آشنایی با محله بیلیک دوزو استانبول؛ ییلاق سلاطین عثمانی

محله بیلیک دوزو استانبول

مهاجرت به کشور ترکیه و زندگی در این کشور، می‌تواند دروازه‌ای باشد به سمت زندگی بهتر و آسوده‌تر. این کشور، رفاه، امنیت، آزادی و فرصت‌هایی طلایی در اختیار شما قرار می‌دهد و مسیر ترقی را به سرعت برای شما هموار می‌کند. زندگی در ترکیه، به خصوص زندگی در شهر استانبول، می‌تواند با کیفیت زندگی در اروپا برابری کند و سنت و مدرنیته را در کنار هم به شما عرضه کند. در این میان، محله‌ها و اماکن بسیاری برای زندگی شما وجود خواهد داشت و گاها انتخاب از بین آن‌ها، می‌تواند بسیار پیچیده باشد. شهر استانبول بسیار بزرگ است و محله‌های بسیاری دارد؛ این شهر پایتخت تاریخی و فرهنگی ترکیه بوده و از همین روی، بسیار غنی است. با توجه به افزایش آمار خرید خانه در ترکیه در این دهه و به خصوص در سال‌های اخیر، استانبول نیز به شدت گسترش پیدا کرده و مناطق بسیاری نیز به آن اضافه شده است. اما موضوع این مقاله از «استانبول همراه» به محله‌های تازه اختصاص ندارد. امروز می‌خواهیم به سراغ محله‌های قدیمی و تاریخی برویم. محله بیلیک دوزو که روزگاری به عنوان ییلاق و اقامتگاه تابستانی سلاطین عثمانی به شما می‌رفته است.

با ما همراه باشید.

مشاوره درباره محله بیلیک دوزو استانبول

تیم مشاوره و کارشناسان « استانبول همراه » در امور خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت ترکیه، شهروندی و پاسپورت ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، تحصیل در ترکیه، خرید خودرو در ترکیه، کلیه امور بانکی و گرفتن نمایندگی برند های برتر ترکیه در کنار شماست.





    آشنایی با محله بیلیک دوزو

    محله بیلیک دوزو یا بِی‌لیک دوزو (Beylikdüzü) یکی از بهترین محله های استانبول است و حدودا 40 کیلومتر با مرکز آن فاصله دارد. از جنوب با دریای مرمره، از شرق با محله آوجیلار، از شمال با محله اسن‌‌یورت و از غرب، با محله بویوک چکمجه محاصره شده است. حدودا 12 کیلومتر خط ساحلی دارد، مساحت آن در حدود 360 کیلومتر مربع است و جمعیت آن نیز بالغ بر 300 هزار نفر می‌باشد. این منطقه در سال 2008، به یک منطقه مستقل تبدیل شد و پیشرفت و گسترش آن نیز درست از همان سال آغاز گشت.

    تاریخ و داستان‌های مختلف حاکی از آن هستند که این محله از قدیم‌الایام، یعنی از زمان امپراتوری بیزانس، پادشاهان و حکما علاقه‌ی فراوانی به محله بیلیک دوزو داشته‌اند؛ زیرا آثار تاریخی به جا مانده از آن دوره، بسیار زیاد است. اما شهرت اصلی منطقه بیلیک دوزو، به دوران عثمانی باز می‌گردد، زمانی که سلاطین، برای گذراندن تابستان، و به عنوان ییلاق، به این منطقه سفر می‌کردند. با تمامی این توصیفات و تفاسیر، ما به عنوان یکی از بهترین سایت های خرید خانه در ترکیه، این محله را به شدت پیشنهاد می‌کنیم.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  معرفی کامل و جامع محله آوجیلار استانبول

    محله بیلیک دوزو یکی از سرسبزترین محله‌های استانبول به شمار می‌رود و در حدودا 10 مترمربع از کل مساحت شهر، به فضای سبز اختصاص دارد و طبق آمار، با برترین شهرهای اروپایی برابری می‌کند. گفتنی است که منطقه بیلیک دوزو از جمله مناطق نوساز استانبول است و برج‌ها و رزیدنس‌های مسکونی بسیاری در آن قرار گرفته است. محله بیلیک دوزو، به نظم و انضباط شهری، شهره است.

    محله‌های منطقه بیلیک دوزو، به قرار زیر هستند:

    • محله باریش (barış Mahallesi)
    • محله جمهوریت (Cumhuriyet Mahalles)
    • محله گورپینار (Gürpınar Mahallesi)
    • محله مرمره (marmara Mahallesi)
    • محله یعقوب‌لو (yakuplu Mahallesi)
    • محله عدنان قهوه‌چی (Adnan Kahveci Mahallesi)
    • محله بویوک شهیر (Büyük Şehir Mahallesi)
    • محله دره‌آغزی (Dereağzı Mahallesi)
    • محله کاواکلی (Kavaklı Mahallesi)
    • محله ساحل (Sahil Mahallesi)

    ویژگی‌ های محله بیلیک دوزو

    بدون شک، بسیاری از افراد بعد از مهاجرت، به دنبال خرید خانه در استانبول ترکیه خواهند بود؛ برای این عزیزان، ما بی‌برو برگرد، محله بیلیک دوزو را پیشنهاد می‌کنیم، زیرا که ویژگی‌های این محله، آن را به یکی از بهترین مناطق استانبول بدل کرده است.

    از جمله ویژگی های محله بیلیک دوزو، می‌توان موارد زیر را نام برد:

    • درصد زیادی از ساکنین منطقه بیلیک دوزو، همگی مهاجر هستند و حتی بیشتر آنان را مهاجرین ایرانی تشکیل داده‌اند.
    • از همین روی، می‌توان آن را یکی از بهترین مناطق استانبول برای تازه‌واردهای ایرانی به شمار آورد.
    • هرچند که این منطقه از مرکز استانبول دور است، اما سیستم حمل و نقل عمومی آن، مثل تاکسی و متربوس، اتوبوس مینی‌بوس و دولموش، رفت و آمد را تا حد بسیار زیادی آسان کرده‌اند.
    • فاصله‌ی این محله تا فرودگاه آتاتورک استانبول، تنها 13 کیلومتر است.
    • منطقه بیلیک دوزو از مناطق رو به رشد ترکیه به شمار می‌رود و برای سرمایه گذاری در ترکیه با خرید ملک، می‌تواند گزینه‌ی بسیار خوبی باشد.
    • این منطقه از جمله مناطق نوساز و تازه‌ی استانبول است و هر گوشه از آن، پر است از برج‌های مسکونی مدرن و رزیدنس‌های لاکچری.
    • محله بیلیک دوزو از جمله امن‌ترین مناطق استانبول است. یکی از ویژگی‌های اصلی این منطقه، نظم شهری و نظافت آن است و خبری از ترافیک نیز در آن نیست.
    • این منطقه پر است از انواع مراکز خرید مدرن، دانشگاه‌ها و مدارس درجه یک استانبول.
    • یکی از بزرگترین بنادر استانبول به نام «Ambarli» در محله بیلیک دوزو واقع شده است.

    خرید و یا اجاره خانه در محله بیلیک دوزو

    پیش از اینکه به باقی مطلب بپردازیم، شاید بهتر باشد از خرید و یا اجاره خانه در محله بیلیک دوزو صحبت کنیم. دانستن شرایط خرید خانه در ترکیه، بدون شک برای مهاجرت به این کشور لازم است و در کنار ویژگی‌های این محله، بد نیست که نگاهی به کیفیت و البته قیمت خانه در این منطقه بیندازیم.

    همانطور که می‌دانید، میانگین خرید آپارتمان در تهران، در سال گذشته، حدود 30 میلیون تومان به ازای هر مربع بود، با این حال، طبق آمار رسمی سال 2024، قیمت خرید خانه در استانبول در حدود نصف این مبلغ می‌باشد. جالب‌تر اینکه در بین تمامی محله‌های استانبول، جز محله بیلیک دوزو جزو محله‌های اقتصادی و قیمت مناسب به شمار می‌رود و حتی شاید قیمت ملک در این محله، از میانگین شهر استانبول نیز کمتر باشد. از همین روی، می‌تواند انتخابی بسیار هوشمندانه برای ایرانی‌ها باشد.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  واکسن کرونا در ترکیه، نصیب ما می‌شود یا نه؟

    در جدول زیر، اطلاعات مربوط به خرید خانه در محله بیلیک دوزو یا اجاره را مشاهده خواهید کرد:

    محله های کارتال استانبول

    1. آتالار2. جِویزلی3. جمهوریت
    4. چاووش اوغلو5. اِسِن تپه6. گوموش پینار
    7. حریت8. کارلیک تپه9. کوردون بویو
    10. اورخان تپه11. اورتا محله12. پترول ایش
    13. سوغانلیک14. توپسِلوی15. اوغور موجو
    16. یاکاجیک چارشی17. یاکاجیک ینی18. یالی
    19. یوکاری محله20. یونس

    خرید خانه در محله بیلیک دوزو

    منطقهقیمت حدودی(لیر)
    محله جمهوریت متری 1890 لیر
    محله عدنان قهوه‌چی متری، 1990 تا 2000 لیر
    ویلایی در محله گورپینارمتری 4100 لیر

    همانطور که گفتیم، محله بیلیک دوزو استانبول از لحاظ مدیریت شهری سرآمد محله‌های استانبول است، به علاوه فضای سبز آن نیز بسیار زیاد است. اماکن تفریحی و البته مراکز خرید آن نیز مثال‌زدنی است. از همه مهم‌تر، آب و هوای آن بسیار مطبوع است و خنک است و با تمامی این اوصاف، می‌تواند محله‌ی بی‌نظیری برای آغاز زندگی در ترکیه به شمار رود. گفتنی است که هزینه زندگی در این منطقه، به نسبت مرکز استانبول نیز بسیار کمتر است.

    برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله شرایط خرید خانه در ترکیه را مطالعه کنید.

    محله بیلیک دوزو، انتخاب محصلان

    یکی از جالب‌ترین ویژگی های محله بیلیک دوزو، تعداد بالای محصلان و افراد دارای تحصیلات عالیه در این محله است. طبق آمار منتشر شده در سال 2024، حدودا 40 درصد از جمیعت این منطقه، به خصوص کسانی که در رزیدنس‌های این منطقه ساکن هستند، همگی افراد تحصیل‌کرده و دانشگاهی هستند.

    یکی از بهترین دانشگاه های استانبول، یعنی دانشگاه «بغازیچی» در قلب منطقه بیلیک دوزو واقع شده است. کسانی که قصد تحصیل در کشور ترکیه را دارند، می‌توانند این محله را به عنوان محل زندگی و اسکان خود در نظر بگیرند، زیرا هم قیمت خانه در آن مناسب است، هم دسترسی‎ و رفت و آمد در این منطقه و به مناطق دیگر، بسیار آسان است.

    به علاوه، همین آمار حاکی از آن هستند که در محله بیلیک دوزو:

    • 31 مدرسه ابتدایی،
    • 34 موسسه آموزشی متوسطه عمومی،
    • 44 مدرسه و آموزشگاه فنی و حرفه‌ای،
    • بیشتر از 10 مرکز آموزش عالی،
    • و 1 دانشگاه (بغازیچی) وجود دارد.

    گفتنی است که تعدادی از بهترین دبیرستان های استانبول در منطقه بیلیک دوزو واقع شده‌اند؛ از جمله مراکز دولتی، خصوصی و غیرانتفاعی و بین‌المللی. کسانی که دوست دارند راحت‌تر و بدون دردسر وارد دانشگاه‌های کشور ترکیه شوند، می‌توانند با تحصیل در این دبیرستان‌ها، راه ورود خود را به دانشگاه‌ها و در نهایت بازار کسب و کار ترکیه، تا حد زیادی هموار کنند.

    مناطق دیدنی و تفریحات محله بیلیک دوزو

    همانطور که گفتیم، محله بیلیک دوزو از لحاظ شهرسازی و مدیریت شهری سرآمد محله‌ها و مناطق مختلف استانبول است. وجود منطقه‌ای یک هکتاری در قلب این محله که اختصاص به مراکز تفریحی، ورزشی و فرهنگی دارد، خود مهر تایید بر این ادعاست. مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی واقع در نوار ساحلی نیز خود یکی از جاذبه‌های محله بیلیک دوزو به شمار می‌‌رود.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  آشنایی با محله شیشلی؛ لوکس‌ترین محله استانبول

    از جمله مکان های دیدنی محله بیلیک دوزو، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • دره حیات یا « Yaşam Vadisi »

    پارکی سرسبز که در فصل تابستان، مرکز برگزاری کنسرت‌ها و سینمای سر باز است.

    • پارک تفریحی کاجستان

    منطقه‌ای سرسبز و بی‌نظیر، برای گردش و پیک نیک‌های آخر هفته.

    • ساحل گورپینار

    ساحلی بی‌نظیر که جزو سواحل درجه یک استانبول به شمار می‌رود و برای تفریحات آبی انتخابی ایده‌آل است.

    • پارک پیری رئیس یا « Piri Reis »

    یک پارک ساحلی است که برای بازی کودکان و وقت گذراندن با فرزندان بسیار عالی می‌باشد.

    • مجموعه تفریحی وست مارینا

    یک مجموعه بی‌نظیر و بزرگ برای تفریحات آبی است و علاوه بر آن، تعداد زیادی کافه و رستوران نیز در آن وجود دارد.

    • پارک مرمره

    یکی دیگر از پارک‌های محبوب در محله بیلیک دوزو که البته مرکز خرید مرمره، از بهترین مال‌ها مراکز خرید استانبول نیز، در آن واقع شده است.

    • پارک ساحلی کاواکلی

    از دیگر پارک‌های ساحلی که در خط ساحلی بسیار طولانی منطقه بیلیک دوزو واقع شده و زمین والیبال آن بسیار محبوب است.

    • مرکزی فرهنگی هنری آتاتورک

    این مرکز بسیار بزرگ، در حدود 25 هزار متر وسعت دارد و دارای سینما، تئاتر، کتابخانه، موزه، نمایشگاه، مهد کودک، مسجد و… است.

    • مراکز خرید

    و به عنوان آخرین و دوست‌داشتنی‌ترین تفریح موجود در محله بیلیک دوزو، می‌توان به مراکز خرید آن اشاره کرد. مراکز خرید «Perla Vista»، «Beylicium»، «İstanbul Outlet Park»، «Migro» و «Paradise» از جمله بهترین مراکز خرید این منطقه به شمار می‌روند.

    سوالات متداول

    آیا محله بیلیک دوزو ارزش خرید و سرمایه گذاری دارد؟

    بدون شک این محله از جمله بهترین محله‌های استانبول به شمار می‌رود، زیرا مدام در حال رشد و گسترش است و شرایط زندگی در آن بسیار باکیفیت است.

    فاصله محله بیلیک دوزو از استانبول چقدر است؟

    این منطقه در حدود 40 کیلومتر از مرکز استانبول و حدودا 13 کیلومتر از فرودگاه آتاتورک فاصله دارد. اما از آنجایی که سیستم حمل و نقل عمومی از جمله متروبوس در آن بسیار قدرتمند است، این فاصله اصلا جای نگرانی ندارد.

    میانگین قیمت خرید یا اجاره خانه در محله بیلیک دوزو چقدر است؟

    میانگین قیمت خرید خانه در این محله، چیزی در حدود 1800 تا 2000 لیر به ازای هر متر مربع می‌باشد و برای خرید خانه ویلایی، حتی تا 4000 لیر نیز افزایش می‌یابد. میانگین قیمت اجاره خانه در آن نیز حدود 1500 لیر است.

    آیا محله بیلیک دوزو برای زندگی مناسب است؟

    البته؛ محله بیلیک دوزو بسیار منظم و امن است، رفت و آمد در آن آسان است، قیمت خانه در آن مناسب است، به علاوه، مراکز تفریحی و مراکز خرید بی‌نظیری دارد.

     

    5/5 - (2 امتیاز)

    ‫2 نظر ارسال شده در “آشنایی با محله بیلیک دوزو استانبول؛ ییلاق سلاطین عثمانی

    1. Mo.Mir :

      سلام ، من قصد دارم قبل خرید یک ملک اول کیفیت آموزشی و رتبه بندی مدرسه ای که قراره فرزندم در اون ثبت نام بشه را بررسی کنم. چطور میشه این کار را کرد؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *