با محله غازی عثمان پاشا استانبول آشنا شوید

محله غازی عثمان پاشا استانبول

محله غازی عثمان پاشا (که در فارسی اشتباها به شکل قاضی عثمان پاشا نوشته می‌شود) از جمله محله‌های محبوب در بین ایرانیان استانبول است. هنگام خرید خانه در ترکیه توسط ایرانیان، این محله همیشه از اولین انتخاب‌هاست. همین باعث شده که تصمیم بگیریم در این مقاله، بیشتر از این محله برایتان صحبت کنیم و جزییاتش را برای شما، بازگو کنیم.

همانطور که خودتان نیز به آن آگاهید، بهترین شهر برای خرید ملک در ترکیه، همین شهر استانبول و محله‌های بی‌نظیرش است. اما خب طبیعی است که هر محله‌ای برای ایرانی‌ها مناسب نخواهد بود. ایرانیان تمایل دارند که به هنگام خرید خانه در این شهر، به سراغ جاهایی بروند که علاوه بر رفاه، سرمایه‌گذاری مناسبی برای آتیه آن‌ها نیز باشد.

از نظر تیم استانبول همراه، از بهترین انتخاب‌ها برای برآورده کردن اهداف مذکور، همین منطقه زیبا و محله غازی عثمان پاشا است. با ما همراه باشید تا با این محله بیشتر آشنا شویم.

مشاوره درباره محله غازی عثمان پاشا استانبول

تیم مشاوره و کارشناسان « استانبول همراه » در امور خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت ترکیه، شهروندی و پاسپورت ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، تحصیل در ترکیه، خرید خودرو در ترکیه، کلیه امور بانکی و گرفتن نمایندگی برند های برتر ترکیه در کنار شماست.





    موقعیت جغرافیایی محله غازی عثمان پاشا

    محله غازی عثمان پاشا استانبول، در قسمت غربی و اروپایی این شهر بزرگ واقع شده است. این محله، نزدیک به مرکز استانبول است و تا حدی از شلوغی و هیاهوی آن را در خودش همراه دارد. مساحت این محله در حدود 217 کیلومتر مربع، و جمعیت آن در با توجه به آخرین آمار، نزدیک به 500 هزار نفر است.

    موقعیت جغرافیایی محله غازی عثمان پاشا

    منطقه غازی عثمان پاشا استانبول از شمت شمال، با محله سلطان غازی همسایه است. از جنوب با محله بایرام پاشا، از شرق نیز با محله ایوب سلطان مجاورت دارد. با محله اسنلر استانبول نیز مرز بسیار کوچکی دارد. بد نیست این را هم بدانید که محله فاتح استانبول، به عنوان مرکزی‌ترین محله این شهر، حدود 11 کیلومتر (20 دقیقه) با محله غازی عثمان پاشا، فاصله دارد.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  صفر تا صد پاپارا کارت ترکیه در سال 2024

    منطقه غازی عثمان پاشا استانبول، خود از چندین و چند محله تشکیل شده است که به شرح زیر هستند:

    باغلارباشیبارباروس خیرالدین پاشافوزی چاکماک
    حریتکارادنیزکارایولاری
    کارلی تپهکاظم کاربکرمرکزی
    مولانابازاریچیساری گل
    شمیس پاشاینی دوغانینی محله
    ییلدیز تابیا--

    پیشنیه محله غازی عثمان پاشا استانبول

    این محله برخلاف اکثر محله های استانبول، قدمت چندانی ندارد و به نسبت باقی محله‌ها، تازه‌نفس به شمار می‌آید. بیشتر توجه به این منطقه، از سال‌های 1950 میلادی به بعد ایجاد شد و تا قبل از آن، محله غازی عثمان پاشا، به معنای واقعی صحرایی خالی از سکنه بود. دوران اوج این محله، از دهه‌های 70 و 80 میلادی به بعد بود.

    نام این محله، از فردی به نام غازی (جنگجو) عثمان پاشا گرفته شده است. این پاشا، ژنرال بزرگی بود که در دوران حکومت عثمانی، پیروزی‌های بزرگی را به ارمغان آورده بود. این ژنرال بلندپایه، در زمان جنگ‌های بالکان فعالیت داشت و به همین دلیل، بسیاری از اُسرا و مهاجران بالکانی (به خصوص بلغارستان و یوگسلاوی) به این منطقه روی آوردند.

    جمعیت این محله، رفته رفته افزایش پیدا کرد و محله غازی عثمان پاشا استانبول، به محله‌ای تبدیل شد که اکثر مردمان آن، از قشر کارگر بودند.  جمعیت این منطقه از دهه 70 میلادی رشد سریعی پیدا کرد و تا به همین امروز نیز ادامه دارد. بنا بر آمار ارائه شده توسط شهرداری استانبول، بیشتر از نیمی از جمعیت این منطقه، زیر 20 سال سن دارند.

    محله غازی عثمان پاشا در عصر حاضر

    برای زندگی در ترکیه و به خصوص این محله در استانبول، شناخت وضعیت آن در عصر حاضر، بسیاری ضروری است. بعضی از مناطق محله غازی عثمان پاشا، از همان ده‌های 50 و 60 میلادی، هنوز تغییری نکرده‌اند. حتی برخی از خانه‌های غیرقانونی ساخته شده توسط مهاجران بالکانی، هنوز هم پابرجا هستند. گرچه شهرداری ترکیه در این چند سال اخیر، تمهیداتی را برای بهبود وضعیت این منطقه، اندیشیده است.

    منطقه غازی عثمان پاشا استانبول، به طور کلی یک منطقه مهاجرنشین به حساب می‌آید. نه تنها مهاجران خارجی، که مهاجران ترکی نیز از شهرهای دورافتاده این کشور، به این محله مهاجرت می‌کنند. به جز چند محله به خصوص در سطح این منطقه، الباقی محله‌ها، اکثرا ساکنین شهرستانی و روستایی دارد. تنوع نژادی موجود در این منطقه، باعث شده که محله غازی عثمان پاشا، به آمار بالای دزدی و جرم، شهره باشد.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  استخدام و کاریابی در ترکیه

    دولت ترکیه برای اینکه آمار جرم را در منطقه غازی عثمان پاشا کاهش دهد، و به طور کلی سطح زندگی و فرهنگ مردم این منطقه را ارتقا دهد، اقدامات بسیاری انجام داده است. از جمله تاسیس ورزشگاه و سالن سینما و تئاتر، احداث مراکز خرید متعدد، افزایش تعداد مدارس، افزایش صنایع و… اما خب علی‌رغم تمام این‌ها، نه تنها آمار جرم و درگیری در این منطقه بالاست، بلکه از نظر بیکاری نیز این منطقه، تعریف چندانی ندارد.

    امکانات رفاهی محله غازی عثمان پاشا

    اگر قصد اخذ اقامت ترکیه را دارید و شهر استانبول مد نظر شماست، قبل از هر چیز باید امکانات رفاهی محله مورد نظر خود را بشناسید. امکانات رفاهی هر محله، تاثیر مستقیم بر ارزش ملک شما دارد و اگر به دنبال سرمایه‌گذاری با خرید ملک هستید، باید به این مورد توجه بالایی نشان دهید.

    محله غازی عثمان پاشا استانبول، از نظر امکانات رفاهی در ردیف محله‌های متوسط قرار می‌گیرد. هرچند که سیستم حمل و نقل عمومی قابل قبولی دارد، اما خب ترافیک در آن بالاست. از جمله امکانات رفاهی منطقه غازی عثمان پاشا را در ادامه برایتان شرح می‌دهیم.

    دسترسی به محله غازی عثمان پاشا

    برای دسترسی به این محله، می‌توانید از بزرگراه E80 اقدام نمایید. به علاوه، بد نیست بدانید که فرودگاه جدید استانبول، حدود 37 کیلومتر از این منطقه فاصله دارد. حمل و نقل عمومی در این منطقه به وسیله تراموا خط T4، اتوبوس، تاکسی و دولموش انجام میشه. طبق وعده‌های شهرداری استانبول، مترو نیز در آینده‌ای نزدیک، به این محله خواهد رسید.

    مراکز درمانی محله غازی عثمان پاشا

    از نظر وجود مراکز بهداشتی و درمان، این منطقه بسیار غنی است. بیشتر از 9 مرکز درمانی خصوصی و دولتی در این منطقه وجود دارد و نیاز شما را از هر لحاظ، رفع و رجوع خواهد کرد. از جمله مراکز درمانی استانبول در این منطقه، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • بیمارستان آموزشی و پژوهشی غازی عثمان پاشا
    • بیمارستان دانشگاه قرن جدید
    • بیمارستان خصوص شفق (اروپا و استانبول)
    • بیمارستان خصوصی ییلدیز آکادمی
    • بیمارستان خصوصی مدیکال پارک
    • کلینیک خصوصی اکوتوم تیپ
    • کلینیک خصوصی سیمگه
    • مرکز تخصصی سلامت بانوان

    مراکز تحصیلی محله غازی عثمان پاشا

    همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره کردیم، شهرداری این منطقه مدارس و مراکز فرهنگی بسیاری را در این منطقه احداث کرده است. از جمله بهترین مدارس و دانشگاه‌های این منطقه، می‌توان به موارد زیرا اشاره نمود:

    • دانشگاه غازی عثمان پاشا
    • مدرسه خصوص آی (ماه)
    • مدرسه خصوصی اِرا غازی عثمان پاشا
    • کارج خصوصی اتابک
    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  راهنمای اخذ ویزای ترکیه

    مراکز خرید محله غازی عثمان پاشا

    گشت و گذار در مراکز خرید ترکیه، همیشه از جمل محبوب‌ترین تفریحات خود ترک‌ها و صد البته توریست‌ها است. یکی از بزرگترین مراکز خرید استانبول، یعنی مرکز خرید «مگا اوتلت» یا همان مرکز خرید «ونیز» در این محله واقع شده است. علاوه بر آن، این محله پاساژها و بازارهای بسیاری را نیز در خود جای داده است.

    خرید و اجاره ملک در محله غازی عثمان پاشا

    بدون شک کسی که خرید ملک در شهر استانبول را دارد، با هدف اخذ پاسپورت ترکیه این کار را انجام می‌دهد. در همین باب، گفتنی است که هزینه اخذ اقامت این کشور با خرید ملک، به 400 هزار دلار افزایش پیدا کرده است. پس لازم است که برای این کار، بودجه کلانی را کنار بگذارید. در این بخش، ما میانگین قیمت ملک در منطقه غازی عثمان پاشا را به تفکیک محله، در اختیار شما قرار خواهیم داد.

    میانگین قیمت خرید ملک در محله غازی عثمان پاشا در سال 2024، به شرح زیر است:

    نام محلهقیمت هر متر مربعقیمت آپارتمان 100 متری
    مولانا13.850 لیر1.700.000 لیر
    کارا یولاری15.600 لیر1.770.000 لیر
    کارا دنیز8500 لیر890.000 لیر
    فوزی چاکماک7500 لیر810.000 لیر
    ساری گل8600 لیر890.000 لیر
    بازاریچی6600 لیر730.000 لیر
    ییلدیز تابیا6000 لیر600.000 لیر
    میانگین منطقه9200 لیر1.100.000 لیر

    میانگین قیمت اجاره خانه در محله غازی عثمان پاشا در سال 2024 نیز به شرح زیر است:

    نام محلهاجاره آپارتمان 100 متری
    مولانا6650 لیر ماهانه
    کارا یولاری7130 لیر
    کارا دنیز6700 لیر
    فوزی چاکماک3200 لیر
    ساری گل3000 لیر
    بازاریچی2500 لیر
    ییلدیز تابیا2700 لیر
    میانگین منطقه7000 لیر

    سوالات متداول

    محله غازی عثمان پاشا کجاست؟

    این محله در بخش اروپایی استانبول واقع شده و با محله اسنلر همسایه است.

    میانگین قیمت خرید ملک در محله غازی عثمان پاشا چقدر است؟

    میانگین قیمت خرید ملک در این منطقه، حدود 9000 لیر به ازای هر مترمربع است.

    امکانات رفاهی منطقه غازی عثمان پاشا چطور است؟

    این محله از نظر امکانات رفاهی، دسترسی، مراکز درمانی، تحصیلی و مراکز خرید، قابل قبول است.

    5/5 - (3 امتیاز)

    Recent search terms:

    • https://istanbulhamrah com/محله-غازی-عثمان-پاشا-استانبول/

    ‫8 نظر ارسال شده در “با محله غازی عثمان پاشا استانبول آشنا شوید

    1. محمود ف :

      سلام و تشکر از مقاله جامع. برای زندگی در این منطقه، شما کدوم محله ها رو پیشنهاد می‌کنید؟ ممونم از راهنماییتون.

    2. فرهاد قائدی :

      واقعا آمار جرم اینقدر که گفتید بالاست؟ این محله قیمتش خوبه ولی این موضوع نگرانمون کرده. میشه راهنمایی کنید؟

      • تیم تحریریه استانبول همراه :

        سلام به شما. این مرکز، از جمله بزرگترین مراکز خرید استانبول به حساب میاد. معماری این مرکز، از معماری شهر ونیز الگوبرداری شده و درست وسطش، یه نهر بزرگ داره که می‌تونید مثل ونیز، قایق‌سواری کنید. قیمت اجناس این مرکز خرید، طیف وسیعی داره اما به طور کلی، متوسطه. همه چیز هم در آن پیدا می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *