معرفی بهترین محله های استانبول برای خرید خانه

بهترین محله های استانبول

راهنمای مطالعه

در این مقاله از «استانبول همراه» قصد داریم تا تعدادی از بهترین، زیباترین و شیک‌ترین محله‌های شهر استانبول را به شما معرفی کنیم. و همچنین بهترین محله های برای خرید ملک در استانبول.

در موضوع خرید ملک در استانبول، همواره مسائل زیادی مطرح است. از کوچکترین جزئیات گرفته تا بزرگترین و آشکارترین مسائل، همه و همه نیازمند دقت و توجه هستند و هیچ کدام را هم نباید از قلم انداخت.

شهر استانبول از بزرگترین شهرهای ترکیه است، تعداد محله‌های آن فراوان است و البته از زیباترین شهرهای ترکیه هم هست. به علاوه، این شهر همیشه انتخاب اول ایرانیان برای زندگی در ترکیه نیز بوده است.

یکی از همین مسائل بسیار مهم به هنگام مهاجرت زندگی در یک کشور خارجی، انتخاب محله‌ای مناسب است. سوالی که اکنون مطرح می‌شود این است، بهترین محله های استانبول کدامند؟

شناخت بهترین محله های استانبول، انتخاب محل زندگی، محل کار و یا گردشگری را برای ما بسیار آسان می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا چرخی دور این شهر بزنیم!

درخواست مشاوره

تیم مشاوره و کارشناسان « استانبول همراه » در امور خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت ترکیه، شهروندی و پاسپورت ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، تحصیل در ترکیه، خرید خودرو در ترکیه، کلیه امور بانکی و گرفتن نمایندگی برند های برتر ترکیه در کنار شماست.





    محله‌های آسیایی استانبول بهترند یا اروپایی؟

    از سوالات مهمی که همواره برای خرید خانه در استانبول مطرح بوده و هست، این است که کدام سمت این شهر بزرگ بهتر و مناسب‌تر است؟ بهترین محله های استانبول در بخش آسیایی است یا اروپایی؟

    در جواب این سوال، ابتدا باید شما را به خودتان ارجاع دهیم. مهم‌ترین مسئله در این باب، اهداف و نیاز شماست؛ می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید، یا می‌خواهید زندگی کنید؟ آیا به قصد گرفتن شهروندی ترکیه و اقامت دائم را دارید، یا اینکه فقط چند ماه از سال در این کشور ساکن خواهید بود؟

    استانبول آسیایی و اروپایی در محله های استانبول

    اما تنها نکته‌ای که باید به آن توجه ویژه داشت، این است که یک ملک، با قیمت واقعی پیدا کنید. قیمت ملک در شهر استانبول هم درست مثل ایران، ممکن در بعضی مقاطع زمانی کاهش و یا افزایش پیدا کند.

    حتی بعضی اوقات ممکن است سودجویان ملکی را با قیمتی بالاتر از از ارزش واقعی به شما غالب کنند؛ لذا لازم است تا در هنگام خرید، هم حسابی وقت گذاشته و بگردید، هم اینکه از مشاوران باتجربه کمک بگیرید.

    در سایت استانبول همراه دو مقاله داریم که محله های آسیایی و اروپایی استانبول را معرفی کرده که پیشنهاد می کنم در صورت تمایل مطالعه کنید.

    آشنایی با محله های اروپایی استانبول

    آشنایی با محله های آسیایی استانبول

    معرفی محله بشیکتاش در استانبول

    محله‌ی بشیکتاش از گران قیمت‌ترین و لاکچری‌ترین محله های استانبول است، به علاوه جمعیت آن هم اندک و حدود 200 هزار نفر است.

    محله بشیکتاش

    محله‌ی بشیکتاش از همان محله‌هایی است که در سریال‌های ترکی می‌بینیم؛ کوچه‌های باریک و باصفا، با خانه‌های تاریخی و نقلی که دل هر بیننده‌ای را می‌رباید.

    آثار تاریخی در این محله بسیار زیاد است؛ مناطق «اورتاکوی» و «ببک»، پر هستند از آثار به جا مانده از قرون عثمانی، به همین دلیل از نظر بسیاری از گردشگران، این محله از بهترین محله های استانبول است.

    این محله، یکی از بزرگترین مراکز تجاری استانبول نیز به حساب می‌آید. بزرگترین برندها و شرکت‌های بین‌المللی، دفاتر خود را در این منطقه برپا کرده‌اند.

    کسانی که قصد اقامت کاری در ترکیه را دارند، شاید لازم باشد برای پیدا کردن کار از این نقطه شروع کنند.

    گذشته از مراکز تجاری، بد نیست بدانید که پنج‌تا از بزرگترین مراکز خرید استانبول نیز در این محله قرار دارند.

    همانطور که اشاره کردیم، این محله بسیار گران قیمت است و شاید پیدا کردن ملک در آن نیز کمی سخت باشد، اما به هر حال غیر ممکن نیست.

    قیمت اجاره خانه در این منطقه بین 3 هزار تا 5 هزار لیره متغیر است. برای خرید خانه هم باید چیزی حدود 500 هزار تا 30 میلیون لیره هزینه کنید.
    عکس

    معرفی محله آتاکوی در استانبول

    محله‌ی آتاکوی در اصل یکی از محله‌های باکرکوی به حساب می‌آید. این محله بسیار خلوت است و جمعیت آن تنها حدود 50 هزار نفر است؛ از این رو می‌توان گفت که این محله از آرام‌ترین محله های استانبول است.

    این محله جزو مناطق مرکزی استانبول است، به همین دلیل کیفیت زندگی و امکانات رفاهی در ان بسیار ایده‌آل است و یکی از بهترین محله های استانبول می‌باشد. تازه، بد نیست بدانید که این محله روز به روز در حال رشد و پیشرفت است و به تبع آن، قیمت ملک نیز افزایش پیدا می‌کند.

    دانشگاه «هنر و فرهنگ استانبول» در محله‌ی آتاکوی قرار دارد، بدون شک برای کسانی که می‌خواهند اقامت تحصیلی ترکیه را اخذ کنند و به تحصیل در این کشور بپردازند، این محله در اولویت خواهد بود.

    گذشته از دانشگاه، مدارس ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و البته بهترین مهد کودک های استانبول نیز در این محله قرار دارند.

    این محله عموما برای قشرهای متوسط رو به بالا مناسب است، چون همانطور که اشاره کردیم، قیمت خرید ملک در این محله، کمی بالاست.

    محله آتاکوی استانبول

    متوسط هزینه اجاره خانه در این محله چیزی حدود 3 الی 8 هزار لیره است. اگر قصد خرید دارید هم، باید بدانید که حدود 1 الی 8 میلیون بودجه نیاز خواهید داشت.

    معرفی محله ساری‌یِر در استانبول

    از دیگر محله های جنگلی استانبول که البته جمعیت آن نیز به نسبت زیاد است (حدود 400 هزار نفر)، محله‌ی ساری‌یر می‌باشد. این محله ترکیبی از ساحل و جنگل است، به علاوه مشهورترین پارک جنگلی استانبول، پارک امیرگان نیز در این محله قرار دارد.

    اگرچه جمعیت این محله زیاد است و از هر نوع قشری در این محله‌ی بزرگ زندگی می‌کنند، اما باز هم با این حال، این محله از آرام‌ترین محله های استانبول به حساب می‌آید.

    محله ساری یر استانبول از آرام ترین محله ها

    در این محله می‌توان ویلاهای چندین میلیون دلاری را در کنار خانه‌های معمولی و متوسط پیدا کرد. منطقه‌ی «ذکریاکوی» که در این محله واقع شده، بسیار پرطرفدار و محبوب است.

    گذشته از مسائل فوق‌الذکر، محله‌ی ساری‌یر یکی از بهترین محله‌های استانبول برای سرمایه گذاری در ترکیه نیز به حساب می‌آید.

    کسانی که قصد کسب اقامت ترکیه از راه سرمایه‌گذاری را دارند، بد نیست زندگی در این محله را بررسی کنند، زیرا که مرکز بورس ترکیه در این محل واقع شده است.

    میانگین قیمت اجاره‌ی خانه در این محله، چیزی حدود 1500 تا 35 هزار لیره است. به علاوه قیمت خرید ملک نیز از 300 هزار تا 15 میلیون لیره متغیر خواهد بود.

    اما دقت داشته باشید همانطور که اشاره کردیم، هر نوع قشری در این محله ساکن است. مناطق ارزان و با قیمت کمتر، اکثرا محله‌های مناسبی برای زندگی نیستند و امکانات رفاهی در آن بسیار کم است.

    معرفی محله‌ی بِیکوز در استانبول

    درست رو به روی محله‌ی ساری‌یر، محله‌ی بیکوز در بخش آسیایی واقع شده است. محله‌ی بیکوز یکی از طولانی‌ترین خطوط ساحلی را داراست و هم دریای سیاه را شامل می‌شود، و هم سواحل تنگه‌ی بوغاز را.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  آشنایی با محله جمهوریت استانبول

    این محله‌ از بزرگترین محله‌های استانبول است و بیشتر مساحت آن نیز پوشیده از جنگل است. جمعیت آن هم چیزی بالغ بر 250 هزار نفر است.

    محله‌ی بیکوز از بهترین محله های استانبول برای خرید ملک به حساب می‌آید و البته از هیاهوی شهری هم به دور و بسیار آرام و دلنشین است.

    محله بیکوز استانبول

    بافت این محله اکثرا قدیمی و تاریخی است واز همان محله‌های باصفای سریالی است. ساحل مشهور و دوست داشتنی «کانلیجا و پارک جنگلی «پلونزکوی» در این محله قرار دارد و یکی از مقاصد اصلی ترک‌ها برای تعطیلات آخر هفته به حساب می‌آید.

    مشاهده پروژه آماده فروش در منطقه بیکوز

    معرفی محله غازی عثمان پاشا در استانبول

    محله غازی عثمان پاشا در بخش اروپایی استانبول واقع شده و در شاید در میان محله های استانبول، از همه کوچکتر باشد.

    با وجود کوچکی این محله، جمعیت آن بسیار زیاد و در حدود 500 هزار نفر است.

    این منطقه تقریبا جزو مناطق مرکزی استانبول به حساب می‌آید و شرایط حمل و نقل در آن خوب است؛ در شمال آن بزرگراهی وجود دارد، در داخل محله اتوبوس‌های شهرداری و البته یک خط تراموا نیز وجود دارد.

    این محله از بهترین محله های استانبول به خصوص برای زندگی ایرانیان است؛ زیرا هم وضعیت امکانات رفاهی در آن عالی است، و هم اینکه قیمت خرید ملک منطقی و منصفانه است.

    محله غازی عثمان پاشا

    در هر بخش و منطقه‌ی آن، برای هر پایه مدرسه‌ای قرار دارد و به طور کلی، بافت آن نوساز و مدرن است. متوسط هزینه اجاره در این منطقه، بین 1000 تا 5 هزار لیره، و هزینه خرید ملک، بین 170 هزار تا 2 میلیون لیره می‌باشد.

    معرفی محله عُمرانیه در استانبول

    محله‌ی عمرانیه یکی از محله‌های واقع شده در بخش آسیایی استانبول است. این منطقه یکی از پرجمعیت‌ترین محله ها استانبول بوده و بالغ بر 700 هزار نفر جمعیت دارد؛ پس اگر به دنبال آرامش و دوری از هیاهوی شهری هستید، دور این منطقه را خط بکشید.

    محله عمرانیه استانبول در بخش آسیایی

    اصولا بخش آسیایی استانبول، بافت تاریخی بیشتری دارد و قدمت آن بالاتر است، اما با این حال این منطقه، یکی از منطقه‌های رشد کرده و مدرن استانبول به حساب می‌آید.

    ساخت و ساز در محله عمرانیه زیاد است و ساختمان‌های جدیدی هر روز در آن ساخته می‌شود. به علاوه، باید گفت که این منطقه از خط مترو نیز برخوردار است.

    این محله هم یکی از بهترین محله های استانبول است و مراکز خرید بزرگی چون «آک کایا»، «جان پارک» و «بویاکا» در این محله قرار دارند.

    اگر قصد اخذ اقامت ترکیه از طریق اجاره خانه را در این منطقه دارید، باید بدانید که متوسط قیمت اجاره، چیزی حدود 1200 تا 5 هزار لیره است. قیمت خرید مسکن نیز بین 300 هزار تا 4 میلیون لیره می‌باشد.

    معرفی محله کارتال در استانبول

    یکی از بهترین محله های استانبول برای خرید خانه و زندگی، که از قضا بسیار هم در میان ایرانیان پرطرفدار است، محله‌ی «کارتال» می‌باشد.

    این محله در بخش آسیایی استانبول قرار دارد. برای کسانی که قصد خرید ملک در ترکیه و شهر استانبول را دارند، شاید این نکته بسیار حائز اهمیت باشد؛ اما به جرئت می‌توان گفت که از آرام‌ترین و کم سر و صداترین محله‌های این شهر بزرگ است.

    محله ی کارتال استانبول

    این محله از هر چند که حدود 500 هزار نفر جمعیت دارد، اما از هیاهوی شهر به دور است.

    از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این محله، این است که درست مثل رامسر خودمان، هم از موهبت جنگل برخوردار خواهید بود، هم از شکوه دریا.

    محله‌ی کارتال یکی از محله‌های ساحلی استانبول است و خط ساحلی آن در حدود 8 کیلومتر درازا دارد. به علاوه، جزیره «بیوک آدا» نیز دقیقا در افق این شهر قرار دارد و حسابی آن را رویایی کرده است.

    از دیگر زیبایی‌های طبیعی این محله، وجود پارک ساحلی «دراگوس» و جنگل «آیدوس» است.

    کارتال از محله‌های قدیمی استانبول به حساب می‌آید، اما در چند سال اخیر، درست مثل هر جای دیگر، ساخت و ساز در این منطقه نیز افزایش پیدا کرده است و به دنبال آن،قیمت مسکن نیز حدود 25 درصد بیشتر شده است.

    متوسط قیمت خرید خانه در این محله، حدود 600 هزار و متوسط قیمت اجاره، حدود 4 هزار لیره است.

    برای آشنایی بیشتر می توانید مقاله محله کارتال را مطالعه کنید.

    مشاهده پروژه آماده فروش در محله کارتال

    معرفی محله باهچه شهیر در استانبول

    محله‌ی باهچه شهیر یا همان باغچه شهیر خورمان، همانطور که از نامش می‌توان به آن پی برد، یکی از سرسبزترین محله های استانبول است.

    این محله در بخش اروپایی استانبول قرار دارد و بافت آن بسیار زیباست.

    بد نیست بدانید که اولین و بزرگترین دریاچه مصنوعی استانبول، با مساحت حدود 26 هزار متر مربع، در این محله قرار دارد. به علاوه یک پارک تفریحی بسیار بزرگ نیز در این محله وجود دارد. همه‌ی این دلایل این محله را به یکی از زیباترین و بهترین محله های استانبول تبدیل کرده است. درصد زیادی از جمعیت این محله جوان و شاغل هستند.

    قیمت خرید خانه در این محله را می‌توان متوسط و میانه قلمداد کرد؛ زیرا که این محله از محله‌های لوکس و لاکچری به حساب نمی‌آید. گذشته از آن، این محله مترو و یا اتوبوس تندرو هم ندارد.

    محله ی باهچه شهیر

    به همین دلیل، قیمت خرید آپارتمان در این منطقه از حدود 5 هزار لیره آغاز و بسته به قدمت و امکانات، حتی تا 10 هزار لیره هم پیش می‌رود. مثل اکثر محله های استانبول، ساخت و ساز در این محله نیز افزایش پیدا کرده و به دنبال آن، خرید ملک نیز دوچندان شده. بد نیست بدانید که امکان خرید ملک اقساطی نیز در این محله وجود دارد.

    معرفی محله اِسِن‌یورت در استانبول

    از بزرگترین و پرجمعیت‌ترین محله های استانبول، می‌توان به محله‌ی اسن یورت اشاره کرد. جمعیت این منطقه حدود 900 هزار نفر است و اکثریت آن را اتباع ترک تشکیل می‌دهند.

    به یاد داشته باشید که این محله را نباید با محله‌ی «بیلیک دوزو» اشتباه گرفت. این محله تا حدودی از مرکز شهر استانبول دور است، به همین دلیل قیمت خرید ملک و یا اجاره در آن کمتر از سایر محله‌هاست، اما به هر حال، باز هم در داخل محله قیمت‌های متغیر هستند.  بد نیست بدانید که ایرانیان زیادی هم در این محله ساکن هستند.

    مناطقی از این محله، همچون «جمهوریت محله‌سی»، «بارباروس خیرالدین پاشا محله‌سی»، «پیری رئیس محله‌سی» و «حارامی دره»، بیشترین جمعیت ایرانی را در خود جای داده‌اند. وجود این جمعیت، بدون شک این محله را به یکی از بهترین محله های استانبول برای ایرانیان تبدیل کرده است.

    محله اسن یورت استانبول

    محله‌های نام‌برده، به دلیل نزدیکی به متروبوس، امنیت، امکانات رفاهی و وجود رزیدنت‌ها و ساختمان‌های نوساز، از قیمت بالاتری هم برخوردار هستند. مثلا قیمت اجاره خانه در این مناطق بین 1200 تا 3500 لیر متغیر است. برای خرید خانه نیز باید حدود 250 هزار تا 800 هزار لیره، بودجه در نظر بگیرید.

    برای آشنایی بیشتر با این محله، می توانید مقاله محله اسن یورت استانبول را مطالعه کنید.

    مشاهده پروژه آماده فروش در منطقه اسن یورت

    محله نیشانتاشی استانبول

    یکی از محبوب‌ترین محله های استانبول، محله‌ی نیشانتاشی (Nişantaşı) است. این محله در بخش اروپایی استانبول واقع شده و قدمت تاریخی بالایی دارد. به علاوه، در زمره‌ی یکی از لوکس‌ترین محله‌ها نیز قرار می‌گیرد. نیشانتاشی را در اصل می‌توان زیرمجموعه‌ی شیشلی در نظر گرفت.

    محله نیشانتاشی در بخش اروپایی استانبول

    نیشانتاشی پاتوق سلبریتی‌ها، هنرمندان و افراد مشهور است. به علاوه، قلب تپنده‌ی صنعت مد استانبول نیز به حساب می‌آید.

    محله نیشانتاشی قلب صنعت مد در استانبول

    محله‌ی نیشانتاشی را شاید بتوان یک پاریس کوچک در قلب استانبول در نظر گرفت؛ زیرا این محله پر است از کافه‌ها و رستوران‌ها خرد و بزرگ، انواع لباسفروشی‌ها و بوتیک‌های برند و تازه‌کار، مراکز خرید (از جمله مرکز خرید سیتیز)، گالری‌های متنوع.

    اماکن تاریخی و گردشگری همچون کاخ دلماباغچه، کاخ ایهلامور و موزه آتاتورک. دانشگاه نیشانتاشی که جزو یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه است نیز، در این محله قرار دارد.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  همه چیز درباره اداره نفوس ترکیه در سال 2024

    از نظر جغرافیایی، محله نیشانتاشی از یک طرف محدود به عثمان بِی و تقسیم، و از طرف دیگر، به محله بشیکتاش محدود می‌شود. محله‌ی نیشانتاشی خود دارای سه محله‌ی کوچکتر است:

    • محله هالاس‌کارگازی (Halaskargazi Mahallesi)
    • محله مشروطیت (Meşrutiyet Mahallesi)
    • محله تشویقیه (Teşvikiye Mahallesi)

    قیمت خرید ملک در محله نیشانتاشی استانبول، چیزی در حدود 15000 لیر، به ازای هر متر مربع است. برای اجاره‌ی آپارتمان نیز، باید ماهانه در حدود 5000 الی 7000 هزار لیر هزینه کنید. اما توجه داشته باشید که به بسته به موقعیت جغرافیایی ساختمان، امکانات و قدمت آن، این هزینه‌ها می‌تواند افزایش هم بیابد.

    در مقاله آشنایی با محله نیشانتاشی در این باره بیشتر بخوانید.

    مشاهده پروژه آماده فروش در منطقه نیشانتاشی

    آشنایی با محله کوچوک چکمجه استانبول

    محله کوچوک چکمجه استانبول، نیز از دیگر محله ‌های استانبول در بخش اروپایی است و در کنار دریاچه‌ای با همین نام، واقع شده است.

    محله کوچوک چکمجه استانبول از پرچمعیت‌ترین محله‌های استانبول است و حدود 40 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد.

    این محله از نظر امکانات رفاهی در دسته‌بندی محله‌های رضایت‌بخش قرار می‌گیرد و همین موضوع، می‌تواند قیمت مناسب خانه در این منطقه را توجیه کند.

    محله کوچوک چکمجه استانبول

    میانگین قیمت خانه در این محله به ازای هر متر مربع، حدود 13.700 لیر است.

    مشاهده پروژه آماده فروش در منطقه کوچوک چکمجه

    آشنایی با محله آتاشهیر استانبول

    محله آتاشهیر استانبول، از محله‌های آسیایی این شهر بزرگ است.

    این محله از بهترین محله های استانبول برای زندگی و خرید خانه است و تراکم جمعیت در آن، کم است و آن را به یک محله خلوت تبدیل کرده است.

    این محله از جمله مدرن‌ترین محله‌های آسیایی استانبول است و به برج‌های بلد و آسمان‌خراش‌هایش معروف است.

    این محله برای سرمایه‌گذاری بهترین انتخاب است؛ زیرا که ارزش ملک در این محله، سال به سال در حال افزایش است.

    محله آتاشهیر استانبول

    میانگین قیمت ملک در این محله به ازای هر متر مربع، حدود 19.500 لیر است.

    آشنایی با محله بی اوغلو استانبول

    یکی از بهترین محله ‌های استانبول برای خرید ملک، که در بخش اروپایی استانبول قرار دارد، محله بی اوغلو استانبول است.

    این محله درست در بالای شاخ طلایی قرار گرفته و از جمله مرکزی‌ترین مناطق استانبول به شمار می‌رود.

    این محله به دلیل قرار گرفتن در مرکز، جمعیت بسیاری دارد و قطب بهترین امکانات رفاهی استانبول نیز به شمار می‌رود.

    این محله، محله‌ای اعیان‌نشین به شمار می‌رود و میانگین قیمت ملک در آن به ازای هر متر مربع، حدود 18.700 لیر است.

    گفتنی است که اجاره خانه در محله بی اوغلو استانبول نیز بالاست.

    محله بی اوغلو استانبول

    آشنایی با محله باکرکوی استانبول

    این محله از محله های خوب استانبول است که در قسمت اروپایی استانبول واقع شده است.

    این محله با مرکز استانبول حدود 10 کیلومتر فاصله دارد.

    محله باکرکوی استانبول در کنار دریا واقع شده و یکی از طولانی‌ترین خطوط ساحلی استانبول را دارد.

    این محله یکی از مهم‌ترین قطب‌های اقتصادی استانبول است و برخی از بزرگترین‌ مراکز خرید استانبول در آن واقع شده‌اند.

    محله باکرکوی استانبول

    به دلیل وجود سیستم حمل و نقل عمومی گسترده در این محل، رفت و آمد به آن بسیار آسان است.

    میانگین قیمت ملک در این منطقه، حدود متری 45000 لیر است. قیمت محله های استانبول، هیچکدام به این اندازه گران نیستند.

    آشنایی با محله آوجیلار استانبول

    از دیگر محله‌های اروپایی استانبول، محله آوجیلار است. این محله در کنار دریاچه بزرگ قرار گرفته است و از جمله زیباترین مناطق استانبول به شمار می‌رود.

    این منطقه نیز دارای خط ساحلی است.

    بزرگترین بندرگاه ترکیه در این منطقه واقع شده است و برای کارهای تجاری، اده آل است.

    تعدادی از برترین دانشگاه‌های استانبول نیز در همین محله قرار گرفته‌اند.

    محله آوجیلار استانبول

    میانگین قیمت ملک در این محله، حدود متری 9500 لیر است که آن را به محله‌ای مناسب برای زندگی دانشجویی تبدیل کرده است.

    در مقایسه محله های استانبول با تهران، این محله کیفیت بالاتری دارد.

    آشنایی با محله پندیک استانبول

    این محله، در بخش آسیایی استانبول واقع شده و از محله های معروف استانبول است.

    محله پندیک از بزرگترین محله‌های استانبول است و جمعیت آن نیز حدود 710 هزار نفر است. دورافتاده بودن این منطقه از مرکز استانبول، یکی از نقاط ضعف این منطقه است و به همین دلیل، نمی‌توانید مهاجران چندانی در آن پیدا کنید.

    این محله از جمله محله‌های رو به رشد استانبول نیز به شمار می‌رود و میانگین قیمت ملک در آن، سال به سال در حال افزایش است.

    محله پندیک از بزرگ ترین محله های استانبول

    میانگین قیمت ملک در این منطقه در سال 2024، حدود متری 8500 لیر بوده است.

    آشنایی با محله کادیکوی استانبول

    یکی از بهترین محله‌های بخش آسیایی، محله کادیکوی استانبول است.

    این محله طولانی‌ترین خط ساحلی استانبول را دارد و به همین دلیل بسیار معروف است.

    این محله از مرکز شهر فاصله اندکی دارد و رفت و آمد به آن، به لطف سیستم حمل و نقل عمومی، بسیار آسان است.

    محله کادیکوی استانبول از بهترین محله های بخش آسیایی

    این محله از دیدنی‌ترین مناطق استانبول است و طرفداران و توریست‌های بسیاری را به خودش جذب می‌کند.

    مراکز خرید بسیار و برخی از بهترین دانشگاه‌های استانبول، از امتیازهای زندگی در این محله هستند.

    میانگین قیمت ملک در این محله، حدود متری 25.500 لیر است.

    مشاهده پروژه آماده فروش در محله کادیکوی

    آشنایی با محله گوزتپه استانبول

    یکی از محله‌های منطقه کادیکوی، محله گوز تپه است.

    این محله از جمله محله‌های آسیایی استانبول است و برای زندگی، بسیار دنج و آرام است.

    محله گوزتپه استانبول

    این محله بافت جمعیتی یکسانی دارد و به همین دلیل زندگی در آن بسیار آرامش‌بخش خواهد بود.

    این محله برای زندگی شبانه نیز بسیار مناسب است و تفریحات بسیاری در این زمینه دارد.

    دسترسی خوب به سیستم حمل و نقل عمومی، از جمله ویژگی‌های این منطقه است. آخرین قیمت ملک در محله گوزتپه استانبول، حدودا متری 21.500 لیر بوده است.

    آشنایی با محله اسکودار استانبول

    یکی از تاریخی‌ترین محله‌های استانبول آسیایی، محله اسکودار است.

    این محله درست در کنار تنگه بسفر واقع شده است و فاصله اندکی با مرکز شهر دارد.

    رفت و آمد به این محله بسیار ساده است و از راه‌های بسیاری می‌توان این کار را انجام داد.

    این محله از توریستی‌ترین مناطق در شهر است و اماکن تاریخی و دیدنی بسیاری دارد. این محله، بسیار آرام است .

    از محله های لاکچری استانبول به شمار می‌رود. آمار نشان می‌دهد که بافت جمعیتی آن، پیر است.

    محله اسکودار از محله های تاریخی استانبول

    میانگین قیمت ملک در محله اسکودار استانبول، حدود 13.700 لیر به ازای هر مترمربع است. این محله می‌توان از محله های خوب استانبول برای اجاره دانست.

    مشاهده پروژه آماده فروش در بخش آسیایی منطقه اسکودار

    آشنایی با محله جمهوریت استانبول

    در استانبول دو محله جمهوریت وجود دارد؛ یکی در قسمت آسیایی  و در منطقه اسکودار، دیگری در قسمت اروپایی و منطقه بیلیک دوزو قرار دارد.

    جمهوریت آسیایی و اروپایی از نظر امکانات رفاهی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و هر دو از بهترین محله استانبول برای زندگی به شمار می‌روند.

    آشنایی با محله جمهوریت استانبول

    میانگین قیمت ملک در جمهوریت اروپایی حدود متری 3000 لیر است و در قسمت آسیایی، این هزینه به متری 5500 لیر افزایش پیدا می‌کند.

    قیمت این محله در برابر فهرست قیمت خانه در محله های استانبول، بسیار کمتر است.

    آشنایی با محله شیشلی استانبول

    برای خرید ملک در محله های استانبول، این محله از همه بهتر است.

    بهترین محله خرید ملک

    از گران‌قیمت‌ترین مناطق استانبول که در بخش اروپایی واقع شده است، می‌توان به محله شیشلی اشاره کرد.

    گران ترین محله استانبول محله شیشلی

    این محله از نزدیک‌ترین محله‌ها به مرکز استانبول است و به همین دلیل، قطب امکانات رفاهی، تفریحی و اقتصادی استانبول به شمار می‌رود.

    این محله، محله فرانسوی استانبول نام دارد و بسیاری از برندهای معروف اروپایی، در این منطقه مشغول به فعالیت هستند.

    این محله از لوکس‌ترین محله‌های استانبول است و به همین دلیل قیمت ملک در آن بسیار بالاست. م

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  استخدام و کاریابی در ترکیه

    یانگین قیمت خرید خانه در محله شیشلی استانبول، متری 32000 لیر است. این محله شاید گران ترین محله استانبول و حتی ترکیه باشد!

    مشاهده پروژه آماده فروش در محله شیشلی

    آشنایی با محله مجیدیه کوی استانبول

    از دیگر محله های استانبول برای زندگی، همین محله است.

    این منطقه نیز از جمله محله های اروپایی استانبول است.

    محله مجیدیه کوی از محله‌های منطقه شیشلی به شمار می‌رود و به همین دلیل، بسیار پرطرفدار است.

    این محله به مرکز استانبول بسیار نزدیک است و برای زندگی، محله‌ای ایده ال به شمار می‌رود.

    محله مجیدیه کوی از محله های اروپایی استانبول

    نزدیکی این محله به مرکز استانبول، نه تنها زندگی در آن را راحت‌تر کرده، که باعث بالا رفتن ارزش ملک در آن نیز شده است.

    میانگین قیمت ملک در این محله به ازای هر مترمربع، حدود 9800 لیر است. در فهرست قیمت ملک در محله های استانبول، این محله در حد وسط قرار دارد.

    آشنایی با محله بیلیک دوزو

    این محله در بخش اروپایی استانبول واقع شده است. حدود 40 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد و روزگاری ییلاق سلاطین عثمانی بوده است.

    محله بیلیک دوزو استانبول، از جدیدترین مناطق شهری ترکیه به شمار می‌رود و به همین دلیل برای سرمایه گذاری در ترکیه بسیار مناسب است؛ زیراکه پروژه‌های عمرانی بسیاری در آن جریان دارد.

    محله بیلیک دوزو استانبول

    از جمله ویژگی‌های این محله، می‌توان به درصد بالای جمعیت ایرانی آن اشاره کرد؛ به طوری که این محله، به اسم محله ایرانی ها در استانبول نام گرفته است.

    این محله از ارزان‌ترین محله های استانبول برای خرید خانه است و میانگین قیمت ملک در آن به ازای هر مترمربع، حدود 2000 تا 4000 لیر است.

    مشاهده پروژه آماده فروش در منطقه بیلیک دوزو

    آشنایی با محله یعقوب لو استانبول

    این محله، یکی از محله‌های اروپایی استانبول است و در اصل، یکی از محله‌های بخش بیلیک دوزو به شمار می‌رود؛ این محله، بهترین محله بیلیک دوزو برای زندگی است.

    فاصله این محله از مرکز استانبول، حدود 40 کیلومتر است.

    از جمله ویژگی‌های محله یعقوب لو استانبول، می‌توان به امکانات رفاهی فوق‌العاده آن، قیمت مناسب خرید ملک و درصد بالای جمعیت ایرانیان اشاره کرد.

    محله یعقوب لو استانبول

    میانگین قیمت ملک در این منطقه در سال 2024، حدود 9200 لیر به ازای هر مترمربع است.

    سوالات متداول

    1. گران قیمت‌ترین محله‌های استانبول برای زندگی کدامند؟

    از گران‌ترین و لوکس‌ترین محله های استانبول، می‌توان به بشیکتاش، ساری‌یر، ذکریاکوی، قاضی‌کوی، باکرکوی و البته به شیشلی و فاتح، اشاره کرد. این محله‌ها همگی از بهترین محله های استانبول به حساب می‌آیند.

    2. محله های ارزان و متوسط در استانبول کدام محله‌ها هستند؟

    محله‌ی اسن‌یورت یکی از ارزان ترین محله‌های استانبول است. در کنار آن، قیمت اجاره و یا خرید خانه در محله‌های آرناواتکوی، سیلویری، بیلیک‌دوزو و آوجیلار نیز اندک است.

    3.بهترین محله های استانبول برای زندگی ایرانیان کدام است؟

    از بهترین محله های استانبول که جمعیت زیادی از ایرانی‌ها را در خود جای داده‌اند، می‌توان به محله‌های اسن‌یورت، بیلیک‌دوزو و بویوک چکمجه اشاره کرد.

    4. بهترین محله های استانبول در بخش اروپایی هستند یا آسیایی؟

    به این سوال نمی‌توان پاسخ صریحی داد، هر کدام از دو بخش آسیایی و اروپایی، مزایا و معایب خود را دارند. تنها چیزی که باید به آن توجه داشت، خرید ملک با یک قیمت واقعی است.

    کلام پایانی در باب بهترین محله های استانبول

    مهاجرت به یک کشور دیگر، شروع یک زندگی نو و تازه است. در سالیان اخیر، مهاجرت بین ایرانیان تا حد چشمگیری افزایش پیدا کرده و در این میان، ترکیه رتبه‌ی اول مقصد اکثر مهاجران بوده. زندگی در یک کشور دیگر مستلزم آن است تا از تمام جزییات آگاه شویم و با دانش و علم کافی به جلو حرکت کنیم. اگر قصد زندگی در یک کشور دیگر را داریم، باید درباره‌ی محل زندگی‌مان هم حسابی آگاهی داشته باشیم.

    در شهر استانبول ایرانیان زیادی زندگی می‌کنند و هر کدام هم گوشه‌ای از این شهر را برای زندگی انتخاب کرده‌اند. در این مقاله از «استانبول همراه» ما بهترین محله های استانبول را به شما معرفی کردیم. استانبول شهر بزرگی است و البته محله‌های آن هم بسیار زیاد است، به علاوه اگر قصد خرید و یا اجاره ملک را دارید، باید بدانید تنوع آنقدر زیاد خواهد بود که تا مرز پشیمانی نیز پیش خواهید رفت.

    در این مقاله ما سعی کردیم تا با معرفی 9 تا از بهترین محله‌ها و ارائه‌ی قیمت و جزییات زندگی در آ‌ن‌ها، این راه را کمی برای شما هموار کنیم. اما در پایان، بگذارید نظر شما را جویا شویم، شما کدام یک از محله های استانبول را ترجیح می‌دهید؟

    سایر محله های استانبول

    5/5 - (5 امتیاز)

    ‫11 نظر ارسال شده در “معرفی بهترین محله های استانبول برای خرید خانه

    1. ملیسا :

      خیلی ممنون از مقاله خوبتون. خیلی کامل همه چیز رو توضیح دادید. تقریبا هیچ محله ای رو جا ننداختید.

    2. nima :

      ما بودجه محدودی داریم و قصد داریم توی یه منطقه خونه بخریم که بعدا سود کنیم، کدوم محله می‌تونه مناسب باشه واسمون؟

    3. farshad :

      جمعیت ایرانی‌ها توی کدوم محله‌های استانبول بیشتره؟ برای خونه قصد دارم همچی محله‌هایی رو انتخاب کنم. لطفا راهنمایی کنید.

    4. محمود :

      چرا محله اسکودار اینقدر بین افراد بازنشسته محبوبه؟ ما هم دوست داریم در این محله ساکن بشیم ولی نمیدونم مناسبه یا نه.

    5. محمدعلی :

      به نظر شما بخش آسیایی برای زندگی بهتره یا بخش اروپایی استانبول؟ کدوم محله ها رو میشه انتخاب کرد بین این دوتا؟؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *