آشنایی با محله جمهوریت استانبول

محله جمهوریت استانبول

از جمله محله‌های بی‌نظیر شهر استانبول، می‌توان به محله جمهوریت اشاره کرد. هیچ می‌دانستید که در شهر استانبول، دو محله به اسم جمهوریت وجود دارد؟ یکی از آن‌ها در قسمت اروپایی و در ایلچه بیلیک دوزو واقع شده است و دیگری، در قسمت آسیایی است و در ایلچه اسکودار. هر دوی محله جمهوریت استانبول، جزو بهترین محله های استانبول به حساب می‌آیند و بین ایرانیان، بسیار پرطرفدارند.

در این مقاله از «استانبول همراه» قصد داریم که نگاهی به دو محله جمهوریت استانبول داشته باشیم و با ویژگی‌ها و امکانات و شرایط هر کدام، به صورت جداگانه و مفصل، آشنا شویم. همانطور که خودتان خوب می‌دانید، استانبول محله‌های بسیاری دارد و انتخاب بین این محله‌ها، می‌تواند بسیار پیچیده و چالش برانگیز باشد. درست همینجاست که یک سایت خرید خانه در ترکیه، می‌تواند به کمک ما بیاید و مسیر خرید ملک در این کشور را برایمان هموار کند.

محله جمهوریت بیلیک دوزو

همانطور که از نامش به خوبی پیداست، این محله در ایلچه «بیلیک دوزو» واقع شده است و در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد. محله جمهوریت، در شمال ایلچه بیلیک دوزو قرار دارد و خود این ایلچه، از شمال با «اسن یورت» از شرق با محله «آوجیلار»، از غرب با ایلچه «بویوک چکمجه» و از جنوب نیز با دریای مرمره، همسایه است. گفتنی است که محله جمهوریت، در حدود 40 کیلومتر از مرکز استانبول فاصله دارد.

استانبول، بدون شک یکی از بهترین شهر برای خرید خانه در ترکیه است، اما به دلیل تعدد بالای محله‌ها در این شهر، انتخاب محل زندگی می‌تواند بسیار سخت باشد. اما محله جمهوریت اروپایی، یکی از مناطق مناسب و ایده‌آل است؛ زیرا نه تنها که قیمت مناسب و آب و هوای بی‌نظیری دارد، بلکه امکانات رفاهی آن نیز فراوان بوده و از همه مهم‌تر، تعداد بالای ایرانیان در این منطقه، آن را به مقصد ایده‌آلی تبدیل کرده است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  کد HES چیست؟

ویژگی‌های محله جمهوریت بیلیک دوزو

مهم‌ترین نکته درباره محله جمهوریت اروپایی، آب و هوای بی‌نظیر آن است؛ به طوری که در گذشته رسم بر آن بود که سلاطین و اشراف عثمانی، برای گذراندن تابستان و ییلاق کردن، به این محله سفر می‌کردند. از همین روی، شاید آب و هوای عالی را بتوان مهم‌ترین ویژگی محله جمهوریت در نظر گرفت.

محله جمهوریت بیلیک دوزو

به صورت کلی، آمار دولتی ترکیه اشاره به آن دارند که محله بیلیک دوزو، در حدود 350 هزار نفر جمعیت دارد، اما در بین تمامی محله‌های این ایلچه، محله جمهوریت از همه کم جمعیت‌تر است؛ هرچند که در بین این جمعیت کم، بخش کثیری را مهاجران ایرانی تشکیل داده‌اند. بدون شک خرید خانه در ترکیه و صد البته در این محله، می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای ایرانیان باشد.

از جمله دیگر امکانات و ویژگی‌های محله جمهوریت در بیلیک دوزو، می‌توان موارد زیر را نیز نام برد:

  • امکانات رفاهی و دسترسی بی‌نظیر به سیستم حمل و نقل شهری
  • تنوع بالای مدارس دولتی و غیر دولتی، موسسات آموزشی و چند دانشگاه
  • گستردگی فضای سبز عمومی و مناسب برای گردش‌های روزانه
  • وجود بهترین و محبوب‌ترین مراکز خرید ترکیه، مثل مرکز مرمره پارک
  • دوری از هیاهوی و شلوغی مرکز شهر و نبود آلودگی

امکانات محله جمهوریت در بیلیک دوزو

خرید و اجاره ملک در محله جمهوریت اروپایی

اگر اندکی درباره زندگی در ترکیه اطلاع داشته باشید، می‌دانید که قیمت آپارتمان در استانبول، به نسبت سایر شهرهای این کشور، اندکی گران‌تر است و برای خرید خانه، نیاز به بودجه بالاتری خواهید داشت. پس از همین ابتدا لازم است بدانید که خرید خانه در جمهوریت نیز در مقایسه با شهرهایی چون آنکارا، ازمیر و یا حتی آنتالیا، به بودجه بیشتری نیاز دارد. اما خبر خوش آن است که قیمت خرید خانه و یا اجاره آن در محله جمهوریت بیلیک دوزو، بسیار اقتصادی‌تر است.

اصولا، مخارج زندگی در ترکیه، به نسبت ایران خیلی ارزان‌تر و اقتصادی‌تر است. چنان که آمار رسمی ایران اعلام کرده‌اند، میانگین قیمت خرید ملک در ایران، حدود 30 میلیون تومان به ازای هر متر مربع است؛ در حالی که برای خرید خانه در استانبول، تنها نصف این مقدار، کافی خواهد بود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  راهنمای جامع خرید ملک، در باهچه شهیر استانبول

قیمت خرید و اجاره ملک در محله جمهوریت بیلیک دوزو، بدین قرار است:

  • میانگین قیمت خرید خانه، حدود 2000 الی 3000 لیر به ازای هر متربع است.
  • میانگین قیمت اجاره خانه نیز، در حدود 1500 الی 1700 لیر در ماه است.

محله جمهوریت اسکودار

چنان که پیشتر هم چند بار به آن اشاره کردیم، استانبول دارای دو محله جمهوریت است و دومین محله، در ایلچه اسکودار واقع شده است. محله جمهوریت اسکودار، در جنوب شرقی این ایلچه واقع شده است و از شرق، با ایلچه عمرانیه هم‌مرز است. خود ایلچه اسکودار، از جنوب با «کادی کوی»، از شمال با ایلچه «بیکوز»، از غرب با تنگه استانبول و از شرق، با ایلچه «عمرانیه» همسایه است.

محله جمهوریت اسکودار

محله جمهوریت اسکودار، یکی از کوچکترین و کم‌جمعیت‌ترین محله‌های اسکودار به شمار آمده و تنها حدود 36 هزار نفر جمعیت دارد. این محله، جزو محله‌های بسیار قدیمی استانبول است و اصطلاحا، جزو محله‌های اصیل‌نشین است. اگر دوست دارید با سبک زندگی واقعی و سنتی‌تر اهالی استانبول آشنا شوید و به خوبی با فرهنگ ترکیه ادغام شوید، این محله برای شما مناسب خواهد بود.

ویژگی‌های محله جمهوریت اسکودار

محله جمهوریت آسیایی یا به طور کلی محله اسکودار، چندان توریستی نیست؛ زیرا جاذبه‌های توریستی استانبول، در نواحی دیگر متمرکز شده‌اند. از همین روی، این منطقه بکرتر بوده، دست‌نخورده‌تر و البته اصیل‌تر، باقی مانده است. آن دسته از افرادی که دوست اقامت ترکیه را با خرید خانه اخذ کنند، شاید بد نباشد این محله را نیز در فهرست بهترین انتخاب‌های خود قرار دهند.

برا آشنایی با فرهنگ ترکی، محله جمهوریت اسکودار، می‌تواند مقصد بسیار مناسبی باشد. هرچند که گفتیم که در این محله توریست کم است، اما بد نیست بدانید که سه تا از معروف‌تری جاذبه‌های تاریخی ترکیه، نظیر «مسجد مهر ماه سلطان»، کاخ زیبای «بی‌لر بی» و «قلعه دختر» استانبول، همگی در نزدیکی این محله، واقع شده‌اند.

از دیگر ویژگی‌های محله جمهوریت آسیایی، می‌توان به موارد زیرا اشاره نمود:

  • محله‌ای خلوت و تماما ترک‌نشین
  • وجود سیستم حمل و نقل شهری که رفت و آمد را آسان می‌کند
  • امکان استفاده از تاکسی دریایی و مترو مرمره
  • وجود مراکز آموزش عالی و یکی از بهترین دانشگاه‌های استانبول
  • نزدیکی به مرکز استانبول
  • وجود پارک‌ها و مساجد دیدنی
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  معرفی بهترین محله های استانبول برای خرید خانه

ویژگی های محله جمهوریت اسکودار

خرید و اجاره ملک در محله جمهوریت آسیایی

به نسبت محله جمهوریت اروپایی، محله‌ای که در قسمت آسیایی و در اسکودار قرار گرفته است، اندگی گران‌تر است؛ به عبارت دیگر، برای خرید خانه در محله جمهوریت اسکودار، نیاز دارید که بودجه بالاتری را کنار بگذارید. اما خب این موضوع را هم باید در نظر بگیرید که با توجه به امکانات و ویژگی‌های این محله، این قیمت بالاتر، کاملا منطقی و منصفانه خواهد بود.

به همین منوال، اگر به دنبال اخذ اقامت ترکیه با اجاره خانه هستید نیز، این محله می‌تواند برایتان بسیار ایده‌آل باشد؛ زیرا بر خلاق همتای اروپایی خود، به مرکز شهر بسیار نزدیک‌تر بوده و کسانی که نیاز دارند به نقاط مختلف رفت و آمد کنند، از این محله دسترسی بسیار خوبی خواهند داشت.

قیمت خرید و یا اجاره خانه در محله جمهوریت اسکودار، به شرح زیر است:

  • قیمت خرید خانه در این محله، حدود 5300 لیر به ازای هر مترمربع است.
  • قیمت اجاره خانه نیز، بین 2500 الی 3500 لیر در ماه است. (تا 5000 لیر نیز ممکن است باشد)

سوالات متداول

محله جمهوریت استانبول کجاست؟

استانبول دو محله جمهوریت دارد؛ یکی در قسمت اروپایی و در ایلچه بیلیک دوزو قرار دارد؛ دیگری در قسمت آسیایی است و در ایلچه اسکودار قرار گرفته است.

ویژگی محله جمهوریت اروپایی چیست؟

به نسبت همتای آسیایی خود ارزان‌تر و البته پرجمعیت‌تر است. فاصله آن از مرکز بیشتر است و جمعیت ایرانی زیادی دارد.

ویژگی محله جمهوریت آسیایی چیست؟

این محله به نسبت همتای اروپایی خود گرانتر است، بسیار اصیل‌تر است و جمعیت آن کمتر است و توریست کمتری را می‌توان در آن پیدا کرد. به علاوه فاصله آن با مرکز استانبول اندک است.

5/5 - (2 امتیاز)

Recent search terms:

  • https://istanbulhamrah com/محله-جمهوریت-استانبول/

‫2 نظر ارسال شده در “آشنایی با محله جمهوریت استانبول

  1. فرشته :

    سلام و روز بخیر… مرسی از مقاله خوبتون؛ مایی که بودجه مون محدوده، بهتره سراغ کدوم یکی از این جمهوریت ها بریم؟ مرسی از راهنماییتون پیشاپیش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *