نگاهی به محله پندیک استانبول زیر ذره‌بین

محله پندیک استانبول

محله پندیک استانبول، یکی از محله‌های استانبول آسیایی است که در این چند سال اخیر، به دلیل گسترش ساخت و ساز در آن، با توجه بسیاری رو به رو شده است. بدون شک یکی از اهداف هر کس از خرید ملک در ترکیه، سرمایه‌گذاری است و آمار نشان می‌دهد که با توجه به رشد سالانه این منطقه، خرید خانه می‌تواند بسیار پرسود باشد. از همین جهت که ایرانیان زیادی برای خرید آپارتمان، ب ه سراغ این محله می‌روند.

در این مقاله از «استانبول همراه» ما به عنوان یک سایت خرید خانه استانبول، همراه شما هستیم تا شما را با ویژگی‌های محله پندیک استانبول آشنا کنیم. همانطور که پیشتر نیز گفته‌ایم، خرید ملک در شهر بزرگ استانبول، گاها می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد و قدم اول برای این امر، شناخت محله‌های مختلف آن است. در این مقاله با ما همراه باشید تا منطقه پندیک استانبول را زیر ذره‌بین متخصصان ما، بررسی کنیم.

مشاوره درباره محله پندیک استانبول

تیم مشاوره و کارشناسان « استانبول همراه » در امور خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت ترکیه، شهروندی و پاسپورت ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، تحصیل در ترکیه، خرید خودرو در ترکیه، کلیه امور بانکی و گرفتن نمایندگی برند های برتر ترکیه در کنار شماست.





    موقعیت جغرافیایی محله پندیک استانبول

    همانطور که خودتان نیز به آن واقف هستید، بهترین شهر برای خرید ملک در ترکیه، استانبول است؛ این شهر، بسیار پهناور است و حتی در دهه اخیر، بسیار بزرگتر نیز شده و چهره جدیدی به خود گرفته است. استانبول متشکل از ایلچه‌های متعدد است که در زبان فارسی، با نام محله یا منطقه شناخته می‌شوند و محله پندیک استانبول نیز یکی از همین ایلچه‌هاست و امروز قصد بررسی آن را داریم.

    منطقه پندیک، در شرقی‌ترین نقطه استانبول آسیایی قرار دارد. این محله از سمت شمال با منطقه شیله همسایه است و از سمت جنوب نیز به دریای مرمره، محدود شده است. از شرق با محله توزلا و از غرب نیز با سه محله کارتال استانبول، محله سنجاق تپه و محله سلطان بیلی، مجاورت دارد. مساحت این منطقه حدود 168 کیلومتر مربع است و جمعیت آن نیز در آخرین سرشماری، حدود 710 هزار نفر بوده است.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  محله اسکودار استانبول را مثل کف دست بشناسید!

    موقعیت جغرافیایی محله پندیک استانبول

    منطقه پندیک استانبول، خود از 36 محله تشکل شده است:

    احمد یسویباغچه‌لی اولربالیجا
    باتیجام چشمهچامیلیک
    چنار درهدوعودوملو پینار
    امیرلیارطغرل غازیاسن‌لر
    فاتحفوزی چاکماکگوچ بیلی
    گوللوباغلارگوزل یالیارمان دره
    کاواک پینارکاینارجاکورنا
    کورت دوغموشکرد کویاورخان غازی
    اورتا (مرکز)رمضان اوغلوسنایی
    ساپان باغلاریسولون تپهشیخلی
    ولی بابایای آلارینی محله
    ینی شهیریشیل باغلاراسن یالی

    تاریخچه محله پندیک استانبول

    منطقه پندیک، یکی از محله های استانبول است که تاریخچه‌ای بسیاری طولانی دارد؛ باستان‌شناسان و تاریخ‌شناسان استانبولی، پیشنیه این منطقه را به قبل از دوران امپراتوری بیزانس، حدود 5000 سال پیش نسبت می‌دهند. گفته می‌شود که این منطقه برای اولین بار در سال 753 قبل از میلاد مسکونی شد و در سال 1080 میلادی، به سلاطین سلجوقی افتاد. 6 سال بعد از آن دوباره به مستعمره امپراتوری بیزانس  تبدیل شد.

    در زمان باستان، نام این منطقه «پِنتیکیون»، به معنای شهر پنج‌دیوار، یا پنج‌دروازه بود؛ در قرن بیستم میلادی، این منطقه به عنوان ییلاق ثروتمندان شهر استانبول به حساب می‌آمد و اشراف برای گذراندن تعطیلات، به ویلاهای خود در این منطقه می‌آمدند. محله پندیک استانبول تا 1987، جزو منطقه کارتال به شمار می‌رفت و در همان سال، از آن جدا شده و به یک محله مستقل تبدیل شد. در سال 1992 نیز، محله توزلا که بخشی از خاک پندیک بود، از آن جدا شده به یک محله مجزا تبدیل شد.

    ویژگی‌های محله پندیک استانبول

    بدون شک برای زندگی در ترکیه، لازم است که ویژگی‌های هر منطقه را به خوبی شناسایی کنید و سپس یک انتخاب عاقلانه داشته باشید. منطقه پندیک استانبول هم از قاعده مستثنی نیست. پیش از هر چیز، باید این موضوع را به شما یادآوری کنیم که طبق نظرسنجی‌های انجام شده در استانبول همراه، این منطقه چندان به عنوان مقصدی برای مهاجرت، توصیه نمی‌شود؛ زیرا که نسبت به مرکز استانبول بسیار دورافتاده است و بافت جمعیتی آن نیز به گونه‌ای نیست که از مهاجران، استقبال کند.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  قوانین کار برای دانشجوهای خارجی در ترکیه در 2024

    اما خب چنان که گفتیم، محله پندیک استانبول یکی از مناطق رو به رشد در استانبول به حساب می‌آید و با توجه به افزایش قیمت صعودی در این منطقه و مدنیزه شدن بافت شهری آن، می‌توان به این منطقه، به چشم یک سرمایه‌گذاری پرسود نگاه کرد. شما می‌توانید با خرید ملک در این منطقه و اجاره آن، کسب درآمد نیز داشته باشید و چند سال بعد با افزایش قیمت، آن را به فروش رسانده و سود قابل توجهی را به دست آورید.

    امکانات رفاهی محله پندیک استانبول

    هرچند که برای اخذ اقامت ترکیه در منطقه پندیک استانبول، نقطه ضعف کوچکی را مطرح کردیم، اما دلیل نمی‌شود که نقاط قوت آن را نادیده بگیریم. در رابطه با این مورد، باید امکانات رفاهی این منطقه را جزو نقاط قوت آن در نظر بگیریم، زیرا که از این لحاظ، بسیار غنی است؛ علی الخصوص از نظر مسیرهای رفت و آمد داخل شهر، شاید این محله از محله‌های دیگر، یک سر و گردن بالاتر باشد. در ادامه، یک به یک این موارد را بررسی خواهیم کرد.

    مراکز درمانی

    یکی از بزرگترین نقاط قوت منطقه پندیک استانبول، وجود مراکز درمانی بسیار، در آن است. وجود یک بیمارستان بزرگ 540 تخت خوابی، 4 بیمارستان خصوصی، 8 پلی کلینیک، 5 کلینیک دندانپزشکی، 41 آزمایشگاه و 2 مرکز مخصوص دیالیز، نیاز شما را به هر مرکز درمانی دیگر، رفع خواهد کرد.

    مراکز خرید

    یکی از محبوب‌ترین تفریحات در ترکیه، خرید کردن است و اصلا بسیاری از افراد، فقط برای همین هدف به این کشور سفر می‌کنند. تعدادی از برتری مراکز خرید ترکیه، خوشبختانه در محله پندیک استانبول واقع شده است و از جمله آن‌ها، می‌توان به مرکز خرید ویاپورت، آتلانتیس، اکسیس، آسیا و پندوریا اشاره کرد.

    مراکز آموزشی

    و در آخر، اگر دانشجو هستید و قصد دارید از طرق اقامت دانشجویی در ترکیه ساکن شوید، پندیک و دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی آن، می‌توان مقصد مناسبی برای شما باشد. از جمله بهترین دانشگاه‌های ترکیه که در منطقه پندیک استانبول قرار گرفته‌اند، می‌توان به دانشگاه بالکان، گدیک، دانشگاه صبیحه گوکچن و دانشگاه ترکیه-ژاپن اشاره کرد. در بخش معرفی دانشگاه های ترکیه در این باره بیشتر بخوانید.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  نگاهی به انواع مسکن در ترکیه

    خرید و اجاره ملک در محله پندیک استانبول

    بدون شک برای اخذ پاسپورت ترکیه، هیچ راهی بهتر از خرید ملک در این کشور نیست و شهر استانبول نیز مقصد نهایی تمام کسانی است که قصد دارند از این طریق، مهاجرت کنند. برای این هدف، منطقه پندیک استانبول می‌تواند گزینه مناسبی باشد، زیرا هم رو به رشد به حساب می‌آید و برای سرمایه‌گذاری مناسب است، هم اینکه به نسبت محله‌های دیگر استانبول، بودجه کمتری را برای خرید ملک، می‌طلبد.

    قیمت خرید خانه در محله پندیک استانبول در سال 2024، به شرح زیر است:

    نام منطقهقیمت

    (به ازای هر متر مربع)
    قیمت کل

    (میانگین خانه 100 متری)
    باتی8700 لیر1.100.000 لیر
    ینی (جدید)7300 لیر850.000 لیر
    دوعو7000 لیر840.000 لیر
    باغچه‌لی اولر6900 لیر770.000 لیر
    حارمان دره6600 لیر750.000 لیر
    چنار دره5400 لیر570.000 لیر
    کورنا5300 لیر670.000 لیر
    کاینارجا4700 لیر530.000 لیر
    گوزل یالی3900 لیر470.000 لیر
    اسن یالی3400 لیر360.000 لیر
    میانگین قیمت

    (در کل منطقه)
    8700 لیر960.000 لیر

    میانگین قیمت اجاره خانه در محله پندیک استانبول نیز به شرح زیر است:

    نام منطقهقیمت کل

    (میانگین خانه 100 متری)
    باتی3200 لیر
    ینی (جدید)2800 لیر
    دوعو2700 لیر
    باغچه‌لی اولر2500 لیر
    حارمان دره2900 لیر
    چنار دره2900 لیر
    کاینارجا2300 لیر
    گوزل یالی1900 لیر
    اسن یالی1500 لیر
    میانگین قیمت

    (در کل منطقه)
    3400 لیر

    سوالات متداول

    منطقه پندیک استانبول کجاست؟

    این منطقه در شرقی‌ترین قسمت استانبول آسیایی قرار گرفته است و با منطقه کارتال، همسایه است.

    میانگین قیمت خرید ملک در پندیک استانبول چقدر است؟

    میانگین قیمت ملک در این منطقه حدود 960 هزار لیر است و نسبت به باقی مناطق، ارزان‌تر به حساب می‌آید.

    آیا منطقه پندیک برای زندگی ایرانیان مناسب است؟

    به دلیل آنکه این منطقه از مرکز استانبول فاصله زیادی دارد، چندان برای زندگی مناسب نیست، اما برای سرمایه‌گذاری گزینه خوبی خواهد بود.

    4/5 - (2 امتیاز)

    Recent search terms:

    • https://istanbulhamrah com/محله-پندیک-استانبول/

    ‫6 نظر ارسال شده در “نگاهی به محله پندیک استانبول زیر ذره‌بین

    1. محسن قائدی :

      سلام و ممنون از مقاله خوبتون. قیمت این منطقه خیلی خوبه، به نظرتون برای خرید می‌تونه مناسب باشه؟ با توجه توصیفاتتون دو به شک شدم.

    2. ghorbani mina :

      میشه از دسترسی‌های این منطقه بهمون بگید؟ مترو یا اتوبان داره؟ میشه راحت رفت و آمد کرد تو این محله؟

    3. سوسن حسامی :

      مقاله جامع بود و کامل، میشه بگید کدوم یکی از محله‌های این منطقه برای زندگی مناسبه؟ خونه رو تو کدوم محله بخریم؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *