مهد کودک در ترکیه

مهد کودک های ترکیه

مهاجرت به ترکیه، اصطلاحی است که امروزه بسیار به گوشمان می‌رسد. فرآیندی طولانی و بعضا پیچیده که برای داشتن یک زندگی بهتر و باکیفیت‌تر به جان می‌خریم و در آن قدم می‌گذاریم. ترکیه‌ی زیبا با تاریخ پربار و طبیعت بی‌نظیری که دارد، از مهاجرپذیرترین کشورهای آسیاست و البته که به دلیل فرهنگ نزدیک و شرایط و قوانین آسان‌تر، مقصد مورد علاقه‌ی بسیاری از ایرانیان برای مهاجرت شده است. به طوری که هر ساله تعداد مهاجران نسبت به سال پیش، چندین برابر افزایش می‌یابد.

این مقاله از دو منظر به موضوع مهد کودک در استانبول می‌پردازد؛ نه صرفا در شهر استانبول، بلکه در کل ترکیه. در بخش اول این مقاله، ابتدا نگاهی خواهیم داشت به شرایط تاسیس مهد کودک در ترکیه، که البته یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای کسب اقامت ترکیه نیز می‌باشد.

در بخش دوم، مسئله‌ی مهد کودک در ترکیه را از نقطه نظر شما عزیزانی که قصد مهاجرت به ترکیه دارید، بررسی خواهیم کرد. از شرایط و قوانین مربوط به آن حرف خواهیم زد و خلاصه هر نوع اطلاعاتی که را که در این مورد تا به حال کسی به شما نگفته، در اختیار شما قرار خواهیم داد! با ما همراه باشید.

مشاوره در زمینه ثبت نام در مهد کودک های ترکیه و همچنین تاسیس مهدکودک در ترکیه

تیم مشاوره و کارشناسان « استانبول همراه » در امور خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت ترکیه، شهروندی و پاسپورت ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، تحصیل در ترکیه، خرید خودرو در ترکیه، کلیه امور بانکی و گرفتن نمایندگی برند های برتر ترکیه در کنار شماست.





    بخش اول؛ تاسیس مهدکودک در ترکیه

    تاسیس مهد کودک در ترکیه

    تاسیس مهد کودک و رابطه‌ی آن با اقامت

    همه بر سر این موضوع اتفاق نظر داریم که ترکیه از مهاجرپذیرترین کشورهای خاورمیانه است و راه برای کسب اقامت آن بسیار زیاد است. کافی است تا اراده کنید و کمی هم صبر و استقامت به خرج دهید، تا به راحتی بتوانید اقامت ترکیه را برای خود و خانواده‌تان دریافت کرده و زندگی جدیدی را آغاز کنید.

    یکی از سریع‌ترین کارهایی که می‌توان برای کسب شهروندی ترکیه انجام داد، خرید ملک در ترکیه است. تحصیل در ترکیه، یا ثبت شرکت در ترکیه و یا سرمایه‌ گذاری در ترکیه هم می‌تواند برای شما اقامت این کشور را به ارمغان بیاورد. اما موضوعی که امروز می‌خواهیم بررسی کنیم، اخذ اقامت ترکیه، با تاسیس مهد کودک است.

    مهد کودک در ترکیه، شاید بر خلاف ایران، از اهمیت بسیار بیشتر و صد البته از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار است. مهد کودک اولین جایی است که شخصیت کودک در آن شکل می‌گیرد و فرزند شما اصول اولیه‌ی ارتباط اجتماعی را در آن خواهد آموخت. مهد کودک چهارچوبی است که به رفتار کودک شما جهت می‌دهد و استعداد او را شناسایی و شکوفا می‌کند.

    همه‌ی این دلایل در کنار هم باعث شده‌اند که تاسیس مهد کودک در ترکیه به یک امر مهم بدل شود و البته حمایت همه‌جانبه‌ی دولت را نیز در پی داشته باشد. تاسیس مهد در کشور ترکیه قوانین و شرایط خاصی را دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

     

    از چه راه‌هایی می‌توان به تاسیس مهد در ترکیه اقدام کرد؟

    همانطور که پیشتر اشاره کردیم، مهد کودک در ترکیه، نسبت به ایران از اهمیت بیشتری برخوردار است. والدین ترجیح می‌دهند تا کودکشان از همان سال‌های اولیه در اجتماع رشد و نمو پیدا کند. به دنبال همین امر، تعداد مهد کودک در کشور ترکیه و به خصوص استانبول، بسیار زیاد است. شاید در هر محله‌ای بیشتر از چهار و یا پنج مهد کودک پیدا کنید. (البته نگران اشباع شدن این کار نباشید، چون هنوز هم به آن نیاز است)

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  وکالت در کشور ترکیه

    در اصل دو راه برای تاسیس مهد کودک در ترکیه و به دنبال آن کسب شهروندی ترکیه وجود دارد: یکی از طریق ساخت و تجهیز ساختمان خام و تبدیل آن به مهد کودک، دوم از راه خرید و یا اجاره‌ی مهد کودک آماده. هر دو راه مزایا و معایب منحصر به فرد خود را دارند که در ذیل به آن‌های خواهیم پرداخت.

    اولین راه تاسیس مهد کودک در ترکیه، راه‌اندازی مهد کودک از صفر است. در این راه شما باید یک ساختمان مناسب، در یک منطقه‌ی مناسب انتخاب کنید. بعد شروع به بازسازی آن کرده و شرایط را برای تاسیس آماده کنید. مرحله‌ی بعد خرید تجهیزات و لوازم لازم برای مهد کودک شماست که شامل لوازم بازی، مبلمان و تجهیزات امنیتی و آشپزخانه می‌شود. در آخر، باید روند اداری و کاغذ‌بازی‌های مربوطه را هم در نظر گرفت. این روش بسیار طولانی خواهد بود، اما هزینه‌ی کمتری برای شما به همراه خواهد داشت.

    روش دوم خرید و یا اجاره یک مهد کودک و پیش دبستانی در ترکیه، به صورت آماده و مبله است. به طبع این روش دردسرهای روش اول را به دنبال نخواهد داشت و مدت زمان کمتری نیز به طول می‌انجامد. اما باید توجه داشته باشید که هزینه‌ی بسیار بیشتری را برای شما به همراه خواهد داشت.

     

    شرایط و قوانین تاسیس مهد کودک در ترکیه

    یک مهد کودک خوب و باکیفیت برای دولت ترکیه بسیار مهم است. هر چند که ممکن است شرایط تاسیس آن سخت و پیچیده باشد، اما بعد از آن شاهد حمایت‌های ویژه‌ای از طرف دولت خواهید بود و یکی از مهم‌ترین مزایای آن هم کسب اقامت ترکیه برای شما مهاجران عزیز خواهد بود.

    از ساختمانی که برای تاسیس مهد کودک در ترکیه انتخاب می‌کنید، تا تجهیزات و امکانات و پرسنل آن، قوانین و شرایط خاص خود را دارد که در صورت رعایت نکردن، در کارتان به مشکل بر خواهید خورد. در رابطه با محیط و محله‌ای که ساختمان مهد در آن قرار می‌گیرد باید گفت که:

    • محیط باید امن باشد (فرقی ندارد در مرکز شهر باشد و یا محله‌های دیگر)

    • ورود و خروج کودکان باید به ساختمان آسان و با امنیت بالا باشد.

    • پارک بازی برای ساختما مهد کودک ضروری است.

    اما در رابطه با خود ساختمان و بنای مهد باید گفت که:

    • حداقل مساحت ساختمان باید حدود 200 مترمربع باشد.

    • به ازای هر 15 کودک به یک توالت نیاز است.

    • هر کلاس باید گنجایش حداکثر 18 کودک را داشته باشد.

    • ساختمان باید حداقل 5 اتاق داشته باشد. (اتاق مدیر، مربیان، غذاخوری، بازی و درس)

    • و از همه مهم‌تر، ساختمان مجهز به سیستم اطفاء حریق باشد.

     

    مجوزهای قانونی و روندهای اداری لازم

    برای اینکه دست به هر کار حقوقی و اداری زد، ابتدا لازم است تا تمامی جوانب و پیچ و خم‌های آن را در نظر گفت و با افراد کاردان و باتجربه هماهنگ کرد. در اصل برای این که در کاری به موفقیت نائل شویم، باید به سلاحی چون یک مشاور حقوقی خوب مجهز شویم.

    برای تاسیس مهد کودک در ترکیه هم لازم است تا قبل از هرگونه اقدام و مبادرت به تاسیس، تمامی مجوزهای لازمه و روندهای اداری و قانونی مربوطه را طی کنید. تاسیس یک مهد کودک می‌تواند برای شما اقامت و اخذ شهروندی ترکیه را به همراه داشته باشد، پس لازم است در این مرحله دقت و ظرافت خاصی به خرج دهید.

    اگر تمایل دارید در مورد شهروندی و اخذ پاسپورت ترکیه  بیشتر بدانید می توانید مقاله شهروندی ترکیه را مطالعه کنید.

    مجوزهایی که برای تاسیس یک مهد کودک و یا پیش دبستانی در ترکیه به آن‌های احتیاح دارید از این قرار است:

    • گواهی سوابق حقوقی

    • حداقل دوسال تجربه در زمینه‌ی همین کار، یا کار مرتبط

    • گواهی مدارک اجاره‌ی ساختمان مهد

    • برگه‌های مربوط به ثبت تجاری ساختمان مهد (در صورت تاسیس از صفر)

    • گواهی ایمنی منطقه‌ی مهد

    • گواهی و تاییدیه‌ی سیستم اطفاء حریق

    • تعدادی عکس از داخل و خارج ساختمان مهد

    البته توجه داشته باشید که مجوزهای قانونی و اداری مربوطه، ممکن است در هر شهر متفاوت باشد.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  معرفی و شناخت محله آتاشهیر استانبول

    تیم مشاوره و کارشناسان « استانبول همراه » در امور خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت ترکیه، شهروندی و پاسپورت ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، تحصیل در ترکیه، خرید خودرو در ترکیه، کلیه امور بانکی و گرفتن نمایندگی برند های برتر ترکیه در کنار شماست.





       

      بخش دوم؛ ثبت نام در مهدهای ترکیه

       

      ثبت نام در مهد کودک های ترکیه

       

      چرا بهتر است فرزند خود را در مهد ثبت نام کنیم؟

      سوالی که ممکن است ذهن هر والدینی را به خود مشغول کند و خواب و خوراک را بر او حرام سازد، این است که آیا اصلا نیاز است فرزند من در مهد کودک ثبت نام شود؟ آیا حضور فرزند من در محیط خانواده برای رشد و نموی او بهتر نیست؟ یا اینکه چه سنی برای فرستادن فرزندم به مهد کودک مناسب‌تر است؟

      به چنین سوالی از چندین جهت می‌توان پاسخ داد. اولا باید گفت که اصولا، طبق تحقیقات به عمل آمده و پژوهش‌های مختلف، کودکانی که در محیط مهد کودک بوده‌اند و چند سال ابتدایی زندگی خود را در میان همسالان خود گذرانده‌اند، از روابط اجتماعی بهتری در بزرگسالی برخوردار بوده‌اند. ارتباط برقرار کردن برایشان آسان‌تر بوده و حتی در زندگی خانوادگی و شغلی خود موفق‌تر بوده‌اند.

      به علاوه، محیط مهد کودک باعث رشد و پرورش استعداد و توانایی‌های فردی کودک شما خواهد شد و همانطور که گفتیم، پله‌ای خواهد بود برای رشد و موفقیت او در آینده. تمام این دلایل را که کنار هم بگذاریم، خواهیم دید که ثبت نام کودک در مهد نه‌ تنها به ضرر فرزند شما نخواهد بود، بلکه به نفع او نیز خواهد بود.

      مهدکودک های ایرانی در استانبول

      اما از طرف دیگر، اگر دوست دارید که فرزندتان در یک محیط ایرانی رشد کند و به عنوان یک مهاجر با زبان و فرهنگ وطن خودش هم آشنا شود، می‌توانید مهد کودک های ایرانی استانبول را هم در نظر داشته باشید. مهد کودک، پیش دبستانی و مدارس «فجر» و «نور معرفت» در این زمینه ید طولایی دارند.

       

      ویژگی‌های یک مهد کودک در ترکیه

      همانطور که در بخش تاسیس مهد کودک در ترکیه در مطالعه کردیم، متوجه شدیم که شرایط مهد کودک‌های ترکیه، با مهد کودک‌های ایران بسیار متفاوت است و به طور کلی می‌توان گفت که امکانات و کیفیت آن بسیار بالاتر است. مهد کودک در ترکیه از اهمیت بالایی برخوردار است، به همین دلیل حساسیت‌های بسیاری از طرف نهادهای مسئول بر روی آن وجود دارد و نظارت بر آن‌های بسیار بالاست.

      به طور مثال بخشی از سخت‌گیری‌هایی را که از نظر ما کاملا به جا و منطقی هستند، در بخش‌های پیشین مطالعه کردید. حساسیت‌هایی که بر روی مجوزهای لازمه، ساختمان مهد، تجهیزات و کیفیت آن وجود دارد، همه و همه نشان از کیفیت دارند. اما مهم‌تر از تمامی این‌ها، نظارت‌هایی است که در استخدام مربی وجود دارد. اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین عنصر در یک مهد کودک در ترکیه، مربی آن است. مربی کسی است که کودک شما به طور مستقیم با او سر و کار دارد، به همین دلیل شرایط استخدام به عنوان مربی اصلا ساده نیست و شما علاوه بر تجربه‌ی کاری، باید ویژگی‌های روحی و شخصیتی لازم را هم داشته باشید.

      گذشته از موارد بالا، در مهدهای ترکیه، کودک شما این امکان را خواهد داشت که علاوه بر قرارگیری در محیط و یادگیری زبان محیط، یک زبان دیگر، مثلا انگلیسی را نیز بیاموزد. مهد کودک انگلیسی زبان در استانبول و در کل ترکیه کم نیست. و البته باید این موضوع را به دیگر امتیازات مهدهای ترکیه افزود.

      شروع روند ثبت نام در مهدهای ترکیه

      اولین قدم برای اینکه بتوانید فرزند خود را در یک مهد ثبت نام کنید، این است که اقامت ترکیه داشته باشید. کسب این امتیاز از راه‌های مختلفی امکان‌پذیر است؛ خرید ملک در ترکیه، تحصیل در ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه و یا تاسیس مهد کودک در ترکیه، می‌تواند اقامت این کشور را برای شما به ارمغان بیاورد. در وهله‌ی بعدی، بد نیست بدانید که هزینه‌ی مهدهای ترکیه، بسته به منطقه‌ای که در آن قرار دارد و یا امکانات و ویژگی‌های آن، می‌تواند بین 400 الی 800 لیر برای شما خرج بردارد. خود پیداست که این هزینه نسبت به هزینه های زندگی در ترکیه، کاملا منطقی و مقرون به صرفه است.

      شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  مالیات بر اجاره در ترکیه چیست و چقدر است؟

      در قدم بعدی، برای ثبت نام فرزند خود می‌بایست به «اداره‌ی نفوس» در ساختمان فرمانداری ( Kaymakamlik )
      محله‌ی خود، مراجعه کنید. برای این کار لازم است تا مدارکی زیر را به اداره‌ی مربوط ارائه دهید:

      • قبض آب، برق و یا گاز به اسم سرپرست خانواده

      • کارت اقامت تمامی اعضای خانواده

      ثبت نام در مهدهای ترکیه مستلزم آن است که به دو امر مهم توجه داشته باشید. اول آنکه معمولا بازه‌ی زمانی ثبت نام از هفته‌ی سوم ماه هازیران، یعنی اواخر خردادماه آغاز می‌شود. و دوم آنکه، برای ثبت نام در مهد، لازم است تا فرزند دلبند شما، 3 سالگی را اتمام رسانده باشد.

      در قدم آخر، پس از تکمیل مدارک و دقت به سن کودک و توجه به بازه‌ی ثبت نام، شما می‌بایست به وبسایت e-okul مراجعه کرده، در آن نام‌نویسی کرده و سپس بعد از معرفی مهد کودک‌، نسبت به ثبت نام نهایی اقدام فرمایید. و تمام! اکنون فرزند شما یک عضو رسمی سیستم آموزشی ترکیه است و از مزایای مربوط و امتیازات ویژه‌ی تحصیل برخوردار خواهد بود.

      سوالات متداول

      1. تاسیس مهد کودک در ترکیه چه امتیازاتی را به همراه خواهد داشت؟

      با تاسیس مهد کودک، شما می‌توانید از اقامت ترکیه برخوردار شوید. به علاوه، دولت از پشتیبانی‌های ویژه‌ای از شما به عمل خواهد آورد.

      2. از چند راه به تاسیس مهد کودک در ترکیه می‌توان اقدام کرد؟

      دو راه برای این کار وجود دارد: اول می‌توانید ساختمان خام را خریداری کرده و تاسیس مهد را از صفر آغاز کنید، دوم آنکه می‌توانید مهد آماده را خریداری کرده و یا اجاره کنید.

      3. آیا تاسیس مهد کودک در ترکیه استانداردهای لازمی را می‌طلبد؟

      مهد کودک در ترکیه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به همین دلیل استانداردهای بسیار سفت و سختی را در نظر گرفته است؛ چه برای ساختمان و محیط مهد، چه برای مجوزهای قانونی و اداری و چه برای استخدام مربی و پرسنل.

      .

      .

      4. مهد کودک های ترکیه چه امکاناتی را برای کودکانمان فراهم می‌کند؟

      مهدهای ترکیه بستری امن برای رشد و نموی فرزندان شما خواهند بود. تدریس زبان انگلیسی، تقویت زبان ترکی در محیط، رشد و شکوفایی استعداد، به علاوه، برنامه‌ی تغذیه و تهیه لباس فرم از امکانات و امتیازات مهدهای ترکیه است.

      ثبت نام در مهد کودک‌های ترکی از چه زمانی آغاز می‌شود و به کجا باید مراجعه کرد؟

      از ماه هازیران (اواخر خرداد) آغاز شده، ابتدا باید به فرمانداری محل خود و اداره‌ی نفوس مراجعه کنید، سپس در سایت e-okul نام‌نویسی کرده و به مدارس معرفی شده مراجعه کنید.

      سخن پایانی!

      ترکیه در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای مهاجرت ایرانیان تبدیل شده است. نزدیکی فرهنگ و زبان، پیشینه‌ی تاریخی و طبیعت بکر، هر ساله ایرانیان بیشتری را راهی ترکیه می‌کند. به علاوه، کسب اقامت ترکیه هم آسان است و این را هم باید به موارد پیشین افزود.

      یکی از آسان‌ترین راه‌های برای کسب شهروندی، تاسیس مهد کودک در ترکیه است. تاسیس مهد، هم ممکن است ثبت کسب و کار، و هم خرید ملک را برای شما به دنبال داشته باشد که هر سه در کنار هم، شانس شما را برای موفقیت در کسب اقامت، چندین برابر می‌کند. گذشته از آن، اگر قصد دارید به ترکیه مهاجرت کنید و فرزند خردسال نیز به همراه دارید، مهد کودک ‌های ترکیه می‌توانند بستری مناسب برای یادگیری زبان و شکوفایی استعداد فرزند شما باشد.

      ما در این مقاله، مسئله‌ی مهد کودک در ترکیه را از دو نگاه کاملا متفاوت اما مربوط به هم بررسی کردیم و اطلاعاتی مفید و مهمی را که احتمالا از آن‌های بی‌خبر بوید با شما در میان گذاشتیم. اکنون نوبت شماست، شما در این زمینه چه تجربه‌ای دارید؟ آن را با ما در میان بگذارید!

      5/5 - (2 امتیاز)

      ‫3 نظر ارسال شده در “مهد کودک در ترکیه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *