همه چیز درباره اداره نفوس ترکیه در سال 2024

همه چیز درباره اداره نفوس ترکیه

آمار موجود در سال 2024، حاکی از ان است که متقاضیان ایرانی زندگی در ترکیه، روز به روز در حال افزایش هستند. رفاه، امنیت، نرخ بیکاری اندک، هزینه زندگی ارزان‌تر و آزادی‌های فردی و اجتماعی، همگی از جملع دلایلی هستند که افراد را برای زندگی در این کشور، علاقه‌مند می‌کنند. طبیعی است که با این مزایا، نه تنها تعداد مهاجران به ترکیه افزایش پیدا کند، بلکه خرید ملک در ترکیه نیز بیشتر از قبل باشد و به بالاترین میزان خود، در دهه‌ی اخیر برسد.

اما فارغ از این مزایا، برای زندگی در این کشور، باید با قوانین و تفاوت‌های آن با زندگی در ایران، آشنا باشید و روند اداری و بروکراسی حاکم در این کشور را بشناسید. به طور مثال، یکی از اماکنی که بعد از مهاجرت زیاد با آن سر و کار خواهید داشت، چیزی نیست جز اداره نفوس ترکیه؛ شما برای انجام بسیاری از امور مهاجرتی خود، نیاز دارید که به این اداره مراجعه کنید.

در این مقاله از «استانبول همراه» ما به عنوان یکی از برترین سایت های خرید خانه در ترکیه، می‌خواهیم همه چیز در رابطه با اداره نفوس ترکیه را با شما در میان بگذاریم؛ پس با همراه باشید.

مشاوره درباره اداره نفوس ترکیه

تیم مشاوره و کارشناسان « استانبول همراه » در امور خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت ترکیه، شهروندی و پاسپورت ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، تحصیل در ترکیه، خرید خودرو در ترکیه، کلیه امور بانکی و گرفتن نمایندگی برند های برتر ترکیه در کنار شماست.





    اداره نفوس ترکیه کجاست؟

    اولین سوالی که باید از خود بپرسید، این است که اصلا اداره نفوس ترکیه چیست؟ در جواب، می‌توان گفت که اداره نفوس، همان ثبت احوال ترکیه است. به علاوه، با دفاتر خدمات ارتباطی در ایران نیز اندکی شباهت دارد؛ اما خب وظایف و محدوده‌ی کاری این اداره، بسیار وسیع‌تر و گسترده‌تر از یک دفتر ساده است. شما به عنوان یک مهاجر و کسی که قصد انجام هر گونه کار دولتی در ترکیه را دارد، لازم است که بنا بر تجربه، حداقل سالی یک مرتبه به این اداره مراجعه نمایید.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  محله گوزتپه استانبول (خرید و اجاره ملک)

    اداره نفوس ترکیه، زیر نظر فرمانداری کل ترکیه فعالیت می‌کند و به طول معمول، در هر منطقه‌ای و در هر شهری وجود دارد. به طور مثال، اگر خواهان خرید ملک در استانبول باشید، نیاز خواهید داشت که حداقل یکبار، به اداره نفوس استانبول مراجعه کنید و یک سری کارها را در آنجا، به انجام برسانید. آشنایی با خدمات این اداره، به خصوص برای مهاجران بسیار ضروری است.

    خدمات اداره نفوس ترکیه

    حال زمان آن رسیده که بدانیم چه خدماتی در اداره نفوس ترکیه انجام می‌شود. از آنجایی که گفتیم هر مهاجر ایرانی، حداقل یک بار سر و کارش به این اداره می‌افتد، بدیهی است که باید نگاهی به خدمات و وظایف این اداره نیز داشته باشیم:

    • تمدید اقامت

    اولین و مهم‌ترین کاری که در اداره نفوس ترکیه انجام می‌شود، تمدید اقامت مهاجران است. کسانی که هر نوعی از اقامت ترکیه را دارند، لازم است که سالی یکبار، به این اداره مراجعه کنند و با ارائه‌ی قبض آب یا قبض برق محل سکونت خود، برگه اقامت دریافت نمایند. هدف از این کار، اثبات سکونت در شهر مورد نظر است.

    • اگر برای تحصیل در ترکیه به این کشور مراجعه کرده‌اید یا مجوز اقامت در ترکیه را از کنسولگری ترکیه در ایران دریافت کرده‌اید،
    • یا اینکه بعد از ورود به ترکیه، نسبت به دریافت کارت اقامت، اقدام کرده‌اید،
    • نیاز دارید که بعد از حداکثر 20 روز، برای ثبت آدرس در اداره نفوس ترکیه، اقدام نمایید.
    • و بعد از ثبت آدرس، برگه‌ای موسوم به برگه اقامتگاه به شما ارائه می‌شود.
    • برای تغییر آدرس در ترکیه نیز، به همین منوال، لازم است به اداره نفوس مراجعه کنید.
    • ثبت ازدواج

    همانطور که می‌دانید، یکی از راه‌های اخذ شهروندی ترکیه و پاسپورت، ازدواج با یک شهروند ترکی‌الاصل است. شما به عنوان ایرانی و برای ثبت ازدواج اتباع خارجی، باید به اداره نفوس ترکیه مراجعه فرمایید. اگر هر یکی از زوجین، نتواند برای ثبت ازدواج در ایران حاضر شود، یا کشور ثالث برای مهاجرت، مدارک ازدواج ایرانی را نپذیرد، ثبت ازدواج در اداره نفوس، می‌تواند راه حل بسیاری خوبی برای حل این مشکل باشد.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  عایدات ساختمان در ترکیه چیست؟

    برای ثبت ازدواج، لازم است که به شکل زیر عمل کنید:

    • دریافت برگه تجرد از کنسولگری کشور خود
    • تایید برگه تجرد در استانداری استانبول یا وزارت خارجه یا آپوستیل آن در سفارت ترکیه
    • در نهایت ثبت ازدواج و دریافت عقدنامه و برگه فرمول ب برای استفاده در کشورهای دیگر
    • مدارک لازم شامل: ترجمه پاسپورت و تاییدیه‌ی آن از نوتر، 5 قطعه عکس، برگه سلامت و برگه تجرد و تولد
    • دریافت گواهینامه رانندگی

    اگر به عنوان یک مهاجر و تبعه‌ی خارجی، قصد خرید ماشین در ترکیه را دارید، قبل از آن لازم دارید که گواهینامه داشته باشید. حال اگر قبلا گواهینامه خود را در ایران دریافت کرده باشید، می‌توانید آن تبدیل کرده و با گواهینامه ترکیه‌ای، معادل‌سازی کنید. برای تبدیل گواهینامه، باید به اداره نفوس ترکیه مراجعه فرمایید. گفتنی است که ثبت آدرس برای دریافت گواهینامه در ترکیه نیز در همین اداره انجام می‌شود.

    تا 6 ماه بعد از ورود به ترکیه، می‌توانید از گواهینامه ایرانی خود استفاده کنید، اما بعد از اتمام این اعتبار، باید مراحل زیر را دنبال نمایید:

    • ابتدا به نوتر مراجعه کنید و گواهینامه ایرانی را ترجمه و تایید کنید.
    • سپس به سایت اداره نفوس مراجعه کرده و راندوو بگیرید.
    • در روز راندوو، مدارک لازم را به اداره نفوس ترکیه ارائه داده، و گواهینامه خود را تبدیل کنید.
    • مدارک لازم شامل: ترجمه پاسپورت و تاییدیه نوتر، مجوز اقامت و تاییدیه نوتر، گواهی دنکلیک مدارک تحصیلی، گواهی عدم سوء پیشینه، 6 قطعه عکس، گواهی سلامت، شماره کیملیک
    • افتتاح حساب بانکی

    یکی از اولین اقداماتی که باید بعد از ورود به این کشور انجام دهید، افتتاح حساب در ترکیه است. گفتنی است که افتتاح حساب در این کشور برای ما ایرانی‌ها، تنها در بانک زراعت ترکیه ممکن است. برای افتتاح حساب، لازم است که شماره کیملیک داشته باشید. به جز آن، به برگه نفوس در ترکیه نیز، احتیاج خواهید داشت.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  محله بشیکتاش؛ گرانترین محله در سرتاسر استانبول

    برای دریافت برگه نفوس در ترکیه، لازم است که به شکل زیر عمل کنید:

    • با همراه داشتن اجاره‌نامه یا سند ملک در ترکیه، به اداره نفوس مراجعه کنید.
    • به علاوه، مدارکی همچون اصل و کپی پاسپورت را نیز همراه با خود ببرید.
    • سپس درخواست ثبت آدرس در اداره نفوس ترکیه بدهید.
    • بعد از   ساعت، آدرس شما در ترکیه، در سیستم اداره نفوس ثبت شده و امکان افتتاح حساب خواهید داشت.

    سوالات متداول

    اداره نفوس ترکیه چیست؟

    اداره نفوس، همان ثبت احوال ترکیه است. شما به عنوان مهاجر ایرانی، نیاز خواهید داشت که برای کارهای اداری مربوط به اقامت خود، حداقل سالی یک مرتبه، به این اداره مراجعه کنید.

    خدمات اداره نفوس ترکیه چیست؟

    خدمات این اداره بسیار است، از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تمدید اقامت، ثبت آدرس، ثبت ازدواج، تبدیل گواهینامه ایرانی به ترکی دریافت مدارک مربوط به افتتاح حساب، اشاره کرد.

    برای دریافت مجوز رسمی و تمدید اقامت باید به کجا مراجعه کنیم؟

    اداره نفوس، برای دریافت مجوز رسمی اقامت در ترکیه، لازم است که به اداره نفوس مراجعه کنیم و آدرس خود را در آنجا ثبت نماییم. به علاوه، هر سال برای تمدید اقامت نیز باید به این اداره برویم.

    چرا باید برای ثبت ازدواج، به اداره نفوس مراجعه کنیم؟

    زمانی که امکان حضور یکی از زوجین برای ثبت ازدواج در ایران مهیا نباشد، یا اینکه کشور ثالث، عقدنامه ایرانی را قبول نداشته باشد، برای ثبت ازدواج می‌توان به اداره نفوس مراجعه کرد.

    چرا برای افتتاح حساب بانکی باید به اداره نفوس مراجعه کنیم؟

    برای افتتاح حساب در ترکیه، علاوه بر کارت کیملیک، به برگه‌ی ثبت آدرس اداره نفوس نیز اجتیاج داریم. افتتاح حساب تنها با ارائه این برگه به بانک ممکن خواهد بود.

    1.9/5 - (14 امتیاز)

    Recent search terms:

    • https://istanbulhamrah com/همه-چیز-درباره-اداره-نفوس-ترکیه/

    ‫2 نظر ارسال شده در “همه چیز درباره اداره نفوس ترکیه در سال 2024

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *