شرایط خرید ملک در آنتالیا

شرایط خرید ملک در آنتالیا

خرید ملک در آنتالیا از همه نظر به صرفه است. اگر به دنبال خرید ملک در ترکیه هستید، حتما آنتالیا را در نظر بگیرید. این شهر زیبا و توریستی از پرطرفدار ترین شهرهای ترکیه برای مسافرت و اقامت است. این شهر تقریبا به اندازه استانبول دوست داشتنی است. خبر خوب این است که املاک آنتالیا نسبت به استانبول قیمت بسیار مناسب تری دارند. حتی امکان خرید قسطی ملک هم در آنتالیا وجود دارد.

آنتالیا  از زیباترین شهرهای ساحلی کشور ترکیه است. وجود مناظر زیبا و سواحل شنی بی نظیر به همراه آب و هوای مدیترانه ای آن، باعث شده این شهر طرفداران زیادید داشته باشد.

با توجه به افزایش روزافزون گردشگران این شهر، اقتصاد آنتالیا هم در وضعیت رو به رشدی قرار دارد. همین نکته این شهر را به یک مقصد خوب برای سرمایه گذاری و خرید ملک تبدیل کرده است.

 

شرایط خرید ملک در آنتالیا

همانطور که قبلا اشاره کردیم، املاک در آنتالیا نسبت به بقیه شهرهای ترکیه قیمت مناسب تری دارند. این شامل آپارتمان هاب نوساز و دست دوم هم می شود.اغلب قیمت خانه در آنتالیا توسط سازنده ملک یا مالک تعیین می شود. فاکتور هایی چون موقعیت مکانی ملک (مثل دوری یا نزدیکی به دریا)، نوع مصالح مورد استفاده برای ساخت، سن خانه، میزان لوکس و مدرن بودن بنا و همچنین داشتن دید به دریا یا منظره دریا بر قیمت ملک اثر گذارند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  محله آتاکوی در استانبول +  ویژگی ها و قیمت خرید و اجاره خانه در 2024

باید این نکته را در نظر بگیرید که قیمت خانه در آنتالیا تحا تاثیر فصل ها کم و زیاد نمی شود. عده ای به اشتباه آن را مانند کاهش قیمت تورهای آنتالیا در پاییز و زمستان تعبیر می کنند.

 

معرفی مناطق آنتالیا

برای خرید ملک در آنتالیا باید فاکتور موقعیت مکانی آن را در نظر بگیرید. البته این نکته برای خرید ملک در تمام شهرها صدق می کند. در ادامه استانبول همراه به معرفی مناطق مختلف آنتالیا برای زندگی می پردازد.

 

آلانیا

از مهروف تریم مناطق توریستی و مسکونی آنتالیا است. این دهکده توریستی در شرق این شهر واقع شده است. بخاطر رونق گردشگری این منطقه، سرمایه گذاران زیادی نسبت به آن جذب شده اند. محله های محموتلار و آوسالار در آلانیا مناسب ترین قیمت ها را دارند. در این محله ها آپارتمان های نوساز زیادی پیدا می شود.

بلک

منطقه شهرت خود را مدیون مراکز ورزشی به ویژه مرکز گلف است. همچنین از جمله مناطق آرام و ساکت آنتالیا محسوب می شود. این منطقه برای افرادی متاسب است که با خانواده مهاجرت می کنند و قصد دارند چند سال در ترکیه بمانند.

کِمر

از خوش آب و هوا ترین مناطق آنتالیا است. مخصوصا در تابستان گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. این منطقه در زمستان سکوت و آرامش خوبی دارد. گرچه قیمت ملک در این منطقه کمی بالا است. علتش این است که دسترسی آسانی دارد و همچنین به مرکز شهر هم نزدیک است.

کالکان

از جمله مناطق لوکس آنتالیا محسوب می شود کالکان به داشتن ویلاهایی با معماری مدرن و مناظر زیبای دریایی اش معروف است.شش محله در این بخش وجود دارد که محله کیزیلتاش از بقیه لوکس تر و گرانتر است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  وکیل امور ملکی در ترکیه

 

مرکز شهر آنتالیا نسبت به مناطق دیگر آن کمی قدیمی تر است. همچنین شلوغی بیشتری دارد. افرادی که به خرید، شب های زنده، دسترسی آسان و حمل و نقل عمومی اهمیت می دهند می توانند در مرکز شهر اقادام به تهیه ملک کنند.

 

هزینه خرید ملک در آنتالیا

هزینه زندگی در آنتالیا بسیار پایین تر از بقیه شهرهای ترکیه اعلام شده است. طبق اعلام رسمی هزینه زندگی در آنتالیا 12 درصد از استانبول ارزانتر است!  مواد غذایی در این شهر هزینه بسیار مناسبی دراد. حتی هزینه آب و برق هم در مقایسه با دستمزد ها بسیار پایین است. گرچه طبق سیاست سال های اخیر مالیات سیگار و الکل بسیار بیشتر شده است. که در نتیجه قیمت بالای آن را توجیه می کند.

 

آب و هوای آنتالیا

بیشترین دلیلی که مردم را به خرید ملک در آنتالیا ترغیب می کند، آب وهوای فوق العاده و مدیتراته ای آن است. آب و هوای این شهر ساحلی در تابستان گرم و مدیترانه‌ای و در زمستان معتدل و بارانی است. آن هم فقط 3 ماه! یعنی شما می توانید 9 ماه از 12 ماه سال را در فضای باز از هوای پاک، نهایت لذت ببرید. شاید بد نباشد بدانید که آب و هوای آنتالیا برای درمان آرتروز و بیماری های پوستی توصیه شده است.

 

خدمات درمانی در آنتالیا

خدمات درمانی شهر آنتالیا در سطح بالایی قرار دارد. بخشی از این بخاطر آب و هوای خوب آن است. آنتالیا دارای بهترین مراکز درمانی در خاورمیانه است.

 

امیدواریم دلایل خرید ملک در آنتالیا را به خوبی برایتان شرح داده باشیم. پیشنهاد می کنم برای اطلاع از مراحل خرید ملک در ترکیه، مقاله لینک شده را کامل مطالعه کنید. به یاد داشته باشید مهاجرت و خرید ملک در ترکیه، باید همراه با مشورت با متخصصان و همچنین برنامه ریزی و تفکر باشد. اگر سولای دارید یا فکر می کنید ما مطلبی را از قلم انداخته ایم، حتما در بخش نظرات آن را بیان کنید.

4.2/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *