انتقال حیوانات خانگی به ترکیه در سال 2024

انتقال حیوانات به ترکیه

مهاجرت و زندگی در کشور ترکیه، می‌تواند رفاه، امنیت، آسایش و آزادی فراوانی به همراه داشته باشد؛ نه تنها برای خودمان، بلکه برای حیوانات خانگی، این موجودات دوست‌داشتنی نیز به همین گونه است. حتما در فیلم‌ها و سریال‌ها و تبلیغات، بسیار دیده‌اید که ترک‌ها چقدر به حیوانات، علی‌الخصوص سگ و گربه احترام می‌گذارند و تا چه اندازه به آن‌ها عشق می‌ورزند. از همین روی، خرید ملک در ترکیه، نه تنها برای خود ما منفعت به همراه دارد، بلکه زندگی حیوانات خانگی‌مان را نیز، دگرگون می‌کند.

در این مقاله از «استانبول همراه»، به عنوان یکی از سایت های خرید خانه در ترکیه، قصد داریم تا از صفر تا صد انتقال حیوانات خانگی به ترکیه برای شما صحبت کنیم. طبیعی است که این امر، قوانین و مقررات مخصوص به خودش را دارد و برای حفظ امنیت این همدم‌های کوچک، لازم است که از این قوانین، آگاهی داشته باشیم؛ پس با ما همراه باشید.

مشاوره درباره انتقال حیوانات خانگی به ترکیه

تیم مشاوره و کارشناسان « استانبول همراه » در امور خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت ترکیه، شهروندی و پاسپورت ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، تحصیل در ترکیه، خرید خودرو در ترکیه، کلیه امور بانکی و گرفتن نمایندگی برند های برتر ترکیه در کنار شماست.





    راه‌های انتقال حیوانات خانگی به ترکیه

    بهترین شهر برای خرید خانه در ترکیه، استانبول است. امنیت و آزادی حیوانات در این شهر مثال‌زدنی است و از همین روی، می‌تواند مقصد مناسبی برای شما باشد.

    بعد از خرید و یا اجاره خانه در استانبول، اگر حیوان خانگی داشته باشید، بدون شک قصد دارید که او را نیز به محل زندگی جدید خود منتقل کنید.

    حال این انتقال، از دو راه ممکن خواهد بود:

    • از راه هوایی و از طریق هواپیما

    که متداول‌ترین روش برای انتقال حیوان خانگی به ترکیه به حساب می‌آید و اکثر افراد از این راه برای انتقال حیوانات استفاده می‌کنند. بعد از اینکه نسبت به اخذ شهروندی ترکیه اقدام کردید و به قول معروف در این کشور سر و سامان گرفتید، بهترین زمان برای انتقال حیوانات خانگی خواهد بود. در ادامه، به قوانین و مقررات مربوط به انتقال هوایی، خواهیم پرداخت.

    • از راه زمینی و با اتوبوس مسافربری

    دومین روش برای انتقال حیوانات خانگی به ترکیه، استفاده از سیستم حمل و نقل زمینی و اتوبوس‌هاست. باید توجه داشته باشید که حمل با اتوبوس، به خودی خود برای انسان‌ها نیز طاقت‌فرسا و خسته‌کننده است، چه برسد به حیوانات خانگی. به علاوه، از آنجایی که بر اساس قوانین و مقررات حمل و نقل جاده‌ای، حمل حیوانات به ترکیه، تنها در قسمت بار اتوبوس ممکن است. به همین دلیل، شاید این روش مورد پسند همه و مناسب هر حیوانی نباشد.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  آشنایی با محله بیلیک دوزو استانبول؛ ییلاق سلاطین عثمانی

    نکات قبل از حمل حیوان خانگی به ترکیه با هواپیما

    همانطور که در بخش پیشین گفتیم، برای حمل حیوانات خانگی به ترکیه، بهتر است که از قبل، شهروندی و یا اقامت ترکیه را اخذ کرده باشید و در این کشور مستقر شده و بعدا با خیال راحت برای انتقال حیوانات اقدام نمایید. گفتنی است که انتقال حیوان خانگی به ترکیه از طریق هوایی و با هواپیما، در دو بخش «کابین» و یا «حمل بار» ممکن خواهد بود.

    برای انتقال حیوانات خانگی به ترکیه با هواپیما، لازم است که از قبل، اقدامات زیر را انجام دهید:

    • برای انتقال حیوان در هر یک از دو بخش نامبرده، لازم است که از 6 ساعت قبل، اقدام نمایید.
    • در این مدت زمان، قوانین و مقررات و مسائل مربوطه بررسی و تایید می‌شود.
    • محض هماهنگی برای انتقال حیوان خانگی، می‌توانید از بخش «check- in» اقدام نمایید.
    • حمل حیوانات خانگی در کابین، محدودیت در تعداد وجود دارد. (2 حیوان چهارپا یا 10 ماهی زینتی)
      • همراه داشتن مدارکی مثل شناسنامه، پاسپورت، برگه سلامت و برگه واکسن حیوانات لازم است.
      • برای حمل حیوان خانگی به ترکیه از طریق هواپیما، باید هزینه‌ای جداگانه پرداخت کنید.

    قوانین انتقال حیوانات به ترکیه در کابین

    زندگی در ترکیه برای شما و به خصوص برای حیوان خانگی شما، بسیار لذت‌بخش خواهد بود. اما قبل از آن، باید از قوانین انتقال حیوانات خانگی به ترکیه آگاه باشید. همانطور که در بخش قبلی ذکر شد، می‌توانید از طریق انتقال هوایی، کابین یا قسمت بار را برای حیوانات خود انتخاب کنید. اما باید توجه داشته باشید که حمل حیوانات در قسمت کابین و در کنار خودتان، نیازمند پیروی از قوانین خاصی می‌باشد.

    برای انتقال حیوانات خانگی در ترکیه در قسمت کابین، به یاد داشته باشید که:

    • تنها حیواناتی که می‌توان آن‌ها را در کابین به ترکیه منتقل کرد عبارتند از: سگ، گربه و پرنده.
    • اگر یکی از مسافرین از قبل، اعلام کرده باشد که به حیوانات آلرژی دارد، امکان سفر همزمان شما و آن مسافر، وجود نخواهد داشت.
    • بر این اساس، حق تقدم برای سفر، با کسی است که زودتر از دیگری پرواز را رزرو کرده باشد.
    • اما توجه کنید که اگر حیوان خانگی شما، سگ کمکی باشد، حق تقدم همیشه برای شماست.
    • کسانی که سگ کمکی دارند، باید حداقل 48 ساعت قبل از پرواز، این موضوع را اعلام کنند و مدارک لازم را نیز ارائه دهند.
    • سگ‌های کمکی به دو نوع «SVAN» و «ESAN» تقسیم می‌شوند. نوع اول می‌تواند به صورت رایگان در کابین حضور یابد و باید گواهینامه مخصوص داشته باشد. نوع دوم تنها برای پروازهای بین ترکیه و آمریکا است.
    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  همه چیز درباره محله بیکوز استانبول+ قیمت در سال 2024

    قوانین انتقال حیوانات به ترکیه در قسمت بار

    حمل حیوانات به ترکیه در قسمت کابین، با محدودیت‌های خاصی رو به روست و نمی‌توان در هر شرایطی، حیوانات را در داخل کابین منتقل کرد. از همین روی، گاهی اوقات لازم است که حیوانات را به بخش حمل بار انتقال داد.

    قوانین و مقررات انتقال حیوانات خانگی به ترکیه در قسمت حمل بار هواپیما، به شرح زیر است:

    • اگر اندازه قفس بیش از حد تعیین شده باشد یا خود حیوان بیشتر از 8 کیلوگرم وزن داشته باشد، باید به قسمت حمل بار منتقل شود.
    • انتقال برخی از نژادهای سگ، چه در قسمت حمل بار و چه در کابین ممنوع است، از جمله: Staffordshire، pit bull، filla brasileiro، dogo argentine و Japanese tosa.
    • اگر می‌خواهید دو حیوان را در یک قفس حمل کنید (در صورتی که وزنشان از 8 کیلو بیشتر نشود)، باید توجه کنید که آن دو حیوان با یکدیگر همزیستی داشته باشند؛ مثلا دو گربه یا دو سگ باشند.
    • در برخی از موارد، می‌توان حتی تا 3 حیوان را نیز در یک قفس حمل کرد اگر: حیوانات از یک مادر باشند و وزن هر کدام نیز از 8 کیلوگرم تجاوز نکند.

    مدارک لازم برای انتقال حیوانات خانگی به ترکیه

    برای انتقال حیوانات خانگی به ترکیه، لازم است که مدارک خاصی را نیز به هنگام رزرو پرواز و خرید بلیط، ارائه دهید. این مدارک، عمدتا مربوط به حیوان خانگی شما می‌شوند و لازم است که قبل از تصمیم برای انتقال حیوان، تمامی آن‌های را تهیه فرمایید.

    از جمله مدارک لازم برای حمل حیوانات خانگی به ترکیه، عبارتند از:

    • شناسنامه حیوان

    برای حمل حیوان خانگی به ترکیه، شناسنامه اولین مدرک مورد نیاز است. برای اخذ شناسنامه حیوان، لازم است که به دامپزشکی‌های معتبر در داخل ایران مراجعه کنید و بعد از معاینه‌های لازم، زدن واکسن و انجام درمان‌های انگلی، برای حیوانات خود شناسنامه بگیرید. گفتنی است که شناسنامه ایرانی، مشمول هزینه‌های گمرکی نخواهد شد.

    • گواهی سلامت یا برگه واکسن

    از دیگر مدارک لازم برای حمل حیوانات خانگی به ترکیه، گواهی سلامت یا برگه واکسن حیوان است. برای انتقال حیوانات خود به ترکیه، باید حیوانات را 14 روز قبل واکسینه کنید. اگر زودتر از این 14 روز به ترکیه سفر کنید، حیوان شما در فرودگاه قرنطینه خواهد شد. به علاوه، حیوان شما باید واکسن ضد هاری سه ماهگی نیز باشد و واکسن‌های دوره‌ای بزرگسالی را نیز دریافت کرده باشد.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  آشنایی با محله بی اوغلو؛ تاریخی‌ترین محله استانبول

    توجه داشته باشید که بعد از مستقر شدن در ترکیه و انتقال حیوان خانگی خود به این کشور، این امکان را خواهید داشت که از خدمات ترجمه مدارک در استانبول استفاده کرده، و مدارک بهداشتی حیوان خانگی خود را به ترکی استانبولی ترجمه نمایید.

    • میکروچیپ

    برای انتقال حیوانات خانگی به ترکیه، استفاده از میکروچیپ الزامی است. میکروچیپ قطعه‌ای کوچک به اندازه‌ی یک دانه‌ی برنج است که زیر پوست حیوان تزریق می‌شود. این تراشه‌ی بسیار ریز، شامل اطلاعات حیوان و صاحب او می‌باشد و می‌تواند مزایای بسیاری به همراه داشته باشد. گفتنی است که میکروچیپ، هیچ آسیبی به حیوان وارد نخواهد کرد. در پایان فراموش نکنید که کپی گواهی این میکروچیپ را نیز باید به همراه خود داشته باشید.

    گفتنی است که برخی از مدل‌های میکروچیپ هوشمندتر، قابلیت ردیابی حیوان خانگی را به کمک تلفن همراه نیز برای شما فراهم می‌کنند. شما می‌توانید با خرید سیم کارت در ترکیه و رجیستری تلفن خود، از این امکان نیز بهره‌مند شوید.

    سوالات متداول

    آیا امکان حمل و انتقال حیوانات خانگی به ترکیه وجود دارد؟

    بله. حمل و نقل حیوانات خانگی به ترکیه امکان‌پذیر است و می‌توان از طریق هواپیما یا اتوبوس، این کار را انجام داد.

    آیا انتقال حیوانات خانگی به ترکیه با هواپیما، رایگان است؟

    خیر. برای حمل حیوانات خانگی به ترکیه، باید هزینه‌ی جداگانه‌ای را نیز علاوه بر هزینه خرید بلیط، پرداخت نمایید؛ زیرا که حمل حیوانات، مشمول حق حمل توشه نیست.

    آیا حمل حیوانات خانگی به ترکیه در کابین هواپیما، محدودیتی دارد؟

    بله. اگر قبلا یکی از مسافران اعلام کرده باشد که به حیوانات خانگی حساسیت دارد، حضور همزمان شما و آن فرد در کابین ممکن نخواهد بود و در اکثر موارد، پروازهای شما از هم جدا خواهد شد. در این میان، حق سفر با کسی است که زودتر پرواز را رزرو کرده باشد.

    مدارک لازم برای انتقال حیوانات خانگی به ترکیه چیست؟

    برای حمل حیوان خانگی خود به ترکیه، باید برای او شناسنامه، کارت واکسن، گواهی سلامت، میکروچیپ و باکس مخصوص تهیه نمایید.

    4.4/5 - (10 امتیاز)

    Recent search terms:

    • https://istanbulhamrah com/انتقال-حیوانات-خانگی-به-ترکیه/
    • https://istanbulhamrah com/انتقال-حیوانات-خانگی-به-ترکیه/#:~:text=برای انتقال حیوانات خود به را نیز دریافت کرده باشد

    ‫6 نظر ارسال شده در “انتقال حیوانات خانگی به ترکیه در سال 2024

      • تیم تحریریه استانبول همراه :

        درود بر شما
        اول اینکه ایرلاین‌های ایرانی اجازه حمل حیوانات خانگی رو داخل کابین نمیدن و باید از ایرلاین‌های خارجی یا ترکیش ایرلاین استفاده کنید.
        همونطور که گفتیم قبلش باید موضوع حیوان خانگی رو ذکر کنید تا روی بلیتتون درج بشه.
        حداکثر وزن سگ و باکسش (سافت باکس) جمعا باید ۸ کیلو باشه، ولی دیده شده تا ۱۰ کیلو رو هم اجازه دادن. ابعاد باکس هم باید حداکثر ۲۵ در ۴۵ در ۵۰ سانتی‌متر باشه.
        برای هزینه ها هم می تونید این سایت رو چک کنید. لینک

    1. ریما :

      سلام..من یک طوطی خاکستری (کاسکو) دارم آیا میتوانم با خوداز تهران به استانبول ببرم ؟ چگونه باید این کار را انجام دهم ؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *