وکالت در کشور ترکیه

وکالت در ترکیه

وکیل چه کسی است؟ وکیل مهاجرت کیست؟ آیا برای دریافت اقامت یا ثبت شرکت در ترکیه به وکیل مهاجرت ترکیه احتیاج داریم؟ قوانین ترکیه در زمینه وکالت چیست؟ وکالت تسخیری در ترکیه چه معنی می دهد؟ آیا یک وکیل عادی کافی است یا باید وکیل امور بین الملل داشته باشیم؟  برای انتخاب وکیل باید به چه نکاتی اهمیت دهیم؟ وکیل در ترکیه و وکیل در ایران تفاوتی دارند؟ آیا برای افتتاح حساب در ترکیه به وکیل نیاز داریم؟

در حالی که با جمعیت عظیمی مواجه هستیم که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند، شناخت وکیل مسئله حیاتی می شود. با انتخاب وکیل نادرست ممکن است به دردسر های جدی دچار شوید. مثلا پولتان را از دست بدهید یا شانس مهاجرتتان را کاملا از بین ببرید. در این مقاله از استانبول همراه به بررسی نحوه انتخاب وکیل مهاجرت ترکیه می پردازیم. به یاد داشته باشید مهاجرت و خرید ملک در ترکیه، باید همراه با مشورت با متخصصان و همچنین برنامه ریزی و تفکر باشد.

 

وکیل مهاجرت کیست؟

با توجه به اینکه شمار متقاضیان مهاجرت روز به روز بالاتر می رود، وجود یک وکیل مهاجرتی می تواند بسیار اثرگذار باشد. شاید بپرسید وکیل مهاجرتی چه کاری انجام می دهد؟ وکیل مهاجرت ترکیه وکیلی است که به شرایط قضایی کشور مقصدکاملا آشنا است و نسبت به قوانین کشور و سفارت خانه و موارد حقوقی مقصد شما کاملا اشراف دارد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  آشنایی با محله بیلیک دوزو استانبول؛ ییلاق سلاطین عثمانی

دقیقا به دلیل همین تقاضای بالا، متاسفانه افرود سودجویی هم پیدا شدند که با ادعای وکالت، زحمت های چندساله متقاضی مهاجرت را می دزدند و دیگر نمی شود پیدایشان کرد. یک وکیل مهاجرتی خوب، بررسی و تنظیم قرارداد ها را به عهده می گیرد و راه نفوذ افراد شیاد را می بندد. به این ترتیب سرمایه مهاجر حف راه های آسیب پذیری را خواهد بست.

توجه داشته باشید که وکالت در ترکیه مبحثی واحد است. یعنی تمامی وکلا چه وکیل دادگستری و چه وکیل در امور مهاجرت و .. همگی امتحان کانون و مشاوران حقوقی قوه قضاییه را پشت سر گذاشته اند و مطابق قانون عمل می کنند.

 

آیا وکیل مهاجرت ایرانی در ترکیه هست؟

بله.در کشور ترکیه تعداد قابل توجهی دفاتر مهاجرتی و مشاوره ای موجود است که برای کارهای اقامتی تان وکیل استخدام می کنند.

 

آیا لازم است وکیل مهاجرت باشد؟

پیش تر گفتیم که تمامی وکلا اشراف کامل را به قانون کشور ترکیه را دارند. اما بهتر است در این پروسه به وکلایی اعتماد کنید که به طور تخصصی بر روی مبحث مهاجرت کار کرده اند. همیشه قدرت تجربه را به یاد داشته باشید. یک وکیل مهاجرت ترکیه باید به موضوع مهاجرت کاملا تسلط داشته باشد.

 

آیا باید برای مهاجرت به ترکیه با وکیل مشورت کنیم؟

بهتر است که این کار را انجام دهید. نه تنها برای مهاجرا به ترکیه، که برای دیگر کشور ها هم بهتر با یک وکیل خبره مشورت کنید. مدارک و پیشنهادات یک وگیل، روند مهاجرت شما را بسیار روان تر خواهد کرد. علاوه بر آن با نقص مدارک مواجه نمی شوید و کارها بسیار سریعتر خواهد پیش رفت.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  چرا باید استانبول را برای زندگی انتخاب کنیم؟

بایید به خاطر داشته باشید، بهتر است این مشاور و یا وکیل در ترکیه مستقر باشد تا قادر باشد مشاوره بهتری به شما بدهد. وکلایی که در خود کشور ترکیه مستقر هستند، اغلب از قوانین و بروز رسانی های آن آگاه تر هستند.

 

آیا برای ثبت شرکت در ترکیه به وکیل احتیاج داریم؟

بله شما در بسیاری از موارد در ترکیه نیاز به وکیل مهاجرت ترکیه خواهید داشت از جمله:

  • مهاجرت به ترکیه
  • اخذ شهروندی ترکیه
  • خرید ملک در ترکیه
  • ثبت شرکت در ترکیه
  • طرح و پیگیری انواع دعاوی حقوقی و کیفری
  • ازدواج در ترکیه

قوانین ترکیه در زمینه وکالت چیست؟

شرایط اخذ پروانه وکلات در ترکیه مثل کشور ایران است با این تفاوت که دوره کارآموزی در این کشور دو ساله است. محدودیتی هم برای تعداد وکلا در حوزه های مختلف در ترکیه نیست و وکلا در ترکیه تقاضای پروانه وکالت خود را به کانون تسلیم می کنند. بعد از تکمیل پرونده فرد متقاضی، اگر تقاضا مقبول باشد، دوره کارآموزی آغاز می شود.

 

وکالت تسخیری در ترکیه به چه معناست؟

وکالت تسخیری در ترکیه مجانی و بدون هیچ پیش شرطی انجام داده می شود. اما چون تعداد دعاوی جزائی کم است و شمار وکلا در استانبول و آنکارا به میزان تعداد دادگاه ها و پرونده ها است، پس تقریبا به هر وکیل دادگستری ترکیه در مدت یک سال، نهایتا یک یا دو پرونده تسخیری ارجاع می دهند، که البته این مساله برای وکلا در ترکیه مشکل ساز نیست.

 

حق الوکاله وکیل در ترکیه

وکیل مجاز است  طبق ماده ۱۶۸ قانون  با موافقت و تایید موکلش هر مدل قرارداد در مورد با حق الوکاله خود با موکل خود ببندد. در غیر این صورت طرفین مجبورند از تعرفه های مصوب کانون وکلای ترکیه استفاده نمایند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  همه چیز درباره اداره نفوس ترکیه در سال 2024

به یاد داشته باشید در ماده ۱۷۱ قانون گفته شده اگر موکل  اقساط حق الوکاله را به وکیل خود پرداخت نکند وکیل می تواند از وکالت موکلش استعفا دهد و موکل حق پس گرفتن آنچه تا آن زمان پرداخت کرده است را ندارد. پس بحث پرداخت حقوق وکیل در ترکیه را سرسری نگیرید.

 

چه نکاتی در انتخاب وکیل حائز اهمیت است؟

همانطور که قبلا هم گفتیم، این روزها بازار افراد سودجو بسیار داغ است. پس حتما به این نکته که وکیلتان مجوز های لازم را داشته باشد، دقت کنید. سابقه کاری اش را بپرسید و اطمینان پیدا کنید که در زمینه مهاجرت تبحر کافی را دارد.

 

سعی کردیم در این مقاله به کلیه سوالات شما پیرامون انتخاب وکیل مهاجرت ترکیه پاسخ دهیم. حتما نظرات و تجربه های خود را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *