محله بشیکتاش؛ گرانترین محله در سرتاسر استانبول

محله بشیکتاش استانبول

محله بشیکتاش استانبول، طبق آمار ارائه شده در سال 2024، به عنوان گران‌ترین محله، در سرتاسر استانبول، معرفی شده است. البته این انتخاب چندان هم دور از ذهن نیست و اگر اندک شناختی از این محله و امکانات آن داشته باشید، دلیل این گرانی، به خوبی برایتان مشخص خواهد شد. بشیکتاش، یکی از بهترین محله های استانبول است و نه فقط ایرانی‌ها، بلکه حتی ساکنین خود شهر نیز آرزو دارند تا در همین محله، ملکی را خریداری نمایند.

برای خرید ملک در ترکیه، ما همیشه شهر استانبول را معرفی کرده‌ایم؛ زیرا بی برو برگرد، این شهر، بهترین شهر ترکیه به حساب می‌آید. از زیبایی‌های و جاذبه‌های بصری و تاریخی این شهر گرفته، تا کیفیت زندگی و امنیت و رفاه و امکانات آن، همه و همه، هر ساله ایرانیان بسیاری را جذب می‌کند. «استانبول همراه» در این مقاله، قصد دارد تا محله بشیکتاش استانبول را به صورت تمام و کمال، به شما معرفی کنید.

با ما همراه باشید…

مشاوره درباره محله بشیکتاش استانبول

تیم مشاوره و کارشناسان « استانبول همراه » در امور خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت ترکیه، شهروندی و پاسپورت ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، تحصیل در ترکیه، خرید خودرو در ترکیه، کلیه امور بانکی و گرفتن نمایندگی برند های برتر ترکیه در کنار شماست.





    موقعیت جغرافیایی محله بشیکتاش استانبول

    محله بشیکتاش، در قسمت اروپایی و غربی استانبول واقع شده است. ای محله، درست در کنار تنگه بسفر قرار دارد و خط ساحلی آن، بسیار طولانی است. منطقه بشیکتاش، از شمال با یکی از بزرگترین محله‌ها، یعنی با محله ساریر استانبول همسایه است. از سمت شرق نیز با دو محله کاغذخانه استانبول، و محله شیشلی شمالی و جنوبی، مجاورت دارد.

    موقعیت جغرافیایی محله بشیکتاش استانبول

    محله بشیکتاش استانبول، در حدود 22 کیلومتر مربع مساحت دارد و و جمعیت آن در آخرین سرشماری، در حدود 190 هزار نفر بوده است. با توجه به این دو عدد و با یک حساب سرانگشتی، می‌توان به این موضوع پی برد که این منطقه از نظر تراکم جمعیت، در دسته‌بندی «کم تراکم» قرار می‌گیرد. فاصله این منطقه تا قلب شهر یعنی محله فاتح استانبول، حدود 15 کیلومتر (حدود نیم ساعت) می‌باشد.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  محله آتاکوی در استانبول +  ویژگی ها و قیمت خرید و اجاره خانه در 2024

    منطقه بشیکتاش استانبول، یکی از ایلچه‌های این شهر به شمار می‌رود و خود، دارای 23 محله مجزا و کوچکتر می‌باشد. محله های بشیکتاش شامل موارد زیر هستند:

    عباس آقاآکاتلارآرنووات کوی
    بالمومجوببکجهان نما
    دیکیلیتاشاتیلرغیرت تپه
    کوناکلارکور چشمهکولتور
    لوازملونتمجیدیه
    مرادیهنسبتیهاورتاکوی
    سنان پاشاترکعلیاولوس
    ویشنه زادهییلدیز-

    پیشنیه محله بشیکتاش استانبول

    استانبول، بهترین شهر برای خرید ملک در ترکیه است و قدمت فراوانی دارد. هر گوشه از آن، هر محله از آن نیز داستان خاص خودشان را دارند.

    قدمت منطقه بشیکتاش استانبول را در حدود قرن 4 چهارم میلادی تخمین زده‌اند، اما خب عده‌ای از متخصصان باور دارند که قدمت این منطقه، بسیار طولانی‌تر از این حرف‌هاست. طبق روایات، گفته می‌شود که موسس این منطقه، امپراتور معروف روم شرقی، یعنی کنستانتین بوده است. این منطقه در طول تاریخ، همیشه مورد توجه بوده  است و در هم زمان امپراتوری بیزانس و هم در مان خلفای عثمانی، از آن به عنوان ییلاقی تفریحی، استفاده می‌شده.

    در زمان سلاطین عثمانی، محله بشیکتاش استانبول به منطقه‌ای امن و محبوب تبدیل شد. این موضوع، به لطف نیروی دریایی قدرتمند این دولت، به وقوع پیوست. خیرالدین بارباروسا، یکی از معروف‌ترین دریاسالاران عثمانی، به این منطقه توجه خاصی داشت و مسجدی در این منطقه بنا کرد و محل زندگی‌اش هم در همین محله بود. در نهایت بد نیست این را هم بدانید که محله بشیکتاش، در سال 1930 از منطقه بی‌اوغلو جدا و به یک منطقه مستقل تبدیل شد.

    ویژگی‌های محله بشیکتاش استانبول

    همانطور که در مقدمه هم به آن اشاره کردیم، طبق آمار منشتر شده در سال 2024، محله بشیکتاش استانبول، به عنوان گرانترین محله استانبول، شناخته شده است. باید بدانید که نسبت به سایر شهرهای ترکیه، قیمت آپارتمان در استانبول به خودی خود بالاست؛ اما محله بشیکتاش، از تمامی مناطق دیگر استانبول هم گرانتر است. همین موضوع باعث شده تا این محله، به یک محله لاکچری و به اصطلاح عام، به یک محله «کلاس بالا» تبدیل شود.

    مواردی همچون وجود سیستم حمل و نقل بسیار قدرتمند از مترو گرفته تا اتوبوس، وجود مراکز آموزشی و برترین دانشگاه های ترکیه در این منطقه، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی درجه یک، وجود مراکز خرید، بازارها و مال‌ها لاکچری، رفاه و امنیت بالا، پویایی اقتصاد و جاذبه‌های توریستی فراوان، همگی باعث شده‌اند تا این محله به باور بسیاری، به بهترین محله استانبول، تبدیل شده باشد.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  معرفی کامل و جامع محله آوجیلار استانبول

    امکانات رفاهی محله بشیکتاش استانبول

    برای زندگی در ترکیه و به خصوص شهر استانبول، توجه به امکانات رفاهی منطقه مورد نظر، بسیار اهمیت دارد. امکانات هر محل، نه تنها راحتی و رفاه برای شما فراهم می‌آورد، بلکه در ارزش ملک شما نیز تاثیر مستقیم خواهد داشت. خوشبختانه محله بشیکتاش استانبول، از این نظر هیچ چیز کم ندارد و می‌تواند افراد بسیاری را مجذوب خود کند.

    از جمله امکانات رفاهی منطقه بشیکتاش استانبول، می‌توان به این موارد اشاره کرد:

    اماکن تاریخی و گردشگری

    محله بشیکتاش، از لحاظ اماکن گردشگری بسیار غنی است وکاخ‌ها و موزه‌های زیادی را در خود جای داده است. از جمله این مناطق می‌توان به مسجد عباس آقا، مزار خیرالدین بارباروسا، مسجد ببک، قصر چراغان، قصر دوله باغچه، برج ساعت دولمه باغچه، عمارت اسما سلطان، کاخ خدیجه سلطان، کاخ ایهلامور، موزه نیروی دریایی، قصر ییلدیز و… اشاره کرد.

    قصر دوله باغچه در محله بشیکتاش استانبول

    مسجد ببک از محله بشیکتاش استانبول

    قصر چراغان از مکان های دیدنی محله بشیکتاش استانبول

    دانشگاه‌ها و مراکز تحصیلی

    محله بشیکتاش استانبول، یکی از مهم‌ترین مراکز علمی و تحصیلی استانبول به حساب می‌آید. تعدادی از دانشگاه‌های تراز اول ترکیه، همگی در این منطقه قرار گرفته‌اند. از جمله دانشگاه‌های واقع در محله بشیکتاش، می‌توان به دانشگاه بغازیچی، دانشگاه گالاتاسرای، دانشگاه فنی ییلدیز، دانشگاه بی کنت، دانشگاه کادیر خاص، دانشگاه فنی استانبول و دانشگاه هنرهای زیبا معمار سینان، اشاره کرد.

    مراکز خرید و تجاری

    محله بشیکتاش، یکی از قطب‌های تجاری استانبول نیز به حساب می‌آید. این منطقه برای کسانی که به دنبال تاسیس شرکت در ترکیه، راه‌اندازی کسب و کار، و یا حتی لذت از خرید کردن هستند، ایده‌آل است. از جمله برترین مراکز خرید ترکیه در این محله قرار گرفته‌اند که از جمله آن‌ها، می‌توان این موارد را نام برد: آک مرکز، مرکز خرید کانیون، مرکز خرید متروسیتی، مرکز خرید زورلو سنتر و…

    خرید و اجاره ملک در بشیکتاش استانبول

    چنان که گفتیم، برای خرید آپارتمان در استانبول، نسبت به سایر شهرهای ترکیه، شما به بودجه بالاتری احتیاج دارید. برای خرید خانه در بشیکتاش استانبول اما باید مقدار بودجه خود را از این مقدار نیز حتی بالاتر ببرد، زیراکه طبق گفته‌های ما در بخش‌های قبل، بشیکتاش گرانترین محله در این شهر است.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  نکاتی در مورد مراکز درمانی استانبول که بد نیست بدانید.

    هرچند که قیمت ملک در این منطقه بالاست، اما خب مزایای بسیاری را نیز شامل می‌شود. اولین و مهم‌ترین مزیت این است که شما با خرید خانه در محله بشیکتاش، به راحتی و در کمترین زمان، می‌توانید پاسپورت ترکیه را به دست آورید. در ادامه،  میانگین قیمت خرید و اجاره ملک در محله بشیکتاش را بررسی خواهیم کرد.

    میانگین قیمت خرید خانه در محله بشیکتاش استانبول، به قرار زیر است:

    نام محله قیمت

    (به ازای هر مترمربع)
    قیمت کل

    (خانه صد متری)
    لوازم82.000 لیر17.000.000 لیر
    ببک72.000 لیر14.400.000 لیر
    کورچشمه62.000 لیر13.200.000 لیر
    اولوس45.600 لیر10.000.000 لیر
    اتیلر42.800 لیر7.300.000 لیر
    لونت34.000 لیر6.800.000 لیر
    آرنووات کوی36.500 لیر6.200.000 لیر
    اورتاکوی38.400 لیر6.150.000 لیر
    ویشنه زاده40.000 هزار5.700.000 لیر
    میانگین قیمت

    (در کل منطقه)
    47.200 لیر7.700.000 لیر

    میانگین قیمت اجاره در محله بشیکتاش استانبول نیز به شرح زیر است:

    نام محلهقیمت اجاره ماهانه

    (خانه صد متری)
    لوازم21.500 لیر
    ببک33.000 لیر
    کورچشمه12.500 لیر
    اولوس18.200 لیر
    اتیلر13.300 لیر
    لونت14.000 لیر
    آرنووات کوی14.500 لیر
    اورتا کوی7300 لیر
    ویشنه زاده16.800 لیر
    میانگین قیمت

    (در کل منطقه)
    14.700 لیر

    سوالات متداول

    محله بشیکتاش در کدام قسمت از استانبول قرار دارد؟

    این محله در استانبول اروپایی و در کنار تنگه بسفر واقع شده است. این محله، با محله‌های شیشلی، ساریر و کاغذخانه همسایه است.

    آیا با خرید خانه در بشیکتاش، می‌توان اقامت ترکیه را به دست آورد؟

    بله، با خرید خانه در منطقه بشیکتاش و یا حتی با اجاره خانه در این منطقه، به راحتی می‌توانید اقامت ترکیه را اخد نمایید.

    میانگین قیمت خرید و اجاره ملک در محله بشیکتاش چفدر است؟

    این محله، گرانترین محله استانبول است، میانگین قیمت خرید خانه در حدود 7 میلیون و 700 هزار لیر، و میانگین قیمت اجاره، در حدود 14 و 700 لیر است.

     

    5/5 - (2 امتیاز)

    Recent search terms:

    • https://istanbulhamrah com/محله-بشیکتاش-استانبول/

    ‫6 نظر ارسال شده در “محله بشیکتاش؛ گرانترین محله در سرتاسر استانبول

    1. صالح خادمی :

      من خیلی دوست دارم توی این منطقه خونه بخرم، ولی خب این قیمت‌ها واقعا ناراحتم کرد. حس میکنم دیگه امیدی به خرید خونه توی این منطقه نیست…

      • تیم تحریریه استانبول همراه :

        سلام به شما. در این خصوص می‌توان ساعت‌ها صحبت کرد. منطقه بشیکتاش، با تیم فوتبال بشیکتاش شناخته می‌شود که قدیمی‌ترین تیم فوتبال ترکیه به حساب می‌آید. ورزشگاه اصلی این تیم، ورزشگاه این اونو بوده که امروز در جای آن، ورزشگاه وودافون، به عنوان ورزشگاه اصلی تیم بشیکتاش، بنا شده است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *