مراحل خرید ملک در ترکیه

مراحل خرید ملک در ترکیه

یکی از راه‌های مهاجرت به کشورهای دیگر و آغاز یک زندگی تازه، خرید ملک در آن کشور است. خرید ملک در ترکیه نیز شاید از ابتدایی‌ترین و آسان‌ترین راه‌ها برای خرید ملک در این کشور و کسب اقامت و یا شهروندی آن باشد. در سال گذشته، ایرانیان در صدر لیست خرید ملک در این کشور قرار داشتند و بدون شک چنین آماری در سال 2024 افزایش نیز خواهد یافت. دلایل بسیاری ترکیه را به بهترین مقصد برای مهاجرت ایرانیان تبدیل کرده‌اند و از جمله‌ی آن می‌توان به فرهنگ مشابه، سفر بدون ویزا، فرصت‌های شغلی و اقتصادی و البته هزینه زندگی ارزان‌تر اشاره کرد. همانطور که گفتیم خرید ملک کلیدی است که دروازه‌های ترکیه را به سوی شما باز می‌کند، اما باید بدانید که این امر، مراحل خاص خودش را دارد.

در صورت تمایل میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله انواع ویزاهای ترکیه را مطالعه کنید.

در این مقاله از «استانبول همراه» قصد داریم تا از مراحل خرید ملک در ترکیه برای شما حرف بزنیم. خرید ملک در ترکیه بسیار آسان‌ است و البته تا حدودی از ایران نیز ارزان‌تر است. باید بدانید که کشور ترکیه نظام املاکی قانونمندی دارد و به همین دلیل، شاید خرید ملک در این کشور از پیچیدگی‌ها و جزییات خاص خودش برخوردار باشد. دانستن اطلاعات مفید در این زمینه، باعث خواهد شد تا خرید منصفانه و پرسود داشته باشید، پس با ما همراه باشید.

درخواست مشاوره در زمینه خرید ملک در ترکیه

تیم مشاوره و کارشناسان « استانبول همراه » در امور خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت ترکیه، شهروندی و پاسپورت ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، تحصیل در ترکیه، خرید خودرو در ترکیه، کلیه امور بانکی و گرفتن نمایندگی برند های برتر ترکیه در کنار شماست.





    بررسی مراحل خرید ملک در ترکیه

    در ابتدا پیشنهاد می کنم اگر فرصت کافی برای مطالعه ندارید ویدئوی زیر را ببینید.

     

    اول؛ صبور باشید و به خوبی اطلاعات کسب کنید

    بازار املاک در کشور ترکیه، هر روز رو به رشد است و بخاطر مزایای بسیاری که خرید ملک در ترکیه برای خریداران به همراه می‌آورد، هر روز افراد زیادی به این کشور علاقه‌مند می‌شوند. به علاوه، خرید ملک، به مثابه‌ی سرمایه گذاری در ترکیه است و می‌تواند برای شما سود زیادی به همراه داشته باشد. به همین دلیل لازم است تا صبور باشید و ابتدا مدتی را به برای کسب اطلاعات لازم اختصاص دهید. اولین مرحله از مراحل خرید ملک در ترکیه، تحقیق است.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  بهترین شهر برای خرید خانه در ترکیه

    در این مرحله ابتدا لازم است درباره‌ی همه چیز تحقیق کنید:

    •  درباره‌ی بهترین قیمت‌ها،
    •  بهترین آژانس‌های املاکی و وکلا،
    •  بهترین شرکت‌های سازنده،
    •  هزینه های جانبی خرید ملک در ترکیه،
    •  قوانین و مقررات مربوطه،
    •  مدارک لازم،
    •  و حتی درباره‌ی بهترین محله‌ها و مناطق شهری.

    دوم؛ انتخاب آژانس املاک معتبر

    بگذارید اینطور بگویم، خرید ملک در ترکیه همانطور که پیشتر گفتم، آغاز یک زندگی تازه است. به طبع در این زندگی تازه شما می‌خواهید آرامش و آسایش را تجربه کنید. این آرامش ممکن نخواهد شد مگر آنکه خانه‌ و ملک شما امکان راحتی و رفاه را برای شما فراهم کند و مکانی باشد که در آن احساس خوشبختی می‌کنید.

    انتخاب خانه بدون شک در کشور بزرگی همچون ترکیه، مثل پیدا کردن سوزن در انبار کاه خواهد بود؛ نقش یک آژانس املاک خوب هم دقیقا در این نقطه مشخص می‌شود. از مهم‌ترین مراحل خرید ملک در ترکیه، انتخاب یک آژانس املاکی معتبر و مناسب است که بتواند با توجه به خواسته‌ها و نیازهای شما، خانه‌ی ایده‌آلی برای شما پیدا کند. به علاوه، یک آژانس املاکی خوب، می‌تواند منافع شما را به هنگام خرید ملک حفظ کند و حتی برایتان تخفیف بگیرد.

    سوم؛ وارد میدان شوید

    حال که آژانس املاک مورد نظر خود را پیدا کردید، اکنون زمان آن است که وارد باقی مراحل خرید ملک در ترکیه شوید. در این مرحله شما باید به قول معروف وارد میدان شوید و به صورت حضوری، نسبت به بازدید از املاک و پروژه‌های مختلف اقدام نمایید. این مرحله شاید مهم‌ترین کار در امر خرید ملک در ترکیه باشد و البته باید بدانید که همه‌چیز در این قسمت به سلیقه و نیازهای شما بستگی دارد. مثلا برای خرید خانه در استانبول، لازم است تا همه‌ی محله‌ها را ببینید و با انواع مسکن آشنا شوید و بنا بر خواسته‌ی خود، یک ملک را انتخاب کنید.

    در این بخش می توانید در مورد خرید و قیمت آپارتمان در استانبول بیشتر مطالعه کنید و شرایط و قیمت محله های مختلف استانبول را به تفکیک مشاهده کنید.

    بعد از اینکه ملک مورد نظر خود را پیدا کردید، لازم است تا برای ادامه‌ی مراحل، ابتدا آن را رزرو کنید و مبلغی را به عنوان بیعانه بپردازید. این مبلغ چیزی در حدود 1000 پوند (1100 یورو) خواهد بود و البته غیر قابل عودت است.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  آشنایی با محله کوچوک چکمجه استانبول

    چهارم؛ همه چیز را مکتوب کنید

    بعد از اینکه مبلغ بیعانه را پرداخت کردید و ملک مورد نظر خود را رزرو کردید، اکنون زمان عقد قرارداد است. عقد قرارداد یکی از مهم‌ترین مراحل خرید ملک در ترکیه است و باید با دقت و ظرافت خاصی انجام بپذیرد، زیرا هرگونه اشتباه در این امر و انتخاب وکلای و موسسات نامعتبر، ممکن است به از بین رفتن سرمایه‌ی شما منجر شود.

    در این مرحله از خرید ملک در ترکیه، لازم است تا نسبت به گردآوری و تکمیل مدارک مربوطه اقدام کنید و انتقال هزینه‌ی خرید ملک را از ایران به ترکیه، انجام دهید. به علاوه، در این مرحله کارهای کارشناسی و اداری نیز انجام می‌پذیرد. اگر در این روند یک وکیل معتبر و قابل اعتماد پیدا کنید، هم کار خودتان سهل‌تر شده و هم اینکه مدت زمان این روند کوتاه‌تر خواهد شد.

    پنجم؛ انتقال پول و پرداخت وجوه

    در این مرحله از مراحل خرید ملک در ترکیه، باید وجوه و هزینه‌های لازم را پرداخت کنید. این هزینه‌ها، هزینه‌هایی از قبیل ارزش اصلی خود ملک، هزینه‌های جانبی، مالیات‌ها، کمیسیون مشاورین املاک و… را شامل می‌شوند. برای این کار لازم است تا ابتدا، نسبت به افتتاح حساب در ترکیه اقدام کرده باشید و بعد از آن، مبالغ مربوطه را از ایران، به آن حساب انتقال دهید. البته می‌توان هم به کمک یک وکیل معتبر، و هم به کمک یک صراف معتمد این مرحله را پشت سر گذاشت.

    اگر تمایل دارید در مورد  افتتاح حساب در ترکیه بیشتر بدانید می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

    ششم؛ بررسی نهایی و ثبت سند تاپو

    بعد از اینکه تمامی مراحل خرید ملک در ترکیه را پشت سر گذاشتید، اکنون نوبت آن است تا باری دیگر، به کمک یک وکیل معتبر و باتجربه، تمامی مراحل و البته وضعیت ملک نهایی را بررسی کنید و هر گونه نقص و خطایی را رفع و رجوع کنید. فرآیند خرید ملک در ترکیه باید حداکثر حدود 4 هفته به طول بینجامد و در نهایت، نوبت به ثبت سند تاپو خواهد رسید.

    مرحله‌ی پایانی در خرید ملک، مرحله‌ی ثبت سند تاپو است. برای این کار لازم است تا هر دو طرف معامله مدارک خود را تکمیل کرده باشند، به تعهدات لازم را امضا کرده باشند و تمام وجوه و مبالغ را نیز بین یکدیگر رد و بدل کرده باشند. در نهایت، بعد از تمامی این موارد، طرفین به صورت حضوری در اداره‌ی «نوتر» حاضر خواهند شد. به یاد داشته باشید که در این روز، حضور یک مترجم رسمی و قسم خورده نیز لازم است.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  محله اسکودار استانبول را مثل کف دست بشناسید!

    مدارک مربوط برای ثبت سند تاپو به شرح زیر هستند:

    •  عکس مالک اسبق
    • دو عکس از مالک جدید
    •  پاسپورت خریدار و ترجمه آن
    •  بیمه‌نامه داسک
    •  برگه پایان کار و فاکتور مالیات و عوارض شهرداری
    •  حضور مترجم رسمی
    •  وکالتنامه کتبی (در صورت وجود وکیل)

    اگر تمایل دارید در مورد سند تاپو  بیشتر بدانید می توانید مقاله زیر را  مطالعه کنید.

    سوالات متداول

    1. مزایای خرید ملک در ترکیه چیست؟

    خرید ملک در ترکیه مزایای زیادی به همراه دارد؛ از جمله کسب اقامت و یا شهروندی این کشور. اما باید بدانید که خرید ملک در حقیق نوعی سرمایه‌گذاری نیز به حساب می‌آید و بسیار هم پرسود است.

    اگر تمایل دارید در مورد مزایای خرید ملک در ترکیه بیشتر بدانید می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

    2. در مراحل خرید ملک در ترکیه، آیا لازم است مبلغی را به عنوان بیعانه بپردازیم؟

    برای اینکه بتوانید مراحل خرید ملک در ترکیه را آغاز کنید، لازم است تا بعد از انتخاب ملک مورد نظر، مبلغی را در حدود 1000 پوند، به عنوان بیعانه بپردازید و ملک را رزرو کنید.

    3. برای انتقال هزینه‌ها و مبالغ مربوط به خرید ملک به ترکیه باید چه کرد؟

    برای اینکه بتوان مراحل خرید ملک در ترکیه را نهایی کرد، لازم است تا برای پرداخت وجود و نقل و انتقال مبالغ مربوطه، نسبت به افتتاح حساب در ترکیه اقدام کنید و از ایران، پول‌ها را به این حساب انتقال دهید.

    4. در مراحل خرید ملک در ترکیه، ثبت و انتقال سند چگونه انجام می‌شود؟

    برای اینکه در مراحل خرید ملک در ترکیه، بتوانید سند ملک را به نام خود ثبت کنید، باید از طرف اداره‌ی نوتر یک قرار ملاقات بگیرید و بعد به صورت حضوری، همراه با صاحب خانه نسبت به انتقال سند تاپو اقدام نمایید.

    5. مدارک لازم برای انتقال سند تاپو در هنگام خرید ملک در ترکیه کدامند؟

    حضور مالک پیشین و مترجم رسمی، وجود یک قطعه عکس از مالک، دو قطعه عکس از شما، پاسپورت شما به عنوان خریدار و ترجمه‌ی آن، بیمه‌نامه داسک و فاکتور پرداخت مالیات و عوارض شهرداری الزامی است.

    5/5 - (1 امتیاز)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *