیدا نماید.

    در موارد اما استثنائاتی نیز وجود دارد و می‌توان با خرید ملک قسطی نیز، صاحب شهروندی و پاسپورت ترکیه شد.

    در چنین مواردی، فرد می‌تواند با خرید ملک در بعضی از پروژه‌های خاص، تنها مبلغ 150 هزار دلار (بسته به پروژه، ممکن است کمتر یا بیشتر باشد) را به صورت نقد بپردازد و ملک را به صورت قسطی خریداری کند.

    اما این روش معایبی دارد از جمله اینکه:

    معایب خرید اقساطی آپارتمان در ترکیه

    • تا زمان تسویه حساب کامل نمی‌توانید سند را دریافت کنید.
    • تا اتمام اقساط نمی‌توانید برای اقامت ترکیه اقدام کنید.
    • ممکن است تا زمان اتمام اقساط قوانین ترکیه عوض شود.

    معایب خرید ملک قسطی در ترکیه برای اخذ شهروندی

    2 – پاسپورت ترکیه از طریق کار (جاب آفر)

    یکی از ارزان ترین روش ها برای مهاجرت به ترکیه از طریق پیدا کردن کار یا داشتن جاب آفر از یک کارفرمای ترک است. خبر خوب این است که ایرانیان می توانند بدون‌ ویزا  تا ۹۰ روز در این کشور بمانند. پس امکان جستجوی شغل مناسب به صورت حضوری وجود دارد.

    پس از پیدا کردن کار و گذراندن حداقل ۵ سال، می توانید نسبت به اخذ پاسپورت ترکیه اقدام کنید.

    شما همچنین می توانید به صورت غیر حضوری و آنلاین هم به جستجوی کار بپردازید. کارفرما باید درخواست جذب نیروی خارجی را طی ۱۰ روز کاری در وبسایت وزارت کار و امنیت اجتماعی ترکیه ثبت کند.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  مراحل و مدارک لازم برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در ترکیه

    کارجو نیز تا ۹۰ روز زمان دارد تا درخواستش را به همراه تمام اسناد مربوطه سفارت یا کنسولگری ترکیه تحویل دهد. کارجو باید کارت اقامت خود را با ویزای کار ترکیه دریافت کند.

    باید بگوییم که دانستن زبان ترکی و در برخی موارد انگلیسی برای کارجویان الزامی است. ویزاهای کاری دیگری به نام های ویزای کار هنرمندان، ورزشکاران، خبرنگاران، تعمیرکاران فنی و اساتید دانشگاه نیز برای کار در ترکیه موجود است.

    هزینه اقامت ترکیه از طریق درخواست ویزای کار برای ایرانیان 140 دلار است. این مقدار برای اجازه کار 1 ساله است، برای اجازه کار 2 ساله باید 280 و برای اجازه کار 3 ساله باید 420 لیر پرداخت کنید. اجازه کار دائم هم که تنها تحت شرایط خاص صادر می شود، 1400 دلار برای شما هزینه خواهد داشت.

    همچنین شما باید 5 دلار برای صدور کارت اقامت و حدود 45 دلار نیز برای تشکیل پرونده و ثبت درخواست خود بپردازید. شهروندان ایرانی الزامی  به پرداخت هزینه ویزای ورود به کشور ترکیه ندارند. میانگین حقوق در ترکیه برای کارگران بین المللی از 450 دلار الی 18.800 دلار متغیر است.

    بعضی رشته ها مانند کارشناس اقتصادی، IT و مهندس کامپیوتر، مدیر رستوران های زنجیره ای و مهندس ها شانس بیشتری برای دریافت جاب آفر دارند.

    3- پاسپورت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

    یکی از روش‌های اخذ شهروندی ترکیه، از طریق سرمایه گذاری در این کشور است. این روش در زمره‌ی روش‌های آسان و کم‌دردسر قرار می‌گیرد، اما به تمکن مالی و بودجه‌ی نسبتا بالایی نیاز دارد. سرمایه گذاری در ترکیه از 6 راه مختلف امکان‌پذیر است:

    1. خرید ملک در ترکیه (ملک غیرمنقول) به ارزش 400 هزار دلار آمریکا (یا معادل همین مقدار با ارزهای دیگر)
    2. سرمایه‌گذاری به ارزش 500 هزار دلار آمریکا (یا معادل آن با ارزهای دیگر)
    3. تاسیس کسب و کار در ترکیه و کارآفرینی و استخدام حداقل 50 شهروند ترکیه‌ای
    4. سپرده‌گذاری در بانک‌های دولتی و غیردولتی، به ارزش 500 هزار دلار آمریکا (یا معادل آن به ارزهای دیگر)
    5. خرید اوراق مشتقه دولتی به ارزش 500 هزار دلار آمریکا (یا معادل آن به ارزهای دیگر)
    6. خرید سهم مشارکت و یا افتتاح سپرده در صندوق سرمایه‌گذاری اموال غیر منقول به ارزش 500 هزار دلار (یا دیگر ارزها)

    روش های سرمایه گذاری در ترکیه برای اخذ پاسپورت

     

    اگر تمایل دارید در مورد  سرمایه گذاری در ترکیه بیشتر بدانید می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

    برای سرمایه گذاری در ترکیه برای اخذ تابعیت باید حداقل ۱۸ سال داشته باشید و همچنین طرح شما باید توجیه اقتصادی داشته باشد.

    شرایط اخذ شهروندی ترکیه با سرمایه گذاری به شرح زیر است:

    • اگر بخواهید که تابعیت را از طریق خرید ملک دریافت نمایید مبلغ اعلامی توسط دولت ترکیه 400.000  هزار دلار می باشد که در سال های پیش این مبلغ 250 هزار  دلار بوده است.
    • محدودیت استخدام شهروندان ترک نیز از ۱۰۰ نفر به ۵۰ نفر کاهش پیدا کرده است که می بایستی توسط وزارت کار و امنیت اجتماعی ترکیه تایید گردد.
    • در روش سپرده گذاری، سپرده گذاری شما باید در یکی از بانک های مستقر در ترکیه انجام گیرد که تایید شده توسط اداره نظارت و تنظیم بانکداری باشد.
    • در صورتی که به مبلغ 500.000 هزار دلار اوراق قرضه ی دولتی خریداری می کنید این اوراق باید توسط اداره خزانه داری ترکیه تایید شده باشد و شما در مدت ۳ سال اجازه واگذاری و فروش اوراق را به غیر ندارید.

    4 – پاسپورت ترکیه از طریق ثبت شرکت

    برای ثبت شرکت الزامی بر داشتن اقامت ترکی ندارید. گرچه با  ثبت شرکت شما یک  اقامت یکساله دریافت خواهید کرد.

    در روش اخذ شهروندی ترکیه از طریق ثبت شرکت، اگر شما 50 کارمند ترک را استخدام کنید و به مدت 5 سال برای آن ها بیمه رد کنید، می‌توانید برای شهروندی ترکیه درخواست دهید.

     شهروندی ترکیه از طریق ثبت شرکت

    همچنین با ثبت شرکت در این کشور به نوعی اقامت کاری آن را هم دریافت می کنید. اگر می خواهید در نهایت برای شهروندی ترکیه اقدام کنید، ثبت شرکت تا حدودی فعالیت های شما را به صورت شفاف به دولت نشان می دهد.

    این یک مزیت غیر رسمی است اما وجه شما با ثبت شرکت در کشور ترکیه بسیار بالاتر وجه شخصی است که صرفا سرمایه گذاری کرده یا اقدام به خرید ملک کرده است.

    شما با ثبت شرکت می توانید  نسبت به اخذ کردیت کارت و استفاده از تسهیلات بانک های ترکیه نیز اقدام کنید. مالیات نیز در کشور ترکیه نسبت به ثبت شرکت در کشور های اروپایی و آمریکایی خیلی کمتر است. اطلاعات بیشتر را در مقاله اختصاصی مراحل ثبت شرکت در ترکیه مطالعه کنید.

    5 – اخذ شهروندی ترکیه از طریق خرید سهام و اوراق قرضه دولتی

    یکی دیگر از راه‌های اخذ شهروندی ترکیه، خرید سهام و اوراق قرضه دولتی است. این روش، زیر مجموعه‌ی روش‌های سرمایه گذاری در ترکیه محسوب می‌شود و یکی از راهکارهای مطمئن و امن، برای اخذ شهروندی به حساب می‌آید.

    در این روش، فرد متقاضی می‌بایست اوراق قرضه دولتی و یا به عبارت دیگر، بدهی دولت را خریداری کرده و آن را به مدت 3 سال، نگه دارد. یعنی تا 3 سال اجازه‌ی فروش و واگذاری آن را نخواهد داشت. البته باید توجه داشته باشید که این اوراق را وزارت خزانه‌داری ترکیه، باید تایید نماید.

    • حداقل مبلغ برای اخذ شهروندی ترکیه از این طریق، حدود 500 هزار دلار آمریکا، یا معادل آن به ارزهای دیگر، می‌باشد.
    • در خرید سهام نیز به همین منوال، حداقل مبلغ باید 500 هزار دلار باشد و این‌بار، به تایید وزارت صنایع و فناوری ترکیه برسد.

    6- پاسپورت ترکیه از طریق تحصیل

    متاسفانه امکان دریافت پاسپورت ترکیه با ویزای تحصیلی وجود ندارد. اما می توانید با تحصیل در ترکیه، شانس پیدا کردن شغل در ترکیه را بالا ببرید. پس از پیدا کردن شغل مناسب در ترکیه و گذراندن ۵ سال، می توانید درخواست اقامت دائم و شهروندی را داشته باشید.

    اخذ شهروندی و پاسپورت ترکیه از طریق تحصیل

    7- پاسپورت ترکیه از طریق تولد

    باید بدانید که کشور ترکیه از قانون خون تبعیت می کند. یعنی تنها با تولد در خاک ترکیه، فرزند شما یا خود شما شهروند این کشور نخواهید شد. باید حداقل یکی از والدین، ترک تبار باشد.

    اخذ تابعیت ترکیه از طریق تولد فرزند

    باید بدانید ترکیه جزو کشورهای تابع اصل خون است. یعنی فقط تولد فرزند در خاک ترکیه برای افراد غیر ترکیه ای به اخذ اقامت و تابعیت فرزند منجر نمی شود. البته اگر یکی از والدین فرزند شهروند ترکیه باشند این امکان وجود دارد. در هر صورت اخذ اقامت برای فرزند به معنی اخذ اقامت برای پدر و مادر نیست.

    8- پاسپورت ترکیه از طریق ازدواج

    در روش اخذ پاسپورت ترکیه از طریق ازدواج،  به دلیل اینکه در گذشته سو استفاده های زیادی شده در ابتدای  ازدواج شهروندی و پاسپورت ترکیه داده نمی شود.

    اخذ پاسپورت و شهروندی ترکیه از طریق ازدواج

    در ابتدا فقط اقامت کوتاه مدت به فرد خارجی داده میشود. شما باید ثابت کنید که ازدواج شما واقعی است و مدارکی دال بر صمیمیت زوجین ارائه دهید.

    در صورت اثبات، ابتدا به شما اقامت دائم داده خواهد شد. در صورت اخذ اقامت ترکیه از راه ازدواج، پس از ۵ سال امکان درخواست شهروندی و پاسپورت ترکیه وجود دارد.

    یکی  از زمانبر ترین راه های اخذ شهروندی ترکیه، ازدواج است.

    شرایط اخذ پاسپورت ترکیه با ازدواج

    • زن و شوهر با هم و زیر یک سقف به مدت سه سال زندگی کنند.
    • زوجین باید ثابت کنند تمکن مالی برای زندگی مشترک را دارا هستند.
    • از رفتارهایی که به اتحادیه  زناشویی لطمه وارد میکند به دور باشند.
    • شخص خارجی تهدیدی برای امنیت ملی ترکیه نداشته باشد.
    • ارائه مدارکی دال برا واقعی بودن ازدواج
    • دختر یا پسر زیر 18 سال نباشند.
    • بعد از گذشت 3 سال در صورتی که شرایط مورد قبول کارشناسان اداره مهاجرت باشد پاسپورت ترکیه به فرد داده میشود.

    9- پاسپورت ترکیه از طریق پناهندگی

    پناهندگی از خطرناک ترین و بی ثبات ترین راه ها برای مهاجرت به هر کشوری است. درست است که ترکیه یکی از کشورهای اصلی عضو کنوانسیون ژنو در سال ۱۹۵۱ می‌باشد. اما به کرات ثابت کرده که چندان به این اصول پایبند نیست.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  راهنمای اخذ کد مالیاتی در ترکیه 2024

    حداقل برای پناهجویان خاورمیانه اینطور است. اما شواهد حاکی از این است که با پناهندگان اروپایی به خوبی رفتار می کند.

    استانبول همراه  به هیچ وجه مهاجرت از طریق پناهندگی را توصیه نمی کند.

    پناهندگی در کشور ترکیه برای اخذ پاسپورت

    پاسپورت ترکیه و شرایط گرفتن شهروندی ترکیه در 2024

    در ابتدا باید بدانید که برای گرفتن شهروندی ترکیه، نخست باید اقامت دائم کشور ترکیه را از راه های قانونی به دست آورده باشید.

    طبق ماده 11 قانون شهروندی ترکیه، اتباع خارجی برای دریافت پاسپورت ترکیه باید طبق قانون ملی کشور خودشان و نیز اشخاص بدون ملیت به شرط بالغ بودن و داشتن توانایی تشخیص (طبق قانون مدنی شماره 4721 ترکیه)، حائز شرایط زیر باشند؛ تا بتوانند دولت ترکیه را قانع کنند که شهروند مفید و بی خطری برای این کشور خواهند بود.

    شرایط اخذ پاسپورت ترکیه (شرط شهروندی ترکیه 2024):

    • متقاضی شهروندی ترکیه باید به سن قانونی 18 سال رسیده باشد. اگر متقاضی به سن قانونی نرسیده، تنها می‌تواند از طریق والدین قانونی خود برای دریافت شهروندی ترکیه اقدام کند.
    • متقاضی باید پنج سال در ترکیه اقامت دائم داشته باشد. لازم است که فرد در هرسال حداقل 180 روز را در این کشور زندگی کرده باشد و اسناد این اقامت موجود باشد.
    • داشتن رفتار مناسب با حس مسئولیت لازم جهت زندگی اجتماعی، جلب اعتماد از طرف اطرافیان، عدم داشتن سوء رفتار یا عادات مغایر ارزش های جامعه (عدم داشتن سوء پیشینه در کشور ترکیه)
    • توانایی صحبت کردن به زبان ترکی به میزانی که بتواند با زندگی اجتماعی سازگار شوند.
    • برخورداری از درآمد و یا شغلی که بتواند به واسطه آن خود و خانواده خود را تأمین و اداره کند.
    • عدم وجود موردی مغایر با امنیت ملی و نظم عمومی

    مزایای پاسپورت و شهروندی ترکیه

    یکی از مزایای پاسپورت ترکیه اینست که شما با در دست داشتن پاسپورت ترکیه می توانید به بیش از 118 کشور دنیا بدون در دست داشتن ویزا سفر کنید. از خدماتی که به دلیل تحریم ها برای ایرانیان ممنوع است استفاده کنید. از جمله مزایای دریافت شهروندی ترکیه شامل:

    • شما می توانید با گرفتن پاسپورت ترکیه به بسیاری از کشورهای اروپایی بدون این که نیازی به گرفتن ویزا داشته باشید سفر کنید. (سفر با پاسپورت ترکیه به 118 کشور جهان بدون دریافت ویزا)
    • جهت اخذ شهروندی ترکیه نیازی نیست که یک دوره مشخص را در ترکیه بمانید. شما می توانید در خارج از ترکیه زندگی کنید و مراحل گرفتن تابعیت در ترکیه را دنبال نمایید.
    • قانون کشور ترکیه به صورتی می باشد که در زمانی که شما درخواست شهروندی ترکیه را دارید اجباری به اعلام کل دارایی خود که در کشور دیگر دارید را ندارید.
    • این کشور دارای محیطی طبیعی و فوق العاده و امکانات بهداشتی عالی (خدمات درمانی بهتر از ایالات متحده و اتحادیه اروپا) است.
    • خدمات پزشکی کاملا رایگان برای تمام اعضای خانواده تا آخر عمر ارائه می شود.
    • تحصیل رایگان فرزندان (در مراکز دولتی)، و وجود مراکز آموزشی بین المللی
    • راه اندازی کسب و کار یا استخدام در مراکز دولتی
    • تجارت آزاد به دور از انواع تحریم های در سراسر جهان
    • حق برخورداری از مزایای تأمین اجتماعی و بیمه های دولتی
    • مجاز بودن تابعیت مضاعف در ترکیه

    مزایای اجتماعی پاسپورت ترکیه

    از مزایای اجتماعی که پاسپورت ترکیه برای شما به همراه دارد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    •  امکان استفاده و انجام امور در اکثر بانک‌های ترکیه (به جز بانک‌های خارجی)
    • امکان ارسال حواله به صورت دلار و یورو به اروپا برای مقاصد تجاری
    • امکان استخدام در ادارات دولتی و خصوصی، بدون اخذ مجوز کار در ترکیه
    •  امکان تاسیس کسب و کار خرد در ترکیه، بدون هیچ مانع و مشکل
    •  امکان انجام امور وکالت و یا استخدام در به عنوان مترجم رسمی در دادگستری و یا تریش ایرلاین

    الیته توجه کنید که : با داشتن شهروندی ترکیه، هنوز هم امکان انجام برخی از امور بانکی برای ایرانیان ممکن نخواهد بود.

    فراموش نکنید که مسئله‌ی بالا، به هیچ وجه در روند کار و زندگی در ترکیه خللی ایجاد نخواهد کرد و شما همچنان قادر خواهید بود مثل یک شهروند معمولی ترک، به کسب و کار و زندگی خود بپردازید.

    ارزش پاسپورت ترکیه

    بر طبق جدیدترین اطلاعات 2024، دارنده پاسپورت ترکیه می تواند بدون ویزا به 72 کشور جهان سفر کند. پاسپورت ترکیه در رتبه 38 جهان و هجدهم در اروپا قرار دارد و دارندگان آن می توانند به 46 کشور سفر کنند که به آنها امکان ویزا در بدو ورود را می دهد.

    قانون دریافت پاسپورت ترکیه

    بر اساس قوانین جدید کشور ترکیه افراد می توانند از طریق سرمایه گذاری تابعیت کشور ترکیه را به دست بیاورند. در سال ۲۰۱۸ دولت ترکیه قانونی را به تصویب رسانید که بر اساس آن افراد می توانند از روش های مختلفی که گفته شد، شهروندی و پاسپورت ترکیه را اخذ کنند.

    با نگاهی به قانون ترکیه متوجه می شویم که افراد زیر می توانند برای اخذ شهروندی کشور ترکیه اقدام نمایند:

    • افرادی که به واسطه رابطه شهروندی تابع کشور ترکیه گردیده اند.
    • هر فردی که پدر و یا مادرش شهروند ترکیه باشد.
    • از طریق طی کردن شرایط قانونی فرد می تواند تابعیت کشور ترکیه را داشته باشد.
    • فرزندخواندگی کودکان زیر ۱۸ سال توسط شهروندان ترکیه.
    • تولد کودک در ترکیه تحت شرایطی که پدر و مادر هیچ کدام تابعیت کشور دیگر را نداشته باشند.

    مدارک لازم برای اخذ شهروندی ترکیه

    به این مدارک برای دریافت شهروندی ترکیه نیاز دارید:

    • شناسنامه.
    • اصل اجازه اقامت و کپی آن.
    • اسناد و مدارکی که دریافت نخستین تی‌آی ترکیه را تأیید می‌کنند.
    • اصل گذرنامه و یا هر سند و مدرک دیگری که بتواند تابعیت اولیه فرد. متقاضی را نشان بدهد. حتی اگر فرد بدون تابعیت اولیه است، باید سند و مدرکی باشد که فقدان تابعیت اولیه را اثبات کند.
    • زمان‌های خروج از ترکیه و تمامی مدت‌زمان اقامت در ترکیه که به واسطه مهر گذرنامه و یا دیگر مدارک مشخص می‌شونداگر متقاضی متأهل باشد، تمامی اسناد و مدارک رسمی ازدواج، هویت همسر و فرزندان زیر سن قانونی لازم است. (برای هویت همسر، سند ازدواج، و برای تأیید هویت فرزندان گواهی تولد کفایت می‌کند).
    • کپی از کارت شناسایی بستگان در ترکیه (در صورت وجود) و آدرس آن‌ها.
    • تأییدیه درآمد یا مدارکی دال بر دارا بودن تمکن مالی.
    • گواهی تأیید توانایی زبان که از سوی کنسولگری ترکیه طی یک مصاحبه صادر می‌شود.
    • 4 قطعه عکس که در یک ماه گذشته گرفته شده است.

    اخذ شهروندی از طریق سیستم فیروزه ای

    شاید بپرسید کارت فیروزه ای ترکیه چیست؟ کارت فیروزه ای ترکیه تقریبا مثل گرین کارت برای ترکیه عمل می کند اما تفاوت های نیز دارد. براساس قوانین هیات دولت ترکیه به افرادی با مهارتهای خاص اجازه می دهند که نسبت به اخذ شهروندی ترکیه اقدام نمایند.

    این افراد می بایستی دارای مهارت های خاصی مانند: داشتن دانش در زمینه های فن آوری اطلاعات، اقتصاد، ورزش، فرهنگ و هنر باشند و یا می توانند مدیران و سرمایه گذاران حرفه ای باشد.

    بعبارت ساده تر بجای جذب نیروی کار ارزان، سعی بر انتخاب گزینشی مهاجران توانمند را در مرزهایشان دارند. به این کارت، ترکواز یا تورکاواز هم می گویند.

    کارت فیروزه ای ترکیه در ابتدا با اعتبار سه ساله برای متقاضی صادر می شود. در پشت کارت، یک سیستم امتیازدهی قرار دارد. یعنی بررسی می‌کند آیا شما طی این مدت، فعال و مفید بوده‌اید یا خیر. این قضیه به این که گزارش‌های مالی و کاری خود را به مرتب ارائه کنید، بستگی دارد.

    بعد از سه سال با بررسی سابقه کاری شما در کشور ترکیه؛ کارت فیروزه ای با اعتبار نامحدود برایتان صادر می شود. خبر خوب این است که پس از دو سال می‌توانید به عنوان شهروند ترکیه به کار و زندگی در این کشور ادامه دهید.

    تابعیت مضاعف ترکیه

    تابعیت مضاعف در واقع به معنای داشتن تابعیتی دیگر می باشد. در اصطلاح افراد دو تابعیتی را شامل این تابعیت می دانند. کشور ترکیه از جمله کشورهایی است که مشکلی با دو تابعیت بودن افراد ندارد. بعضی کشورها مثل ژاپن تابعیت مضاعف را قبول نمی کنند.

    هزینه اخذ شهروندی ترکیه

    در خصوص هزینه اخذ پاسپورت ترکیه می توانید این ویدئو را تماشا کنید.

     

    در صورت تمایل می توانید فایل صوتی ویدئوی بالا را دانلود کرده یا گوش دهید.

     

    ⚠️ دولت ترکیه در جلسه سه شنبه ۲۳ فروردین (دوازدهم آوریل 2024) خود، شرط اخذ شهروندی ترکیه را در قبال خرید مال غیرمنقول را از حداقل ۲۵۰ هزار دلار به 400/000 دلار افزایش داد.

    تا چند سال پیش متقاضیان اخذ شهروندی ترکیه باید حداقل یک میلیون دلار مال غیرمنقول (املاک) در ترکیه خریداری می کردند اما دولت ترکیه به منظور جلب سرمایه خارجی، این مبلغ را به ۲۵۰ هزار دلار کاهش داد.

    طبق آماری که رسانه های ترکیه منتشر کرده اند، تا پایان سال ۲۰۲۱ هفت هزار و ۳۱۲ نفر از این راه شهروندی ترکیه را دریافت کرده، یک میلیارد و ۸۸۰ میلیون دلار ارز وارد این کشور کرده اند. بیشترین تعداد افراد خریدار ملک در ترکیه، ایرانیان بوده اند.

    لغو درخواست شهروندی ترکیه

    گاهاً پیش می‌آید که فرد، حال به هر دلیل، تصمیم می‌گیرد که شخصا، دست به لغو شهروندی ترکیه بزند. باید گفت که همچون روند اخذ شهروندی ترکیه، لغو آن نیز اندکی پیچیده است و لازم است که فرد شرایط خاصی داشته باشد. پیشنهاد ما این است که برای کسب اطلاعات دقیق در این زمینه، مستقیما به سفارت‌ها، یا کنسولگری‌های این کشور مراجعه کنید؛ کما اینکه شروع این نیز باید از سفارت‌ پیگیری شود.

     فرد برای لغو شهروندی ترکیه، باید دارای شرایط زیر باشد:

    • به سن قانونی رسیده باشد.
    • سالم و دارای عقل سلیم بوده و توانایی تصمیم‌گیری داشته باشد.
    • دارای شهروندی یک کشور دیگر باشد، یا اینکه در روند اخذ آن قرار داشته باشد.
    •  فرد تحت تعقیب قضایی نباشد و جرمی مرتکب نشده باشد.
    • دارای تمکن مالی باشد.

    چه یک فرد ترکی‌الاصل باشید و یا چه به عنوان یک ایرانی شهروندی ترکیه را به دست آورده باشید، باید برای ثبت درخواست لغو، به وزارت کشور ترکیه، شعب زیر مجموعه‌ی آن، یا به سفارت‌ها و کنسولگری‌های این کشور مراجعه کنید. این نهادها شرایط شما را بررسی می‌کنند و در صورت صلاحیت، درخواست لغو شهروندی ترکیه شما را ثبت می‌کنند. به علاوه:

    •  تا نهایی شدن لغو شهروندی، حدودا یک بازه‌ی زمانی 2 ساله به طول خواهد انجامید.
    •  وجود این بازه زمانی به دلیل آن است که روند اخذ شهروندی شما از کشور دیگر، رسمی شود.
    • گرچه برای ما ایرانیان، به عنوان کسی که تابعیت ایرانی داریم، این روند اندکی آسان‌تر خواهد بود.

    انواع پاسپورت ترکیه

    پاسپورت ترکیه در بین 60 پاسپورت ارزشمند دنیا قرار دارد که بطور جداگانه دارای 4 رنگ قرمز، سبز، سیاه، و خاکستری می باشد.

    • پاسپورت رنگ قرمز، برای شهروندان عادی و اتباع خارجی دارای اقامت است و با پاسپورت قرمز ترکیه میتونید به 118 کشور بدون ویزا سفر کنید.
    • پاسپورت رنگ سبز که بدون نیاز به دریافت ویزا، به برخی کشورها میتوان سفر کرد. که بیشتر برای نظامیان رده بالای ارتش و نیروهای مسلح کاربرد دارد.
    • پاسپورت رنگ سیاه که به آن پاسپورت دیپلماتیک یا سیاه میگ ویند، پس از سال ۲۰۱۰ به عنوان گذرنامه سیاه نیز خوانده میشود.
    • پاسپورت خاکستری که برای برخی خبرنگاران بکار برده میشود.

    انواع پاسپورت ترکیه

    سفر بدون ویزا با پاسپورت ترکیه در 2024

    هر گونه سفر به یک کشور دیگر با پاسپورت ترکیه بدون ویزا را سفر بدون ویزا می نامند. با داشتن پاسپورت ترکیه شما می توانید به کشورهای متعددی که در جدول زیر ذکر شده اند، سفر کنید. تنها کاری که لازم است انجام دهید، خرید بلیط و بستن چمدان ها است.

    کشورهایی-که-می-توان-با-پاسپورت-ترکیه-سفر-کرد

     

    لیست جدول کشورهایی که سفر با پاسپورت ترکیه به آنها  نیاز به ویزا ندارد و یا با ویزای فرودگاهی به راحتی قابل انجام است، بر حسب قاره های مختلف در ادامه آمده است. ( مواردی که با علامت * مشخص شده اند، به ویزای فرودگاهی نیاز دارند)

    لیست کشورهای قاره آسیا بدون ویزا با پاسپورت ترکیه

    ایرانژاپنماکائوسنگاپورفیلیپینتایوان
    بنگلادش*ارمنستان*مالزیلائوس*نپالتایلند
    برونه ئیاندونزیقطرازبکستانعراقمغولستان
    گرجستانمالدیو* آذربایجان*بحرین*اردنقزاقزستان
    کامبوج*لبنان*تاجیکستانکویت*کره جنوبیهنگ کنگ

    لیست کشورهای قاره اروپا با پاسپورت ترکیه بدون ویزا(سفر به اروپا با پاسپورت ترکیه)

    بلاروسمقدونیه شمالیصربستانبوسنی و هرزگوین
    اوکراینمونته نگروآلبانیمولدوا

    لیست کشورهای قاره آمریکا با پاسپورت ترکیه بدون ویزا

    مکزیکآرژانتینهندوراسکلمبیااکوادورالسالوادور
    نیکاراگوئهبرزیلشیلیونزوئلاگواتمالابلیز
    پاراگوئهپروپانامااروگوئهکاستاریکابولیوی

    لیست کشورهای قاره آفریقا بدون ویزا با پاسپورت ترکیه

    آفریقای جنوبیسومالی*زیمباوه* کنیا*ماداگاسکار*
    سنگالسودان*موریتانی*اوگاندا*تانزانیا*
    مراکشگامبیاجزیره کموروس*نامیبیا*زامبیا*
    بوتسواناسوازیلندسیرالئونگینهتونس

    لیست کشورهای قاره اقیانوسیه بدون ویزا با پاسپورت ترکیه

    جزیره مارشال*ساموئا*جزیره کوکجزیره پالائو*
    فیجیتونگا*میکرونزیانیوتوالو*

    جدول کشورهایی که سفر به آنها به ویزای الکترونیکی نیاز دارد. (ویزای اینترنتی)

    استرالیاسورینامامارات متحده عربیمیانمارعمان
    مونتسراتجیبوتیبنیناتیوپیلسوتو

    رابطه فامیلی بین خریدار و فروشنده در اخذ شهروندی

    اکنون به خوبی آگاهید که هر فرد می‌تواند با خرید ملک در ترکیه به ارزش 400 هزار دلار و یا بیشتر، برای خود و همسرش و فرزندان زیر 18 سال، شهروندی و البته پاسپورت این کشور را به دست بیاورد.

    حال گاها پیش می‌آید که فرد مذکور، بعد از اینکه خیالش به کلی از بابت اتمام این روند و رسمی شدن شهروندی‌اش راحت شد، تصمیم می‌گیرد که با فروش ملک به سایر اعضای خانواده‌ی خود، شهروندی کشور ترکیه را برای آنان نیز به دست آورد.

    در این میان اما باید به یک نکته بسیار مهم توجه کرد. هر اندازه که روند فروش به ملک به اعضای خانواده دقت شود و این مسئله با رعایت تمام جزییات انجام بپذیرد، همواره یک ریسک بسیار بزرگ در این میان وجود خواهد داشت:

    در صورت اثبات رابطه فامیلی بین خریدار و فروشنده، امتیاز شهروندی ترکیه شما و فرد، لغو خواهد شد!

    بله، اگر ثابت شود که بین شما، به عنوان فروشنده، و یکی از اعضای فامیل شما، به عنوان خریدار، رابطه‌ی فامیلی و خویشاوندی وجود دارد، این عمل جرم تلقی شده و اقامت ترکیه شما و فرد مقابل، لغو خواهد شد.

    به خصوص اگر نام خانوادگی شما و خریدار نیز یکی باشد، احتمال وقوع لغو شهروندی، بیشتر نیز خواهد شد. پس بهتر آن است که این خطر را به جان نخرید و از دست دادن شهروندی کشور ترکیه را قیمت لطف کردن در حق دوست و آشنا، از دست ندهید.

    سوالات متداول در مورد اخذ شهروندی ترکیه

    1. روش های اخذ پاسپورت ترکیه چیست؟

    از راه های اخذ پاسپورت ترکیه می توان به کار، تحصیل، سرمایه گذاری و خرید ملک به ارزش حداقل 400 هزار دلار اشاره کرد.

    اگر تمایل دارید در مورد مزایای خرید ملک در ترکیه بیشتر بدانید می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

    2. آیا ویزای تحصیلی ترکیه می تواند به پاسپورت ترکیه تبدیل شود؟

    خیر. باید نوع اقامت تغییر کند. پس از تحصیل به فرصت داده می شود تا در ترکیه کاریابی کنید و اقامت کاری بدریافت کنید. به عبارتی با ویزای کاری می توانید این کار را انجام دهید.

    3. آیا در صورت تولد در ترکیه می توان تابعیت این کشور را گرفت؟

    خیر. زیرا ترکیه از اصل خون پیروی می کند.

    4. با پاسپورت ترکیه به چند کشور می توان بدون ویزا سفر کرد؟

    با پاسپورت ترکیه می توان به 72 کشور بدون ویزا و به 49 کشور با گرفتن ویزای فرودگاهی سفر کرد.

    4.4/5 - (5 امتیاز)

    Recent search terms:

    • https://istanbulhamrah com/اخذ-شهروندی-ترکیه/

    ‫29 نظر ارسال شده در “اخذ شهروندی و پاسپورت ترکیه 2024

    1. شهداد :

      فکر می کردم لیست کشورهای بدون ویزا با پاسپورت ترکیه خیلی بیشتر از اینا باشه ولی انگار اشتباه می کردم

    2. سما عسگری :

      اگر ویزای توریسیتی ترکیه رو بگیرم و ظرف دو ماه به زبانشو مسلط شم. می تونم اون رو تبدیل به ویزای تحصیلی کنم . بعد از اتمام تحصیل به ویزای کاری و همینجور رفته رفته شهروندی ترکیه رو بدست بیارم؟

    3. زهرا رئیسی :

      سلام خیلی ها می گن اخذ شهروندی ترکیه با ۱۰۰ یا ۱۵۰ هزار دلار هم امکانش هست. آیا چنین چیزی ممکنه؟

      • تیم تحریریه استانبول همراه :

        بگذارید که رک و پوست‌کنده در همین ابتدا به شما بگوییم که اخذ شهروندی ترکیه با مبلغی کمتر از ۲۵۰ هزار دلار، ممکن نیست. قانون ترکیه در رابطه با اعطای شهروند، تا پیش از این متفاوت بود و لازم بود برای تبدیل شدن به یک شهروند ترک، خیلی بیشتر از این مقدار هزینه کنید، اما اکنون این امر آسان‌تر شده است.

        در این میان اما معدودی از شرکت‌های سازنده و املاک، وعده‌ی اخذ شهروندی ترکیه با ۱۰۰ و یا ۱۵۰ هزار دلار را می‌دهند. البته در مواردی این امر رخ می‌دهد، و فرد با خرید یک خانه ارزان‌تر، هم صاحب ملک شده و هم شهروندی این کشور را اخذ می‌کند.

        اما لازم است بدانید که:

        • ۱- این شرکت‌ها به هیچ عنوان معتبر نیستند.
        • ۲- مبلغی که برای ملک آنان می‌پردازید، بسیار پایین‌تر از ارزش واقعی ملک است.
        • ۳- اگر در سالیان آتی بررسی شود که با کمتر از ۲۵۰ هزار دلار ملک خریده‌اید، شهروندی شما باطل می‌شود.
        • ۴- حتی اگر شهروندی شما باطل نشود، شما یک شهروند بدهکار خواهید شد و دولت می‌تواند ملک شما را مصادره کند.
        • ۵- این شرکت‌ها صرفا به دنبال سود و پر کردن جیب خود هستند.
        • ۶- در صورت شکایت از آن‌ها، با تیم حقوقی خود برای شما مشکل‌ساز خواهند شد.
        • ۷- ممکن است با تهدید به ابطال شهروندی، یا ملک را از شما پس بگیرند، یا اینکه مبلغ بیشتری را مطالبه نمایند.
      • تیم تحریریه استانبول همراه :

        ایرانیانی که با خرید ملک ۲۵۰ هزار دلاری یا هر روش دیگری، موفق به کسب شهروندی و پاسپورت ترکیه شده‌اند، به هنگام رفت و آمد به ایران، باید از نکات زیر آگاه باشند:

        برای خروج از ترکیه، هم می‌توان پاسپورت ایرانی استفاده کرد، هم از پاسپورت ترکیه.
        اگر با گذرنامه ایرانی خارج می‌شوید، باید کارت اقامت ترکیه را برای جلوگیری از ثبت اقامت غیرمجاز در ترکیه، به همراه داشته باشید.
        ورود به ایران، تنها با گذرنامه ایرانی امکان‌پذیر خواهد بود.
         ورود و خروج افراد دوتابعیتی از ایران، تنها با پاسپورت و گذرنامه ایرانی ممکن خواهد بود.
         اگر اعتبار گذرنامه ایرانی شما تمام شده، می‌توانید از گذرنامه قدیمی استفاده و بعدا در ایران آن را تمدید نمایید.

      • تیم تحریریه استانبول همراه :

        درود بر شما دوست عزیز
        اگر هدف شما اخذ شهروندی و پاسپورت ترکیه باشه، مسکونی بودن ملک اهمیت نداره و فقط ارزش ملک باید بالای ۲۵۰ هزار دلار باشه. ولی اگر هدفتون اقامت ترکیه باشه باید حتما ملک مسکونی باشه و در سند تاپوی ملک، مسکونی بودن ملک ذکر شده باشد. و ملک از نوع تجاری و نوع دیگری نباشه

    4. سعید اسدیان :

      ما ملکی رو حدود هفت الی هشت سال پیش در ترکیه خریداری کردیم، آیا از روی همین ملک می‌تونیم پاسپورت ترکیه رو اخذ کنیم؟

      • تیم تحریریه استانبول همراه :

        درود دوست عزیز.
        خیر؛ لازم به ذکر است که قانون اخذ شهروندی و پاسپورت ترکیه با خرید ملک ۲۵۰ هزار دلاری، در سال ۲۰۱۸ تصویب و ابلاغ شده است. تنها املاکی که بعد از این تاریخ خریداری شده باشند قابلیت اخذ پاسپورت و شهروندی را خواهند داشت و تاریخ خرید ملک شما، مشمول این قانون نخواهد شد.

    5. arezoo :

      سلام، من و برادرم تصمیم گرفتیم شریکی توی ترکیه یه خونه بخریم و از روی همون ملک، برای شهروندی ترکیه اقدام کنیم. البته هر کدوم هم زن و بچه‌ داریم؛ با توجه به این اوصاف، امکانش وجود داره؟

      • تیم تحریریه استانبول همراه :

        درود دوست عزیز. در این رابطه می‌توان گفت که خرید یک ملک به صورت شریکی برای اخذ شهروندی ترکیه، امکان پذیر خواهد بود. اما باید نکاتی را به خاطر داشته باشید:
        -دو نفر نمی‌توانند با یک ملک ۲۵۰ هزار لیری، به صورت مشترک برای شهروندی اقدام نمایند.
        -هر یک از شما، باید این ۲۵۰ هزار دلار را به صورت جداگانه پرداخت کرده و با سندی جدا برای شهروندی اقدام نماید.
        -به عبارت دیگر، برای اینکه بتوانید با خرید یک ملک به صورت شریکی صاحب شهروندی شوید، ارزش ملک باید حداقل ۵۰۰ هزار لیر باشد.

    6. بیتا ب :

      سلام من و شوهرم هر دو ایرانی هستیم و از طریق خرید ملک پاسپورت ترکیه رو گرفتیم. الان میخایم جدا بشیم. طلاق ما به چه صورت میشه؟

      • تیم تحریریه استانبول همراه :

        ایرانیانی که شهروندی ترکیه را اخذ کرده‌اند، برای ثبت طلاق خود لازم است که روند خاصی را دنبال کنند. خود آگاهید که خرید ملک ۲۵۰ هزار دلاری در ترکیه، پاسپورت و شهروندی این کشور را برای فرد، همسر و البته فرزندان زیر ۱۸ سال او، به دنبال خواهد داشت. حال برای ثبت و صدور طلاق باید مراحل زیر را پشت سر بگذارند:
        • از آنجایی که ازدواج در ایران ثبت شده، بهتر است در ابتدا، حکم طلاق نیز از ایران صادر شود. به این معنی که زوجین در اولین قدم، در ایران طلاق خود را ثبت کنند.
        • حال به دلیل آنکه زوجین شهروند ترکیه هم به حساب می‌آیند، لازم است در قدم بعدی، طلاق خود را در ترکیه نیز ثبت نمایند.
        • برای ثبت طلاق در ترکیه، زوجین می‌توانند شخصا و یا به کمک وکیل ترک، طلاق خود را در محاکم این کشور نیز ثبت کنند.

    7. امید پ :

      سلام، برای ماهایی که به تازگی تابعیت یا همون پاس ترکی رو گرفتیم، امکانش هست که بعدا پاسپورت یه کشور دیگه رو هم بگیریم؟ مانعی وجود نداره؟

      • تیم تحریریه استانبول همراه :

        درود دوست عزیز. در کشور ترکیه، هیچ مانعی برای اخذ تابعیت سوم و یا حتی چهارم، وجود ندارد. شما به راحتی می‌توانید تابعیت یک کشور سوم، مثلا تابعیت آمریکا را اخذ کرده و به کمک پاسپورت همان کشور ثالث، به عنوان یک آمریکایی وارد ترکیه شوید.
        در ایران نیز هیچ محدودیتی برای پاسپورت سوم وجود ندارد؛ اما توجه داشته باشید که برای ورود به ایران، تنها می‌توانید از پاسپورت ایرانی خود استفاده کنید.

    8. شبنم ث :

      سلام؛ من چند سال پیش از شوهرم جدا شدم و الان حضانت بچه ۱۰ ساله‌ام با منه. می‌خوام برای شهروندی ترکیه اقدام کنم، تکلیف این طفل معصوم این وسط چی میشه؟

      • تیم تحریریه استانبول همراه :

        درود دوست عزیز. جای هیچ نگرانی وجود ندارد. اخذ اقامت برای فرزندان زیر ۱۸ سال، در صورتی که والدین از قبل طلاق گرفته باشند نیز، ممکن است. نکته‌ی مهمی که در این میان وجود دارد، آن است که همسر شما، باید رضایت رسمی خود را در رابطه با خروج و شهروندی فرزند، اعلام نماید. لازم است که شما تمام مدارک مربوط به ازدواج، طلاق و حتی حکم دادگاه را ترجمه کرده، و سپس به تایید سفارت ترکیه برسانید؛ آنگاه می‌توانید برای اخذ شهروندی فرزند خود اقدام نمایید.
        توجه داشته باشید که اجازه رسمی پدر باید در دفاتر اسناد رسمی ایران، یا در صورت امکان، در نوتر ثبت شود. این اجازمه‌نامه در ایران با نام «قرارداد» شناخته می‌شود، اما در ترکیه با اسم «موافقت‌نامه» معروف است. دقت کنید که این لفظ، حتما در متن مربوطه ذکر شود.

    9. مهدی محبی :

      سوالی داشتم… من می‌خوام تو ترکیه خونه بخرم و برای شهروندی اقدام کنم. می‌دونم که تا چند سال بعد از خرید، امکان فروش خونه وجود نداره. ولی آیا میشه مثل ایران قولنامه‌ای این کار رو انجام داد و بعد از اون مدت سند رو انتقال داد؟

      • تیم تحریریه استانبول همراه :

        درود دوست عزیز. در جواب این سوال باید بگوییم که خیر، متاسفانه این کار ممکن نیست. اگر قصد اخذ شهروندی ترکیه با خرید ملک را دارید، تا ۳ سال بعد از خرید، امکان فروش ملک را نخواهید داشت.
        به علاوه، این کار با فروش قولنامه‌ای نیز ممکن نخواهد بود؛ زیرا که طبق قانون ترکیه، لازم است این به نوتر مراجعه نمایید و از آنجایی که نوتر به سیستم شهرداری متصل است، هدف شما برملا خواهد شد و شهروندی شما هم ابطال می‌گردد.

    10. علیرضا نامور :

      من و خانومم به تازگی شهروندی ترکیه رو گرفتیم خداروشکر… می‌خواستم بدونم آیا توی نام خانوادگیش تغییری ایجاد می‌شه؟ یا اصلا امکان تغییر دادنش رو داره؟

      • تیم تحریریه استانبول همراه :

        درود دوست عزیز. طبق قوانین ترکیه، خانم‌های متاهل بعد از اخذ شهروندی، سه گزینه پیش روی خود خواهند داشت: اول حفظ نام قدیمی، دوم تغییر به نام خانوادگی همسر، و سوم حفظ نام قدیمی و اضافه کردن نام همسر به آن. البته به غیر این سه مورد، توجه داشته باشید که می‌توانید اصلا نام خانوادگی خود را تغییر داده و هر دو، یک نام جدید برای خود انتخاب نمایید.

    11. سیامک رستمی :

      سلام، یه سوال داشتم، ما می‌دونیم که برای فرزند بالای ۱۸ سال شهروندی صادر نمیشه، اما اگه فرزند معلول باشه چی؟ خب بالاخره نمیتونه تنها بمونه و نیاز به مراقبت داره.

      • تیم تحریریه استانبول همراه :

        درود دوست عزیز. خوشبختانه طبق قانون ترکیه، کسانی که قصد اخذ شهروندی این کشور از طریق سرمایه‌گذاری (خرید ملک ۴۰۰ هزار دلاری، یا سرمایه‌گذاری به میزان ۵۰۰ هزار دلار) را داشته باشند، می‌توانند با ارائه مدارکی مبنی بر اثبات معلولیت، برای فرزندان بالای ۱۸ سال نیز، شهروندی دریافت کنند. لازم به ذکر است که این کار، تنها با شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری ممکن است.

    12. mobina :

      سلام ، سوالی داشتم خدمتتون ، اگه ۵ سال در ترکیه تحصیل کنم همزمان میتونم شهروندی ترکیه رو هم بگیرم?

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *