نگاهی به انواع مسکن در ترکیه

انواع مسکن در ترکیه

ترکیه در سال گذشته میزبان بیشترین جمعیت مهاجران ایرانی در دهه‌ی اخیر بود؛ شکی نیست که این آمار در سال 2024 نیز تا حد زیادی افزایش خواهد یافت. سال گذشته، سالی بود که ایرانیان بسیاری به خرید ملک در ترکیه روی آوردند و از این رو این امر در بین ایرانیان بسیار محبوب و پرطرفدار شده است. البته در این میان نباید مزایای زندگی در ترکیه و امکانات رفاهی و امنیت و فرصت‌های شغلی و البته هزینه‌ی زندگی ارزان‌تر را نادیده گرفت. اگر شما هم چنین قصدی دارید و می‌خواهید در ترکیه صاحب خانه شوید، ابتدا باید درباره‌ی انواع مسکن در ترکیه اطلاع داشته باشید.

در این مقاله از «استانبول همراه» قصد داریم تا نگاهی به انواع و اقسام مسکن در کشور ترکیه داشته باشیم. کشور ترکیه ترکیبی است از سنت و مدرنتیه، به همین دلیل انواع مسکن نیز در آن طیف وسیعی دارد و ممکن است خریدار را گیج و سر در گم کند.

در این مقاله، هم از انواع مسکن در ترکیه برای شما صحبت خواهیم کرد، هم از مزایا و امکانات هر نوع برایتان خواهیم گفت، و هم اینکه شما را با میانگین قیمت آن‌ها آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

مشاوره در زمینه خرید مسکن در ترکیه

تیم مشاوره و کارشناسان « استانبول همراه » در امور خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت ترکیه، شهروندی و پاسپورت ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، تحصیل در ترکیه، خرید خودرو در ترکیه، کلیه امور بانکی و گرفتن نمایندگی برند های برتر ترکیه در کنار شماست.





    مزایای خرید مسکن در ترکیه

    پیش از آنکه به معرفی انواع مسکن در ترکیه بپردازیم، بد نیست بدانیم که اصلا مزایای خرید ملک در ترکیه چیست؟

    در جواب باید گفت که یکی از بزرگترین مزیت‌ها و البته مهم‌ترین هدف هر فرد از خرید مسکن در کشور ترکیه، در نهایت کسب اقامت و یا شهروندی این کشور است. البته باید توجه داشت که شهروندی با اقامت دو مفهوم کاملا متفاوت هستند.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  مراحل خرید ملک در ترکیه

    در مورد تفاوت اقامت و شهروندی ترکیه در  مقاله لینک زیر بیشتر بخوانید.

    اگر تمایل دارید در مورد مزایای خرید ملک در ترکیه بیشتر بدانید می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

    توجه کنید که :

    برای اینکه بتوانید شهروندی ترکیه و پاسپورت آن را در کمترین زمان به دست آورید، ارزش ملکی که می‌خرید باید حداقل 250 هزار دلار باشد. در غیر این صورت و با پرداخت مبلغ کمتر، شهروندی این کشور نصیبتان نخواهد شد. اما، اگر ارزش ملک شما از این مبلغ کمتر و از 60 هزار دلار بیشتر باشد، می‌تواند اقامت ترکیه را به مدت سه سال به دست آورید.

    درست در همین نقطه است که انتخاب نوع مسکن در کشور ترکیه، اهمیت پیدا می‌کند. خرید یک ملک خوب هم می‌تواند به نوعی سرمایه‌گذاری نیز قلمداد شود، هم اینکه نیازهای شما را بر آورده کند و هم اینکه اقامت و یا شهروندی را برایتان به ارمغان بیاورد.

     انواع مسکن در ترکیه به صورت کلی

    •  آپارتمان معمولی
    •  سیته‌های معمولی
    •  سیته‌های رزیدانس
    • خانه‌های مستقل و ویلا

    اگر زمان کافی برای مطالعه ندارید پیشنهاد می کنم ویدئوی زیر را ببنید.

     

    معرفی آپارتمان‌های معمولی

    این نوع از مسکن در ترکیه را به طبع همه می‌شناسند. این نوع آپارتمان‌ها همانطور که از نامشان پیداست، همان آپارتمان‌های عادی در سطح شهر هستند و معمولا تعداد طبقات آن از 4 و یا 5، تجاوز نمی‌کند. این آپارتمان‌ها در هر نقطه‌ای از شهر وجود دارند و البته با هر قیمتی هم پیدا می‌شوند. هرچند که قیمت و وضعیت طبقه‌ی همکف یا به اصطلاح «گیریش‌کات» از بقیه‌ی طبقات بهتر است.

    این نوع مسکن از محبوب‌ترین انواع مسکن در ترکیه در بین شهروندان خود ترکیه است و شاید چندان در میان مهاجران طرفدار نداشته باشد. این نوع آپارتمان‌ها فضای سبز و یا امکانات رفاهی ندارند. به علاوه، فاقد سیستم تهویه مرکزی و نگهبانی هستند.

    چنین آپارتمان‌هایی هم در بافت قدیمی و هم در بافت نوساز شهر موجود هستند. البته لازم به ذکر است که شارژ ماهیانه‌ی آن از همه نوع مسکن کمتر، و در حدود 30 تا 150 لیر است.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  آمار خرید ملک در ترکیه توسط ایرانیان

    برای مطالعه بیشتر مقاله آپارتمان نشینی در ترکیه را مطالعه کنید.

    معرفی سیته‌های معمولی

    سیته‌های معمولی، در اکثر مواقع امکانات رفاهی بیشتری نسبت به آپارتمان‌ها دارند و البته در میان مهاجران نیز محبوب‌تر هستند. در حقیقت منظور از سیته، مجموعه‌ای از چندین آپارتمان و برج مسکونی است که در یک فضای چند هزار متری و بعضا چند هکتاری، قرار دارند؛ به علاوه این فضا توسط یک نگهبانی مرکزی نیز محافظت می‌شود و از این لحاظ، شاید یکی از امن‌ترین انواع مسکن در ترکیه به شمار برود.

    قیمت سیته های معمولی

    کیفیت ساخت و قیمت سیته‌ها در سطح شهرهای ترکیه متفاوت است، بسته به مکانی که در آن قرار دارد یا مصالح و امکانات رفاهی به کار رفته، قیمت سیته متغیر خواهد بود؛ هرچند که سیته‌های معمولی نسبت به آپارتمان معمولی، قیمت بالاتری دارد.

    ممکن است سیته‌ها، سیستم گرمایش مرکز داشته باشند، یا درست مثل آپارتمان، از پکیج استفاده کنند. گفته می‌شود که به طور میانگین، عمر مفید سیته‌ها 20 سال است. همانطور که گفتیم، سیته یکی دیگر از انواع مسکن در ترکیه است و قیمت آن تا حدودی بیشتر است، شارژ ماهیانه‌ی آن هم دوباره بسته به امکانات، بین 200 تا 300 لیر متغیر است.

    معرفی سیته‌های رزیدانس

    سیته‌های رزیدانس از پرامکانات‌ترین و مدرن‌ترین انواع مسکن در ترکیه هستند. ساخت وساز رزیدانس‌ها در چند سال اخیر بسیار در ترکیه باب شده است و معمولا بیش از هر نوع دیگری مورد توجه مهاجران، به خصوص ایرانی‌ها قرار گرفته‌اند.

    امکانات سیته‌های رزیدانس

    هر نوع امکاناتی که فکر کنید در رزیدانس‌ها وجود دارد؛ از استخر و سونا و سالن ورزشی گرفته، تا بعضا رستوران و زمین بازی.

    رزیدانس‌ها معمولا فضای سبز هم دارند، علاوه بر نگهبانی مرکزی، معمولا هر برج و یا هر بلوک رزیدانس، یک نگهبانی جداگانه نیز دارد. رزیدانس‌ها در اکثر مواقع دارای آنتن مرکزی و البته سیستم تهویه‌ی مرکزی هم هستند.

    قیمت سیته‌های رزیدانس

    با وجود امکاناتی که ذکر شد، شارژ ماهیانه و البته قیمت خرید سیته‌ها، بسیار بیشتر از دیگر انواع مسکن در ترکیه خواهد بود. لازم به ذکر است، برای اینکه خرید ارزان‌تری داشته باشید، می‌توانید به سراغ سوئیت‌ها و واحدهای بدون اتاق خواب رزیدانس‌ها بروید.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  خرید ملک در آنکارا 2024

     چرا رزیدانس را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم؟

     

    انفوگرافی ویژگی های رزیدانس

     

    معرفی خانه‌های مستقل و ویلاها

    این نوع از مسکن، در حقیقت گران‌ترین انواع مسکن در ترکیه به حساب می‌آید، به همین دلیل برای خرید آن‌ها بدون شک برای سرمایه گذاری در ترکیه ایده‌آل خواهد بود.

    ویلاها دو نوع هستند

    1. ویلاهایی که در سیته قرار دارند.
    2. ویلاهایی که یه صورت مستقل ساخته شده‌اند.

    ویلاهایی که در سیته قرار دارند، از امنیت بیشتری برخوردار بوده و برای مهاجران و یا کسانی که به صورت دائم در ترکیه اقامت ندارند بسیار مناسب می‌باشد.

    قیمت ویلا در ترکیه

    هم می‌توان ویلای نوساز پیدا کرد، هم ویلای قدیمی و تاریخی که البته بدون شک قیمت ویلاهای قدیمی و تاریخی بسیار بالا خواهد بود. ممکن است در ویلاهای مستقل، استخر و سونا و زمین بازی و حتی حمام ترکی به صورت اختصاصی وجود داشته باشد که در قیمت آن تاثیر بسزایی خواهد گذاشت. بد نیست بدانید که هزینه شارژ این نوع مسکن نیز بسیار زیاد و در حدود 1500 لیر در ماه است.

    سوالات متداول در مورد انواع مسکن در ترکیه

    1. به طور کلی انواع مسکن در ترکیه به کدامند؟

    به زبان ساده و به صورت کلی، می‌توان گفت که چهار نوع مسکن در ترکیه داریم که شامل آپارتمان معمولی، سیته معمولی، سیته رزیدانس و خانه‌ها و ویلاهای مستقل می‌شود.

    2. قیمت انواع مسکن در ترکیه به چه چیزی بستگی دارد؟

    قیمت انواع مسکن در ترکیه، با محل مسکن مورد نظر، قدمت آن، کیفیت ساخت، امکانات رفاهی و دسترسی آن به حمل و نقل عمومی ارتباط مستقیمی دارد.

    3.فرق سیته معمولی و سیسته رزیدانس چیست؟

    سیته‌های معمولی در حالت کلی امکانات رفاهی کمتر و فقط یک نگهبانی مرکزی دارند. اما سیته‌ها رزیدانس دارای همه نوع امکانات رفاهی از جمله استخر و باشگاه و فضای سبز بوده و علاوه بر نگهبانی مرکزی، هر بلوک آن نیز نگهبانی جداگانه دارد.

    4. گران‌ترین انواع مسکن در ترکیه کدام است؟

    بعد از سیته‌های رزیدنسی، ویلاهای مستقل معمولا از گران ترین انوع مسکن در ترکیه هستند. این ویلاهای امکانات فراوانی دارند و البته اگر در سیته باشند، هزینه‌ی شارژ بسیار زیادی خواهند داشت.

    4.9/5 - (8 امتیاز)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *