معرفی دانشگاه بیکنت استانبول

دانشگاه بیکنت استانبول

در ادامه معرفی دانشگاه های ترکیه اینبار به سراغ دانشگاه بیکنت استانبول می رویم.

دانشگاه بیکنت یکی از دانشگاه های خصوصی ترکیه است که توسط آدم چلیک بیکنت در سال 1997تأسیس شده است.

این دانشگاه در چهار پردیس بسیار مجهز واقع در مناطق مرکزی استانبول، آموزشی استاندارد با چشم اندازی نوآورانه به دانشجویان خود ارائه می دهد.

هدف اصلی این دانشگاه ارائه یک محیط آموزشی اجتماعی و زنده به دانش‌آموزان است که در آن بتوانند بینش و حساسیت نسبت به طبیعت، تاریخ، ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی و گروه‌های محروم به دست آورند و این بینش و حساسیت را در رفتار حرفه‌ای خود بگنجانند.

همچنین، دانش آموزان خود را قادر سازد تا به زیرساخت های فیزیکی و فناوری، محیط اجتماعی، و برنامه های آموزشی دسترسی داشته باشند.

مشخصات دانشگاه

مشخصات دانشگاه بیکنت استانبول
🔠نام دانشگاه به انگلیسیBeykent University       
🆎نام دانشگاه به ترکی Üniversitesi Beykent 
📅تاریخ تاسیس  1997
🟢نوع دانشگاهخصوصی
🌍موقعیتاستانبول
🆗زبان تحصیلانگلیسی-ترکی
🥇رتبه جهانی دانشگاه از نظر کیفیت آموزشی (Times)2716
🌐آدرس وبسایت دانشگاهwww.beykent.edu

دانشگاه بیکنت کجاست؟

دانشگاه بیکنت در محله ایازآغا در منطقه ساریر استانبول یکی از معروفترین مناطقی است که در قسمت اروپایی استانبول واقع شده است.

موقعیت دانشگاه بیکنت استانبول

قلعه تاریخی روملی حیصار، پارک امیرگان، ساحل ببک، جنگل بلگراد و دیدنیهای جذاب دیگری در این منطقه قرار دارند. کلوپهای ورزشی مدرن، مانژهای اسب سواری، سواحل خوب برای شنا و بارها و رستورانهای ارزان و گران، مرکز خرید ایستینیه پارک و مرکز خرید وادایستانبول از جمله امتیازات منطقه ساریر هستند. (در مقاله آشنایی با منطقه ساریر درباره این منطقه بیشتر بخوانید.)

در این منطقه همه امکانات برای زندگی لوکس فراهمه و قطعا هزینه زندگی نیز در اون کمی بالاترمیباشد.

آدرس دانشگاه

نحوه پذیرش دانشگاه بیکنت

دانشجویان خارجی و بین المللی جهت پذیرش در دانشگاه بیکنت می بایست در آزمون های ورودی این دانشگاه شرکت کنند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  معرفی دانشگاه کنت استانبول

مدارک مورد نیاز برای درخواست

  1.  تکمیل فرم درخواست آنلاین
  2. ترجمه انگلیسی یا ترکی دیپلم دبیرستان که باید توسط سفارت مربوطه یا دفتر اسناد رسمی تأیید شود (در صورتی که داوطلب هنوز فارغ التحصیل نشده باشد، نامه رسمی توسط مدیر صادر شود که نشان دهد داوطلب، دانش آموز دبیرستان است.)
  3. کارت شناسایی یا صفحه گذرنامه که اطلاعات هویتی متقاضی را نشان می دهد (در صورت وجود، صفحه(های) نشان دهنده ویزا(ها) باید درج شود.)
  4. در صورت وجود، یک کپی از امتحان فارغ التحصیلی از دبیرستان به رسمیت شناخته شده توسط شورای آموزش عالی (ابیتور، مدرک بین المللی، GCE، Tawjihi و غیره) یا یک کپی از آزمون پذیرش دانشگاه (SAT، یوس و غیره) که باید در دو سال گذشته صادر شده باشد ،
  5. برای درخواست تحصیل در دانشکده پزشکی و دندانپزشکی، گواهی ترکی C1. و برای سایر بخش‌ها، گواهی B2 ترکی مورد نیاز است (آن دسته از متقاضیانی که سه سال آخر تحصیلات متوسطه خود را در دبیرستانی در ترکیه به پایان رسانده‌اند، نیازی به ارائه گواهی مهارت ترکی ندارند.)

دانشکده های دانشگاه بیکنت

  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده مهندسی و عمران
  • دانشکده علم و هنر
  • دانشکده هنر های زیبا
  • دانشکده اقتصاد و علوم مدیریتی
  • دانشگده علوم بهداشتی

شهریه تحصیل در دانشگاه بیکنت

هزینه های تحصیلی 2022-2024 برای دانشجویان خارجی تازه ثبت نام شده به شرح زیر است.

هزینه های تحصیلی 2022-2024 برای دانشجویان خارجی دانشگاه بیکنت
برنامه آموزشیزبان تحصیلشهریه با تخفیف
کارشناسی ارشد (بدون پایان نامه – آموزش از راه دور)ترکی2000
کارشناسی ارشد (با پایان نامه)انگلیسی2150
کارشناسی ارشد (بدون پایان نامه)ترکی2500
کارشناسی ارشد (با پایان نامه)انگلیسی3000
کارشناسی ارشد (بدون پایان نامه – آموزش از راه دور)ترکی3000
کارشناسی ارشد (با پایان نامه)انگلیسی3600
برنامه های دکتریترکی4000
برنامه های لیسانسترکی2900
برنامه های لیسانس
انگلیسی3.250
برنامه های حقوقیترکی4.025
داروسازیترکی16.100
دندانپزشکیترکی14.950
برنامه های مقطع کاردانیترکی1.700
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  تحصیل پزشکی در ترکیه 2024

بورسیه تحصیلی

  • بورسیه تحصیلی برای دانشجویانی که در آزمون AYT شرکت کردند: دانشجویانی که در رتبه بندی نمره دانشکده خود در بین 1000 نفر برتر در AYT 2020 قرار می گیرند (به جز رشته های ترجمه [انگلیسی]، ترجمه [روسی]، و زبان و ادبیات انگلیسی)، یکی از برنامه هی بورسیه ای یا غیربورسیه ای را ترجیح می دهند. در ثبت نام نهایی آنها هر سال یک بورس تحصیلی 2000 لیره به مدت 9 ماه داده می شود.
  • به دانشجویانی که در رتبه بندی نمره دانشکده خود در بین 1000 نفر برتر در AYT 2019 قرار می گیرند و یکی از برنامه های غیر بورسیه را ترجیح می دهند، 100٪ تخفیف ارائه می شود. ( در مقاله آزمون های بین المللی ترکیه با این آزمون ها بیشتر آشنا شوید.)
  • طبق دستورالعمل بورسیه، به دانشجویانی که در دانشکده/برنامه‌های خود در کلاس خود برتر هستند، برای سال تحصیلی بعدی 50٪ تخفیف داده می‌شود.
  • به دانشجویانی که در رشته های ورزشی و هنری در دانشگاه بیکنت موفق می شوند (دانشجویانی که در 3 سال اخیر ورزشکار تیم ملی شده اند) طبق دستورالعمل بورسیه، تخفیف و پشتیبانی به مدت 1 سال از 50% تا 100% تخفیف برخوردار می شوند.
  • به هر یک از خواهر و برادرهایی که در همان سال تحصیلی تحصیل می کنند 10 درصد تخفیف داده می شود.
  • دانشجویانی که دارای گواهی صادر شده توسط هیئت پزشکی یک بیمارستان عمومی مبنی بر ناتوانی 40 درصد یا بالاتر باشند، مشمول تخفیف 25 درصدی شهریه خواهند شد. این تخفیف ممکن است علاوه بر مدت زمان عادی تحصیل، برای یک سال دیگر نیز تمدید شود.
  • بورسیه هنر و فرهنگ سالانه اعطا می شود. به دانشجویانی که شرایط لازم را داشته باشند، 25 تا 50 درصد تخفیف داده می شود. علاوه بر همه تخفیف های دیگر، به فارغ التحصیلان هنرستان 10 درصد تخفیف اضافی در هزینه شهریه داده می شود.

امکانات دانشگاه بیکنت

از جمله امکانات این دانشگاه می توان به بیش از ۶۰ لابراتوار علمی و آموزشی،یازده ورزشگاه و باشگاه ورزشی، زمین های متعدد فوتبال، بسکتبال، والیبال و …،کتابخانه های عظیم با ظرفیت بیش از ۳۰۰ هزار کتاب، چندین سالن کنفرانس مجزا، بیش از ۹۰ ورکشاپ، بیش از ده آمفی تئاتر اشاره کرد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  معرفی دانشگاه مرمره استانبول

امکانات دانشگاه بیکنت استانبول

خوابگاه مدرن این دانشگاه در منطقه ایازاغا در پردیس مسلک ایاز آغا واقع شده است، یک منطقه بسته به مساحت 6000 متر مربع را پوشش می دهد.

در فاصله چند قدمی پردیس، خوابگاه دارای 121 اتاق است. هر روز صبح در طول دوره تقویم تحصیلی برای دانش آموزان خود سرویس صبحانه ارائه می شود. اتاق ها هر روز هفته برای راحتی دانش آموزان تمیز می شوند.

در مقاله خوابگاه های دانشگاه های ترکیه در مورد این موضوع بیشتر بخوانید.

اتاق تلویزیون، سالن بدنسازی، اتاق مطالعه، اتاق بازی، و اتاق رختشویی مناطقی برای استفاده مشترک هستند. خوابگاه به دانش آموزان یک تخت (شامل بالش، روکش تشک، روتختی، پتو، ملحفه، ست لحاف)، یخچال کوچک، تهویه مطبوع، آب گرم، تلویزیون، گیرنده ماهواره، اینترنت،کمد، میز، صندلی ارائه می دهد.

سوالات متداول

آیا دانشگاه بیکنت شرایط پذیرش بدون آزمون را دارد؟

ازآنجایی‌که این دانشگاه یک دانشگاه خصوصی است؛ شرایط پذیرش بدون آزمون ورودی را دارا است و با ارائه مدرک دیپلم دبیرستان می‌توانید برای پذیرش در این دانشگاه اقدام کنید. برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در تماس باشید.

آیا دانشگاه بیکنت مورد تأیید وزارت علوم است؟

خیر. این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم ایران نیست.

آیا دانشگاه بیکنت دارای برنامه های تبادل دانشجو است؟

بله. دانشگاه بیکنت در قالب برنامه ی اراسموس (که یک قرارداد مبادله ی دانشجو در اتحادیه ی اروپا می باشد) با ۱۲۴ دانشگاه در کشورهای آلمان، فرانسه، انگلستان، سوئد، دانمارک، لهستان، جمهوری چک، هلند و … قرارداد مبادله ی دانشجو دارد.

5/5 - (2 امتیاز)

Recent search terms:

  • https://istanbulhamrah com/دانشگاه-بیکنت-استانبول/#:~:text=www beykent edu- دانشگاه بیکنت کجاست؟ در این منطقه قرار دارند

‫6 نظر ارسال شده در “معرفی دانشگاه بیکنت استانبول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *