نکاتی در مورد مراکز درمانی استانبول که بد نیست بدانید.

مراکز درمانی استانبول

چه برای مسافرت به استانبول رفته باشید و چه برای اقامت، شناخت مراکز درمانی استانبول و یا سایر بیمارستان های ترکیه یا (turkiye hastanesi) از الزامات استشما برای اقامت در  استانبول و یا سایر شهرهای ترکیه، باید بیمه سلامت یکساله دریافت بکنید. با این بیمه سلامت یک ساله و مراجعه به بیمارستان‌های دولتی می‌توانید از خدمات رایگان در بعضی معالجه های پزشکی در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها برخوردار شوید.

البته بهتر است جوانب احتیاط را رعایت کنید و آدرس مراکز درمانی استانبول را هم بدانید. در این مقاله از استانبول همراه به بررسی خدمات پزشکی استانبول می پردازیم. فراموش نکنید مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک، باید همراه با مشورت با متخصصان و همچنین برنامه ریزی و تفکر باشد.

خدمات پزشکی مراکز درمانی استانبول

در مقایسه با هزینه زندگی در ترکیه، که همیشه گفته‌ایم بسیار ارزان است، متاسفانه مخارج درمان و به خصوص هزینه درمان در شهر استانبول به نسبت کشور ایران کمی زیاد است. ولی به نسبت سایر کشورهای پیشرفته دنیا مقرون به صرفه می باشد. تا جایی که شهروندان کشورهای اروپایی، عربستان و یا حتی آمریکا برای مقاصد درمانی به کشور ترکیه و شهر  استانبول سفر می کنند. جالب است بدانید استانبول رتبه دهم کیفیت و هزینه پایین در خدمات پزشکی را دارد.

هزینه های مراکز درمانی استانبول

هرچند که هزینه بیمارستان در ترکیه به نسبت ایران، گران‌تر است، اما به نسبت خیلی از کشورهای پیشرفته، مانند کانادا یا امریکا ارزان‌تر است.  اگر خودتان را بیمه کشور ترکیه بکنید قادر خواهید بود حداقل هزینه های لازم برای درمان را پرداخت نمایید. نوع بیمه و سقف هزینه‌های پوشش آن بستگی به مبلغی دارد که شما برای بیمه خود پرداخت می کنید.

به طور مثال هزینه درمان سرطان و شیمی درمانی در کشور ترکیه از ۱۰ هزار لیر شروع می‌شود. البته باید در نظر داشته باشید میزان هزینه‌های درمان بیمارستان‌های استانبول یا مراکز درمانی کشور ترکیه بستگی به بیمارستانی دارد که از آن خدمات دریافت می کنید.

به یاد داشته باشید شماره اورژانس ترکیه، ۱۱۲ است. معاینات اولیه که اورژانس در محل شما انجام می‌دهد نیز کاملا رایگان می‌باشد.

تفاوت بیمارستان های دولتی  و بیمارستان های خصوصی در استانبول

عمده  ترین تفاوت این دو در هزینه های آن است و از حیث کیفیت، با هم تفاوتی ندارند. بطوریکه هزینه ها در بیمارستان دولتی کمتر از نصف بیمارستان های خصوصی می باشد. توجه داشته باشید که بیمارستانهای دولتی و مراکز درمانی دولتی تنها بیمه SGK بیمه که تاحدودی مشابه به تأمین اجتماعی کشور خودمان است را قبول می‌کنند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  آشنایی با محله کارتال استانبول؛ محله‌ای آرام و خانوادگی

شما با خرید خانه در استانبول، اقامت این کشور را دریافت می‌کنید و با اقامت خود، می‌توانید این بیمه را نیز اخذ نمایید؛ در نتیجه می‌توانید به کمک بیمه خود، به راحتی از خدمات بیمارستان‌های دولتی، بهره‌مند شوید.

لازم به ذکر است که بیمه‌های خصوصی فقط در بیمارستان‌های خصوصی قابل استفاده هستند. در داروخانه‌هایی که با این بیمه ها طرف قرارداد هستند هم می توانید از خدمات این بیمه بهره مند شوید.

بیمه تامین اجتماعی کشور ترکیه SGK

موسسه تامین اجتماعی ترکیه (SGK – Sosyal Güvenlik Kurumu)، که از ادغام: صندوق بازنشستگی بیمه و موسسه بیمه اجتماعی تشکیل است، نهاد ارائه دهنده خدمات تامین اجتماعی در ترکیه می باشد. این بیمه خدماتش را به اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق آسان سازی در تحقق حقوق و تعهدات اشخاص در مورد تامین اجتماعی و اطلاع رسانی های لازم، ارائه می کند.

از خدمات SGK می توان به سیستم تامین اجتماعی در ترکیه و مواردی چون تصادفات جاده ای و بیماری های ناشی از کار، زایمان، بیمه های کوتاه مدت، معلولیت، مرگ، پیری و بیمه طولانی مدت اشاره کرد.

“برای آشنایی بیشتر با انواع بیمه در این کشور، ما مقاله «بیمه در ترکیه» را به شما پیشنهاد می‌کنیم”

من ترکی بلد نیستم. اگر بیمار شدم چه کنم؟

به عنوان اولین راهکار، پیشنهاد ما این است که زبان ترکی را بیاموزید؛ اتفاقا برای این منظور می‌توانید از خدمات آموزش زبان ترکی استانبول رایگان که در همین سایت برایتان در نظر گرفته‌ایم نیز، استفاده نمایید. اما خب در مواقع اورژانسی، می‌توانید راهکار زیر را نیز در پیش بگیرید:

ترکیه برای بیماران خارجی سامانه تلفن گویا (از جمله به زبان فارسی) را راه‌اندازی کرده است.‌ در واقع وزارت بهداشت ترکیه برای کمک به گردشگران خارجی و توسعه توریسم پزشکی «سامانه تلفن گویا برای رسیدگی به بیماران بین‌المللی» را راه‌اندازی کرده است. ‌این سامانه در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت روز به ۶ زبان برای افرادی که در چارچوب توریسم پزشکی به سازمان‌های ترکیه‌ مراجعه کنند یا هنگام حضور در کشور با هدف توریسمی، بیمار شوند، خدمات پزشکی ارائه می دهد.

بیماران می توانند از طریق شماره ۰۸۵۰۲۸۸۳۸۳۸ به صورت رایگان  تماس بگیرند و با انتخاب یکی از زبان‌های ارائه شده به آنها مشکل خود را عنوان کنند.‌

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  خرید سیم کارت در ترکیه

بعد از این شمارگیری داخلی ۵ را بگیرید تا به مترجم فارسی وصل شوید.

در ادامه آدرس بیمارستانهای دولتی و خصوصی در شهر استانبول را برایتان می نویسیم تا در مواقع نیاز استفاده کنید.

“نکته: شماره نوشته شده برای گرفتن نوبت نیست و فقط برای ترجمه رایگان صحبت های بین بیمار و پزشک می باشد.”

آدرس مراکز درمانی و بیمارستان های دولتی استانبول

بیمارستان های دولتی استانبول بسیارند و از حیث خدمات و کیفیت، زبانزد هستند. اصولا بیمارستان دولتی در استانبول، ارزان‌تر از سایر مراکز درمانی است و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی کشور ترکیه است.

لیست بیمارستان های دولتی استانبول، به شرح زیر است:

نام بیمارستانآدرس
بیمارستان ایالت باکیرکوی | Bakırköy Psychiatric HospitalZuhuratbaba Mahallesi, Dr.Tevfik Sağlam Cad 25/2, 34147 Bakırköy/İstanbul, Turkey
بیمارستان دانشگاهی سراپاشا استانبول | istanbul university cerrahpasa hospitalCerrahpaşa Mahallesi, Kocamustafapaşa Cad. No:53, 34098 Fatih/İstanbul, Turkey

بیمارستان کودکان در استانبول، شیشلی | etfal state hospital۱۹ Mayıs Mahallesi, Halaskargazi Cad, Etfal Sk, 34371 Şişli/İstanbul, Turkey

بیمارستان دانشگاهی مارمارا | marmara university hospitalBaşıbüyük Mahallesi, 34854 Maltepe/Istanbul, Turkey
بیمارستان ایالتی کارتال | kartal state hospitalOrta Mahallesi, Kaptanıderya Cd. No:50, 34880 Kartal/İstanbul, Turkey
․ بیمارستان اورژانس استانبول، تکسیم | taksim emergency hospitalİnönü Mahallesi, Nizamiye Cd. No:9 D:No: 1, 34373 Şişli/İstanbul, Turkey
بیمارستان ایستینیه ترکیه | Istinye State Hospitalİstinye Mh., İstinye Cd. No:98, 34465 İstinye – Sarıyer/Sarıyer/İstanbul, Turkey

 آدرس مراکز درمانی و بیمارستان های خصوصی استانبول

اگر از پس هزینه‌های بیمارستان های خصوصی ترکیه بر می‌آیید و یا دارای بیمه‌های درمانی خصوصی هستید، بدون شک اولویت برای درمان، همین بیمارستان‌ها خواهند بود. لازم به ذکر است که از نظر هزینه، بیمارستان های خصوصی استانبول تا حدودی گرانتر هستند.

در ادامه، لیست بیمارستان های خصوصی استانبول را مشاهده خواهید کرد:

بیمارستان های خصوصی استانبول

نام بیمارستانآدرس
بیمارستان آمریکایی استانبول | Özel Amerikan HastanesiTeşvikiye, Güzelbahçe Sk. No:20, 34365 Şişli/İstanbul, Turkey
بیمارستان هالکالی کنت استانبول | Özel Halkalı Kent HastanesiHalkalı Merkez, Zafer Cömert Sk. No:4, 34660 Küçükçekmece/İstanbul, Turkey
․ بیمارستان فلورنس نایتینگال استانبول | İstanbul Florence Nightingale HastanesiMerkez Mahallesi, Abide-i Hürriyet Cd No:166, 34381 Şişli/İstanbul, Turkey
بیمارستان فرانسوی لاپایکس | French La Paix Hospital۱۹ Mayıs Mahallesi, Mayıs Mahallesi Büyükdere cad No:18, 34360 Şişli/İstanbul, Turkey

بیمارستان اتریشی سنت جورج | Austrian St. George-HospitalBereketzade Mahallesi, Bereketzade Medresesi Sk. No:7, 34420 Beyoğlu/İstanbul, Turkey
بیمارستان بین المللی آجی بادم | Acıbadem International HospitalYeşilköy Mahallesi, İstanbul Caddesi No:82, 34149 Bakırköy/İstanbul, Turkey
بیمارستان دوگان | Dogan HospitalCennet M, Gür Sk. No:22, 34290 Küçükçekmece/İstanbul, Turkey
بیمارستان چشم دنیا | Dunya Eye Hospitalİnönü Mah, Hoca Ahmet Yesevi Cd. No: 13, 34200 Bağcılar/İstanbul, Turkey
بیمارستان دندانپزشکی استانبول | Dentistanbul Tooth HospitalMeşrutiyet Mahallesi, Vali Konağı Cd. No:141 D:Kat:3 Daire:9, 34365 Şişli/İstanbul, Turkey
بیمارستان لونت | özel levent hastanesiSanayi Mh., Sultan Selim Mahallesi Eski Büyükdere Cad D:39, 34416
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  آشنایی با محله جمهوریت استانبول

در نظر داشته باشید با مراجعه به بعضی از داروخانه ها می توانید اقدام به تهیه داروهای ابتدایی  کنید. اما فروش دارو در شهر استانبول و کشور ترکیه بدون مجوز پزشک ممنوع تاکیدا ممنوع است. همچنین هیچ مراکز دولتی و هیچ مراکز خصوصی بدون مجوز پزشک برایتان تزریق آمپول انجام نمی دهند.

بیمارستان ایرانی در استانبول

اگر به دنبال بیمارستان ایرانیان در استانبول هستید، برایتان خبری خوش داریم. اگر به هر دلیلی، نتوانستید از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استانبول استفاده نمایید، یک بیمارستان ایرانی در استانبول وجود دارد که با پزشکان ایرانی خود، گره از مشکلاتتان باز کند.

«کلینیک الیتیوم» بهترین کلینیک ایرانیان در استانبول است و به نوعی، اصلا تحت عنوان اولین بیمارستان ایرانی در استانبول نیز شناخته می‌شود. پزشکان فارسی زبان بسیاری در درمانگاه ایرانی در استانبول فعالیت می‌کنند و می‌توانند پذیرای شما ایرانیان عزیز، در این شهر زیبا باشند.

هرچند که کلینیک الیتیوم، به عنوان یک بیمارستان ایرانی در ترکیه، پزشکان ایرانی بسیاری را در خود جای داده است، اما اگر به دنبال سایر پزشکان ایرانی در ترکیه و به خصوص در شهر استانبول هستید، می‌توانیم افراد دیگری را نیز به شما معرفی کنیم

لیست اسامی و محل کار پزشکان ایرانی در ترکیه به شرح زیر است:

 

سوالات متداول

هزینه خدمات درمانی در ترکیه چگونه است؟

به نسبت ایران و سایر هزینه های زندگی در ترکیه، هزینه خدمات درمانی اندکی بالاتر است. اما به کمک بیمه، می‌توان این مخارج را کاهش داد.

تفاوت بیمارستان‌های خصوصی و دولتی در ترکیه چیست؟

از نظر کیفیت و خدمات، تفاوت چندانی با هم ندارند، اما از نظر هزینه‌های درمانی، بیمارستان‌های خصوصی، گرانتر بوده و تنها بیمه های خصوصی را قبول می‌کنند.

آیا در استانبول بیمارستان ایرانی وجود دارد؟

بله، کلینیک الیتیوم، واقع در منطقه اسن یورت، به نام بیمارستان ایرانیان ترکیه شناخته می‌شود و تعداد زیادی از پزشکان ایرانی، در این مرکز فعالیت دارند.

اگر زبان ترکی استانبولی بلد نباشیم، برای استفاده از خدمات درمان با مشکل مواجه خواهیم شد؟

خیر، دولت ترکیه با طراحی سامانه تلفنی، امکان برخورداری از مترجم را برای غیر ترک زبانان فراهم آورده است. تنها کافی است با شماره ۰۸۵۰۲۸۸۳۸۳۸ تماس بگیرید.

3.5/5 - (4 امتیاز)

Recent search terms:

  • https://istanbulhamrah com/مراکز-درمانی-استانبول/

‫11 نظر ارسال شده در “نکاتی در مورد مراکز درمانی استانبول که بد نیست بدانید.

  1. اسد سلیمانی :

    سلام و تشکر بابت مقاله خوبتون. من دنبال پزشک زنان و زایمان برای خانومم هستم، ترکی هم بلد نیستیم و ترجیح میدیم دکتر ایرانی باشه. توی استانبول کسی رو سراغ دارید؟

    • تیم تحریریه استانبول همراه :

      دوست عزیز، بهتر است بیمارستان های دولتی ترکیه با بیمارستان‌های دولتی ایران مقایسه نکنید؛ کیفیت خدمات بیمارستان‌های خصوصی و دولتی ترکیه، در یک سطح هستند. بیمه های خصوصی، ممکن است تنها برخی از خدماتی را که بیمه‌های دولتی پوشش نمی‌دهند، در اختیارتان بگذارند.

  2. غلامحسین علیزاده :

    سلام من دنبال یک زن ایرانی تبار به نام سولماز مدیر امل یکی از بیمارستانهای شخصی در استانبول هستم.اگر میشناسید لطفاً برام کمک کنید.مدت ها است که دنبالش هستم

  3. غلامحسین علیزاده :

    سلام من یک پسر بچه ۱۱ساله دارم که از ناحیه مادر زاد مشکل دارد ۶ سال پیش یک عمل جراحی برایش در کابل افغانستان آنجام شد ولی نتیجه مطلوب نداشت اگر بخش یورولوجی شما دارید.یا انیک جای دیگری را میشناسید لطفاً برام بگن تشکر از قبل

  4. تیرداد م :

    سلام و مرسی از مقاله خوبتون. صرفا خواستم تجربیاتم رو با دیگران در میون بذارم و توصیه کنم که حتما بیمه‌شون رو درست کنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *