هزینه های پزشکی و درمانی در ترکیه

هزینه های درمانی در ترکیه

اگر به دنبال اخذ اقامت یا اخذ شهروندی ترکیه هستید، باید با هزینه های درمانی در ترکیه نیز آشنا باشید. هزینه های درمانی و پزشکی هزینه هایی هستند که دست کم یکبار در سال باید آن ها را بپردازید. به هر حال مریضی خبر نمی کند. پس عاقلانه است تا با سیستم درمانی و پزشکی ترکیه آشنا باشید.استانبول همراه در این مقاله در ادامه مقاله هزینه های زندگی در ترکیه، به بررسی هزینه های درمانی و پزشکی در ترکیه می پردازد.

برخلاف کشور خودمان، در ترکیه مطب های خصوصی دیده نمی شود. می توان گقت 80 درصد پزشکان عمومی در بیمارستان ها بیماران را ویزیت می کنند. داشتن مطب خصوصی بیشتر در میان دندان پزشکان رایج است.

ترکیه از سیستم درمانی خوبی برخوردار است که تا حدود زیادی به استاندارد های اروپا نزدیک هستند. هزینه های درمانی در ترکیه نسبت به استاندارد جهانی پایین است. اما اگر قیمت هارا با کشور خودمان مقایشه کنیم، می توان گفت که هزینه ها کمی بالا هستند. در ادامه به توضیح انواع هزینه بیمه های درمانی و دکتر می پردازیم.

تیم مشاوره و کارشناسان « استانبول همراه » در امور خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت ترکیه، شهروندی و پاسپورت ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، تحصیل در ترکیه، خرید خودرو در ترکیه، کلیه امور بانکی و گرفتن نمایندگی برند های برتر ترکیه در کنار شماست.





    هزینه های پزشکی در ترکیه

    بد نیست بدانید کشور ترکیه رتبه دهم ارزان‌ ترین و با کیفیت ‌ترین خدمات درمانی جهان را دارد. تنها  در شهر استانبول بیش از ۱۰۰۰ مرکز درمانی دایر شده است. مثل کشور خودمان هزینه بیمارستانهای خصوصی و دولتی با یکدیگر متفاوت است. برای مثلب هزینه بیمارستان های دولنی از نصف هزینه بیمارستان های خصوصی کمتر است. بیمارستان های دولتی فقط بیمه SGK  را قبول می کنند. این بیمه مانند بیمه تامین اجتماعی در کشور خودمان است. البته این بیمه تنها به شهروندان اختصاص دارد.

    همچنین بیمه های خصوصی فقط در بیمارستان های خصوصی و داروخانه های طرف قرارداد بیمه قابل قبول است.نوبت دهی برای مراجعه به مراکز درمانی دولتی از آدرس سایت hastanerandevu.gov.tr انجام می شود. البته اگر شرایط اورژانسی باشد (مانند تصادف) می توانید از قسمت اورژانس بیمارستان نیز وارد شوید. تعداد محدودی از بیمارستان های دولتی خدمات خود را در منزل بیمار نیز انجام می دهند.

    تقریبا مانند کشور خودمان، چنانچه بیمه نداشته باید، هزینه های زیادی برای درمان باید بپردازید.حتی با وجود بیمه نیز باید 40 تا 60 درصد هزینه درمان را پرداخت کنید. (در صورتی که مرکز درمانی تحت پوشش بیمه شما باشد، ممکن است 100 هزینه از طرف بیمه پرداخت شود) بعضی  از بیمه‌ها هستند که تمامی هزینه های درمان، هزینه دارو و هزینه دکتر را در خود پوشش می دهند. این نوع از بیمه ها مسلما نیازمند پرداخت هزینه های سالیانه  بیشتری نیز می باشند.

    خدمات بهداشتی و درمانی در ترکیه

    اگر حادثه ای رخ دهد، با داشتن گزارش پلیس، لیه امور درمانی شما رایگان خواهد بود. اگر برگه گزارش پلیس را نداشته باشید، این هزینه ا بصورت کامل از طرف شخص پرداخت می شود. گردشگران نیز تنها می توانند برای معاینات غیر اورژانسی از مراکز درمانی خصوصی استفاده کنند. شماره اورژانس (۱۱۲) در تمامی‌ شهرهای ترکیه، معاینات اولیه را در محل و به صورت رایگان به بیماران ارائه می کند.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  آشنایی با محله کارتال استانبول؛ محله‌ای آرام و خانوادگی

    تمامی شهروندان و افرادی که قصد اقامت بیش از 1 سال در ترکیه را دارند، بایستی تحت پوشش بیمه قرار بگیرند. گرچه استانبول همراه توصیه می کند برای اقامت های کم هم از بیمه استفاده کنید. اتباع خارجی مقیم ترکیه می‌‌توانند به صورت شخصی‌ خود را بیمه‌ کنند.

    نکته: هزینه بیمه‌ درمانی با توجه به سن شخص بیمه‌ شده متفاوت است.

    اگر تمایل دارید در مورد همه روش های اخذ اقامت ترکیه بیشتر بدانید می توانید مقاله اقامت ترکیه را مطالعه کنید.

    هزینه ی بیمه درمانی در کشور ترکیه

    هزینه ی بیمه درمانی در ترکیه به عواملی چون نوع بیمه و هزینه ای که سالیانه برای آن می پردازید وابسته است.  بر اساس قانون ترکیه، اشخاص زیر 18 سال و بالای 65 سال الزامی بر پرداخت بیمه ندارند. اگر فرآیند درمان شما به گونه ای است که باید در چندین نوبیت ادامه یابد باید بین ده الی چهال درصدر از هزینه آن را خودتان پرداخت کنید. چنانچه بیماری خاص و حادی ندارید، می توانید از خدمات رایگان موجود در داروخانه ها بهره مند شوید.

    میانگین هزینه بیمه در ترکیه در سال 2024 را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

    بازه سنی حق بیمه در سال اول حق بیمه در سال دوم
    از تولد تا 15 سالگی 1400 لیر 2100 لیر
    16 تا 25 سالگی 783 لیر 1175 لیر
    26 تا 35 سالگی 835 لیر 1253 لیر
    36 تا 45 سالگی 1200 لیر 1800 لیر
    46 تا 50 سالگی 1400 لیر 2100 لیر
    51 تا 55 سالگی 1425 لیر 2138 لیر
    56 تا 60 سالگی 1750 لیر 2625 لیر
    61 تا 65 سالگی 1900 لیر 2850 لیر
    66 تا 70 سالگی 2550 لیر 3825 لیر

    چه مواردی تحت پوشش بیمه هستند؟

    • هزینه های بستری شدن در بیمارستان
    • درمان های سرپایی
    • خدمات ارائه شده در بیمارستان مانند اتاق عمل، بی هوشی، آزمایشگاه، رادیولوژی و…
    • هزینه های پیوند اعضا
    • شیمی درمانی، پرتو درمانی و دیالیز
    •  درمان های دندان پزشکی و جراحی بینی که در اثر حادثه یا تصادف ایجاد شده باشد
    • کلیه آزمایش‌های میکروب شناسی و پاتوبیولوژی
    • رادیولوژی و تصویر برداری
    • MRI
    • هزینه ی بستری شدن در بخش های مراقبت های ویژه
    • هزینه های دارو
    • ویزیت پزشک و کلیه آزمایش‌های لازم برای تشخیص و یا جلوگیری از بیماری ها

    چه خدماتی تحت پوشش بیمه نیستند؟

    • حوادث طبیعی (مثل سیل، زلزله، رانش زمین)
    • جراحات جنگی
    • جراحات وارده بر اثر شورش
    • جراحت بر اثر اقدامات تروریستی
    • جراحات ب راثر تشعشعات هسته ای
    • جراحات ورزش های حرفه ای مثل اسکی
    • واکسیناسیون
    • بیماری های مرتبط با مصرف الکل و مواد مخدر
    • اقدامات توانبخشی
    • گذاشتن پروتز
    • خرید عینک، عصا
    • کووید_19

    جراحات وارده بر اثر استفاده از وسایلی که به عنوان وسیله عمومی حمل و نقل شناخته نشده اند و هزینه های مرتبط با بیماری هایی که فرد مسافر قبل از سفر به ترکیه به آن دچار بوده است نیز شامل بیمه نخواهد شد.

    هزینه ویزیت پزشک در ترکیه

    در صورت داشتن اقامت یا بیمه معتبر هزینه ای شما بشدت کاهش میابد. برای مثال، چنانچه اقامت دائم ترکیه را داشته باشید، نیازی نیست برا یویزیت دکتر عمومی هزینه ای پرداخت کنید. هزینه ویزیت پزشک متخصص هم به مواردی چون محل ویزیت (بیمارستان خصوصی یا دولتی) و نوع بیمه بستگی دارد.

    هزینه ویزیت پزشک در ترکیه به‌ طور متوسط حدود 900 لیر است؛ برای ویزیت پزشک متخصص شما باید حدود 1500 لیر پرداخت کنید. این موارد برای کسانی است که شهروندی ترکیه را نداشته باشند. اگر شهروند ترکیه باشید، می‌توانید رایگان توسط پزشک عمومی ویزیت شوید و هزینه پزشک متخصص نیز به 500 تا 750 لیر کاهش پیدا می‌کند.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  خدمات سفارت ایران در ترکیه

    هزینه دارو و آزمایشات در ترکیه

    در مقایسه با ایران، هزینه دارو در ترکیه بسیار بالا است. اما از طرفی داروها استاندارد هایی نزدیک به اروپا دارند. بیمه ‌های درمانی برخی از دارو ها را پوشش می‌دهند. اما چنتانچه ساکن ترکیه باشید اما بیمه نداشته باشید، هزینه دارو گاهی اوقات کمرشکن خواهد شد. آزمایشات نیز ساز و کار جالبی دارند در ترکیه شاید برا یپیش پا افتاده ترین مسال هم نیاز به آزمایش باشد. البته احتیاجی نیست برا یدریافت نتیجه آزمایش تا روز بعد صبر کنید. جواب آزمایش همان روز در مانیتور دکتر نمایش داده میشود. جالب است بدانید آنتی بیوتیک ها به سختی تجویز می شوند.

    لیست اسامی و آدرس پزشکان ایرانی در ترکیه

    انواع بیمه ها در ترکیه

    بیمه دولتی شرکت های خصوصی ترکیه: این بیمه مختص افرادی است که در ترکیه ثبت شرکت انجام داده اند. همچنین سرمایه گذاران نیز از این بیمه بهره مند می شوند. اگر شخص در یک شرکت ترک استخدام شود نیز شامل این بیمه خواهد شد.

    بیمه خصوصی شرکت های خصوصی: از جمله رایج ترین و ضروری ترین بیمه های درمانی در ترکیه برای اتباع خارجی است. فرقی نمی کند اقامت کوتاه مدت داشته باشید یا بلند مدت. این بیمه در میان ایرانیان نیز پرطرفدار است. اگر از راه هایی غیر از سرمایه گذاری، اقامت ترکیه را بدست آورده اید، از این بیمه استفاده کنید.

    معرفی بیمه SGK

    خدمات درمانی در ترکیه، طیف وسیعی داشته و بخش‌های مختلفی دارد. تمامی این خدمات زیر نظر سازمان تامین اجتماعی ترکیه یا همان SGK ارائه می‌شود؛ به بیان دیگر، انواع بیمه‌های دولتی ترکیه را با نام بیمه SGK می‌شناسند. این بیمه، هم خدمات درمانی را پوشش می‌دهد، هم اینکه برای دوران بازنشستگی تسهیلاتی را در اختیار فرد قرار می‌دهد.

    بیمه‌های SGK، یا همان بیمه‌های تامین اجتماعی، به صورت کلی سه نوع هستند:

    • بیمه‌های اجتماعی (SSK)

    که معمولا از طرف کارفرما برای کارمندان و کارگران در نظر گرفته می‌شود. ایرانیان هم اگر در ترکیه کار قانونی و مجوز کار داشته باشند، می‌توانند از بیمه دولتی برخوردار شوند. این بمیه برای بازنشستگی نیز خدماتی را ارائه می‌دهد.

    • بیمه‌های خویش‌فرما (Bag-kur)

    که مخصوص افراد خویش‌فرماست، افرادی که صاحب کسب و کار خود هستند و یا در ترکیه شرکتی به نام خود ثبت کرده‌اند. ایرانیان نیز از این طرق می‌توانند از بیمه‌های خویش‌فرما استفاده کنند. این بیمه خدمات و تسهیلات بازنشستگی هم دارد.

    • بیمه‌های سلامت عمومی (GSS)

    که خدمات آن نسبت به دو مورد پیشین کمتر است و البته بسیار هم اقتصادی‌تر است. افرادی که بیکار هستند نیز می‌توانند از بیمه استفاده نمایند. البته باید توجه داشته باشید که این بیمه، تنها اجازه استفاده از خدمات مراکز درمانی دولتی را به شما می‌دهد و خدمات بازنشستگی ندارد.

    شرکت های خصوصی بیمه درمانی در ترکیه

    شرکت های خصوصی بیمه درمانی در ترکیه نیاز های پزشکی درمانی شخص را درحوادثی چون تصادفات و اتفاقات پوشش می دهند. همچینی می توانید خودتان هر دکتر و یا پزشک متخصص را برای معالجه خود انتخاب کنید.  با مراجعه به این وبسایت Sigortam.net بسته به نوع بیمه درخواستی تان از مناسب ترین قیمت های بیمه درمانی شرکت های خصوصی ترکیه استفاده کنید.

    • Acıbadem Sağlık ve Hayat Sigorta
    • Aksigorta
    • Allianz Sigorta
    • Anadolu Sigorta
    • Ergo Sigorta
    • Groupama Sigorta
    • Güneş Sigorta
    • Mapfre Genel Sigorta
    • Axa Sigorta

    سوالات متداول

    ✅هزینه دکتر در ترکیه چقدر است؟

    داشتن بیمه در کاهسش هزینه ها بسیار موثر. وگرنه هزینه ها در مقایسه با ایران سرسام آور است. به طور مثال چنانچه دارای اقامت دائم در ترکیه باشید جهت ویزیت دکتر عمومی نیاز به پرداخت هزینه نیست. هزینه دکتر متخصص نیز بسته به اینکه در بیمارستان عمومی یا خصوصی ویزیت شوید، متفاوت است. هزینه ویزیت دکتر متخصص در ترکیه بین 70 تا 200 لیر خوامی شود.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  محله بشیکتاش؛ گرانترین محله در سرتاسر استانبول

    ✅هزینه دارو در ترکیه چقدر است؟

    باز هم به نسبت ایران بسیار زیاد است. گرچه بیمه ها تا حدی (در بعضی موارد همه هزینه) را پوشش می دهند. باید بدانید قرص‌هایی مثل مسکن‌ها تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند اما هزینه چندان زیادی نیز در بر نخواهند داشت.

    ✅هزینه درمان در ترکیه چقدر است؟

    بدون بیمه هزینه درمان در ترکیه زیاد است. بعد از بیمه هم باید چیزی حدود حدود 10 تا 40 درصد هزینه درمان را پرداخت کنید. البته برخی از بیمه‌ها همه هزینه درمان، هزینه دارو و هزینه دکتر را پوشش خواهند داد.

    ✅هزینه بیمارستان در ترکیه چقدر است؟

    بیشتر  هزینه‌های بیمارستان در ترکیه، شامل هزینه MRI، رادیولوژی، آزمایش، تصویربرداری، درمان‌های سرپایی، دندانپزشکی و اموری که مربوط به زیبایی نباشند، تحت پوشش بیمه قرار دارند.

    ✅هزینه‌ بیمه درمانی در ترکیه چقدر است؟

    طبق قوانین این کشور افراد زیر 17 و بالای 65 سال الزامی بر پرداخت حق بیمه ندارند. افراد 18 تا 23 ساله، حدود 400 لیر در سال و افراد 23 تا 65 ساله، حدود 3000 لیر در سال هزینه بیمه درمانی را باید پرداخت کنند. ببعضی بیمه ها تمام هزینه درمان را پوشش می دهند که مسلما پرداختی سالیانه بیشتی دارند.

    ✅در ترکیه چگونه وقت دکتر بگیرم؟

    به صورت اینترنتی و حضوری می‌توانید از دکتر نوبت بگیرید.

    ✅آزمایش در ترکیه چگونه است؟

    برای مسائا پیش پا افتاده نیز ممکن است آزمایش نوشته شود. اما لازن نیست برای دریافت جواب آزمایش یک روز صبر کنید.

    ✅پزشک خانواده در ترکیه به چه صورت است؟

    بسیاری از ساکنان ترکیه تحت پوشش پزشک خانواده می باشند. این یعنی از خدمات رایگان دکتر عمومی و اطفال استفاده می‌کنند.

    ✅داروخانه‌های ترکیه به چه صورت کار می کنند؟

    داروخانه ها در ترکیه از ساعت 8:30 تا 19:00 و در روز شنبه از ساعت 9:30 الی 19:00 فعالیت دارند.چنانچه خارج ا این ساعات به دارئخانه نیاز پیدا کردید باید از داروخانه های شبانه روزی استفاده کنید که اندک هم هستند.  چنانچه به دارو نیاز داشتید به سایت Nöbetçi Eczaneler مراجعه کنید تا از نزدیک‌ترین داروخانه نزدیک خانه‌تان مطلع شوید. بد نیست بدانید بیمارستان‌های ترکیه اغلب داروخانه ندارند.

    ✅داروهای ممنوع در ترکیه چه داروهایی هستند؟

    داروهای خواب‌آور، مسکن‌های قوی یا داروهای نقض توجه از جمله داروهایی هستند که باید گواهی به زبان ترکی با انگلیسی را برای استفادهاز آن ها به همراه داشته باشید. توصیه م یکنیم اگر واقعا ضرورتی ندارند؛ آن ها را به فرودگاه نبرید.

     

    در این مطلب سعی کردیم هزینه های درمانی در ترکیه را برایتان به طور کامل شرح دهیم. فراموش نکنید مهاجرت و خرید ملک در ترکیه، باید همراه با مشورت با متخصصان و همچنین برنامه ریزی و تفکر باشد. نظرات خود را با استانبول همراه در میان بگذارید.

     

    جدیدترین مقاله های استانبول همراه

    3/5 - (14 امتیاز)

    Recent search terms:

    • https://istanbulhamrah com/هزینه-های-پزشکی-و-درمانی-در-ترکیه/

    ‫17 نظر ارسال شده در “هزینه های پزشکی و درمانی در ترکیه

    1. سعید :

      سلام کسانی که بیماری تالاسمی هستند و مرتب باید هر دو هفته خون عوعض کنند چگونه است اقامت بگیرند ممنون

    2. روبین :

      سلام ببخشید بهترین بیمه برای اقامت توریستی یک ساله که بیمارستان های آجی بادام روپوشش بده چه بیمه ای هستش؟

      • تیم تحریریه استانبول همراه :

        لیست تمام بیمه‌های ترکیه که با بیمارستان آجی بادم قرارداد داره :
        Allianz Sigorta A.Ş.

        Anadolu Anonim Türk Sigorta Şirketi (Sağlık)

        Axa Sigorta A.Ş.

        CompuGroup Medical Bilgi Sistemleri A.Ş. (CGM)

        Gulf Sigorta
        Fortis Bank Sandık (Çalışan ve Bağımlıları)
        HDI Sigorta A.Ş.
        Ray Sigorta A.Ş
        Ziraat Sigorta A.Ş
        Halk Sigorta A.Ş
        Katılım Emeklilik ve Hayat A.Ş
        Sompo Sigorta (FIBA)
        Corpus Sigorta A.Ş
        Zürich Sigorta A.Ş.
        OYAK
        Chubb European Sigorta
        CGM Sağlıkta Avantajlar Dünyası (Alarm Sağlık(Medline), Back Up, Chubb, Gulf Acil, HDI-Acil)
        Demir Sağlık ve Hayat Sigorta A.Ş.

        Eureko Sigorta A.Ş

        Groupama Sigorta A.Ş.

        Inter Partner Assıstance Yardım Ve Destek Hizmetleri Tic. A.Ş. (IPA)

        Unico Sigorta Acil Tedavi Sigortası
        Güven Sigorta Acil Tedavi Sigortası
        Zirve Sigorta Acil Tedavi Sigortası
        NN Hayat Ve Emeklilik Acil Tedavi Sigortası
        Axa Sigorta Seyahat Sağlık Sigortası
        Axa Mbask Sigorta Seyahat Sağlık Sigortası
        Sompo Japan (İncoming ve yurtiçi seyahat) Seyahat Sağlık Sigortası
        Türk Nippon Sigorta A.Ş. (İncoming ve yurtiçi seyahat) Seyahat Sağlık Sigortası
        Pasha Insurance Seyahat Sağlık Sigortası
        Zirve Sigorta Seyahat Sağlık Sigortası
        Unico sigorta Seyahat Sağlık Sigortası
        Dr.Back-Up Kişisel Sağlık Sistemi
        Dr.Back-Up Kişisel Sağlık Sistemi & Fortis Bank Card
        Ipa Card
        Ipa Prıvilege Card
        Benefit Card
        Benefit Global Aıg Card
        Benefit Global & Eureko Sigorta
        CPP Türkiye Kart Koruma Planı
        Cigna Finans Hayat Emeklilik
        Kuveyttürk Katılım Bankası
        İmece Destek Danışmanlık Hizmetleri A.Ş. (İMECE)

        Doğa Sigorta A.Ş.
        Generali Sigorta A.Ş.
        Ankara Sigorta A.Ş.
        Magdeburger Sigorta A.Ş.
        Mapfre Sigorta A.Ş.

        Ray Sigorta A.Ş.

        Sencard

        · Bupa Acıbadem Sigorta A.Ş.

        · Aksigorta A.Ş.

        · Aegon Hayat ve Emeklilik A.Ş.

        · Fiba Emeklilik A.Ş.

        · HDI Sigorta A.Ş.

        Türkiye Sigorta A.Ş.

      • تیم تحریریه استانبول همراه :

        درود بر شما
        مواردی مثل جراحی زیبایی، دندانپزشکی، روانشناسی و…
        همگی توسط بیمه درمانی خاص/خصوصی (özel sağlık sigortası) پوشش داده می‌شن.
        می توانید به اکثر شرکت‌های بیمه، مثل آلیانز، آنادولو و شرکت‌هایی که در مقاله بیمه در ترکیه ذکر شده اند، مراجعه کنید و درخواست بیمه خصوصی بدهید تا بتوانید هزینه‌های زیبایی رو هم پوشش بدهید.

    3. باران :

      سلام
      برای درمان سرطان کدام بیمه مناسب است و اقامت به چه صورت باید گرفت؟
      شما اطلاع دارید معمولا درمان سرطان چه مدت طول میکشه و هزینه هاش چقدر میشه؟
      تشکر

    4. تینا :

      سلام من مبتلا به ام اس هستم و توی ایران دارویی براش مصرف میکردم که کامل تحت پوشش بیمه بود ، الان ساکن استانبول هستم ، از چه طریق باید دارومو اینجا تهیه کنم و آیا اینجا هم میشه رایگان تهیه کرد و چطوری؟

    5. ایمانه :

      سلام من باردار هستم و به تازگی به آنکارا مهاجرت کردم چه بیمه ای میتونم بگیرم که هزینه های زایمان و بارداری رو شامل بشه؟

    6. امیر :

      سلام
      هزینه دیالیز
      برای مسافران که قصد گردشگری دارند
      برای بیماران دیالیزی حدودا چقدر هست؟؟
      با تشکر

    7. داود :

      سلام
      خسته نباشید
      میخواستم دخترما به خاطر بیماری کمرش اسکلیوز بیارم استانبول اگه میشه لطف کنید راهنمایی کنید که میتونم از بیمه استفاده کنم

    8. رحمتی :

      سلام برادرم سرطان داره و داره شیمی درمانی میکنه چجوری میتونم بیمه اش کنم و اینکه با بیمه چقدر هزینه های درمان کم میشه د رترکیه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *