آشنایی با محله بی اوغلو؛ تاریخی‌ترین محله استانبول

محله بی اوغلو استانبول

اگر بگوییم که محله بی اوغلو استانبول، زیباترین محله این شهر است، اصلا دروغ نگفته‌ایم! بی اوغلو، یکی از چشم‌نوازترین محله های استانبول به شمار می‌رود و اصلا، به پاریس ترکیه مشهور است. این محله، با خیابان‌های باریک و معماری فوق‌العاده‌اش، دل و دیده از هر توریست و مهاجری می‎رباید و هر کسی را به سمت خودش جذب می‌کند.

محله بی اوغلو استانبول، از جمله بهترین محله‌های موجود در شهر استانبول است. این محله، به دلیل موقعیتی که دارد، برای خرید خانه در ترکیه ایدئال است و به قول معروف، همه برای خرید و یا اجاره ملک در آن، سر و دست می‌شکانند! در این مقاله از استانبول همراه، قصد داریم تا بیشتر با منطقه بی اوغلو استانبول آشنا شویم. با ما همراه باشید…

مشاوره درباره محله بی اوغلو استانبول

تیم مشاوره و کارشناسان « استانبول همراه » در امور خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت ترکیه، شهروندی و پاسپورت ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، تحصیل در ترکیه، خرید خودرو در ترکیه، کلیه امور بانکی و گرفتن نمایندگی برند های برتر ترکیه در کنار شماست.





    موقعیت جغرافیایی محله بی اوغلو

    محله بی اوغلو استانبول، درست در بالای شاخ طلایی و در قسمت اروپایی این شهر قرار گرفته است. از جنوب، با محله فاتح استانبول همسایه است. از شمال، با سه محله شیشلی استانبول، کاغذخانه، و محله بشیکتاش استانبول، مجاور است. از غرب نیز به محله ایوب سلطان محدود شده است. گفتنی است که منطقه بی اوغلو، یکی از مرکزی‌ترین محله‌ها در استانبول است و میدان تقسیم معروف نیز درست در همین محله، قرار گرفته است.

    موقعیت جغرافیایی محله بی اوغلو

    مساحت محله بی اوغلو استانبول حدود 8.7 کیلومترمربع است و جمعیت آن نیز نزدیک به 230 هزار نفر است. با یک حساب سرانگشتی می‌توان به این نکته پی برد که تراکم جمعیت در این محله، نسبتا بالاست. بد نیست بدانید که این محله، در اصل یکی از ایلچه‌های استانبول به حساب می‌آید و با توجه به تقسیمات جغرافیایی ایران، می‌توان آن را یک شهرستان در نظر گرفت. ایلچه بی اوغلو، خود دارای 45 محله جداگانه است که به شرح زیر می‌باشند:

    آراپ جامیآسمالی مسجدبدرالدین
    برکت‌زادهبُستانبلبل
    جامیِ کبیرجهانگیرچاتما مسجد
    چوکوراِمِک یِمَزاولیا چلبی
    فتح تپهفیروز آغاگوموش سویو
    حاجی احمدحاجی می‌میحاجی اوغلو
    حسین آغااستقلالقاضی محمد افندی
    کال‌یونجو کولوئوکمر خاتونکاپیتان پاشا
    کاتب مصطفی چلبیکِچِجی پیریکمانکش کارا مصطفی پاشا
    قلیچ علی پاشاکوجاتپهکولاکسیز
    کول اوغلوکوچک پیالهمعیّدزاده
    عمَر آونیاورنِک تپهپیری پاشا
    پیاله پاشاپرتلاش حسن افندیسُروری محمد افندی
    سوتلوجهشاه قلیشهید مختار
    توم تومیحیی کاحیاینی شهر
    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  محله گوزتپه استانبول (خرید و اجاره ملک)

    پیشینه محله بی اوغلو استانبول

    این محله تا قبل از قرن بیستم، پِرا (Pera) نام داشت. پِرا در زبان یونانی، به معنای «آنسو – فراتر» است و به محله گالاتا و حومه آن، در آنسوی تنگه شاخ طلایی، اشاره دارد. از قرن بیستم به بعد، نام این محله به بی اوغلو تغییر پیدا کرد. (هرچند که پیش از آن نیز استفاده می‌شد؛ اما خیلی کم) در رابطه با ریشه اسم جدید این محله، نظریه‌های بسیاری وجود دارد.

    یکی از این نظریه‌ها، اینطور بیان می‌کند که ریشه اسم محله بی اوغلو، در حقیقت به دلیل سکونت سفیر ونیز در این محله بوده است. در زبان ونیزی آن زمان، سفیر را با عنوان بایلو (Bailo) می‌خوانند. بعد از اینکه ترکان عثمانی بر این منطقه مسلط شدند، این نام آرام آرام با «بِی» به معنای «خان» در زبان ترکی درآمیخت و در نهایت، به بی اوغلو تبدیل شد.

    محله بی اوغلو استانبول و گالاتا، از جمله قدیمی‌ترین مناطق در شهر استانبول به حساب می‌آیند. از همان زمان امپراتوری بیزانس، این قسمت به عنوان نزدیک‌ترین منطقه به مرکز شهر، همواره مورد توجه بوده است. این منطقه از همان زمان، قطب تجاری بزرگی بوده است و از این نظر، نه تنها برای امپراتوری بیزانس، بلکه برای عثمانی نیز اهمیتی بسیار داشته است.

    محله بی اوغلو استانبول، در عصر حاضر

    بعد از سقوط امپراتوری عثمانی و روی کار آمدن دولت جمهوری، محله بی اغلو استانبول نیز به طور کل تغییر کرد. حتی تا سال‌های 1950 نیز این محله، همچنان آرام بود. اما بعد از این سال‌ها، تغییرات بزرگی در منطقه بی اوغلو به وجود آمد. به دنبال درگیری‌های سیاسی، بسیاری از جمعیت اصیل و قدیمی این محله، به مناطق دیگر کوچانده شدند.

    منطقه بی اوغلو استانبول تا قبل از آن زمان، محل زندگی طبق متوسط رو به بالا و قشر ممتاز شهر بود؛ اما بعد از اتفاقات ذکر شده، رفته‌رفته مهاجران حاشیه‌نشین، جای جمعیت قبلی را گرفتند. این محله، به نوعی پاتوق افراد متجدد، مترقی و روشنفکر استانبول به حساب می‌آمد و همانطور که پیشتر هم گفتیم، به «پاریس ترکیه» شهرت داشت. بعد از این وقایع اما رونق خود را از دست داد. در اوایل سال‌های 2000 اما، اوضاع رو بهبودی نهاد.

    محله بی اوغلو استانبول، امروزه از جمله محبوب‌ترین مناطق در سرتاسر این شهر به حساب می‌آید؛ به طوری که هر طرفش را نگاه کنید، توریست می‌بینید. اکثر ساختمان‌های قدیمی و اصیل این محله، اکنون بازسازی شده‌اند و محل سکونت بسیاری از سلبریتی‌های ترک به حساب می‌آیند. منطقه بی اوغلو استانبول، امروزه به مرکز فرهنگ، هنر، سرگرمی و زندگی شبانه در استانبول معروف است.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  بهترین شهر برای خرید خانه در ترکیه

    امکانات رفاهی منطقه بی اوغلو استانبول

    استانبول، بهترین شهر برای خرید ملک در ترکیه است و امکانات رفاهی آن از هر جای دیگر، بیشتر و بهتر است. اما در همین شهر نیز محله‌های هستند که از باقی محله‌ها، کیفیت بالاتری دارند. محله بی اوغلو استانبول نیز دقیقا یکی از همین محله‌هاست. این محله، از نظر امکانات رفاهی، هیچ چیزی کم و کسر ندارد؛ دقیقا به همین دلیل است که نه فقط ایرانی‌ها، بلکه ترک‌های ترکیه نیز همگی عاشق و دلداده این محله دوست‌داشتنی هستند.

    برای زندگی در ترکیه و به خصوص شهر استانبول، باید به امکانات رفاهی هر محله توجه بسیاری نشان دهید. امکانات رفاهی، ارزش ملک شما را تایین می‌کنند. امکانات رفاهی و تفریحی منطقه بی اوغلو استانبول، به شرح زیر است:

    حمل و نقل عمومی

    برای رفت و آمد در محله بی اوغلو استانبول، می‌توان از طرق بسیاری این کار را انجام داد. خطوط اتوبوس T28، C46، E54، T93، T97 و خط 66، همگی در این محله قرار گرفته‌اند. به علاوه، دو خط تراموای مرمره نیز در این محل، وجود دارد. خط متروی M2 نیز چند ایستگاه در این محله دارد. تاکسی و دولموش نیز فعالیت گسترده‌ای دارند.

    اماکن توریستی

    محله بی اوغلو استانبول، از جمله مهم‌ترین مراکز توریستی استانبول به حساب می‌آید. تین محله پر است موزه‌ها و گالری‌ها و امکان تاریخی و گردشگری و به همین دلیل، همیشه شلوغ و پرهیاهو است. از جمله مناطق دیدنی این منطقه، می‌توان به برج گالاتا، موزه هنرهای معاصر، میدان تقسیم، خیابان استقلال، موزه معصومیت، موزه پرا، پارک مینیاتورک و… اشاره کرد.

    برج گالاتا در محله بی اوغلو استانبول

    خیابان استقلال در محله بی اوغلو استانبول

    مراکز بهداشت و درمان

    در منطقه بی اوغلو استانبول، مراکز درمان بسیاری نیز وجود دارد. هرچند بخاطر تراکم جمعیتی و بافت شهری آن، امکان ساخت بیمارستان‌های بزرگ وجود ندارد؛ اما با این حال، دو بیمارستان در این منطقه احداث شده و مشغول به فعالیت است. این دو بیمارستان عبارت هستند از: بیمارستان نظامی قاسم پاشا، و بیمارستان نظامی گوموش سویو.

    مراکز خرید و تفریحی

    همانطور که قبلا هم گفتیم، محله بی اوغلو استانبول، یکی از مراکز فرهنگی و هنری این شهر به حساب می‌آید. این منطقه پر است از انواع گالری‌ها، بوتیک‌ها و کافه‌های هنری و مراکز خرید کوچک بزرگ. از جمله مشهورترین مراکز خرید ترکیه که در این منطقه قرار دارند، می‌توان به شعب مرکز خرید AVM، مرکز خرید گرند پرا، مرکز خرید آردن، مرکز خرید اوتلت، فیتاش و… اشاره کرد.

    مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها

    تعدادی از بهترین دانشگاه های ترکیه، در محله بی اوغلو استانبول قرار گرفته‌اند. این دو دانشگاه عبارت هستند از دانشگاه بیکنت (که تعدادی از دانشکده‌های آن در این منطقه واقع شده) و دانشگاه هنرهای زیبا معمار سینان. علاوه بر این دو، تعدادی از بهترین دبیرستان‌های ترکیه، مثل دبیرستان ایتالیایی استانبول، دبیرستان گالاتاسرای، دبیرستان اتریشی سنت جورج، دبیرستان فرانسوی پی‌یر لوتی و… نیز در همین منطقه، قرار دارند.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  آشنایی با محله‌ های اروپایی شهر استانبول

    خرید و اجاره ملک در محله بی اوغلو استانبول

    از جمله آسان‌ترین راه‌های اخذ اقامت ترکیه، خرید ملک در این کشور است. شهر استانبول، معمولا بهترین مقصد برای این هدف است. امروز در این مقاله محله بی اوغلو استانبول را به شما معرفی کردیم و اکنون نوبت آن است که قیمت خرید و یا اجاره ملک را در این منطقه، بررسی نماییم.

    استانبول همراه، به عنوان یک سایت خرید خانه در استانبول، همواره سعی بر ان داشته که جدیدترین و دقیق‌ترین قیمت‌ها را در اختیار شما قرار دهد. در ادامه، قیمت خرید ملک در بهترین محله‌های محله بی اوغلو استانبول را مرور خواهیم کرد:

    نام محلهقیمت

    (به ازای هر مترمربع)
    قیمت تمام‌شده

    (برای آپارتمان 100 متری)
    معیّدزاده45.000 لیر4.400.000 لیر
    قلیچ علی پاشا36.000 لیر4.700.000 لیر
    حاجی می‌می30.000 لیر2.800.000 لیر
    استقلال28.000 لیر3.900.000 لیر
    برکت زاده26.000 لیر3.000.000 لیر
    گوموش سویو25.000 لیر3.250.000 لیر
    عمر آونی25.000 لیر3.000.000 لیر
    پرتلاش حسن افندی24.000 لیر2.800.000 لیر
    چوکور21.000 لیر1.950.000 لیر
    جهانگیر20.000 لیر2.000.000 لیر
    شهید مختار17.500 لیر2.100.000 لیر
    کوجاتپه16.000 لیر2.000.000 لیر
    کاتب مصطفی چلبی14.000 لیر1.200.000 لیر
    چاتما مسجد12.000 لیر1.150.000 لیر
    کمر خاتون8000 لیر750.000 لیر
    میانگین قیمت

    (در کل منطقه)
    18.700 لیر1.870.000 لیر

    قیمت اجاره ملک در محله بی اوغلو استانبول نیز، به شرح زیر است:

    🏙️ نام محله 💸اجاره ماهانه

    (برای آپارتمان 100 متری)
    معیّدزاده11.500 لیر
    قلیچ علی پاشا10.700 لیر
    حاجی می‌می8200 لیر
    استقلال8100 لیر
    گوموش سویو9300 لیر
    عمر آونی12.000 لیر
    پرتلاش حسن افندی9400 لیر
    چوکور4100 لیر
    جهانگیر6200 لیر
    شهید مختار4400 لیر
    کوجاتپه7000 لیر
    کاتب مصطفی چلبی4500 لیر
    چاتما مسجد5000 لیر
    کمر خاتون3400 لیر
    میانگین قیمت

    (در کل منطقه)
    9000 لیر

    در مقاله قیمت ملک در استانبول در این باره بیشتر بخوانید.

    سوالات متداول

    محله بی اوغلو استانبول در کجا قرار دارد؟

    این محله در بخش اروپایی قرار دارد. با محله‌های فاتح، بشیکتاش و شیشلی نیز همسایه است.

    محله بی اوغلو استانبول به چه چیز شهرت دارد؟

    این محله، محله‌ای تاریخی است که به پاریس ترکیه شهرت داشته است. این محله، مرکز فرهنگی، هنری و ادبی استانبول به حساب می‌آید.

    میانگین قیمت خرید و اجاره خانه در محله بی اوغلو چقدر است؟

    میانگین قیمت خرید ملک حدود 1 میلیون و 800 هزار لیر، و میانگین اجاره، حدود 9000 لیر است.

    5/5 - (2 امتیاز)

    Recent search terms:

    • https://istanbulhamrah com/محله-بی-اوغلو-استانبول/

    ‫10 نظر ارسال شده در “آشنایی با محله بی اوغلو؛ تاریخی‌ترین محله استانبول

    1. شهریار ت :

      سلام و تشکر از مقاله جامع. میشه بگید که آیا با خرید خونه توی این محله، میشه پاسپورت کشور ترکیه رو اخذ کرد یا نه؟

      • تیم تحریریه استانبول همراه :

        سلام به شما. با توجه به قیمت‌ها و افزایش ارزش خرید پاسپورت ترکیه، باید بگوییم که متاسفانه خیر. برای اخذ پاسپورت ترکیه، باید حداقل ۴۰۰ هزار دلار در این کشور سرمایه‌گذاری کنید. با توجه به میانگین قیمت ملک در این محله، این کار ممکن نخواهد بود. برای اطلاعات بیشتر، شما مطالعه مقاله اخذ پاسپورت ترکیه را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

    2. هانیه آتشی :

      سلام، من طراحی لباس خوندم و قصد دارم ترکیه ادامه تحصیل بدم. این منطقه می‌تونه برای من مناسب باشه؟

    3. شهریار زندی :

      درود. از بین این محله‌ها بیشمار منطقه بی اوغلو، کدوم برای زندگی مناسبتره؟ میشه راهنمایی کنید؟

    4. قاسم فلاحی :

      سلام و روز بخیر میگم. میشه چندتا هتل خوب در این منطقه به ما معرفی کنید؟ به زودی عازم هستیم و به سخت دنبال هتل میگردیم. ممنون.

    5. مهرنوش غ :

      سلام، من طراحی لباس خوندم و قصد دارم ترکیه ادامه تحصیل بدم. این منطقه می‌تونه برای من مناسب باشه؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *