چرا باید استانبول را برای زندگی انتخاب کنیم؟

مزایای زندگی در استانبول

مهاجرت امری است سخت و پیچیده و کسی که تصمیم به مهاجرت می‌گیرد، باید بداند که راهی بسیار طولانی در پیش دارد. مهاجرت در بسیاری از مواقع، قدمی است رو به جلو و برای ساختن یک زندگی بهتر و باکیفیت‌تر، به همین دلیل فرد حاضر می‌شود تا تمام سختی‌های آن را به جان بخرد. زندگی در ترکیه از آن دسته مسائلی است که ایرانی‌ها، هر سال بیشتر از سال قبل به آن فکر می‌کنند. اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که کدام شهر ترکیه برای ایرانیان مناسب‌تر است؟

تیم مشاوره و کارشناسان « استانبول همراه » در امور خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت ترکیه، شهروندی و پاسپورت ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، تحصیل در ترکیه، خرید خودرو در ترکیه، کلیه امور بانکی و گرفتن نمایندگی برند های برتر ترکیه در کنار شماست.





    ترکیه برای مهاجرت ایرانیان مقصدی بسیار ایده‌آل به حساب می‌آید. شباهت‌های تاریخی و فرهنگی و حتی زبانی، سهولت در رفت و آمد و هزاران دلیل دیگر، همگی باعث شده‌اند تا ایرانیان، کشور ترکیه و به خصوص شهر استانبول را به عنوان مقصد غایی خود انتخاب کنند. اما دلایل اصلی در پس انتخاب استانبول برای زندگی چیست؟ در این مقاله از «استانبول همراه» قصد داریم کنار هم مزایای زندگی در استانبول را بررسی کنیم و بفهمیم که چرا اکثر ایرانیان، شهر استانبول را به عنوان مکان زندگی انتخاب می‌کنند.

    پس با ما همراه باشید.

    اگر فرصت کافی برای مطالعه ندارید، پیشنهاد می کنم ویدئوی زیر را ببینید.

    پرسشی بنیادین؛ چرا مهاجرت به ترکیه؟

    قبل از آنکه به موضوع اصلی این مقاله بپردازیم و درباره‌ی مزایای زندگی در استانبول برایتان صحبت کنیم، اول باید به پرسشی اساسی‌تر پاسخ دهیم. و آن سوال چیزی نیست جز اینکه اصلا چرا باید ترکیه را به عنوان یک مقصد مهاجرتی انتخاب کرد؟ و آنگه دلیل محبوبیت ترکیه در میان ایرانیان چیست؟ چه چیز باعث شده تا خرید ملک در ترکیه اینقدر برای ایرانی‌ها مهم باشد؟

    در این بخش، به بررسی مهم‌ترین این دلیل می‌پردازیم:

    • تاریخ و فرهنگ و دین

    ترکیه و ایران، سوابق تاریخی مشترکی دارند. چه بسیار دوستی‌ها و چه بسیار کشمکش‌هایی که بین این دو کشور در گذشته جریان نداشته است. همین موضوع، باعث شده تا ترکیه قسمت عظیمی از فرهنگ خود را وامدار فرهنگ ایرانی باشد و به عکس. پس می‌توان نتیجه گرفت که فرهنگ ایرانی و ترکی تا چه حد به هم شباهت دارد. این شباهت باعث شده تا ایرانیان زیادی، مهاجرت به ترکیه را ترجیح دهند.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  از فرهنگ آپارتمان‌ نشینی در ترکیه چه می‌دانید؟

    • سفر آسان و بدون ویزا

    همانطور که پیداست، ترکیه از لحاظ جغرافیایی به ایران بسیار نزدیک است. این موضوع باعث شده تا سفر به ترکیه برای ایرانیان بسیار آسان و بی‌دردسر باشد. به علاوه، از دیگر دلایل محبوبیت ترکیه در بین مهاجران این است که طبق پیمان مودت، ما ایرانیان برای سفر به این کشور نیازی به ویزا نخواهیم نداشت.

    برای اطلاعات بیشتر مقاله انواع ویزاهای ترکیه را مطالعه کنید.

    • زندگی ارزان‌تر ولی با کیفیت‌تر

    هر طور که بخواهید حساب کنید، هزینه های زندگی در ترکیه نسبت به ایران ارزان‌تر است. اصلا اگر هم ارزان‌تر نباشد، نسبت درآمد به خرج‌، بسیار منطقی‌تر از ایران خواهد بود. گذشته از مسئله‌ی خرج و یا درآمد، باید بدانید که کیفیت زندگی هم در ترکیه نسبت به ایران بالاتر است. همه‌ی این دلایل که کنار هم بگذاریم، خواهیم دید که از هر لحاظ، ترکیه مقصد مناسبی برای مهاجرت ایرانیان خواهد بود.

     

    زندگی در استانبول و مزایای منحصر به فرد آن

    در بخش پیشین دلایل انتخاب ترکیه به عنوان یک مقصد مهاجرتی را با هم بررسی کردیم. کسانی که قصد اخذ اقامت ترکیه را دارند، باید بدانند که تمامی آن شرایط، در تک تک شهرهای ترکیه وجود دارد. اما در این بخش، می‌خواهیم به طور مجزا و ویژه، شرایط زندگی در استانبول را بررسی کنیم.

    این شهر اگرچه پایتخت ترکیه نیست، ولی بزرگترین کلان شهر در ترکیه و البته در اروپا، به حساب می‌آید. حساب استانبول از باقی ترکیه جداست و تفاوت‌های آشکاری با سایر شهرهای این کشور دارد. در این بخش، از مزایای زندگی در استانبول برایتان خواهیم گفت.

    همانطور که اشاره کردیم، در سال گذشته، استانبول به عنوان بزرگترین کلان شهر اروپا انتخاب شد. پیشتر هم در سال 2010، شهر استانبول به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شده بود و این موضوع، نشان از تاریخ غنی این شهر دارد. استانبول شهری زنده و پویاست، شب‌هایش همیشه روشن است و فرصت کار و پیشرفت و ترقی همیشه در آن وجود دارد. از این رو، کسانی که می‌خواهند برای گرفتن شهروندی ترکیه اقدام کنند، همواره استانبول را برای زندگی برمی‌گزینند. البته زندگی در این شهر سختی‌های خاص خودش را هم دارد که به هر حال طبیعی و غیر قابل اجتناب است.

    استانبول زمانی مرکز جهان بود

    نیمی از شهر استانبول در آسیا قرار دارد و نیمی دیگر از آن در اروپاست. از این شهر همواره به عنوان دروازه‌ی شرق و غرب یاد می‌شده. در روزگاران قدیم اعتقاد داشتند که شهر استانبول مرکز جهان است؛ زیرا که از هر قوم و نژاد و ملیت و کشور و حکومتی در آن زندگی می‌کردند. هنوز هم همینطور است. به طور مثال، اگر شما اقامت ترکیه از طریق اجاره خانه را داشه باشید، ممکن است یکی از همسایه‌هایتان اروپایی، دیگری آسیایی باشد. استانبول شهری چند ملیتی است و از هر نژادی، تعداد قابل توجهی در آن ساکن هستند.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  آشنایی با محله جمهوریت استانبول

    ترکیه تلفیقی است از فرهنگ شرق و غرب، به همین دلیل رنگ و بوی خاصی دارد. از مزایای زندگی در استانبول، دقیق همین پویایی و خوش آب و رنگی است. به علاوه، معماری و زیبایی این شهر مثال زدنی است. استانبول یک شهر هزار رنگ است، به هر سویی که چشم بیندازید، زرق و برق و شکوه را خواهید دید. معماری این شهر تماما یک دست و یک شکل است؛ مساجد و اماکن تاریخی هم هر یک گوشه‌ای از این شهر را آراسته‌اند.

    شهر استانبول

    آب و هوای بی‌نظیر و دریای نیلگون

    شاید یکی از مهم‌ترین مزایای زندگی در استانبول که بیشتر از هر چیزی توجه ایرانیان را بخود جلب می‌کند، آب و هوای بی‌نظیر آن باشد. استانبول شهری است در مجاورت دریا و با آب و هوایی معتدل در تمام طول سال. به علاوه این شهر بسیار سرسبز هم می‌باشد. ما ایرانی‌ها هم که حسابی عاشق جنگل و فضای سبز و تفریح در طبیعت هستیم، به همین دلیل این شهر می‌تواند مقصد ایده‌آلی برایمان باشد. به غیر از مسئله‌ی طبیعت، در این شهر اصلا خبری از آلودگی هوا نیست؛ شاخص‌های هوای شهر استانبول بسیار بالا و تمیز است، به همین دلیل می‌تواند برای زندگی سالمندان هم گزینه‌ی مناسبی باشد.

    و موضوع دیگر اینکه شهر استانبول شهری ساحلی است و مساحت نوار ساحلی آن شاید از هر شهر دیگری بیشتر باشد. شما هر زمان که اراده کنید می‌توانید خودتان را به دریا برسانید و از تماشای آبی نیلگون آن لذت ببرید. اما در این میان فراموش نکنید که آب و هوای این شهر بسیار متغیر است. شاید در تمام طول سال، هیچ روزی نباشد که آب و هوای استانبول با روز قبلش یکی باشد. پس حواستان را حسابی به این موضوع جمع کرده و از هر لحظه نهایت استفاده را ببرید.

    تصویر دریایی استانبول برای زندگی در استانبول

    اقتصادی کلان و پویا، فرصتی مناسب برای ترقی

    همانطور که اشاره کردیم، استانبول یک کلان شهر بین‌المللی است. هر ساله از گوشه گوشه‌ی دنیا، شرکت‌ها و صنایع مختلفی در این شهر تاسیس می‌شود و اقتصاد آن را نسبت به سال قبل، پویاتر و پر رونق‌تر می‌کند. شاید یکی از مهم‌ترین مزایای زندگی در استانبول برای ایرانیان همین موضوع باشد. گذشته از مسئله‌ی زندگی، همین اقتصاد پویا، و گردش بالای ثروت و البته تجارت آزاد، افراد زیادی را صرفا برای سرمایه گذاری در ترکیه، به این شهر می‌کشاند.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  کد HES چیست؟

    شهر استانبول را باید به مثابه‌ی یک سکوی پرتاب و آغاز پله‌های ترقی دید. فرصت‌های شغلی در این شهر بسیار زیاد است. شرکت‌های بسیاری در این شهر وجود دارند که همواره نیاز به نیروی انسانی خواهند داشت. این موضوع فرصت مناسبی برای ایرانیان خواهد بود تا بتوانند با پیدا کردن کار در این شهر، نسبت به تضمین آینده‌ی خود اقدام کنند. به علاوه، شما می‌توانید به عنوان یک مهاجر، دست به ثبت شرکت در ترکیه هم بزنید و از پتانسیل بالای این شهر، کمال استفاده را ببرید.

    سوالات متداول

    1. چرا شهر استانبول برای اقامت ایرانیان مناسب است؟

    شهر استانبول یک شهر چند ملیتی است و البته فرهنگ غالب آن به فرهنگی بسیار نزدیک است. به همین دلیل ایرانیان در شهر استانبول از این نظر بسیار راحت خواهند بود.

    2. هزینه‌ های زندگی در استانبول چگونه است؟

    کلا هزینه زندگی در شهرهای ترکیه و همینطور استانبول، کمتر از ایران بوده و نهایتا همسطح با آن است. اما نسبت درآمد به هزینه‌ها بسیار منطقی‌تر و منصفانه‌تر است.

    3. آیا اجاره خانه در استانبول برای ایرانیان آسان است؟

    ایرانیان می‌توانند به کمک اقامت توریستی در ترکیه، به مدت یک سال در این شهر نسبت به اجاره‌ی خانه اقدام کنند. اما برای این کار نیاز است تا تمکن مالی خود را اثبات کنند و البته یک شهروند ترک را به عنوان ضامن معرفی کنند.

    کلام آخر در باب زندگی در استانبول

    مهاجرت به ترکیه و زندگی در شهری بزرگ و زیبایی چون استانبول، می‌تواند آروزی خیلی از ماها باشد. استانبول شهری هزار رنگ است و شاید با کل ترکیه فرق داشته باشد. این شهر دروازه‌ای رو به سوی اروپاست و فرصت برای پیشرفت و ترقی و ساختن یک زندگی ایده‌آل، در آن بسیار زیاد است. استانبول بزرگترین کلان شهر اروپاست و البته مهاجرت به آن، هدف اصلی عده‌ی بسیاری است.

    در این مقاله از «استانبول همراه» ما در کنار هم، مزایای زندگی در استانبول را بررسی کردیم. در کنار هم خواندیم که این شهر تا چه اندازه می‌تواند برای یافتن شغل، برای زندگی، برای تفریح و خیلی از کارهای دیگر، فرصت‎هایی را برای مهاجران به ارمغان بیاورد.

    در پایان باید به شما یادآوری کنیم که مهاجرت امری است ظریف و نیازمند دقت بسیار؛ در این راه نباید مشورت با متخصصان و افراد باتجربه را فراموش کرد.

    5/5 - (1 امتیاز)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *