صدور ویزا کارت و مستر کارت در ترکیه

صدور مستر کارت و ویزا کارت در ترکیه

صدور ویزا کارت و مستر کارت در ترکیه برای ایرانیان ممکن است؟ ویزا کارت چیست؟ مستر کارت چیست؟ این کارت ها چه فایده ای دارند؟ آیا می توانم آن ها را با پاسپورت ایران دریافت کنم؟ آیا دریافت مستر کارت در ایران ممکن است؟ خرید کارت بانکی در ترکیه چگونه است؟ آیا با افتتاح حساب در ترکیه می توان ویزا کارت و مستر کارت گرفت؟ استانبول همراه در این مقاله به این سوالات پاسخ خواهد داد.

تیم مشاوره و کارشناسان « استانبول همراه » در امور خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت ترکیه، شهروندی و پاسپورت ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، تحصیل در ترکیه، خرید خودرو در ترکیه، کلیه امور بانکی و گرفتن نمایندگی برند های برتر ترکیه در کنار شماست.





    ویزا کارت و مستر کارت

    قبل از آشنایی با این دو کارت، ابتدا لازم است که اصلا بدانیم ویزا کارت و مستر کارت چیست؟ مسترکارت و ویزا کارت از معتبرترین و پر استفاده ترین کارت های اعتباری در جهان هستند. این کارت ها در بیش از ۱۴۰ کشور خدمات رسانی می کنند. حوزه فعالیت های این کارت ها انتقال وجه در ارز در عرصه بین المللی است. این دو کارت در مجموع ۳ میلیون دستگاه پایانه ATM و POS را در اختیار دارند.

    تفاوت ویزا کارت و مستر کارت، قابل چشم‌پوشی است و بهتر است که این دو را با هم مقایسه نکرد، زیرا عملا فرقی نمی‌کند که برای استفاده‌های روزمره و سفر، از کدام نوع استفاده می‌کنید.

    ویزا کارت و مستر کارت باعث دسترسی به منابع ارزی در خارج از کشور، امکان دریافت وجه نقد در کشورهای خارجی برای مسافرت‌های تفریحی، کاری و یا تحصیلی برای دارندگان خود می شوند. به عنوان مثال خرید از وبسایت های خارجی مثل آمازون، اوانتو و علی اکسپرس با ویزا کارت و مستر کارت امکان پذیر است.

    از جمله مزایای مستر کارت و ویزا کارت این است که کارمزدهای می دارند.با استفاده از این کارت ها می توانید با شرکت‌های بین‌المللی تبادل مالی داشته باشید؛ برای انتقال پول از ایران به ترکیه، به خصوص به هنگام خرید ملک در ترکیه، از آن‌ها استفاده کنید. لب کلام آنکه، می‌توانید به صورت بین‌المللی تراکنش‌های مالی خود را به انجام برسانید.

     چرا نمی توان با حساب ایرانی مستر کارت و ویزا کارت گرفت؟

    از آنجایی که این کارت ها از طرف شرکت های آمریکایی صادر می شوند، با توجه به تحریم های ایالات متحده، افتتاح حساب ویزا کارت و یا اخذ مستر کارت با حساب ایرانی، برای ایرانیان مقدور نمی‌باشد. از آنجایی که این شرکت‌ها فعالیتی در ایران ندارند، دریافت این کارت‌ها نیز در ایران نیز ممکن نیست. اما خب برای هر چیزی چاره‌ای وجود دارد. شهروندان ایرانی می‌توانند با افتتاح حساب بین المللی در ترکیه، به خصوص در بانک زراعت این کشور، نسبت به اخذ ویزا کارت و درخواست صدور مستر کارت، اقدام نمایند. به علاوه توجه داشته باشید که:

    • گرفتن کردیت کارت در ترکیه از نوع مستر و یا ویزا، نیازی به اقامت ترکیه ندارد.
    • ایرانیان برای اخذ کردیت کارت در ترکیه، تنها به پاسپورت خود نیاز خواهند داشت.
    • برای گرفتن ویزا کارت و مستر کارت در ترکیه، نیازی به تاسیس شرکت و کسب و کار در ترکیه نخواهید داشت.
    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  معرفی بانک های مجاز برای افتتاح حساب در ترکیه

    انواع ویزا کارت

    اکثر ایرانیان، با افتتاح حساب ویزا کارت در ترکیه، نسبت به اخذ ویزا کارت اقدام ‌نمایند. به علاوه، بد نیست بدانید که ویزا کارت دو نوع دارد؛ اول ویزا کارت فیزیکی، دوم ویزا کارت دیجیتالی. معمولا هزینه ویزا کارت فیزیکی و کارمزد آن کمتر است. البته باید توجه داشت که برای صدور ویزا کارت از هر نوع، لازم است که فرد متقاضی، به صورت حضوری در بانک مربوطه حضور داشته باشد. نحوه استفاده از ویزا کارت نیز بسیار آسان است و فرد هنگام استفاده از دستگاه ATM و POS می‌تواند ره راحتی کردیت کارت خود را به کار گیرد.

    ویزا کارت

    ویزا کارت به سه دسته‌ی اصلی تقسیم‌بندی می‌شود:

    • کردیت کارت (کارت اعتباری)
    • دبیت کارت (کارت نقدی)
    • پریپید کارت (کارت پیش‌پرداخت)

    دو نوع اول، یعنی کردیت کارت ویزا و دبیت کارت ویزا، هر کدام پنج نوع مختلف دارند:

    • ویزا کارت کلاسیک
    • ویزا کارت گلد
    • ویزا کارت پلاتینیوم
    • ویزا کارت Signature
    • ویزا کارت Infinite

    ویزا کارت رایج برای ایرانیان

    اکثر ایرانیان برای اخذ مستر کارت و ویزا کارت در ترکیه، بسته به نیاز خود، یکی از دو نوع کردیت، یا دبیت آن را ترجیح می‌دهند. به طور عمده، مهم‌ترین وجه تمایز انواع ویزا کارت در ترکیه، سقف برداشت و تراکنش در آن است. رایج‌ترین نوع دبیت کارت و کردیت کارت ویزا، به قرار زیر است:

    • ویزا کارت کلاسیک

    ویزا کارت کلاسیک، برای تمامی اقشار مناسب است. ابزاری مناسب جهت مبادلات بانکی بین المللی. این کارت محبوبترین کارت از خانواده ویزا کارت شناخته می شود. دارای قابلیت هایی نظیر برداشت از خودپردازهای متصل به شبکه ویزا، خرید از وب سایت های اینترنتی و کارت کشیدن در فروشگاه ها است. ویژگی هایی نظیر هزینه پایین و امکانات کامل این کارت را در میان کارت های اعتباری محبوب کرده است. این ویزا کارت فیزیکی به ارزهای دلار یا یورو باز می شود و اصطلاحا، در بعضی مواقع با عنوان ویزا کارت یورویی نیز شناخته می‌شود. هزینه ویزا کارت کلاسیک از نوع فیزیکی، 100 دلار است.

    • ویزاکارت گلد

    ویزا کارت گلد هزینه مناسبی داشته و دارای تمام ویژگیهای مهم بیزنسی است. اگر یک سرمایه‌‌گذار بین‌المللی هستید و قصد شما سرمایه گذاری در ترکیه است، این کارت مناسب شماست. کارتی با پرستیژ که علاوه بر تمامی خدمات ویزا کارت کلاسیک از خدماتی همچون خرید آفلاین را نیز برخوردار می شوید. خرید آفلاین خریدی است که شما میتوانید هنگامی که دستگاه کارتخوان مستقیما و آنلاین به شبکه وصل نیست این خرید را انجام دهید. مثلا در هواپیماها که امکان برقراری اتصال مستقیم به شبکه ویزا Visa نیست با کارت هایی از نوع گلد و بالاتر می توانید خرید انجام دهی.

    علاوه بر این، کمپانی های اجاره خودرو نیز به دارندگان این کارت به سهولت ماشین اجاره می دهند. دارندگان ویزاکارت گلد مجازند روزانه ۵۰۰۰ دلار از خودپرداز برداشت کند و بدون محدودیت در فروشگاه ها کارت بکشند. ویزا کارت گلد به ارز دلار یا یورو باز میشود. هزینه ویزا کارت گلد، از نوع فیزیکی، حدودا 150 دلار می‌باشد.

    • ویزا کارت پلاتینیوم

     بالاترین سطح ویزاکارت، ویزا کارت پلاتینیوم است که دارای تمام ویژگی های کارت های قبل از خود به علاوه ویژگی هایی همچون استفاده از لانژهای فرودگاهی و برخی مزایای خاص می باشد. دارندگان این کارت علاوه بر امکاناتی همچون برداشت وجه به صورت نامحدود و پرداخت های آفلاین می توانند از برخی مزایا همچون استفاده از تخفیف های شبکه ویزا در برخی فروشگاه های بین المللی و استفاده از خدمات برخی لانژهای فرودگاهی بهره مند شوند. این ویزا کارت به ارز دلار یا یورو باز می شود.

    انواع مستر کارت

    درست مثل ویزا کارت، صدور مستر کارت در ترکیه نیز به دو صورت فیزیکی و دیجیتالی، و در سه سطح، امکان‌پذیر می‌باشد. همانند مورد پیشین، معمولا اخذ مستر کارت فیزیکی هزینه کمتری در بر داشته و استفاده از آن نیز کارمزد کمتری را به همراه خواهد داشت. 

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  روش‌های انتقال پول از ایران به حساب بانکی ترکیه

    مستر کارت

    انواع مستر کارت بسیار است:

    • کریدت کارت (کارت اعتباری)

    • مستر کارت استاندارد
    • مستر کارت جهانی (WORLD MASTERCARD)
    • مستر کارت جهانی الایت (WORLD ELITE MASTERCARD)
    • دبیت کارت (کارت نقدی)

    • دبیت مستر کارت استاندارد
    • دبیت مستر کارت بهینه (ENHANCED DEBIT MASTERCARD)
    • دبیت مسترکارت جهانی
    • پری‌پِید کارت (کارت پیش‌پرداخت)

    •  پریپید مستر کارت روزانه
    • پریپید مستر کارت مسافرتی
    • گیفت کارت (کارت هدیه)

    • گیف کارت پریپید

    انواع رایج مستر کارت

    در ادامه‌ی توضیحاتی که در بخش پیشین به شما ارائه دادیم، اکنون می‌خواهیم به شرح انواع دبیت کارت و کردیت کارت مستر بپردازیم. این دو نوع از مستر کارت، در حقیقت همان نوعی هستند که بیش از همه، مرسوم و رایج است:

    • مستر کارت استاندارد

     مستر کارت ترکیه، یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی است که به دنبال کارتی با هزینه مناسب برای همه امور خود هستند. دارندگان آن می توانند برای اموری همچون رزرو هتل، خرید های اینترنتی و یا حتی برداشت وجه نقد از آن استفاده کنند. از مزایای مستر کارت می‌توان به هزینه های پایین صدور، صدور مجدد، نگهداری و …به علاوه خدمات قابل کسب با این کارت، این کارت را پرطرفدار کرده است. اگر مشغول به تحصیل در ترکیه هستید و اقامت دانشجویی دارید و البته می‌خواهید اقتصادی‌تر عمل کنید، این نوع کارت اعتباری در ترکیه، برای شما ایده‌آل است. این مستر کارت به ارز دلار یا یورو باز می شود. هزینه مستر کارت استاندارد، حدودا 100 دلار خواهد بود.

    • مستر کارت گلد

    کارتی با پرستیژ بالا از شبکه مستر کارت است که علاوه بر داشتن تمامی قابلیت های مستر کارت استاندارد به دارندگانش اجازه اجاره خودرو در بسیاری از کمپانی های اجاره دهنده خودرو را می دهد. با این کارت میتوان به راحتی تمامی هزینه های سفر را پرداخت یا در در سایت های آنلاین خرید کرد. با مسترکارت گلد میتوان اقدام به پرداخت آفلاین کرد. این مستر کارت به ارز دلار یا یورو باز می شود. هزینه دریافت مستر گلد، 150 دلار می‌باشد.

    • مستر کارت پلاتینیوم

    بالاترین حد از کارتهای کمپانی مسترکارت است. این کارت علاوه بر تمامی ویژگی های مسترکارت گلد دارای قابلیت برداشت وجه از خودپردازهای مسترکارت به میزان نامحدود می باشد. با این مسترکارت می توانید از تخفیف هایی که برخی کمپانی ها برای دارندگان مستر کارت پلاتینیوم ارائه می کنند برخوردار شوید. همچنین در برخی لانژهای فرودگاهی نیز میتوانید با داشتن این مسترکارت به رایگان از لانژها استفاده کنید.این مستر کارت به ارز دلار یا یورو باز میشود. هزینه اخذ مستر کارت پلاتینیوم، معمولا 150 دلار است.

    چگونگی صدور و اخذ ویزا کارت و مستر کارت

    گرفتن کردیت کارت و یا ویزا کارت در ترکیه، بسیار آسان است و پیچیدگی خاصی به همراه ندارد. همانطور که پیشتر ذکر کردیم، برای اخذ ویزا کارت و مستر کارت در ترکیه، به راحتی می‌توان با اقامت توریستی ترکیه در این کشور حاضر شد و درخواست صدور مستر کارت فیزیکی، با ویزا کارت را ارائه داد. خود پیداست که نیازی به شهروندی و یا اقامت دائم و طولانی مدت وجود نخواهد داشت.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  افتتاح حساب در ترکیه در 2024 (بررسی تمام شرایط)

    برای افتتاح حساب ویزا کارت و مستر کارت، می‌توانید به بانک زراعت ترکیه مراجعه کنید، زیرا تنها بانکی که بدون مانع به ایرانیان خدمات ارائه می‌دهد، همین بانک است. توجه داشته باشید که حضور فرد برای افتتاح این نوع حساب‌ها و صدور ویزا کارت و مستر کارت در ترکیه، الزامی است. به علاوه توجه داشته باشید که:

    • اعتبار ویزا کارت و مستر کارت در ترکیه، 8 سال است.
    • هم می‌توان برای دلار و هم برای یورو از آن استفاده نمود.
    • بسته به نوع کارت، قیمت صدور و اخذ آن نیز متفاوت خواهد بود.
    • صدور مستر کارت و ویزا کارت فیزیکی، حدود 15 الی 45 روز به طول خواهد انجامید.

    افزایش لیمیت کردیت کارت

    جالب است بدانید که با ترفند خاصی می‌توان لیمیت کردیت کارت را از آنچه که هست، افزایش داد. البته توجه داشته باشید که این ترفند دائمی نبوده و تنها یک مرتبه در هر ماه، می‌توان آن را به کار برد. فرض کنید که لیمیت کردیت کارت شما 5000 لیر است و شما اکنون 3000 لیر را استفاده کرده‌اید و 2000 لیر باقی‌مانده دارید. برای افزایش لیمیت، باید به روش زیر عمل کنید:

    • از طریق منوی پرداخت بدهی در عابر بانک و یا اپلیکیشن اینترنت بانک خود اقدام کنید،
    •  به جای پرداخت 3000 لیر بدهی، 7000 لیر پرداخت کنید.
    • اکنون لیمیت کردیت کارت شما به جای 5000، به 9000 لیر افزایش پیدا کرده است،
    • بدین معنا که شما 3000 لیر بدهی اصلی، و مبلغ 4000 لیر به عنوان اکسترا پرداخت کرده‌اید.
    • با این ترفند می‌توان لیمیت کردیت کارت را حداکثر تا 2 برابر افزایش داد.
    • همانطور که گفتیم تنها ماهی یک مرتبه امکان انجام این کار وجود دارد، مگر آنکه با اثبات درآمد بیشتر، مبلغ بلوکه را سمت بانک افزایش دهید.

    سوالات متداول

    1. آیا امکان اخذ ویزا کارت و مستر کارت برای ایرانیان وجود دارد؟

    خیر، به دلیل تحریم‌های آمریکا، امکان اخذ ویزا کارت و مستر کارت در ایران وجود نخواهد داشت. در عوض با افتتاح حساب بین‌المللی در ترکیه، می‌تواند نسبت به اخذ این دو نوع کارت، اقدام نمود.

    2. برای اخذ ویزا کارت و مستر کارت چه کاری باید انجام داد؟

    اخذ و صدور ویزا کارت و مستر کارت بسیار آسان است. ایرانیان قادر خواهند بود با افتتاح حساب بین‌المللی در بانک زراعت ترکیه، صاحب این کارت‌ها شوند.

    3. آیا صدور مستر کارت و ویزا کارت در ترکیه نیازی به اخذ اقامت این کشور دارد؟

    خیر، ایرانیان برای گرفتن ویزا کارت و مستر کارت، نیازی به اخذ اقامت ترکیه نخواهند داشت. تنها داشتن پاسپورت و اقامت توریستی 90 روزه هم کافی خواهد بود.

    4. تفاوت ویزا کارت و مستر کارت در چیست؟

    ویزا کارت و مستر کارت هیچ تفاوتی ندارند، خدمات و تعداد کاربران و پوشش‌دهی آن‌ها یکسان است. تنها در موارد جزیی، مثل کارمزد و هزینه صدور، تفاوت اندکی با هم دارند.

    4.2/5 - (9 امتیاز)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *