مراحل دریافت اقامت ترکیه، پس از سند زدن ملک

مراحل دریافت اقامت ترکیه پس از سندزدن ملک

مهاجرت به ترکیه در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است. در حال حاضر، کشور ترکیه اولین مقصد ایرانیان برای مهاجرت است و بیشتر از آن چیزی که فکرش را کنید، ایرانی در ترکیه وجود دارد. دلایل بسیار زیادی وجود دارند که ایرانیان را برای مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه ترغیب می‌کند. ترکیه کشوری است که شرایط زندگی و کار در آن، چندین برابر بهتر از ایران است و مهاجرت به آن فرصت خوبی است تا زندگی و آینده‌ی خود را تضمین کنیم. یکی از برترین راه‌های مهاجرت به این کشور، خرید ملک است که البته شهروندی این کشور را نیز برایتان به همراه خواهد داشت. اما آیا از جزییات خرید ملک در این کشور و مراحل دریافت اقامت ترکیه بعد از سند زدن آگاه هستید؟

در این مقاله از «استانبول همراه» قصد داریم تا از سیر تا پیاز دریافت شهروندی ترکیه پس از خرید ملک برایتان صحبت کنیم. به علاوه به معرفی مزایای مهاجرت به ترکیه و انتخاب این کشور به عنوان محل زندگی نیز خواهیم پرداخت. مسئله‌ی دریافت اقامت و یا خرید ملک در ترکیه موضوع ظریفی است که باید با دقت به آن پرداخته شود.

پس در ادامه با ما همراه باشید.

مشاوره در زمینه خرید ملک در ترکیه

تیم مشاوره و کارشناسان « استانبول همراه » در امور خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت ترکیه، شهروندی و پاسپورت ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، تحصیل در ترکیه، خرید خودرو در ترکیه، کلیه امور بانکی و گرفتن نمایندگی برند های برتر ترکیه در کنار شماست.





    کسب اقامت ترکیه و شهروندی این کشور با خرید ملک

    خرید ملک در این کشور، یکی از آسان‌ترین و کم‌دردسرترین راه‌های برای کسب اقامت ترکیه است. خرید ملک در کمترین زمان ممکن اجازه‌ی اقامت را برای شما فراهم می‌کند و البته نوعی سرمایه‌گذاری هم به حساب می‌آید. یک سرمایه‌گذاری پرسود که البته هیچ‌گاه هم از سودهی نمی‌افتد. به علاوه، اگر بودجه و تمکن مالی کافی را داشته باشید، می‌توانید به وسیله خرید ملک، شهروندی و پاسپورت این کشور را نیز دریافت کنید.

    خرید ملک در ترکیه، به راحتی شما را به یکی از شهروندان این کشور تبدیل می‌کند و حقوق بسیاری را نیز برای شما به همراه خواهد داشت. اما باید توجه داشته باشید که این امر، ضوابط و قوانین خاص خودش را دارد. برای اینکه بتوانید پس از خرید ملک شهروند کشور ترکیه شوید، لازم است تا ملک خریداری شده از طرف شما، 250 هزار دلار آمریکا ارزش داشته باشد. به نوعی با پرداخت این مبلغ، می‌توانید شهروندی و اقامت دائمی این کشور را بخرید. و البته به یاد داشته باشید که حق فروش ملک را تا سه سال بعد از آن نخواهید داشت.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  فرم راندوو چیست؟

    اما اگر این مقدار برای شما زیاد است و توان پرداخت چنین مبلغی را ندارید، می‌توانید تنها با خرید یک ملک به ارزش 60 هزار دلار آمریکا، اقامت موقت ترکیه را دریافت کنید. توجه داشته باشید که این نوع اقامت موقت است و تنها یک سال اعتبار دارد. در پایان مدت اعتبار می‌توان مجددا به مدت دو سال، آن را تمدید کرد. در بخش بعدی، مراحل دریافت اقامت ترکیه بعد از سند زدن را با هم مرور خواهیم کرد.

    مراحل دریافت اقامت ترکیه بعد از سند زدن

    همانطور که در بخش پیشین اشاره کردیم، برای اخذ شهروندی ترکیه برای خود و فرزندان زیر 18 سالتان، لازم ست تا ارزش ملک خریداری شده، حداقل 250 هزار دلار آمریکا باشد. بعد از خرید چنین ملکی، حداکثر ظرف مدت سه ماه، می‌توانید به طور رسمی شهروند ترکیه شوید. در مقابل، اگر ارزش ملک شما کمتر از این مقدار است، می‌توانید اقامت موقت ترکیه را دریافت کنید. بدین صورت که ابتدا به مدت یک سال، و بعد از تمدید می‌توانید به مدت دو سال در ترکیه ساکن شوید.

    برای شروع مراحل دریافت اقامت ترکیه بعد از سند زدن، شما به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

    • تاپو، یا سند رسمی ملک

    • داسک، یا بیمه‌نامه‌ی ضد زلزله

    • پاسپورت

    در مورد سند تاپو در لینک سند تاپو بیشتر بخوانید.

    سند تاپو ترکیه در اقامت ترکیه، پس از سند زدن ملک

    بعد از اینکه مدارک خود را تکمیل کردید، باید به بلدیه یا همان شهرداری محل زندگی خود مراجعه کرده و مدارک زیر را دریافت کنید:

    • تاپو دوام بلگه‌سی

    نوماراتاژِ ملک

    بعد از آنکه مدارک خود را تکمیل کردید، برای دریافت اقامت ترکیه باید از اداره مهاجرت این کشور وقت ملاقات بگیرید و یک روز را برای مصاحبه تعیین کنید. در روز مقرر، با به همراه داشتن مدارک مربوطه، به طور رسمی درخواست اقامت خود را ثبت خواهید کرد. باز هم توجه داشته باشید که این اقامت موقتی است. در قدم اول اقامت یک ساله، و بعد از پایان آن، تا حداکثر دو سال می‌توان این نوع اقامت را تمدید کرد. به دلیل شیوع کرونا، اخذ تمامی مدارک بالا و طی مراحل دریافت اقامت ترکیه بعد از سند زدن، تماما به صورت پستی انجام می‌شود، پس آگاه باشید که ممکن است این روند بیش از حد معمول به طول بینجامد.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  بیشترین محصولات صادرات ترکیه چیست؟

    چرا ترکیه انتخاب اکثر ایرانی‌هاست؟

    پیش از آنکه به مبحث اصلی مقاله امروز یعنی مراحل دریافت اقامت ترکیه بعد از سند زدن بپردازیم، بهتر است تا بدانیم که چرا مهاجرت به این کشور تا به این اندازه بین ایرانیان محبوب شده است؟ همانطور که در آمار مقدمه مشاهده کردید، ترکیه مقصد اول مهاجرت برای ایرانیان است، اما تا به حال از خود پرسیده‌اید که دلیل آن چیست؟

    جواب را در ادامه بخوانید:

    • تاریخ و فرهنگ و دین مشترک

    ترکیه و ایران، سوابق تاریخی مشترکی دارند. چه بسیار دوستی‌ها و چه بسیار کشمکش‌هایی که بین این دو کشور در گذشته جریان نداشته است. همین موضوع، باعث شده تا ترکیه قسمت عظیمی از فرهنگ خود را وامدار فرهنگ ایرانی باشد و به عکس. پس می‌توان نتیجه گرفت که فرهنگ ایرانی و ترکی تا چه حد به هم شباهت دارد. این شباهت باعث شده تا ایرانیان زیادی، مهاجرت به ترکیه را ترجیح دهند، زیرا فرهنگ، زبان و دین ترکیه به ایران نزدیک است و ایرانیان به نوعی در این کشور احساس راحتی می‌کنند.

    • سفر آسان، بی‌دردسر و البته بدون ویزا

    همانطور که پیداست، ترکیه از لحاظ جغرافیایی به ایران بسیار نزدیک. این موضوع باعث شده تا سفر به ترکیه برای ایرانیان بسیار آسان و بی‌دردسر باشد. به علاوه، از دیگر دلایل محبوبیت ترکیه در بین مهاجران این است که طبق پیمان مودت، ما ایرانیان برای سفر به این کشور نیازی به اخذ ویزا نخواهیم نداشت.

    • زندگی ارزان‌تر ولی با کیفیت‌تر

    هر طور که بخواهید حساب کنید، هزینه های زندگی در ترکیه نسبت به ایران ارزان‌تر است. اصلا اگر هم ارزان‌تر نباشد، نسبت درآمد به خرج‌، بسیار منطقی‌تر از ایران خواهد بود. گذشته از مسئله‌ی خرج و یا درآمد، باید بدانید که کیفیت زندگی هم در ترکیه نسبت به ایران بالاتر است. همه‌ی این دلایل که کنار هم بگذاریم، خواهیم دید که از هر لحاظ، ترکیه مقصد مناسبی برای مهاجرت ایرانیان خواهد بود.

    • فرصت‌های شغلی بسیار و تحصیل بهتر

    ترکیه دارای اقتصادی باز و آزاد است و البته خبری از تحریم و مانع برای صادرات و واردات نیست. فرصت‌های شغلی در کشور ترکیه بسیار زیاد است و اصولا یکی از عمده‌ترین دلایل مهاجرت به این کشور، مهاجرت کاری است. با کار ترکیه، می‌توانید آینده‌ای بهتر برای خود و خانواده‌ی خود بسازید. به علاوه، تعدادی از بهترین دانشگاه‌ها در سطح جهانی در کشور ترکیه قرار دارند، بدین معنا که تحصیل در ترکیه نیز ایرانیان را برای مهاجرت مشتاق کرده.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  تفاوت اقامت با شهروندی در ترکیه چیست؟

    سوالات متداول

    1. چرا کسب اقامت ترکیه تا این اندازه بین ایرانیان محبوب شده است؟

    دلایلی همچون فرهنگ و دین مشابه، هزینه زندگی کمتر، سفر آسان و بدون ویزا و البته فرصت‌های کاری و تحصیلی بهتر، مهاجرت به ترکیه را در میان ایرانیان افزایش داده است.

    2. چه مدارکی برای شروع مراحل دریافت اقامت ترکیه بعد از سند زدن لازم است؟

    ابتدا باید داسک، تاپو و پاسپورت خود را به بلدیه ببرید و تاپو دوام بلگه‌سی و نوماراتاژ ملک خود دریافت کنید. بعد از گذراندن مصاحبه در اداه مهاجرت، اقامت موقت یک ساله برایتان صادر خواهد شد.

    3.آیا ایرانیان برای مهاجرت به ترکیه نیازی به اخذ ویزا دارند؟

    بر طبق عهدنامه مودت، سفر به ترکیه برای ایرانیان نیازی به اخذ ویزا ندارد. ایرانیان تا سه ماه می‌توانند بدون ویزا در ترکیه بمانند.

    4. آیا خرید ملک در ترکیه شهروندی این کشور را به همراه خواهد داشت؟

    بله، اگر ملکی که خریداری کرده‌ای حداقل 250 هزار دلار آمریکا ارزش داشته باشد، ظرف مدت سه ماه شهروندی و پاسپورت این کشور برای شما و خانواده و فرزندان زیر 18 سال شما صادر خواهد شد.

    5. آیا با بودجه‌ی کم می‌توان در ترکیه ملک خرید و اقامت این کشور را گرفت؟

    بله، اگر ارزش ملک شما کمتر 250 هزار دلار است، اقامت یک ساله، و با تمدید، اقامت دوساله‌ی این کشور برایتان صادر خواهد شد.

    سخن پایانی

    ترکیه اولین مقصد مهاجرتی ایرانیان است. این کشور هرساله بیشترین تعداد مهاجران ایرانی را به خود اختصاص می‌دهد. دلایل زیادی باعث شده‌اند تا این کشور بین ایرانیان محبوب باشد که البته در طی مقاله به آن‌ها اشاره کردیم. دریافت اقامت این کشور از راه‌های بسیاری ممکن است، اما شاید آسان‌ترین و بی‌دردسرترینش، خرید ملک در ترکیه باشد. خرید ملک در این کشور قوانین خاص خودش را دارد و می‌تواند شهروندی این کشور را نیز برایتان به ارمغان بیاورد.

    در این مقاله از «استانبول همراه» نگاهی داشتیم به مراحل دریافت اقامت ترکیه بعد از سند زدن ملک. این مراحل چندان پیچیده و دشوار نیستند؛ ولی باید توجه داشت که به دلیل پاندمی کرونا، ممکن است کمی مدت زمان آن به طول بینجامد.

    در پایان، بگذارید نظرات شما خوانندگان را جویا شویم، شما درباره‌ی اقامت ترکیه از طریق خرید ملک چه فکری می‌کنید؟

    5/5 - (1 امتیاز)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *