مقایسه بازار مسکن ایران و ترکیه

مقایسه بازار مسکن ایران و ترکیه

با نگاهی به آمار سال 2024، می‌توان به این نکته پی برد که ایرانیان، صدرنشنین جدول خرید ملک در ترکیه هستند. شاید این موضوع در ظاهر کمی عجیب به نظر برسد، اما حقیقت این است که خرید ملک در این کشور، از آنچه که فکرش را کنید، پرسودتر خواهد بود و منافع زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت. بدیهی است که به دنبال وجود چنین منافعی، ایرانیان زیادی نیز به خرید ملک در این کشور روی بیاورند. طبیعتا اکنون فرصت مناسبی است تا نسبت به مقایسه بازار مسکن ایران و ترکیه اقدام کنیم.

در مقاله‌ی امروز «استانبول همراه» قصد داریم تا وضعیت بازار مسکن ترکیه و ایران را با هم مقایسه کنیم؛ از مزایای خرید ملک در ترکیه  برایتان صحبت کنیم و به تفاوت قیمت خرید و یا اجاره‌ی ملک در ایران و استانبول، نگاهی داشته باشیم. این مقاله تماماً به مقایسه بازار مسکن ایران و ترکیه اختصاص دارد و در پایان به خوبی متوجه خواهید شد چرا افراد زیادی تمایل به سرمایه گذاری در بازار مسکن ترکیه را دارند.

مشاوره رایگان در زمینه خرید ملک در ترکیه

تیم مشاوره و کارشناسان « استانبول همراه » در امور خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت ترکیه، شهروندی و پاسپورت ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، تحصیل در ترکیه، خرید خودرو در ترکیه، کلیه امور بانکی و گرفتن نمایندگی برند های برتر ترکیه در کنار شماست.





    در ابتدا پیشنهاد می کنم اگر زمان کافی برای مطالعه ندارید این ویدئو را تماشا کنید.

     

    علت علاقه‌ی ایرانیان به خرید ملک در ترکیه

    همانطور که گفتیم، آمار خرید ملک در ترکیه  در سال 2024 نشان می‌دهد که بیشترین تعداد خرید خانه در کشور ترکیه از طرف افراد خارجی، به ایرانیان اختصاص داشته است. اما علت این موضوع چیست و چه چیز باعث شده که ما تا به این اندازه و به این شدت، نسبت به  خرید ملک در ترکیه علاقه‌مند شویم؟ در جواب این سوال باید گفت که با مقایسه بازار مسکن ایران و ترکیه، می‌توان به علت این امر پی برد. به علاوه، دلایل زیر را نیز می‌توان برشمرد:

    •  کسب اقامت و شهروندی

    از مهم‌ترین دلایل علاقه‌مندی ایرانیان به خرید ملک در این کشور، کسب اقامت دائم و یا شهروندی ترکیه است. شما می‌توانید تنها با خرید ملک به مبلغ 60 هزار دلار آمریکا، اقامت دائم کشور ترکیه، و با 250 هزار دلار، پاسپورت ترکیه و شهروندی این کشور را به دست آورید.

    اگر تمایل دارید در مورد همه روش های اخذ اقامت ترکیه بیشتر بدانید می توانید مقاله اقامت ترکیه را مطالعه کنید.

    اگر تمایل دارید در مورد شهروندی و اخذ پاسپورت ترکیه  بیشتر بدانید می توانید مقاله شهروندی ترکیه را مطالعه کنید.

     

    • فرهنگ و جغرافیای نزدیک

    جالب است بدانید که ما ایرانیان برای سفر به ترکیه، نیازی به اخذ ویزای ترکیه نداریم، همین موضوع ما ایرانی‌ها را به سفر به این کشور و خرید ملک، علاقه‌مند کرده است. به علاوه، فرهنگ نزدیک و تاریخ غنی این کشور نیز از دلایل محبوبت آن در میان ایرانیان هستند.

    •  ثبات اقتصادی در ترکیه

    شاید از مهم‌ترین دلایل علاقه‌ی ایرانیان به زندگی در ترکیه، همین پایین تر بودن هزینه زندگی در ترکیه نسبت به ایران باشد. درآمد منطقی و قیمت‌های کنترل شده و به دنبال آن ثبات اقتصادی، ترکیه را به کشوری ایده‌آل برای زندگی و مکانی امن برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است. به خصوص بازار مسکن که طرفداران بسیاری نیز دارد.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  محله باکرکوی استانبول را مثل کف دست بشناسید!
    در مورد هزینه های زندگی در ترکیه در این مقاله بیشتر بخوانید.

    چرا سرمایه‌گذاری در بازار مسکن ترکیه؟

    برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید این ویدئو را هم تماشا کنید.

    در بخش پیشین اندک اشاره‌ای به این موضوع کردیم که خرید ملک در این کشور، چه خانه، چه ویلا و چه آپارتمان، به دلیل مزایای بسیاری که برایمان به ارمغان خواهد آورد و نوعی سرمایه گذاری در ترکیه نیز خواهد بود.

    مهم‌ترین و بزرگترین دلیلی که هر سرمایه‌گذار را به سرمایه‌گذاری جذب می‌کند، ثبات و امنیت اقتصادی مقصد است. با نگاهی به چند سال اخیر، به خوبی متوجه خواهید شد که سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه، نه تنها بسیار هوشمندانه و منطقی است، بلکه در عرض چند سال، سرمایه‌ی شما چند برابر نیز خواهد شد.

    اجازه دهید اطلاعات جالبی را به شما در میان بگذاریم. شرکت «ریموت ونچرز» یکی از معتبرترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری در آمریکا است. این شرکت هر ساله آمار مفیدی را در رابطه با بهترین مقاصد سرمایه‌گذاری در دنیا، منتشر می‌کند. سال گذشته از بین 200 کشور، 25 کشور در صدر این فهرست قرار گرفتند و کشور ترکیه نیز رتبه‌ی چهاردهم را به خود اختصاص داده بود.

    مدیرعامل این شرکت، «متیو کمپبل» خرید ملک ترکیه و بازار مسکن این کشور را اینطور توصیف می‌کند:

    • دارای تمام ویژگی‌های مطلوب بازار مسکن
    • شهرهایی در کلاس جهانی و با سواحل زیبا
    • ویزای شایسته و فرصت‌های اقامتی بسیار
    • گردشگری قدرتمند و رو به رشد
    • اقتصاد بزرگ و باثبات
    • ساختار جمعیتی پویا
    • فرهنگ و تاریخ غنی
    •  هزینه زندگی پایین

    مقایسه بازار مسکن ایران و ترکیه

    در همین ابتدا لازم است بدانید که معیار قیمت مسکن در ایران و ترکیه، بسیار متفاوت است. بد نیست بدانید که سیستم املاک و مستغلات در ترکیه، بسیار نظام‌مند و سخت‌گیرانه است و همه چیز در آن با روال دقیق انجام می‌شود. قیمت‌گذاری بر روی املاک به دقیق‌ترین شکل ممکن صورت می‌پذیرد و به گونه‌ای است که قیمت به عادلانه‌ترین شکل ممکن تعیین ‌می‌شود و هیچ یک از طرفین ضرر نمی‌کنند؛ درست به عکس کشور خودمان که نظارت دقیقی بر قیمت املاک وجود ندارد و صاحب ملک، هر قیمتی که میل داشته باشد را تعیین می‌کند.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  آشنایی با محله مجیدیه کوی، نگین منطقه شیشلی

    با مقایسه بازار مسکن ایران و ترکیه، با نگاهی مجدد به مزایایی که در بخش‌های پیشین ذکر شد، بدون شک شما هم قبول خواهید کرد که خرید ملک در ترکیه، بسیار منطقی‌تر و سومند خواهد بود. حتی گذشته از آن، شگفت‌زده می‌شوید اگر بدانید که قیمت تمام‌شده‌ی خرید ملک در این کشور، نسبت به ایران و به خصوص شهر تهران، بسیار کمتر خواهد شد!

    چه در مناطق لوکس و لاکچری و تاریخی، نظیر محله‌های مرکز استانبول (بشیکتاش، شیشلی، باکرکوی و…) چه در مناطق دورتر ارزان‌تر (اسن‌یورت و…)، در هر صورت قیمت نهایی ملک، از ایران کمتر است. نه تنها قیمت خرید ملک، بلکه قیمت اجاره نیز ممکن است تا حدودی نسبت به ایران کمتر باشد. در بخش بعدی، قیمت ملک در ترکیه و ایران را با جزییات بیشتری بررسی خواهیم کرد.

    در این بخش می توانید در مورد خرید و قیمت آپارتمان در استانبول بیشتر مطالعه کنید و شرایط و قیمت محله های مختلف استانبول را به تفکیک مشاهده کنید.

    مقایسه قیمت مسکن در ترکیه و ایران

    طبق آخرین آمار از موثق‌ترین مراجع، میانگین قیمت خرید خانه در استانبول به ازای هر متر مربعیثی، حدود 4000 لیر است. اگر قیمت لیر را حدود 3000 تومان در نظر بگیریم، قیمت خرید خانه در ترکیه، به ازای هر مترمربع، چیزی در حدود 12 میلیون تومان خواهد شد. حال بعد از مقایسه بازار مسکن ایران و ترکیه، خواهیم دید که با میانگین خرید، متری 30 میلیون تومان در تهران، بدیهی است که قیمت ملک در ترکیه، نسبت به ایران بسیار ارزان‌تر است.

    قیمت خرید ملک در ترکیه به پول ایران

    در جدول زیر می توانید قیمت حدودی ملک در شهرهای مختلف ترکیه به لیر و تومان را مشاهده کنید.(توجه داشته باشید که قیمت ها به صورت حدودی است و با توجه به محله می تواند متفاوت باشد.)
    نام شهرقیمت متوسط برای یک ملک 100 متری
    استانبولحدود 4 میلیون لیر (7.2 میلیارد تومان)
    ازمیر حدود 3.750 هزار لیر (6.7 میلیارد تومان)
    آنتالیا3.600 هزار لیر (6.4 میلیارد تومان)
    بورسا2.770 هزار لیر (4.9 میلیارد تومان)
    آیدین4.480 هزار لیر (8 میلیارد تومان)

    البته لازم به ذکر است که قیمت خرید ملک در شهر استانبول نیز به ازای هر محله و منطقه، متفاوت است و طیف بسیار گسترده‌ای دارد. به صورت کلی قیمت خرید خانه در ترکیه به پول ایران، در شهر استانبول، حدود 3 میلیارد تومان خواهد شد. به علاوه:

    •  قیمت ملک در منطقه‌ی لاکچری شیشلی و یا بشیکتاش، به ازای هر مترمربع، چیزی در حدود 12000 لیر (معادل 36 میلیون تومان) می‌باشد. این مقدار حتی در مقایسه با مناطق متوسط رو به بالا در تهران نیز، بسیار کمتر است.
    • یا به طور مثال در منطقه‌ی کادیکوی که یکی از اصیل‌ترین مناطق استانبول است، میانگین قیمت حدود 4000 لیر (معادل 12 میلیون تومان) می‌باشد.
    • حتی ارزان‌تر از موارد قبلی، میانگین قیمت خرید در محله‌ی اسن‌یورت، چیزی در حدود 2500 لیر (معادل 8 میلیون تومان) می‌باشد. که باز هم در قیاس با قیمت خرید ملک در ایران، بسیار کمتر است.

    قیمت آپارتمان در استانبول 2024

    توجه داشته باشید که در ترکیه خرید آپارتمان بر اساس متر نیست و قیمت هایی که در پایین ارائه دادیم حدودی و در جهت آشنایی شما عزیزان با حدود قیمت ها در استانبول می باشد.
    🏘️ نام محله💰 قیمت هر متر مربع
    محله بشیکتاش 101.000 لیر
    محله باهچلی اولر 28.100 لیر
    محله بیلیک دوزو24.900 لیر
    محله کوچوک چکمجه 29.150 لیر
    محله اسکودار 55.600 لیر
    محله اسنیورت 17.900 لیر
    محله شیشلی 51.900 لیر
    محله بیکوز 83.700 لیر
    محله ساری یر 110.000 لیر
    محله باکرکوی/آتاکوی73.000 لیر
    محله عمرانیه 37.500 لیر
    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  وکیل امور ملکی در ترکیه

    مقایسه قیمت خرید خانه در ترکیه و ایران و عربستان و کانادا و آمریکا

     

    تصویر زیر در مورد مقایسه قیمت ملک در ایران و سایر کشورها بسیار جالب توجه است.

     

    مقایسه قیمت خرید ملک در کشورهای مختلف و ایران

     

    اگر تمایل دارید در مورد قیمت خرید ملک در ترکیه بیشتر بدانید می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

    مقایسه هزینه اجاره خانه در ترکیه و ایران

    در رابطه با هزینه‌ی اجاره، اوضاع کمی متفاوت است. درباره‌ی مقایسه هزینه اجاره ملک در ایران و ترکیه، نمی‌توان همانند قیمت خرید تفاوت چشمگیری را شاهد بود. قیمت اجاره ملک در ترکیه نیز درست مثل قیمت خرید، طیف بسیار گسترده‌ای دارد و در هر منطقه متفاوت است. البته باید توجه داشت که نسبت درآمد ماهانه و قیمت اجاره خانه در ترکیه، بسیار منطقی‌تر است و به قول معروف، دخل و خرج با هم هماهنگ هستند.

    اگر تمایل دارید در مورد شرایط اجاره خانه در ترکیه بیشتر بدانید می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

    سوالات متداول در مورد مقایسه بازار ملک ترکیه و ایران

    در مقایسه بازار مسکن ایران و ترکیه، خرید ملک در کدام کشور ارزان‌تر است؟

    ترکیه. با نگاهی به آمار موجود و با مقایسه‌ی قیمت‌ها می‌توان دریافت که قیمت تمام‌شده خرید ملک در ترکیه، نسبت به ایران و به خصوص شهر تهران، بسیار کمتر است.

    میانگین قیمت خرید ملک در ترکیه به پول ایران چقدر است؟

    میانگین قیمت خرید ملک در ترکیه، در شهر استانبول، به ازای هر مترمربع، چیزی در حدود 12 میلیون تومان است. در آنتالیا حدود 9 و در شهر ازمیر، حدود 7 میلون تومان می‌باشد. در هر حالت نسبت به ایران کمتر است.

    چرا بازار مسکن ترکیه برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری بسیار پرطرفدار است؟

    ثبات اقتصادی بالا و اقتصاد رو به رشد، باعث شده که ترکیه به یکی از بهترین و امن‌ترین مقاصد برای سرمایه‌گذاری و خرید ملک تبدیل شود.

    مهم‌ترین مزیت خرید ملک در ترکیه چیست؟

    از مهم‌ترین مزایای خرید ملک در ترکیه، می‌توان کسب اقامت دائم در صورت ارزش 60 هزار دلاری ملک، و کسب پاسپورت و شهروندی در صورت ارزش 250 هزار دلاری ملک، اشاره کرد.

    اگر تمایل دارید در مورد مزایای خرید ملک در ترکیه بیشتر بدانید می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

    در مقایسه بازاز مسکن ایران و ترکیه، قیمت اجاره خانه در کدام کشور ارزان‌تر است؟

    قیمت اجاره در کشور ایران و ترکیه، چندان تفاوتی با هم ندارند. موضوع اجاره خانه پیچیده است، به علاوه فراموش نکنید که نسبت درآمد و هزینه اجاره خانه در ترکیه، بر خلاف ایران،  بسیار منطقی‌تر است.

    5/5 - (2 امتیاز)

    ‫1 نظر ارسال شده در “مقایسه بازار مسکن ایران و ترکیه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *