مراحل افتتاح حساب بانکی در ترکیه

افتتاح حساب در ترکیه

استانبول همراه در این پست به بررسی مراحل افتتاح حساب در ترکیه می پردازد. البته ما قبلا در لینک افتتاح حساب در ترکیه  همه چیز را برای شما توضیح دادهایم و ا در این بخش فقط مراحل افتتاح حساب را توضیح می دهیم.

شما با باز کردن حساب بانکی در ترکیه می توانید از خدمات بانکی بین المللی بی شماری استفاده کنیدو بدون این که نگران تحریم ها باشید. با افتتاح حساب بانکی در ترکیه، می توانید سود بانکی ماهانه از بانک دریافت کنید، از سایت های اینترنتی خارجی خرید کنید و در سفرها بدون نگرانی از همراه داشتن پول نقد، از مستر کارت، ویزا کارت یا کردیت کارت خود استفاده کنید. در ادامه به معرفی مراحل افتتاح حساب بانکی در ترکیه می پردازیم.

برای افتتاح حساب در ترکیه می توانید از تیم مشاوران استانبول همراه راهنمایی بگیرید.

تیم مشاوره و کارشناسان « استانبول همراه » در امور خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت ترکیه، شهروندی و پاسپورت ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، تحصیل در ترکیه، خرید خودرو در ترکیه، کلیه امور بانکی و گرفتن نمایندگی برند های برتر ترکیه در کنار شماست.





    مراحل افتتاح حساب بانکی در ترکیه

    • در صورتی که اقامت دائم ترکیه دارید، باید آدرس محل سکونت خود را در فرم افتتاح حساب بانکی بنویسید. چنانچه اقامت ندارید، آدرس دوستان یا آشنایان را بنویسید.
    • چنانچه کد مالیاتی ندارید، به اداره دارای ترکیه مراجعه کنید و در کمترین زمان کد خود را بگیرید. نیازس نیست  هزینه ای بپدازید.اتباع خارجی در صورت تقاضای حساب بانکی باید این کد را دریافت کنند.
    •  اصل و کپی گذرنامه زا تحویل دهید.
    • تاریخ آخرین ورود شما به ترکیه برای رئیس بانک مهم است. تایید مهر آخرین ورودتان را به آنها نشان دهید.
    • بعد به مرحله افتتاح حساب در ترکیه می رسید و باید به ارزهای لیر، دلار یا یورو حساب باز کنید.
    • بعد از باز کردن حساب می توانید در بورس ترکیه و بورس جهانی نیز سرمایه گذاری کنید.
    • در مرحله آخر برای اینکه بتوانید از خدمات همراه بانک ترکیه استفاده کنید بهتر است یک سیم کار ترکیه خریداری کنید و از طریق اون کارهای بانکی خود را انجام دهید.
    • مبلغ 30 هزار لیر ترکیه برای افتتاح حساب به همراه داشته باشید.
    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  معرفی بانک های مجاز برای افتتاح حساب در ترکیه

    مراحل افتتاح حساب برای اشخاص حقیقی

    1. نخست باید آدرسی را به بانک بدهید. این آدرس برای ارسال ابلاغیه ها است. پس جای نگرانی نیست. علاوه بر این، می تواند آدرس دوست یا آشنای شما باشد. الزامی برای این که این آدرس منزل خودتان باشد نیست.
    2. در مرحله دوم، بایستی به اداره دارائی در ترکیه بروید و شماره مالیتی مختص به افراد غیر مقیم یا خارجی را بگیرید. به یاد داشته باشید که برای این مرحله هم به پاسپورت خود احتیاج داردید.خوب است بدانید اخذ کد مالیاتی در تمام ادارات مالیاتی ترکیه رایگان است.در حال حاضر شما آماده افتتاح حساب هستید. می توانید به بانک «زراعت بانک» مراجعه کنید. پس از آن می‌توانید با انتقال ارز به حساب خود، از خدمات بانکی خود بهره مند شوید. خوب است بدانید شما می‌توانید در این بانک‌ها، حساب‌های ارزی بر پایه یورو و دلار هم داشته باشید.

    از آن‌جایی که می‌توانید از طریق اینترنت به خدمات بانکی دسترسی داشته باشید، هیچ اجباری برای مقیم بودن در خاک ترکیه به منظور افتتاح حساب وجود ندارد. فقط از آن‌جایی که برخی بانک‌ها به شماره تلفن ترکیه نیاز دارند، لازم است که یک خط با شماره تلفن ترکیه داشته باشید.

    مراحل افتتاح حساب برای اشخاص حقوقی و شرکت ها

    افتتاح حساب حقوقی کمی تفاوت دارد. در این نوع تنها مدیر مسئول شرکت که صلاحیت امضاء  را دارا است، اجازه افتتاح حساب را میابد.

    قدم اول این است که ترجمه مدارک و اسناد شرکت را برای اخذ کد مالیاتی، به اداره مالیات ترکیه ببرید. این کد مالیاتی تقریبا بدون کاغذبازی به شما تعلق می گیرد.  نیازی هم به دفتر کار، نمایندگی و فعالیت تجاری در ترکیه نخواهید داشت. فقط آدرسی برای ارسال ابلاغیه‌ها، کافی است.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  صفر تا صد افتتاح حساب پایونیر در ترکیه

    با اخذ کد مالیاتی باید به بانک مراجعه کنید. در آن جا مدارکی از جمله اسناد ترجمه شده رسمی یا تائیدیه سرکنسولگری ترکیه مربوط به شرکت که شامل:

    • اساسنامه شرکت
    • مدارک مربوط به عضویت در اتاق بازرگانی
    • اسناد تاسیس
    • مدارک فعالیت

    را مطالبه می‌کنند. اگر مدرک کارشناسی ارشد دارید، آن هم از شما دریافت می شود.

    و در پایان تاکید همیشگی ما را به یاد داشته باشید که مهاجرت و خرید ملک در ترکیه، باید همراه با مشورت با متخصصان و همچنین برنامه ریزی و تفکر باشد.

    در اینجا برای مطالعه بیشتر راجع به انتقال پولتان به ترکیه، مقاله انتقال پول از ایران به ترکیه را مطالعه نمایید.

    5/5 - (1 امتیاز)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *