محله گوزتپه استانبول (خرید و اجاره ملک)

محله گوزتپه استانبول

اگر با استانبول آشنایی داشته باشید، بدون شک نام محله گوزتپه را نیز شنیده‌اید؛ این محله زیبا و دیدنی، یکی از محله‌های منطقه کادیکوی به شمار می‌رود و برای زندگی و مهاجرت، گزینه اصلی بسیاری از افراد است. آشنایی با محله های استانبول، برای زندگی در این شهر بزرگ شرط است و این موضوع را همیشه در تمامی مقالات، یادآوری کرده‌ایم. در راستای همین شعار، ما وظیفه خود می‌دانیم تا محله‌های این شهر را تمام و کمال، به شما معرفی کنیم.

در این مقاله از استانبول همراه، ما به عنوان یک سایت خرید خانه در ترکیه، قصد داریم به سراغ محله گوزتپه استانبول برویم و در آن را با تمام جزییات، بررسی کنیم. محله گوزتپه، از جمله محله‌های متوسط رو به بالای این شهر به حساب می‌آید و به با امکانات فراوان و دسترسی‌های بسیاری که دارد، نه تنها مورد توجه مهاجران، بلکه در بین خود ترک‌ها نیز، بسیار محبوب است. با ما همراه باشید…

مشاوره درباره محله گوزتپه استانبول

تیم مشاوره و کارشناسان « استانبول همراه » در امور خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت ترکیه، شهروندی و پاسپورت ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، تحصیل در ترکیه، خرید خودرو در ترکیه، کلیه امور بانکی و گرفتن نمایندگی برند های برتر ترکیه در کنار شماست.





    موقعیت جغرافیایی محله گوزتپه استانبول

    همانطور که در مقدمه نیز به آن اشاره کردیم، محله گوزتپه استانبول، یکی از محله‌هایی که زیرمجموعه منطقه کادیکوی استانبول قرار می‌گیرد. این منطقه درست در مرکز کادیکوی، در استانبول آسیایی قرار دارد و از جنوب با دو محله فنرباغچه و منطقه جاده بستان، و از شمال، با محله مردیوان کوی مجاورت دارد. از شرق نیز با محله ارن کوی و از غرب نیز با محله فنریولو همسایه است. جمعیت این منطقه در آخرین سرشماری انجام شده، حدود 40 هزار نفر بوده است.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  محله بشیکتاش؛ گرانترین محله در سرتاسر استانبول

    موقعیت جغرافیایی محله گوزتپه استانبول

    تاریخچه محله گوزتپه استانبول

    استانبول، بهترین شهر برای خرید ملک در ترکیه به حساب می‌آید و آگاهی از تاریخچه هر محله آن، می‌تواند بسیار جالب باشد؛ در همین راستا، باید بگوییم که محله گوزتپه استانبول نیز تاریخچه‌ای خواندنی دارد.

    از آنجایی که محله گوزتپه استانبول در منطقه کادیکوی قرار دارد، باید برای آن قدمت درازی را در نظر گرفت؛ تاریخ‌شناسان استانبولی اعتقاد دارند که پیشنیه این منطقه، به حدود 3500 سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد و محله گزتپه نیز به عنوان یکی از اصلی‌ترین محله‌های این منطقه، بدون شک، کم و بیش از همین قدمت، برخوردار است.

    نام محله گوزتپه استانبول، از تپه‌ای به همین نام گرفته شده است؛ در بالای این تپه، آرامگاهی قرار دارد منسوب به آرامگاه «گوزجو بابا»؛ وی در اصل درویشی بوده است و در بالای این تپه، کلبه‌ای داشته و همواره از آنجا، به دیدبانی مشغول بوده است. از همین روی، به احترام او، این محله، گوزتپه نام گرفته است.

    ویژگی‌های محله گوزتپه استانبول

    بدون شک برای خرید خانه در استانبول، شناختن ویژگی‌های هر محله از این شهر، بسیار حیاتی است و نقشی اساسی در انتخاب محله زندگی دارد. در کمال مسرت، باید اعلام کنیم که این محله گوزتپه استانبول، برای زندگی، محله‌ای کاملا ایده‌آل به حساب می‌آید و با توجه به ویژگی‌هایی که دارد، چنانکه ذکرش گذشت نه فقط برای مهاجران، که برای ترک‌های ساکن استانبول نیز بسیار جالب توجه است.

    محله گوزتپه استانبول با قرار گرفتن درست در مرکز کادیکوی و نزدیکی به خط ساحلی، یکی از پرجنب و جوش‌ترین مناطق در شهر استانبول است و از جمله قطب‌های تجاری این شهر نیز به حساب می‌آید. زندگی شبانه و بارها و کلاب‌های این منطقه جوانان را به خود جذب می‌کند و محله‌های سنتی و دیدنی آن و صدالبته ساحل زیبایش نیز، بزرگسالان را.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  آشنایی با محله جمهوریت استانبول

    امکانات محله گوزتپه استانبول

    یکی دیگر از شروط و اصول زندگی در ترکیه، توجه به امکانات محل خرید ملک است و در اصل، ارزش یک ملک را همین امکانات رفاهی منطقه جغرافیایی‌اش، تعیین می‌کند. خوشبختانه محله گوزتپه استانبول در منطقه کادیکوی، از این بابت چیزی کم و کسر ندارد و امکانات را می‌توان نقطه قوت این محله، به حساب آورد.

    مهم‌تر از هر چیز، ابتدا باید به سراغ مسیرهای رفت و سیستم حمل و نقل عمومی گوزتپه برویم. قرارگیری ایستگاه راه آهن گوزتپه به حیدرپاشا، خطوط اتوبوسرانی GZ1 و GZ2 و همچنین خط M4 مترو، برتری خاصی را در این زمینه، به محله گوزتپه استانبول بخشیده است.

    از دیگر امکانات رفاهی این منطقه که از قضا بسیا مورد توجه خانواده‌های مهاجر قرار می‌گیرد، مدارس و مراکز علمی و آموزشی موجود در این محله است. تعدادی از برترین دبیرستان‌ها و کالج‌های ترکیه از جمله دبیرستان هنرهای زیبای آونی آکیول و یا دبیرستان احسان کورشون اوغلو در این منطقه قرار دارند. تعدادی از دانشگاه‌های برتر ترکیه از جمله دانشگاه مدنیت استانبول، دانشگاه دوعوش و دانشگاه یدی تپه نیز در فاصله اندکی از محله گوزتپه استانبول، قرار گرفته‌اند.

    خرید و اجاره ملک در محله گوز تپه استانبول

    یکی از بهترین و بی‌دردسرترین راه‌های اخذ اقامت ترکیه، خرید ملک در این کشور است و شهر استانبول نیز اولویت اول تمام کسانی که قصد خرید ملک در این کشور را دارند. بدون شک در شهر استانبول هم همه به دنبال بهترین محله‌های هستند و خب با توصیف و تفاسیری که ما امروز از محله گوزتپه استانبول برایتان داشتیم، چه جایی بهتر از این محله؟

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  مهد کودک در ترکیه

    محله گوزتپه استانبول، به توجه به ویژگی‌ها و امکاناتی که دارد، در زمره مناطق متوسط رو به بالا قرار می‌گیرد و از همین روی، قیمت اجاره و یا خرید خانه در آن، می‌تواند به نسبت برخی از محله‌ها، اندکی بیشتر باشد؛ اما به طور کلی، باید آن را زیرمجموعه مناطق اقتصادی به شمار آورد.

    قیمت خرید خانه در محله گوزتپه استانبول و یا اجاره آن در سال 2024، به شرح زیر است:

    خرید ملک در گوزتپه استانبول

    قیمت برای خرید ملک در این منطقه به ازای هر متر مربع، 21.300 لیر برآورد شده است؛ به عبارت دیگر، میانگین خرید یک خانه صد متری در این منطقه، حدود 3 میلیون لیر خواهد بود. (معادل 5 میلیارد و 700 میلیون تومان)

    اجاره ملک در گوزتپه استانبول

    قیمت ماهانه اجاره خانه نیز در محله گوزتپه استانبول، طبق آخرین آمار به دست آمده توسط تیم استانبول همراه، حدود 7800 لیر به ازای یک خانه دوخوابه و 100 متری، بوده است.

    مشاهده پروژه آماده فروش در منطقه گوزتپه

    سوالات متداول

    محله گوزتپه استانبول کجاست؟

    این محله، یکی از محله‌های زیرمجموعه منطقه کادیکوی استانبول است و دقیقا در مرکز ایلچه کادیکوی، در قسمت آسیایی استانبول، قرار گرفته است.

    میانگین قیمت ملک در گوزتپه استانبول چقدر است؟

    این منطقه جزو مناطق متوسط رو به بالا به حساب می‌آید و میانگین قیمت خرید ملک در آن، حدود 21.300 لیر به ازای هر متر مربع است.

    گوزتپه استانبول برای زندگی مناسب است؟

    بله، این محله از امکانات رفاهی فراوانی برخوردار است و از جمله محله‌هایی است که همیشه به عنوان مقصدی برای زندگی، انتخاب می‌شود.

    5/5 - (3 امتیاز)

    ‫6 نظر ارسال شده در “محله گوزتپه استانبول (خرید و اجاره ملک)

    1. فرهاد نوبخت :

      سلام و ممنون از مقاله کاملی که آماده کردید. برای راه اندازی کسب و کار این محله چطوره؟ میشه روش حساب کرد؟

    2. هاشم سلیمانی :

      برای خرید ملک توی این منطقه می‌تونیم روی استانبول همراه حساب کنیم؟ برای مشاوره بیشتر امکان تماس با شما وجود داره؟ ممنون میشم پاسخ بدید.

    3. مصطفی ش :

      این محله برای مهاجرین ایرانی جای خوبی هست؟ من برام خیلی مهمه جایی که میرم، به عنوان یه مهاجر راحت‌تر پذیرفته بشم.

      • تیم تحریریه استانبول همراه :

        سلام به شما، بدون شک بله. در مقایسه با بافت جمعیتی سایر محله‌های استانبول آسیایی، محله کادیکوی و به خصوص گوزتپه، جمعیت جوان‌تری دارد. جمعیت جوان نیز ذهنیت بازتری نسبت به پذیرش مهاجران دارند و از همین روی، باید به سوالتان، پاسخ مثبت بدهیم.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *