خطرات خرید ملک در ترکیه چیست؟

خطرات خرید ملک در ترکیه

افراد زیادی اقدام به خرید ملک در ترکیه می کنند. اما آیا از خطرات خرید ملک در ترکیه هم آگاه هستید؟ مسلما هر کاری که در آن مبلغ زیادی رد و بدل می شود، خطراتی دارد. با آگاه شدن از ااین خطرات، می توانید از سرمایه خود محافظت کنید؛ خرید امنی داشته باشید و از مزایای آن بهره مند شوید. معامله کردن در کشور خودمان هم احتیاج به دقت فراوانی دارد. اما عقد قرار داد در کشوری دیگر بحث جداگانه ای دارد. چیزی برای ترسیدن وجود ندارد اما احتیاط شرط عقل است. معایب خرید ملک در ترکیه هم وجه دیگری از خرید است که باید در نظر بگیرید. ف در این مقاله، استانبول همراه به تشریح خطرات خرید ملک در ترکیه می پردازد.

مشاوره جهت خرید ملک در ترکیه 2024

تیم مشاوره و کارشناسان « استانبول همراه » در امور خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت ترکیه، شهروندی و پاسپورت ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، تحصیل در ترکیه، خرید خودرو در ترکیه، کلیه امور بانکی و گرفتن نمایندگی برند های برتر ترکیه در کنار شماست.





    انتخاب شرکت های مسافرتی به عنوان مشاور

    شرکت ها و آژانس ها از اسمشان پیدا است. حوزه تخصص آن ها فقط گردشگری و مسافرت در ترکیه است. با این حال باز هم بعضی افراد برای خرید ملک در ترکیه به آژانس های مسافرتی اعتماد می کنند.

    باید در نظر داشته باشید که تخصص کاری این شرکت ها فقط مسافرت است و بس.آژانس های مسافرتی حتی مجوزهای لاز برای خرید و فروس ملک در کشورهای دیگر را ندارند. آن ها ممکن با بدست آوردن اطلاعات جامع، وانمود کنند که تبحر زیادی در این کار دارند. در مواردی برای یک مشاوره ساده هم مبلغ کلانی از متقاضیان دریافت می کنند. به یاد داشته باشید که برای هرکاری باید به متخصصان و به اصطلاح حرفه ای های آن کار رجوع کنید. به این شرکت ها حتی به عنوان واسطه هم اعتماد نکنید. فرقی ندارد کدام آشنا آن ها را به شما معرفی کرده است.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  خرید و قیمت آپارتمان در استانبول 2024

    شرکت های واسط واقع در ترکیه

    گروه دیگری از شرکت ها آنهایی است که در کشور خودمان فعالیت می کنند. این شرکت ها به نوعی خود را واسطه ای برای خرید ملک در ترکیه معرفی می کنند. تبلیغات این شرکت ها اغلب فریبنده و پرزرق و برق است. این نکته را به خاطر بسپارید:

    کلیه شرکت های املاک و موسسات مهاجرتی به ترکیه، برای انجام مراحل کاری خود در ترکیه به مجوز نیاز دارند. این مجوز تنها از سوی دولت ترکیه صادر می شود.

    بیشتر شرکت های املاک که در تهران با واسطه برای متقاضیان در ترکیه اقدام به ملک  می کنند، هیچ نوع مجوزی از سوی دولت ترکیه دریافت نکرده اند. خرید ملک از این شرکت های واسط ریسکی بزرگ می باشد. شرکت استانبول همراه شرکتی رسمی و ثبت شده در ترکیه است که از طریق آن به راحتی می توانید اقادام به خرید ملک در ترکیه کنید.

    شرکت های املاک محلی

    همانطور که می دانید، با وضع قوانین جدید درباره سرمایه گذاری در ترکیه، اتباع خارجی زیادی از جمله ایرانیان برای خرید ملک در ترکیه مشتاق شده اند. در سال 2020 بود جه سرمایه لازم برای اخذ اقامت دائم و پاسپورت ترکیه از 1 میلیون دلار به 250 هزار دلار آمریکا رسید. دقیقا به همین علت، شرکت های املاکی کوچک و محلی هم به ماجرا ورود کرده اند. شرکت های بدون مجوزی که در سطح شهر شناخته نشده هستند و بازرسان دولتی از وجود آنهابی خبرند.

    این شرکت ها در مکان های خلوت و به دور از شلوغی دفتر خود را افتتاح می کنند. سعی کنید تا قبل از رد و بدل کردن حتی یک لیر، از صحت و سقم اعتبار این شرکت ها اطمینان پیدا کنید. متاسفانه در بسیاری ار موارد، این شکتها بعد از دریافت مبلغ زیادی، به کل شرکت را منحل می کنند و ناپدید می شوند.

    وکلای بدون مجوز

    این روزها به راحتی آب خوردن، میتوان شرکت تاسس کرد، بدون آنکه مجوزهای لازم را دریافت کرده باشید. از همین رو از گوشه و کنار، افرادی سر برآورده اند که خود را وکیل امور مهاجرت به ترکیه معرفی می کنند. در حالی که ممکن است نهایتا یک هفته به استانبول رفته باشند و چند ساعت وبگردی کرده باشند. این افراد با بهانه های مختلف مثل دادن مشاوره یا دریافت استعلام، مبالغ زیادی از متقاضیان ناآگاه دریافت می کنند.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  اصطلاحات کاربردی خرید ملک در ترکیه

    حتی در بعضی موارد با گرفتن مبالغ سنگین، می گویند که دارند مقدمات اخذ شهروندی ترکیه برای متقاضیان را فراهم می کنند. اما متاسفانه فقط دارند وقت کشی می کنند تا سرمایه مردم را بر باد دهند. پیشنهاد استانبول همراه این است  که نخست پروانه وکالت آنها را بررسی کنید. اگر شخص مورد نظر وکیل باشد،  باید مجوز های لازم از کشور ترکیه را دریافت کرده باشد.

    اگر تمایل دارید در مورد  وکیل امور ملکی در ترکیه بیشتر بدانید می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

    اعتماد به حرف دوستان و آشنایان

    به یاد داشته باشید، افراد برای سود و منفعتخود هرکاری می کنند. حال آشنا یا غریبه. هیچوقت فقط از روی حرف آشنایان و به اصطلاح دوستان بی گدار به آب نزنید. خطرات خرید ملک در ترکیه ، در این مورد بخصوص بسیار زیاد است. حتی بعضی مواقع ممکن است آشنایان ما خود طعمه فرد دیگری باشند و با دادن اطلاعات غلط، موجب دردسر ما شوند. در هر صورت باید احتیاط کنید.

    سراب خرید ملک ارزان در ترکیه

    خرید ملک ارزان از جمله تبلیغاتی است که این روزعا زیاد از سایت هاف کانال ها و رسانه های مجازی می شنویم. البته این اساسا دروغ نیست. خرید ملک ارزان در ترکیه امکان پذیر است. اما در بسیاری از موارد شما اولین و آخرین خریدار ملک مذکور هستد. به یاد داشته باشید که برای دریافت اقامت و شهروندی ترکیه باید ملکی به ارزش 250 تا 500 هزار دلار آمریکا را خریداری کنید. در غیر این صورت، 5 سال پس از خرید ملک به شما اقامت ترکیه اعطا می شود اما خبری از پاسپورت ترکیه نیست.

     

    اگر تمایل دارید در مورد  خرید ملک ارزان در ترکیه بیشتر بدانید می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

    نوسانات ارزش لیر ترکیه

    نوسانات نرخ ارز تمام کشورها در برابر دلار آمریکا امری اجتناب ناپذیر است. نمی توان کشور ترکیه را یک استثنا دانست. باید در نظر بگیرید که ارزش لیر ترکیه در حال پایین آمدن است.این موضوع بع نفع سرمایه گذاران خارجی است. اما به یاد داشته باشید، که شخصی که خرید ملک در ترکیه را انجام می دهد، ممکن است ارزش ملک اش پایین بیاید.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  خرید ملک در ترکیه (قوانین 2024 )

    به این مثال توجه کنید. فرض کنید قیمت ملکی زیر 100 هزار دلار بوده است.در آن زمان هر یک دلار، 3 لیر ترکیه ارزش داشت. حال فرض می کنیم نرخ ارز دلار به 6 لیر ترکیه رسیده است. در حال حاضر ارزش همان خانه 600 هزار لیر ترکیه می شود. باگر مبنای محاسبات را نرخ دلار آمریکا در نظر بگیریم، می فهمیم که خانه ارزان تر شده است. سقوط نرخ لیر از خطرات خرید ملک در ترکیه است که باید خواه ناخواه آن را در نظر بگیرید.

    چگونه خطرات خرید ملک در ترکیه را کم کنیم؟

    پیش از هر چیز باید اطمینان حاصل کنید که کلیه اسناد باید در دفاتر رسمی ثبت اسناد که مورد تایید دولت ترکیه می باشد ثبت شده باشند. بدین ترتیب امضا و ثبت اسناد مورد تایید است. تدر نظر داشته باشید، قولنامه ای که در دفتر املاک بین خریدار و فروشنده بسته می شود، لزوما به این معنی نیست که ملک به خریدار واگذار شده باشد. زمان بستن قولنامه تنها درصدی از مبلغ خرید خانه را پرداخت کنید، بقیه آن باید در دفتر اسناد رسمی بعد از ثبت، پرداخت شود.

    توجه: بعضی از املاک و مستغلات در ترکیه قابلیت واگذاری به اتباع خارجی را ندارند. به همین علت لازم است قبل از اقدام به خرید ملک، این مورد را از اداره تاپو استعلام بگیرید.

    پیش از اقدام به خرید ملک، مطمئن شوید که ملک مذکور بدهی نداشته باشد. در باب بدهی های آن باید از اداره تاپو استعلام بگیرید. بسیاری از املاک در ترکیه با وام خریداری شده اند، همچنین باید مالیات و عوارض آنها هر سال پرداخت شود. ارائه گزارش ارزیابی ملک در ترکیه  توسط خریدار اجباری می باشد. در غیر این صورت دریافت اقامت با دردسرهای زیادی مواجه می شود.

     

    سعی کردیم در این مقاله، تمامی خطرات خرید ملک در ترکیه را برایتان شرح دهیم. امیداریم که برایتان مفید بوده باشید. اگر سوال یا پیشنهادی دارید، حتما آن را از بخش نظرات با استانبول همراه در میان بگذارید.

    همچنین می توانید به مقاله معرفی بهترین سایت های خرید ملک در ترکیه هم مراجعه کنید.

    5/5 - (2 امتیاز)

    ‫3 نظر ارسال شده در “خطرات خرید ملک در ترکیه چیست؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *