محله اسکودار استانبول را مثل کف دست بشناسید!

محله اسکودار استانبول

محله اسکودار استانبول، جای گرفته درست در ساحل آسیایی این شهر بزرگ، از جمله محبوب‌ترین محله های استانبول است و نه تنها اولویت و انتخاب خود ترکیه‌ها به شمار می‌رود، بلکه هر ساله، ایرانیان زیادی نیز برای زندگی، راهی این منطقه می‌شوند و در آن سکنی می‌گزینند. بدون شک تنها دلیلی که تا به این اندازه، منطقه اسکودار را پرطرفدار کرده، ویژگی‌های منحصر به فرد آن است.

همانطور که احتمالا خودتان هم حدس زده‌اید، در این مقاله از «استانبول همراه» ما به عنوان یک راهنمای خرید ملک در ترکیه، قرار است به معرفی محله اسکودار بپردازیم. مثل همیشه، کار را از موقعیت جغرافیایی منطقه شروع خواهیم کرد، سپس به سراغ تاریخچه و ویژگی‌های این شهر خواهیم رفت و در نهایت نیز از قیمت خرید ملک در اسکودار برایتان خواهیم گفت؛ با ما همراه باشید…

مشاوره درباره محله اسکودار استانبول

تیم مشاوره و کارشناسان « استانبول همراه » در امور خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت ترکیه، شهروندی و پاسپورت ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، تحصیل در ترکیه، خرید خودرو در ترکیه، کلیه امور بانکی و گرفتن نمایندگی برند های برتر ترکیه در کنار شماست.





    جغرافیای محله اسکودار استانبول

    محله اسکودار استانبول، درست رو به روی شاخ طلایی، در قسمت آسیایی استانبول واقع شده است. این محله از جنوب با محله کادیکوی استانبول همسایه است، از سمت غرب به تنگه بسفر و از سمت شرق نیز با دو محله عمرانیه استانبول و محله آتاشهیر هم‌جوار است. از شمال نیز به محله بیکوز استانبول محدود شده است.

    جغرافیای محله اسکودار استانبول

    منطقه اسکودار استانبول، 46.5 کیلومتر مربع (حدود 4700 هکتار) وسعت دارد و جمعیت آن نیز در حدود 550 هزار نفر است. از همین روی، می‌توان آن در زمره یکی از مناطق شلوغ استانبول، با تراکم جمعیتی بالا دانست؛ هرچند که به نسبت محله‌های اروپایی استانبول، بسیار خلوت‌تر به حساب می‌آید.

    از نظر خیلی از کسانی که این شهر را برای زندگی، کار و یا تحصیل انتخاب کرده‌اند، هم خود ترکیه‌ای‌ها و هم ایرانیان مقیم، بهترین شهر برای خرید ملک در ترکیه، شهر استانبول است. گفتنی است که محله اسکودار استانبول، یکی از شهرستان‌های استان استانبول است و در زبان ترکی با نام «ایلچه» شناخته می‌شود.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  رجیستری موبایل در ترکیه

    ایلچه اسکودار، خود دارای 33 محله مختلف است که به شرح زیر می‌باشند:

    آجی بادماحمدیهآلتون زاده
    عزیز محمود خداییباغچه‌لی اولربارباروس
    بیلربِیبلغاریبرهانیه
    جمهوریتجنگل کویفراخ
    گوزل تپهایجادیهکاندیلی
    کیسیکلیگیلاس تپهکوله‌لی
    کوزجونجوککوچوک چامیلجاکوچوک سو
    کوپولجهمحمد آکیف ارسویمعمار سینان
    مراد رییسسالجاکسلامی علی
    سلیمیهسلطان تپهاونالان
    والده عتیقیاووز ترکزینب کامیل

    تاریخچه محله اسکودار استانبول

    قدمت محله اسکودار استانبول، به قرن 7 میلادی و امپراتوری بیزانس باز می‌گردد. در آن دوره، این شهر با اسم «چریسو پولیس» شناخته می‌شد؛ روایت است که امپراتوری ایران در آن زمان، خزانه‌ای در این شهر داشته و نام شهر دقیقا از همین موضوع ریشه گرفته است. در قرن 12 میلادی، نام شهر به «اسکوتاریون» تغییر پیدا کرد. حدود یک قرن بعد، این شهر به دست اولین سلاطین عثمانی افتاد. از آن زمان به بعد، نام به شهر به «اسکوتاری» تغییر پیدا کرد و کم کم نام مدرن امروزی، یعنی «اُسکودار» را به دست آورد.

    اسکودار در قرن اخیر نقش مهمی در توسعه راه‌ آهن آناتولی داشت و از آن به عنوان یک پایگاه نظامی برای سربازان عثمانی و جمهوری ترکیه نیز استفاده می‌شد. در طول جنگ جهانی، تعداد زیادی سرباز انگلیسی در این منطقه اقامت داشتند و هم‌اکنون مزار بیشتر از 8000 نفر از آنان، در گورستان‌های منطقه اسکودار استانبول، واقع شده است. از همین جهت اهمیت آن نه فقط در میان ترک‌ها، بلکه در سطح بین‌المللی نیز بسیار بالاست.

    ویژگی‌های محله اسکودار، امروز

    بدون شک اولین قدم برای زندگی در ترکیه و  خصوصا در شهر استانبول، واجب است که ویژگی هر منطقه را بشناسید. توسعه محله اسکودار استانبول، از دهه 30 میلادی به صورت رسمی آغاز شد. تا قبل از آن، این محله خود استانی جداگانه بود، اما با بزرگتر شدن استانبول، این دو منطقه با یکدیگر هم‌مرز و ادغام شدند. همانطور که در بخش قبلی هم به آن اشاره کردیم، این منطقه بسیار پرقدمت است و اگر سری به آن بزنید، خواهید دید که بافت تاریخی آن بسیار گسترده و صد البته چشم‌نواز است.

    اگر به دنبال خرید ملک در اخذ اقامت ترکیه هستید، این محله برای شما بسیار مناسب خواهد بود؛ زیرا که هم قیمت آن بسیار مناسب  و منطقی است، هم اینکه بافت جمعیتی آن، به گونه‌ای است که امنیت و آسایش را برای شما فراهم می‌آورد. بنا بر آمارهای ارائه شده توسط شهرداری اسکودار، درصد کثیری از جمعیت منطقه اسکودار استانبول را افراد میانسال و بازنشسته تشکیل می‌دهد؛ به طوری که این منطقه‌ای بیشترمسکونی است و خیلی از افراد برای کار و یا تحصیل، به قسمت اروپایی رفت و آمد می‌کنند.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  همه چیز درباره خرید مغازه در استانبول ترکیه

    امکانات رفاهی محله اسکودار استانبول

    خوشبختانه محله اسکودار استانبول، یکی از غنی‌ترین مناطق این شهر پهناور، از نظر امکانات رفاهی است و واقع شدن آن درست در مرکز استانبول، دسترسی آن را به امکانات سایر نقاط نیز، بسیار آسان کرده است.

    هرچند که جمعیت این منطقه را نمی‌توان جوان در نظر گرفت، اما زندگی در این منطقه برای جوانان هم بسیار مناسب خواهد بود، زیرا که اسکودار پر است از اماکن تفریحی و کافه و رستوران و کلاب و جاهای دیدنی گوناگون. بماند که یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه، یعنی دانشگاه اسکودار نیز در این منطقه، خود مرکزی برای حضور جوانان است.

    • سیستم حمل و نقل عمومی

    عمده حمل و نقل عمومی در محله اسکودار استانبول، از طریق کشتی و رفت و آمد دریایی صورت می‌گیرد. به علاوه، خط متروی مرمره نیز درست در نزدیکی مهم‌ترین اسکله‌های این منطقه واقع شده است.

    برای رفت و آمد در داخل شهر نیز می‌توانید از خطوط اتوبوس، تاکسی و یا دولموش استفاده نمایید. این منطقه حدود 2 دقیقه با بزرگراه E5  و حدود 15 دقیقه با بزرگراه TEM؛ تا مرکز استانبول حدود 20 دقیقه و تا فرودگاه نیز، حدودا 40 دقیقه فاصله دارد.

    • اماکن دیدنی و تاریخی

    اماکن تاریخی و گردشگری در منطقه اسکودار استانبول فراوان است و با توجه به قدمت این منطقه، این مسئله چندان هم دور از ذهن نخواهد بود. این منطقه بیشتر از 180 مسجد دارد که از مهم‌ترینشان می‌توان به مسجد مهرِ ماه سلطان و مسجد شاکرین اشاره کرد.

    همینطور کلیساها و کنیسه‌های متعددی را می‌توان در این منطقه یافت، مانند: کلیسا سنت گریگوری و کلیسا حضرت الیاس، یا کنیسه بت یاکوف و کنیسه بت نسیم.

    عمارت‌ها و کوشک‌های تاریخی بسیاری نیز از دوره عثمانی در این منطقه به جای مانده‌اند که از آن‌ها می‌توان به عمارت سعدالله پاشا، عمارت ادیب افندی، کاخ بیلربی، قلعه دختر (کیز کولِسی)، کاخ عادله سلطان و… اشاره کرد.

    اماکن دیدنی و تاریخی محله اسکودار استانبول

    • مراکز خرید و تفریحات فضای باز

    خرید کردن همیشه از بهترین تفریحات است و مراکز خرید ترکیه برای این کار، بسیار ایده‌آل هستند. از جمله معروف‌ترین مراکز خرید محله اسکودار استانبول، می‌توانیم به مراکزی همچون مرکز خرید عمار اسکوئر، مرکز خرید زنجیره‌ای آ وی اِم، مرکز خرید کاپیتول، بازار اسکودار و… اشاره کنیم.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  حمل اثاثیه منزل به ترکیه، شرایط و قوانین در سال 2024

    مرکز خرید عمار اسکوئر در محله اسکودر استانبول

    و در آخر، اگر به دنبال تفریحات فضای باز هستید نیز می‌توانید سری به تپه چامیلجا و یا پارک اسکودار بزنید.

    مرکز خرید زنجیره ای ای آ وی ام در محله اسکودار استانبول

    مرکز خرید کاپیتول در محله اسکودار استانبول

    خرید و اجاره خانه در منطقه اسکودار استانبول

    از نظر قیمت و ارزش ملک، منطقه اسکودار استانبول را می‌توان در زمره مناطق متوسط رو به بالا و گران قیمت دانست؛ به طوری که شما با خرید یک خانه صد متری در این منطقه، به راحتی می‌توانید پاسپورت ترکیه را به دست آورید. اما خب مثل همیشه، باید این نکته را یادآوری کنیم که قیمت خرید ملک در اسکودار استانبول، باز هم نسبت به ایران، کمتر است و به بودجه‌ای پایین‌تر نیاز دارد.

    در جدول زیر، می‌توانید قیمت خرید ملک در محله اسکودار، در هر محله را مشاهده کنید:

    نام محله قیمت به ازای هر مترمربعمیانگین قیمت تمام شده

    (ملک 100 متری)
    کاندیلی39.500 لیر9.300.000 لیر
    کوله‌لی24.500 لیر3.800.000 لیر
    بیلربِی25.000 لیر3.700.000 لیر
    باغچه‌لی اولر13.100 لیر1.950.000 لیر
    سلیمیه7500 لیر700.000 لیر
    عزیز محمود هدایی12.000 لیر1.450.000 لیر
    آجی بادم18.500 لیر2.500.000 لیر
    میانگین قیمت ملک

    در کل منطقه اسکودار
    13.600 لیر1.700.00 لیر

    به علاوه، قیمت اجاره ملک در منطقه اسکودار نیز به ازای هر محله، به شرح زیر است:

    نام محله میانگین اجاره بها

    جاده بستان10.900 لیر
    فنر باغچه10.800 لیر
    سوآدیه9200 لیر
    گُزتپه7500 لیر
    مردیوان کوی4800 لیر
    آجی بادم3800 لیر
    راسم پاشا3300 لیر
    میانگین قیمت اجاره
    در کل منطقه
    7700 لیر ماهانه

    مشاهده پروژه آماده فروش در منطقه اسکودار

    سوالات متداول

    منطقه اسکودار در کدام قسمت استانبول است؟

    در قسمت آسیایی استانبول و درست در کنار تنگه بسفر واقع شده است. به علاوه با محله‌های بیکوز، عمرانیه و کادیکوی نیز همسایه است.

    ویژگی‌های منطقه اسکودار چیست؟

    این منطقه هرچند پرجمعیت است، اما از هیاهوی مرکز استانبول به دور بوده و برای زندگی، بسیار آرام است. به علاوه، بسیار سرسبز است و مناطق دیدنی و تاریخی زیادی دارد.

    قیمت ملک در منطقه اسکودار استانبول چقدر است؟

    این منطقه از مناطق متوسط رو به بالا به حساب می‎آیند و میانگین قیمت ملک در آن، حدود 13.600 لیر است. اما تنوع قیمت در آن بسیار بالاست.

    5/5 - (2 امتیاز)

    Recent search terms:

    • https://istanbulhamrah com/محله-اسکودار-استانبول/
    • دختری اسکورت استانبول ایرانی

    ‫10 نظر ارسال شده در “محله اسکودار استانبول را مثل کف دست بشناسید!

    1. امیرعلی بازرگان :

      سلام، خسته نباشید، این محله برای زندگی دانشجویی هم مناسبه؟ من دانشگاه اسکودار اپلای کردم، ولی خب نمی‌دونم این محله خونه برام پیدا میشه یا نه

    2. اکبر رحیمی :

      تا اونجایی که متوجه شدم، اسکودار یه محله توریستیه، برای زندگی کردن یه کم زیاد شلوغ نمیشه اینطوری؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

      • تیم تحریریه استانبول همراه :

        سلام به شما، اسکودار به نسبت قیمت اروپایی و مرکزی استانبول، توریسیت کمتری دارد و از نظر محبوبیت و شهرت اماکن توریستی این منطقه، می‌توان آن‌ها را در درجه دوم قرار داد. از همین روی، آن چنان پرهیاهو نیست. به علاوه، باید بدانید که اسکودار محله های خلوت زیادی هم دارد.

    3. ایلیا ش :

      سلام، خسته نباشید، این محله برای زندگی دانشجویی هم مناسبه؟ من دانشگاه اسکودار اپلای کردم، ولی خب نمی‌دونم این محله خونه برام پیدا میشه یا نه

    4. ایرج مرادی :

      ممنون از مقاله خوبتون. توی اسکودار خونه خریدن می‌صرفه؟ میشه به چشم یه سرمایه گذاری بهش نگاه کرد؟ یا چی؟

      • تیم تحریریه استانبول همراه :

        سلام به شما، بدون شک خرید خانه در هر قسمت از استانبول، می‌تواند سود بسیار به همراه داشته باشد. اگر در اسکودار خانه بخرید، خیالتان راحت خواهد بود که تا صد سال دیگر هم اگر قصد فروش داشتید، خانه به راحتی فروش خواهد رفت. اما اگر می‌خواهید ارزش ملکتان در چند سال آینده، چندبرابر شود، ما محله‌های رو به رشد و با ساخت و ساز بیشتر را توصیه می‌کنیم.

      • تیم تحریریه استانبول همراه :

        سلام به شما، میانگین قیمت ملک در این منطقه، حدود ۱۳.۵۰۰ لیر، معادل با ۲۴.۵ میلیون تومان است. در حالی که قیمت ملک در تهران، حداقل حدود ۳۰ میلیون تومان است. به صورت کلی قیمت ملک در اسکودار از ایران ارزان‌تر است، اما خب بالاتر و پایین‌تر از این مقدار هم می‌توان پیدا کرد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *