آشنایی با محله کوچوک چکمجه استانبول

محله کوچوک چکمجه استانبول

برای خرید خانه در استانبول، شناخت محله‌های این شهر، کاری ضروری است. شهر استانبول بسیار بزرگ است و پر است از محله‌های بزرگ و کوچک که شناخت آن‌ها، می‌تواند به یک انتخاب درست، کمک شایانی کند. به همین دلیل است که ما قصد داریم در این مقاله، یکی از بهترین محله‌های این شهر، یعنی محله کوچوک چکمجه استانبول را به شما خوانندگان گرامی، معرفی کنیم.

منطقه کوچوک چکمجه استانبول یکی از بهترین محله های استانبول به شمار می‌رود؛ این محله برای مهاجرت ایرانی‌ها، منطقه‌ای بسیار مناسب به شمار می‌رود. زیرا که هم محله‌ای مهاجرپذیر است، هم قیمت خرید خانه در آن مناسب است و هم اینکه خرید خانه در این بخش، می‌تواند به مثابه یک سرمایه‌گذاری پرسود باشد. در ادامه مقاله، بیشتر با این محله آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید…

مشاوره درباره محله کوچوک چکمجه استانبول

تیم مشاوره و کارشناسان « استانبول همراه » در امور خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت ترکیه، شهروندی و پاسپورت ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، تحصیل در ترکیه، خرید خودرو در ترکیه، کلیه امور بانکی و گرفتن نمایندگی برند های برتر ترکیه در کنار شماست.





    موقعیت جغرافیایی محله کوچوک چکمجه

    محله کوچوک چکمجه، در بخش اروپایی استانبول واقع شده است و در دل آن، دریاچه‌ای درست با همین نام، قرار گرفته است. این محله، از غرب با محله آوجیلار استانبول همسایه است. از شمال نیز در کنار محله باشاک شهیر قرار گرفته است. از سمت شرق نیز با محله‌هایی چون باغجیلار، محله باکرکوی استانبول، محله باغچه‌لی اولر و محله اسنلر استانبول، مجاورت دارد.

    مساحت این محله، در حدود 38 کیلومتر مربع است؛ جمعیت آن نیز در حدود 770 هزار نفر است. با یک حساب سرانگشتی به خوبی می‌توان متوجه شد که این محله، از جمله محله‌های پرجمعیت استانبول، به شمار می‌رود. فاصله محله کوچوک چکمجه تا میدان تقسیم (به عنوان مرکز استانبول) حدود 40 کیلومتر (40 دقیقه) است.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  نکاتی در مورد مراکز درمانی استانبول که بد نیست بدانید.

    موقعیت جغرافیایی محله کوچوک چکمجه استانبول

    گفتنی است که منطقه کوچوک چکمجه استانبول خود از محله‌های متعددی تشکیل شده است که به شرح زیر می‌باشند:

    آتاکِنتآتاتورکبش‌یول
    جنّتجمهوریتفاتح
    فوزی چاکماکگل تپههالکالی مرکز
    این اونوایستاسیونکاناریه
    کارتال تپهکمال پاشامحمد آکیف
    سوئوتولو چشمهسلطان مرادتوفیق بیک
    یاریم بورگازینی محلهیشیلووا

    پیشینه محله کوچوک چکمجه استانبول

    قدمت محله کوچوک چکمجه، بسیار کهن است؛ دست کم می‌توان آن را به دوران یونان و روم باستان نسبت داد. اما خب برخلاف سایر محله‌هایی که در استانبول هستند، تاریخچه این محله، تاحدودی ناشناخته باقی مانده است. در سال 1930 میلادی، باستان‌شناس سوئیسی به اسم «ارنست مَمبوری» حفاری‌هایی را در این منطقه انجام داد و ویرانه‌هایی از یک شهر باستانی را کشف کرد. بعدا معلوم شد که در دوران باستان، در محل قرارگیری منطقه کوچوک چکمجه، شهری به اسم «باتونیا» قرار داشته است.

    در دوران حکومت عثمانی و به خصوص در قرن نوزدهم، این محله در ردیف محله‌های مطرح و شناخته‌شده قرار گرفت. اما دوران اوج آن، از سال 1990 به آغاز شد. از این سال به بعد، ساخت و ساز در محله کوچوک چکمجه استانبول شدت بیشتری پیدا کرد و جمعیت آن نیز روز به روز افزایش پیدا نمود. در این محله، برج‌های مسکونی بسیاری به چشم می‌خورد (چیزی شبیه به شهرک اکباتان خودمان) و مهاجران بسیاری را می‌توان در آن پیدا کرد. گفتنی است که پناهندگان سوریه‌ای بسیاری نیز، در این سکونت دارند.

    امکانات رفاهی محله کوچوک چکمجه

    همه اتفاق نظر دارند که استانبول، بهترین شهر برای خرید ملک در ترکیه است؛ دلیل این ادعا هم امکانات رفاهی بالا در استانبول است. اما باید بدانید که امکانات رفاهی هر محله در استانبول، با دیگری متفاوت است و همین موضوع است که ارزش ملک شما را تعیین می‌کند. خوشبختانه، محله کوچوک چکمجه استانبول، از جمله محله‌هایی است که می‌توان آن را از نظر امکانات رفاهی، رضایت‌بخش دانست.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  اقامت و شهروندی ترکیه با خرید ملک

    از جمله امکانات رفاهی منطقه کوچوک چکمجه استانبول، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    دسترسی‌ها و رفت‌و‌آمد

    این محله، به دو تا از مهم‌ترین بزرگراه‌های استانبول، یعنی بزرگراه E5 و E8 دسترسی دارد. به علاوه، برای رسیدن به این منطقه می‌توانید از خط قطار شهری سیرکِجی-هالکالی نیز استفاده کنید. در داخل منطقه نیز خطوط اتوبوس، تاکسی و دولموش نیز وجود دارد.

    مراکز درمانی

    در محله کوچوک چکمجه استانبول، دو بیمارستان وجود دارد؛ یکی بیمارستان سلطان سلیمان، که دولتی است. دیگری بیمارستان دوعان، که بیمارستانی خصوصی به حساب می‌آید. علاوه بر این، درمانگاه‌ها و کلینیک‌های تخصصی بسیار را نیز می‌توان در همین محله، پیدا کرد.

    مراکز آموزشی و تحصیلی

    از نظر مراکز آموزشی، منطقه کوچوک چکمجه استانبول بسیار غنی است. 62 مدرسه ابتدایی، 10 دبیرستان، 8 مرکز فنی و حرفه‌ای، 12 مدرسه خصوصی و… در این محله وجود دارد. به علاوه، از جمله برترین دانشگاه های ترکیه، یعنی دانشگاه‌ آرِل، دانشگاه آیدین و دانشگاه صباح‌الدین زعیم نیز در همین محله، قرار گرفته‌اند.

    مراکز تفریحی و گردشگری

    هرچند که که محله کوچوک چکمجه از مناطق توریستی استانبول به حساب می‌آید، اما با این حال، اماکن دیدنی دارد. از جمله معروف‌ترین اماکن گردشگری این محله، پلی است که در زمان سلطنت سلیمان قانونی، توسط معمار سنان ساخته شده است. علاوه بر آن، دریاچه این محله، موزه اتومبیل، مرکز فرهنگی جنت و صفاکوی نیز مناطق تفریحی این منطقه به شمار می‌روند.

    موزه اتوموبیل محمد آرسای از مناطق تفریحی محله کوچوک چکمجه استانبول

    مرکز فرهنگی جنت از مراکز تفریحی محله کوچوک چکمجه استانبول

    مرکز فرهنگی صفاکوی در محله کوچوک چکمجه استانبول

    مراکز خرید

    برخی از شیک‌ترین و معروف‌ترین مراکز خرید استانبول، در همین محله واقع شده‌اند. از جمله مراکز خرید منطقه کوچوک چکمجه استانبول، می‌توان به آرِنا پارک و آرمونی پارک، اشاره کرد که بسیار هم پرطرفدار هستند.

    خرید و اجاره خانه در محله کوچوک چکمجه

    بدون شک هدف شما از خرید ملک در منطقه کوجوک چکمجه استانبول، زندگی در ترکیه و در نهایت اخذ اقامت و یا شهروندی این کشور است. به همین دلیل، باید اطلاعات دقیقی در رابطه با قیمت ملک در این منطقه داشته باشید. گفتنی است که میانگین قیمت ملک در کشور ترکیه، درست نصف تهران است و همین باعث شده که افراد بسیار برای خرید خانه، به ترکیه سرازیر شوند.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  راهنمای اخذ ویزای ترکیه

    استانبول همراه به عنوان یک سایت خرید ملک در استانبول، به کمک متخصصان و مشاوران مجرب خود، تازه‌ترین و به‌روزترین قیمت ملک را در محله کوچوک چکمجه، در اختیار شما قرار خواهد داد.

    میانگین قیمت خرید ملک در شاخص‌ترین محله‌های منطقه کوچوک چکمجه، به شرح زیر است:

    نام محلهمیانگین قیمت

    (هر مترمربع)
    میانگین قیمت

    (واحد 100 متری)
    آتاکنت25.000 لیر2 میلیون لیر
    فاتح22.100 لیر1.780.000 لیر
    کارتال تپه21.200 لیر975.000 لیر
    هالکالی مرکز16.500 لیر1.260.000 لیر
    ایستاسیون13.600 لیر825.000 لیر
    جنت13.400 لیر930.000 لیر
    جمهورت11.500 لیر875.000 لیر
    کاناریه8500 لیر570.000 لیر
    سوئوتلو چشمه7700 لیر520.000 لیر
    محمد آکیف5500 لیر410.000 لیر
    میانگین قیمت

    (در کل منطقه)
    13.700 لیر1.420.000 لیر

    میانگین قیمت اجاره ملک در محله کوچوک چکمجه نیز به شرح زیر است:

    نام محلهمیانگین قیمت

    (اجاره ماهانه)
    آتاکنت4560 لیر
    فاتح6200 لیر
    کارتال تپه4820 لیر
    هالکالی مرکز4250 لیر
    ایستاسیون3200 لیر
    جنت3600 لیر
    جمهوریت3400 لیر
    کاناریه2780 لیر
    سوئوتلو چشمه2550 لیر
    محمد آکیف2200 لیر
    میانگین قیمت

    (در کل منطقه)
    5730 لیر

    سوالات متداول

    محله کوچوک چکمجه در کدام قسمت از استانبول قرار گرفته است؟

    این محله در قسمت اروپایی است و با محله‌هایی چون محله آوجیلار، اسنلر و باکرکوی همسایه است.

    امکانات رفاهی محله کوچوک چکمجه چطور است؟

    وضعیت امکانات رفاهی در این محله رضایت‌بخش است و می‌توان محله را از این لحاظ، بسیار غنی دانست.

    میانگین قیمت ملک در محله کوچوک چکمجه چقدر است؟

    میانگین قیمت خرید ملک در این محله حدود 1.5 میلیون لیر و میانین قیمت اجاره، حدود 6000 لیر است.

     

    Recent search terms:

    • https://istanbulhamrah com/محله-کوچوک-چکمجه-استانبول/

    ‫6 نظر ارسال شده در “آشنایی با محله کوچوک چکمجه استانبول

    1. مارال گرگین زاده :

      سلام، ما قصد داریم برای اقامت ترکیه، توی این محله خونه بخریم. اما بخاطر بافت جمعیتیش یه کم دودل شدیم. میشه بگید آیا این محله مناسب هست یا نه؟ اصلا میشه اقامت گرفت یا نه؟ ممنون از شما.

      • تیم تحریریه استانبول همراه :

        سلام به شما، همانطور که گفتیم، این محله، محله‌ای است برای سکونت اقشار متوسط جامعه. به علاوه مهاجران بسیار از مناطق مختلف، در آن زندگی می‌کنند. ایرانیان بسیاری هم در این منطقه سکونت دارند. با خرید ملک در این منطقه، می‌توانید اقامت یکساله دریافت کنید. برای اطلاعات بیشتر، مقاله «اقامت ترکیه» را مطالعه فرمایید.

    2. احمد کاظمی :

      می‌خواستم بدونم که با تغییر قیمت‌ها و اون چیزی که شما میانگین دادید، میشه توی این محله خونه خرید و پاسپورت ترکیه رو اخذ کرد؟ چقدر بودجه نیاز داره؟ ممنون میشم راهنمایی کنید. با تشکر.

      • تیم تحریریه استانبول همراه :

        سلام به شما، با توجه به اینکه شما باید حداقل ۴۰۰ هزار دلار ملک در ترکیه خریداری کنید، با یک حساب سرانگشتی خود پیداست که نمی‌توان با خرید ملک در این منطقه، پاسپورت ترکیه را اخذ کرد. برای اطلاعات بیشتر، توصیه می‌کنیم که سری به مقاله «شهروندی ترکیه» بزنید.

    3. dorsa :

      ممنون میشم اگر لطف کنید بگید که کدوم یک از محله‌های این منطقه برای زندگی مناسب‌تر هستن. به جواب این سوال خیلی احتیاج داریم. و ممنون از مقاله جامعتون.

      • تیم تحریریه استانبول همراه :

        سلام به شما، از جمله بهترین محله‌های این منطقه، می‌توان به محله آتاکنت، و محله‌های جنوبی، نظیر محله فاتح، کارتال تپه، جنت و… اشاره کرد. به طور کلی، کیفیت زندگی و امکانات رفاهی در این مناطق، به نسبی محله‌های دیگر، بالاتر است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *