محله آتاکوی در استانبول +  ویژگی ها و قیمت خرید و اجاره خانه در 2024

محله آتاکوی استانبول

محله آتاکوی استانبول را بدون شک می‌توان یکی از لاکچری‌ترین و گران‌قیمت‌ترین مناطق این شهر پهناور برای خرید ملک و اخذ اقامت ترکیه دانست. منطقه آتاکوی، که در اصل یکی از محله‌های ایلچه باکرکوی است، در زمره مناطق درجه یک استانبول قرار می‌گیرد و روز به روز، نه تنها خود اهالی استانبول را جذب می‌کند، بلکه مورد توجه بسیاری از ایرانیان نیز قرار گرفته است.

امروز در این مقاله از «استانبول همراه» ما به عنوان یکی سایت خرید ملک در استانبول، قصد آن را داریم که محله آتاکوی را در کنار هم بررسی کنیم؛ موقعیت جغرافیایی آن را برایتان شرح دهیم، تاریخچه آن را به صورت خلاصه‌وار مرور کنیم، از ویژگی‌ها و امکانات رفاهی آن برایتان بگوییم و از همه مهم‌تر، شما با میانگین قیمت خرید ملک در این منطقه، آشنا نماییم. پس با ما همراه باشید!

مشاوره درباره محله آتاکوی استانبول

تیم مشاوره و کارشناسان « استانبول همراه » در امور خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت ترکیه، شهروندی و پاسپورت ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، تحصیل در ترکیه، خرید خودرو در ترکیه، کلیه امور بانکی و گرفتن نمایندگی برند های برتر ترکیه در کنار شماست.





    محله آتاکوی استانبول کجاست؟

    امروز، در ادامه سری به مقاله‌های معرفی محله های استانبول، نوبت آن است که به سراغ محله‌ای به اسم آتاکوی برویم. همانطور که بارها نیز گفته‌ایم، استانبول آنقدر وسیع و بزرگ است که گاه انتخاب محل زندگی در این شهر پهناور، کار حضرت فیل است! از همین روی، متخصصان ما اینجا هستند تا با تجربه خود، راهنمای شما باشند.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  همه آن چیزی که باید درباره بیت کوین در ترکیه بدانید

    موقعیت جغرافیایی محله آتاکوی استانبول

    استانبول شهر بزرگی است و به نوعی یک استان به حساب می‌آید؛ شهرستان‌های استان استانبول، با نام «ایلچه» شناخته می‌شوند و هر کدام، دارای محله‌های زیرمجموعه خود هستند. این محله آتاکوی استانبول، خود یکی از محله‌های منطقه باکرکوی استانبول به حساب می‌آید و به نسبت سایر محله‌های این شهر، قدمت کمتری دارد.

    شهرستان باکرکوی که محله آتاکوی استانبول در آن قرار گرفته، در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد؛ از جنوب با دریای مرمره، از شمال با سه محله «کوچوک چکمجه»، «باغچه‌لی اولر» و «گون گورن» همسایه است و از سمت شرق نیز به محله «زیتون بورنو» محدود شده است. همانطور که گفتیم، باکرکوی نیز خود از چند محله تشکیل شده که بدین قرار هستند:

    • آتاکوی
    • شِنلی کوی
    • عثمانیه
    • یشیل کوی
    • ظهورات بابا
    • ساکیزآغاجی
    • یشیل یورت
    • ینی محله
    • باسین کوی
    • زیتونلیک
    • جویزلیک

    تاریخچه محله آتاکوی استانبول

    همانطور که در بخش‌های قبلی هم به آن اشاره کردیم، لازمه زندگی در ترکیه، شناخت مناطق مختلف آن است؛ محله آتاکوی استانبول، روی زمین‌هایی بنا شده است که روزگاری، متعلق به ارتش ترکیه بوده است. در زمان گذشته، اسم این محله «باروت خانه» بود. در سال 1950 میلادی، به دستور نخست وزیر وقت، این زمین‌های به دارایی «املاک بانک» ترکیه تبدیل شد و روند تاسیس شهرک مسکونی، در آن آغاز گشت.

    هدف از تاسیس محله آتاکوی استانبول در ابتدا، آن بود که قشر متوسط جامعه بتوانند برای خود خانه‌ای خریداری کرده و در آن ساکن شوند. در سال 1956 میلادی، این پروژه به صورت رسمی کلید خورد و ساخت و ساز، در نزدیکی دریای مرمره آغاز شد. این پروژه شامل 12 هزار واحد آپارتمان، سه هتل، کلاب، مرکز خرید و یک مرکز فرهنگی و ورزشی بود. تکمیل این پروژه عظیم، تا سال 1990 به طول انجامید.

    محله آتاکوی استانبول، خود از چهار محله تشکیل شده و دارای 11 بلوک است:

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  مهد کودک در ترکیه
    محله بلوک هاجمعیت
    محله اولبلوک 11700 نفر
    محله دومبلوک 2، 5 و 613.700 نفر
    محله سومبلوک 3، 4 و 118200 نفر
    محله چهارمبلوک 7، 8، 9 و 1024.500 نفر
    --48.100 نفر

    ویژگی‌های محله آتاکوی استانبول

    بدون شک شهر استانبول، بهترین شهر برای خرید ملک در ترکیه است؛ با دانستن ویژگی‌های منحصر به فرد هر منطقه در آن، خرید ملک در این شهر، جذاب‌تر نیز می‌شود. چنان که در بخش قبلی به آن اشاره کردیم، محله آتاکوی استانبول به نسبت سایر محله‌های این شهر قدمت کمتری دارد و به مراتب، جدیدتر به حساب می‌آید.

    محله آتاکوی استانبول

    اما خب در سالیان اخیر، با رونق ساخت و ساز در این منطقه و ساخت رزیدانس‌ها و برج‌های مسکونی لاکچری، حتی ظاهری مدرن‌تر نیز به خود گرفته است. به علاوه، برخلاف اهداف اولیه ساخت این محله که برای قشر متوسط جامعه در نظر گرفته شده بود، امروزه بیشتر افراد متمول را به خود جذب می‌کتند.

    ویژگی‌های منحصر به فرد منطقه آتاکوی استانبول:

    • منطقه‌ای بسیار لوکس، با برج‌های مسکونی شیک و امکانات رفاهی فراوان
    • وجود ساحلی بسیار زیبا و مجهز، ایده‌آل برای تفریح
    • وجود سیستم حمل و نقل گسترده، مترو و خطوط اتوبوسرانی
    • دسترسی بسیار آسان به بزرگراه E5 استانبول، به عنوان یکی از شریان‌های اصلی شهر
    • نزدیکی به مرکز استانبول و فاصله معقول با فرودگاه استانبول (33 کیلومتر)
    • وجود لوکس‌ترین مراکز خرید ترکیه در این محله (مرکز خرید پلاس، گالریا، نیوو، آتریوم، مارینا پارک، اوتلت و…)
    • قرار گیری دانشگاه فرهنگ استانبول در این منطقه (دانشگاه کولتور) برخورداری از هتل‌های لوکس پنج ستاره و هتل آپارتمان‌ها شیک
    • وجود بهترین و مجهزترین مراکز درمان استانبول و…

    اجاره و خرید ملک در آتاکوی استانبول

    یحتمل هدف شما خواننده عزیز از مطالعه این مقاله، چیزی نیست جز خرید ملک در ترکیه و آغاز یک زندگی تازه در این کشور؛ حال برای این هدف ارزشمند، چه محله‌ای را می‌توان بهتر از منطقه آتاکوی و شهر استانبول پیدا کرد؟ اصل مطلب مقاله، درست همین بخش است و ما در این قسمت، قصد داریم تا از قیمت خرید آپارتمان در آتاکوی استانبول برای شما حرف بزنیم و جزییات آن را خدمتتان عرض کنیم.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  نگاهی به محله پندیک استانبول زیر ذره‌بین

    دیگر نیازی به گفتن نیست که با خرید ملک در ترکیه به ارزش 400 هزار دلار کانادا، شما به راحت می‌توانید پاسپورت ترکیه را اخذ نمایید، اما خب باید بدانید که با کمتر از این مقدار نیز می‌توان در ترکیه صاحب خانه و اقامت شد. اصلا آمار نشان می‌دهد که قیمت خرید ملک در ترکیه، نصف ایران است! هرچند که منطقه آتاکوی استانبول جزو مناطق گران‌قیمت است، اما باز هم خرید ملک در آن، به بودجه کمتری نسبت به ایران، نیاز خواهد داشت.

    قیمت خرید آپارتمان و اجاره ملک در آتاکوی استانبول

    نوع قیمت به ازای هر متر مربعقیمت تمام شده
    خرید ملکمیانگین در حدود 27 هزار لیربین 1 میلیون و 350 هزار لیر،

    الی 4 میلیون لیر
    اجاره ملک-بین 6 هزار، الی 13 هزار لیر

    برای اطلاعات بیشتر به صفحه خرید خانه در استانبول مراجعه کنید.

    سوالات متداول

    محله آتاکوی استانبول کجاست؟

    آتاکوی در حقیقت یکی از محله‌های ایلچه باکرکوی است و در قسمت اروپایی استانبول و در مجاورت دریای مرمره قرار گرفته است.

    قدمت محله آتاکوی چقدر است؟

    این محله در ابتدا یک پروژه شهرک سازی بود که در سال 1950، ساخت اولین بلوک آن کلید خورد و بلوک یازدهم و آخرین بلوک آن، در سال 1990 تکمیل شد.

    قیمت خرید ملک در آتاکوی چقدر است؟

    میانگین قیمت خرید ملک در این منطقه، حدود 27.000 لیر به ازای هر مترمربع است و از همین روی، به عنوان مناطق گران استانبول شناخته می‌شود.

    4/5 - (5 امتیاز)

    Recent search terms:

    • https://istanbulhamrah com/محله-آتاکوی-در-استانبول/

    ‫8 نظر ارسال شده در “محله آتاکوی در استانبول +  ویژگی ها و قیمت خرید و اجاره خانه در 2024

      • تیم تحریریه استانبول همراه :

        سلام به شما، در کل قسمت اروپایی استانبول، برای زندگی ایرانی‌ها ایده آل است. اگر بودجه کافی برای خرید ملک در این منطقه را دارید، شک نکنید، زیرا که این هم لوکس است، هم مهاجرپذیر و هم بسیار آرام و به دور از شلوغی‌های مرکز استانبول.

    1. مهران جعفری :

      درود به شما، منطقه آتاکوی و باکرکوی برای سرمایه‌گذاری مناسب هستن؟ میشه خونه خرید و گذاشت و بعدا فروخت و سود کرد؟

      • تیم تحریریه استانبول همراه :

        سلام به شما. صد البته، از آنجایی که این محله از محله‌های جالب توجه برای ساخت و ساز و گسترش است، خرید خانه در آن می‌تواند یک سرمایه‌گذاری پرسود باشد. حتی اگر خودتان قصد اقامت ندارید، می‌توانید ملک را اجاره دهید و از آن کسب درآمد کنید.

    2. سوگند ح :

      می‌خواستم بدونم که وضعیت مراکز بهداشتی این منطقه آتاکوی چطوره؟ نزدیک به این منطقه چیزی هست، یا فاصله داره؟

      • تیم تحریریه استانبول همراه :

        سلام به شما، در منطقه باکرکوی و آتاکوی، مراکز درمانی دولتی و خصوصی زیاد وجود دارد که بهترین‌های ترکیه به حساب می‌آیند؛ بیمارستان دولتی باغچه‌لی اولر هم بسیار به این منطقه نزدیک است و بیمارستان مموریال و شادی کنوک نیز در این منطقه هستند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *