خرید سیم کارت در ترکیه

خرید سیم کارت در ترکیه

 در این مقاله از «استانبول همراه» در ادامه مقاله های مربوط به راهنمای زندگی در ترکیه، می‌خواهیم به موضوع خرید سیم کارت در ترکیه بپردازیم. اپراتورهای تلفن همراه در تر کیه را به شما معرفی کنیم، نحوه خرید سیم کارت در ترکیه، و مدارک لازم برای این کار را به شما یادآور شویم، از قیمت سیم کارت در ترکیه صحبت کنیم و خلاصه از صفر تا صد امر خرید سیم کارت را در کنار هم بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

مشاوره در زمینه مهاجرت به ترکیه

تیم مشاوره و کارشناسان « استانبول همراه » در امور خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت ترکیه، شهروندی و پاسپورت ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، تحصیل در ترکیه، خرید خودرو در ترکیه، کلیه امور بانکی و گرفتن نمایندگی برند های برتر ترکیه در کنار شماست.





    از کجا سیم کارت ترکی بخریم؟

    در اولین نگاه می توان گفت که باید از فرودگاه آن را تهیه کنید. اما همانطور که می دانید، تقریبا همه چیز در فرودگاه چندبرابر قیمت عادی آن در شهر فروخته می شود. پس اگر عجله ندارید، سیم کارت را از داخل شهر خریداری کنید. در کل خرید سیمکارت هیچ زحمتی ندارد و به راحتی می‌توان در جای جای شهر این کار را انجام داد. به علاوه، یادتان باشد که سه راه برای خرید سیم کارت در ترکیه وجود دارد و دو راه اول هم نیاز به رجیستر و پرداخت مالیات دارند:

    • اقامت ترکیه را به صورت موقت و به مدت یک سال اخذ کرده باشید،
    • اقامت طولانی مدت و دائم ترکیه را داشته باشید،
    • به عنوان توریست و کمتر از 1 ماه در ترکیه باشید.

    اگر تمایل دارید در مورد اقامت توریستی ترکیه بیشتر بدانید می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

    اگر تمایل دارید در مورد اقامت توریستی ترکیه بیشتر بدانید می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

    چه اپراتوری را در ترکیه انتخاب کنیم؟

    4 اپراتور اصلی در ترکیه و عبارتند از:

    چهار اپراتور اصلی سیم کارت در ترکیه

    بر اساس ادعای شرکت OpenSignal، ترکسل پوشش بهتری دارد و پس از آن ودافون و ترک تلکام در مقام دوم و سوم قرار دارند. هر سه اینترنت پر سرعت قابل قبولی دارند که اکثر شهرها و روستاها را کاور می کند. در ادامه به معرفی اپراتورها و سیم کارت های ترکیه می‌پردازیم.

    قیمت سیم کارت در ترکیه

    در رابطه با قیمت سیم کارت در ترکیه، می‌توان گفت که علاوه بر تفاوت قیمت بین هر اپراتور، هر نوع سیمکارت نیز قیمت خاص خودش را دارد. البته به این نکته هم توجه کنید که اگر قرار است از فرودگاه سیم کارت تهیه کنید، بدون شک باید قیمت بالاتری بپردازید. اما به صورت کلی، می‌توان جدول زیر را در نظر گرفت:

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  رجیستری موبایل در ترکیه

    قیمت انواع سیم کارت در ترکیه

    نام سیم کارتقیمت در سال 2024
    ترکسل Turkcell440 لیر
    وودافون350 لیر
    ترک لکام300 لیر
    بیمسل105 لیر

    ترکسل ( Turkcell )

    ترکسل بزرگترین اپراتور ترکیه می باشد، سیم کارت ترکسل، بهترین سیم کارت ترکیه به حساب می‌آید. پوشش شبکه خوبی دارد و اینترنت پرسرعت نیز ارائه می دهد. با سیم کارت ترکسل می توان به اینترنت ۲G، ۳G و ۴G/LTE دسترسی داشت. سیمکارت های از قبل آماده شده را می توانید از مغازه های رسمی بخرید.. قیمت سیم کارت ترکسل از 150  لیر آغاز می‌شود و با توجه حجم اینترنت و اعتباری که دارد، تا 400 لیر نیز افزایش می‌یابد.

    سیم کارت ترکسل

    نحوه اعتبار سنجی با کد USSD یعنی *۱۲۳# انجام میشود. نرخ استاندارد دیتا برای هر ۱۰۰ کیلوبایت برابر با ۱ لیر ترکیه است. برای خرید شارژ سیم کارت ترکسل و البته بسته اینترنتی، بایستی کد ۲۲۲۲ را شماره گیری کنید.  هنگامی که کد ۲۲۲۲ را می گیرید، در ادامه باید واژه «EVET» به معنای بله را به عنوان پاسخ بفرستید تا درخواست شما ثبت شود.

    ودافون ( Vodafone )

    دومین اپراتور بزرگ ترکیه و رقیب اصلی ترکسل می باشد. سیم کارت ودافون نیز یکی از بهترین سیم کارت های ترکیه است. این شرکت اینترنت خوبی با سرعت بالا ارائه می دهد. پوشش آن میز نسبتا خوب است؛ البته ممکن است در مناطق دورافتاده با مشکل مواجه شوید. اینترنت ۲G، ۳G و ۴G/LTE قابل دسترسی است و شما سیم کارت های از قبل آماده شده را تنها از فروشگاه های رسمی می توانید خریداری کنید. قیمت سیم کارت های وودافون با توجه به شارژ و بسته های اینترنتی که به کاربر ارائه می‌دهد، قیمتی حدود 135 تا 570 لیر دارد.

    سیمکارت ودافون

    دقت کنید که این سیم کارت ها تنها برای گردشگران به مدت ۱۲۰ روز فعال است. یعنی افراد بومی نمی توانند از آن استفاده کنند. برای افزایش اعتبار شماره ۷۵۰۰ را زده، شماره ۱۲ رقمی را وارد کنید، سپس کلید # را فشار داده، سپس شماره ۵ رقمی، و بعد # را فشار دهید. دیتای استاندارد این سیم کارت در ترکیه، ۰.۱۲ لیر به ازای ۱۰ کیلوبایت است. برای چک کردن اعتبار خود می توانید واژه  SORGU  را به ۳۶۳۶ بفرستید و برای خرید بسته ۳۶۳۶ را شماره گیری کنید.

    ترک تلکام ( Turk Telecom )

    کوچکترین اپراتور در ترکیه است. این شرکت خدماتی مثل پوشش سراسری و اینترنت پر سرعت را به مشتریان ارائه می دهد. این اپراتور نیز اینترنت ۲G، ۳G و ۴G/LTE ارائه می کند. قیمت سیم کارت ترک تلکام، از 390 لیر آغاز شده و تا حدود 440 لیر ادامه پیدا می کند.  هرچه که اعتبار و حجم اینترنت افزایش یابد، قیمت سیم کارت نیز زیاد می‌شود. هزینه مکالمه با این خط به ازای هر دقیقه، حدود 68.69 کروش است. هزینه ارسال پیامک با این اپراتور نیز 49.38 کروش به ازای هر پیامک است.

    سیم کارت ترک تلکام

    شما برای فعال سازی سیم کارت شماره ۸۰۹۰ را شماره گیری می کنید و پس از فعال سازی است می توانید بسته های ترکیبی تهیه کنید. نرخ داده استاندارد ۰.۲ لیر به ازای ۱۰ کیلوبایت است. بسته ها را می توانید تهیه کنید و برای فعال سازی باید شماره ۵۵۵۵ را بگیرید. برای فعال سازی سیم کارت ترک تلکام  باید به ۵۵۵۵ پیامک بفرستید که پس از آن، پاسخی از  ۲۴۳۸ برایتان خواهد آمد. شما برای فعالسازی باید کلمه EVET  را ارسال کنید.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  خرید خودرو در ترکیه (قیمت ماشین در ترکیه به پول ایران)

    آوا (Avea)

    این اپراتور در میان ایرانیان کمتر شناخته شده است. آوا در سال ۲۰۰۴ فعالیت خودش را در زمینه فروش سیم کارت و اینترنت آغاز کرد. آوا نخست با اپراتور ترک تلکام فعالیت می‌کرد. اما در حال حاضر با ودافون همکاری می‌کند. هزینه خرید این سیم کارت از 50.75 لیر آغاز شده و بسته به بسته اینترنتی و میزان شارژ سیم کارت، هزینه آن افزایش پیدا می‌کند.

    مزایای خرید سیم کارت ترکیه

    مسیریابی

    بی شک مهم ترین و بهترین امکتن، مسیر یابی با گوگل مپ است. شما با گوگل مپ به راحتی بهترین مسیرها را برای رسیدن به جاذبه یا مقصد مورد نظرتان پیدا می کنید. همچنین ایستگاه های اتوبوس و مترو نیز به راحتی قابل دسترسی هستند.

    مترجم همراه

    استفاده از سرویس هایی مانند مترجم گوگل (google translate) یا اپلیکیشن های مترجم همراه معمولا به اینترنت نیاز دارند. خصوصا که برچسب محصولات به زبان ترکی است. شما با استفاده از مترجم های آنلاین به راحتی می توانید منظور خود را برسانید.

    مدارک لازم برای خرید سیم کارت در ترکیه

    خرید سیم کارت در ترکیه بسیار آسان است و دردسری ندراد. مدارک لازم جهت خرید سیم کارت، به قرار زیر است.

    • پاسپورت
    • پر کردن فرم خرید (برای خرید سیم کارت، همانطور که گفتیم کافی است به نمایندگی‌های سطح شهر مراجعه کنید، پاسپورت خود را ارائه دهید و فرم مخصوص را تحویل بگیرید.)

    البته فراموش نکنید که:

    • خرید سیم کارت دائمی در ترکیه، تنها در صورت اخذ شهروندی ترکیه و یا اقامت دائم آن ممکن است.
    • توریست‌ها تنها می‌توانند از انواع سیم کارت اعتباری در ترکیه استفاده کنند.
    • اگر قصد دارید بیش از یک ماه در ترکیه بمانید، باید گوشی خود را رجیستر کرده و سیم کارت را ثبت و مالیات آن را بپردازید.

    جلوگیری از غیرفعال شدن سیم کارت ترکی

    اگر سفر بعدی شما به ترکیه در کمتر از 6 ماه باشد، مشکلی وجود ندارد و می توانید از سیم کارت موقتی که خریدید استفاده کنید. اما در صورتیکه 6 ماه بیشتر برای سفر دوم وقفه بیفتد، ممکن است سیم کارت غیر فعال شود. در این بین شما دو راه دارید:

    • سیم کارت خود را به یک شخص معتمد بسپارید تا با آن فعالیت کند.
    • دومین راه فعال کردن رومینگ سیم کارت در ایران می باشد. اگر هر چند وقت یکبار از سیک کارت استفاده کنید، از غیر فعال شدن آن جلوگیری به عمل میاید.

    سیم کارت‌ها چقدر اعتبار دارند؟

    باید بدانید به مجرد این که از ترکیه بیرون بیایید، سیم کارت باطل می شود. ، سیم کارت ترکی، تنها در ترکیه اعتبار دارد. سیم کارت ها در ترکیه ۳ ماه یا ۱۲۰ روز معتبر هستند. چنانچه پس از این مدت شارژ نشوند، باطل خواهند شد.

    نکات تکمیلی درباره خرید سیم کارت در ترکیه

    • قسمتی از ترکیه در قاره اروپا واقرار دارد، اما این کشور جزوی از اتحادیه اروپا نیست. بنابراین از رومینگ رایگان سیم کارت‌های اروپایی در این منطقه نمی توان استفاده کرد.
    • قیمت سیم کارت‌های ان‌جوی در تمام شهر برابر است. اگر فروشگاه ههای ان جوی شلوغ بود، می توانید از فروشگاه های کوچکتر آن را خریداری کنید.
    • مکالمه‌های رایگانی که در بسته‌های سیم کارت ها دارید شامل مکالمه با خارج از کشور نخواهد شد.
    • قیمت خرید سیم کارت در ترکیه، در فرودگاه بسیار بیشتر از حالت معمولی است.
    • اقامت در ترکیه کمتر از 2 ماه، نیازی به رجیستر موبایل، ثبت و پرداخت مالیات سیم کارت ندارد.
    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  هزینه های زندگی در ترکیه 2024

    سوالات متداول

    1. برای خرید سیم کارت در ترکیه، به کجا باید مراجعه کرد؟

    اول از همه در فرودگاه هم می‌توان سیم کارت خرید، اما قیمت آن اندکی بالاتر است. دو آنکه می‌توان از سرتاسر شهر، از نمایندگی‌های مخصوص نسبت به خرید سیم کارت اقدام نمود. توصیه می‌شود که حتی‌الامکان در نزدیکی محل اقامت خود این خرید را انجام دهید.

    اگر تمایل دارید در مورد مزایای خرید ملک در ترکیه بیشتر بدانید می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

    2. مدارک لازم برای خرید سیم کارت در ترکیه چیست؟

    تنها با داشتن پاسپورت می‌توان به نمایندگی‌ها اشاره کرد، فرم مربوطه با دریافت و پر نمود و نهایتا با پرداخت مبلغ، سیم کارت را خریداری کرد.

    3. قیمت خرید سیمکارت در ترکیه چقدر است؟

    سیم کارت در ترکیه، بسته به اپراتور و نوع سیم کارت، قیمت متفاوتی خواهد داشت. به علاوه، اعتبار شارژ و حجم اینترنت در قیمت تاثیر گذار خواهند بود. قیمت سیم کارت در ترکیه از 3 لیر آغاز شده و تا 200 لیر افزایش می‌یابد.

    4. مدت اعتبار سیم کارت های ترکی چقدر است؟

    هر سیم کارت در ترکیه، 120 روز اعتبار دارد و اگر تا پایان این مدت از آن استفاده نشود، از کار خواهد افتاد. به علاوه، هر سیم کارت ترکی، فقط در ترکیه اعتبار دارد.

    در این مقاله سعی کردیم تمامی نکات در رابطه با خرید سیم کارت در ترکیه را پوشش دهیم. یادتان باشد برای افتتاح حساب در ترکیه نیاز به سیم کارت دائمی دارید که استانبول همراه آن را تهیه خواهد کرد. در ادامه دیددگاه خود را از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

    جدیدترین مقاله های استانبول همراه

     

    4.3/5 - (26 امتیاز)

    Recent search terms:

    • https://istanbulhamrah com/خرید-سیم-کارت-در-ترکیه/
    • https://istanbulhamrah com/خرید-سیم-کارت-در-ترکیه/#:~:text=قیمت سیم کارت ترکسل از ۲۲۲۲ را شماره گیری کنید

    ‫5 نظر ارسال شده در “خرید سیم کارت در ترکیه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *