نمونه قرارداد خرید ملک در ترکیه 2024

قرار داد خرید ملک در ترکیه

در ادامه مقاله های خرید ملک در ترکیه در این بخش به نمونه قرارداد خرید ملک در ترکیه و جزییات این قرار داد می پردازیم.

مهاجرت به ترکیه و خرید ملک در این کشور، به دلیل شرایط مناسب زندگی و امکانات رفاهی و معیارهای بالا، بسیار مورد توجه ایرانیان قرار گرفته و بدون شک این آمار در سال 2024 تا بسیاری رشد نیز خواهد داشت. اما مهم‌ترین مسئله‌ای که شما به عنوان یک تبعه‌ی خارجی به هنگام خرید ملک با آن رو به رو هستید، نوشتن یک قرارداد درست و مناسب است که منافع شما را حفظ کند. با آشنایی با یک نمونه قرارداد خرید ملک در ترکیه، می‌توانید تا حد زیادی نگرانی‌های خود را در این مورد برطرف کنید.

در این مقاله از «استانبول همراه» قصد داریم تا از جزییات یک قرارداد خرید ملک در کشور ترکیه برای شما حرف بزنیم. از آنجایی که خرید ملک، به مثابه‌ی سرمایه گذاری در ترکیه است، شناخت مفاد نمونه قرارداد خرید ملک در ترکیه به شما کمک خواهد کرد تا هم منافع خود را حفظ کنید و تا حد ممکن از فروشنده امتیاز بگیرید، هم اینکه از مسائل حقوقی و مشکلات ثانویه جلوگیری کنید. برای آشنایی هر چه بیشتر، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مشاوره در زمینه خرید ملک در ترکیه در 2024

تیم مشاوره و کارشناسان « استانبول همراه » در امور خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت ترکیه، شهروندی و پاسپورت ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، تحصیل در ترکیه، خرید خودرو در ترکیه، کلیه امور بانکی و گرفتن نمایندگی برند های برتر ترکیه در کنار شماست.





    نمونه قراردادهای خرید ملک در ترکیه 2024

    دانلود کمیسیون فروش املاک و مستغلات – انگلیسی

     قرارداد خرید چیست و چه اهمیتی دارد؟

    به قول معروف، ابتدایی‌ترین چیزها را باید همان ابتدای سخن مطرح کرد. پیش از شناخت نمونه قرارداد خرید ملک در ترکیه، ابتدا باید بدانیم که قرارداد خرید چیست و چه اهمیتی دارد؟

    به زبان ساده، قرارداد خرید ملک معادل قولنامه می‌باشد و برگه‌ای است که فروشنده، تعهد فروش ملک به خریدار را تضمین می‌کند. اما! لازم است توجه داشته باشید که این قرارداد، به معنای مالکیت تمام و کمال شما بر ملک نیست و تا قبل از صدور و ثبت سند به اسم شما، نمی‌توانید خود را مالک بدانید. حال دانستن مفاد نمونه قرارداد خرید ملک و آشنایی با جزییات آن، می‌تواند این راه را تا حد زیادی برای شما هموار کند.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  خرید ملک در ازمیر 2024

    اما گذشته از مفهوم قرارداد خرید ملک در این کشور، بزرگترین مزیتی که ایرانیان را به خرید ملک در ترکیه جذب کرده اقامت و یا شهروندی است کشور است. اگر بخواهیم به صورت خلاصه بگوییم، شما می‌توانید با خرید ملکی به ارزش 250 هزار دلار آمریکا، شهروندی ترکیه را به دست آورید و رسما عضوی از جامعه‌ی این کشور شده و از تمام مزایای زندگی و البته پاسپورت ترکیه برخوردار شوید.

    گذشته از آن، اگر شما این تمکن مالی را ندارید و نمی‌توانید ملکی با این ارزش خریداری کنید، تنها با خرید یک ملک به ارزش کمتر از 250 هزار دلار، قادر خواهید بود تا از اقامت ترکیه برخوردار شوید؛ هرچند که این اقامت دائمی نیست و باید آن را تمدید کرد. چه قصدتان گرفتن اقامت باشد چه شهروندی، شناخت یک نمونه قرارداد خرید ملک در ترکیه در همه‌ی ابعاد به شما کمک شایانی خواهد کرد.

    اگر تمایل دارید در مورد همه روش های اخذ اقامت ترکیه بیشتر بدانید می توانید مقاله اقامت ترکیه را مطالعه کنید.

    راهنمای قدم به قدم خرید ملک در ترکیه 2024

    پیش از آشنایی با نمونه قرار داد خرید ملک در ترکیه، در اولین قدم، ابتدا پیشنهاد ما این است که به کمک وبسایت‌های مختلفی که در زمینه‌ی خرید ملک وجود دارند، مدتی را به دنبال ملک مورد نظر خود بگردید، و سپس نسبت به خرید ملک در ترکیه اقدام کنید. استفاده از این وبسایت‌ها کمک می‌کند تا مناطق مورد نظر و نیازهای خود را بشناسید و البته از قیمت خرید خانه در ترکیه نسبت به هر شهر و هر محله آگاه شوید و در نهایت، با ذهنی باز نسبت به این امر اقدام کنید.

    پس از اینکه این اطلاعات اولیه را به دست آوردید :

    لازم است تا به صورت حضوری در محل املاک مربوطه حاضر شوید، ملک را از نزدیک بررسی کنید و یا به دنبال گزینه‌های بهتر باشید. بعد از اینکه ملکی را با توجه به نیازها و خواسته‌های خود پسندیدید، لازم است تا به اداره «تعیین قیمت املاک و مستغلات» در شهرداری منطقه‌ی مربوطه مراجعه کنید.

    این اداره همانطور که از نامش پیداست، ارزش واقعی و اصلی ملک مورد نظر شما را تعیین خواهد کرد. برخلاف ایران که هر فروشنده، قیمت ملک را هر اندازه که دلش خواست تعیین می‌کند، ترکیه قوانین سفت و سختی در این رابطه دارد. قیمت ملک شما، بر اساس مترمربع و میانگین قیمت سه ملک مشابه در همان محل، تعیین می‌شود. پس از تعیین و تایید قیمت خرید، دو برگه به شما تحویل داده خواهد شد تا بعد از آن، نسبت به نوشتن قرارداد خرید ملک در ترکیه اقدام کنید.

    اگر تمایل دارید در مورد اصطلاحات کاربردی خرید ملک در ترکیه بیشتر بدانید می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

    این برگه ها عبارتند از

    • سند قیمت نهایی ملک، تعیین شده توسط اداره املاک و مستغلات
    • سند اثبات عدم بدهی مالیاتی ملک

    مفاد نمونه قرارداد خرید ملک در ترکیه

    بعد از انتخاب ملک و مراجعه به اداره‌ی مربوطه برای تعیین قیمت ملک و البته اخذ سند قیمت نهایی ملک و سند اثبات عدم بدهی مالیات ملک، اکنون دوباره زمان است تا به آژانس املاکی خود مراجعه کرده و نسبت به نوشتن یک قرارداد خرید ملک در ترکیه اقدام کنید. از مهم‌ترین مفاد این قرارداد که باید در نوشتن آن دقت و توجه ویژه به خرج داد، از قرار زیر است:

    1-  طرفین معامله

    این بخش مختص اطلاعات هویتی طرفین معامله، خریدار و فروشنده است. اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه و شماره ملی و آدرس و از این قبیل اطلاعات در این بخش درج خواهند شد.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  معرفی بهترین سایت های خرید ملک در ترکیه

    2-  موضوع قرارداد

    این بخش مخصوص درج اطلاعات مربوط به ملک است؛ متراژ ملک و یا زمین، محل و آدرس دقیق، شهر، محله، منطقه، تعداد طبقات و… در این بخش نوشته خواهد شد.

    3- فروش ملک

    در این بخش اطلاعات مربوط به قیمت ملک و نوع و ضوابط فروش آن درج می‌شود. اگر ملک به صورت قسطی باشد، جزییات مربوط به آن، و اگر غیر از این باشد، مفاد مربوط به همان نحو، در این بخش نوشته می‌شود.

    4-  انتقال عمل

    این بخش مربوط به درج اطلاعات عدم بدهی مالیاتی و یا عدم وجود وام می‌باشد. مدارک و اسناد مربوطه، به همراه یک عکس از ملک، در این بخش اضافه می‌شوند.

    5- انتقال قرارداد

    بر اساس نمونه قرارداد خرید ملک در ترکیه که تنظیم و نوشته شده است، این بخش مربوط به جزییات ظوابطی است که طرفین را ملزم به رعایت مفاد قرارداد می‌کند. همچنین این بخش، از انتقال سند قرارداد به شخص ثالث جلوگیری می‌کند.

    6- فسخ قرارداد

    در این بخش اطلاعات مربوط به جزییات فسخ قرارداد ذکر خواهد شد. در صورتی که هر یک از طرفین به مفاد قرارداد پایبند نباشند، با استناد به این بخش، می‌توان نسبت به اعاده‌ی حقوق خود اقدام کرد. در صورت عدم پایبندی، طرف خاطی، باید مطابق قانون باید 5 درصد از ارزش ملک را به عنوان خسارت فسخ به طرف دیگر پرداخت کند.

     7- هزینه ثبت سند

    یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که با منافع شما ارتباط مستقیم دارد همین بخش است. در این بخش جزییات مربوط به هزینه‌های عوارض و مالیات‌های ملک ذکر می‌شود و هر دو طرف، یا یکی از آن‌ها پرداخت آن را بر عهده خواهند گرفت.

    8- حاشیه‌نویسی

    این بخش مربوط به اطلاعات اضافی و یا آن دسته از مفادی است که طرفین، خارج از قرارداد اصلی با هم به توافق رسیده‌اند.

    9- آدرس طرفین معامله

    به غیر از بخش اطلاعات هویتی، آدرس دقیق و کامل طرفین معامله باید در این بخش، برای ارسال مدارک و اسناد مربوطه، مجددا ذکر شود.

    10-  حل اختلاف

    این بخش همانطور که از نامش پیداست برای مواقعی است که ممکن است بین طرفین اختلافی به وجود بیاید. نام دادگاه‌هایی که می‌توانند به دعاوی این چنینی رسیدگی کنند، در این بخش ذکر شده است.

    11-  امضا

    بخش پایانی و نهایی نمونه قرارداد خرید ملک در ترکیه، که به درج امضای طرفین اختصاص دارد.

    ثبت و اخذ سند مالکیت

    بعد از نوشتن قولنامه، یا در حقیقت همان قرارداد خرید ملک در ترکیه، لازم است تا نسبت به ثبت رسمی سند ملک خود اقدام نمایید. برای این کار لازم است تا به اداره‌ی تاپو (Tapu Ofisi) مراجعه کنید. این اداره در اصل وظیفه‌ی ثبت اسناد مربوط به املاک و مستغلات در ترکیه را بر عهده دارد. در کل می‌توان اینطور گفت سیستم خرید و فروش ملک در ترکیه بسیار نظام‌مند است و امر خرید ملک در ترکیه را تا حد زیادی سهولت می‌بخشد. وجود چنین اداره‌ای نیز خود مهر تاییدی بر این ادعا است. بهتر است بدانید که سند رسمی ملک با عنوان سند تاپو (TAPU SENEDI) نیز شناخته می‌شود.

    سند تاپو به دو صورت است:

    1. سند سرخ که برای املاک مسکونی صادر می‌شود.
    2. سند آبی رنگ که برای زمین و اراضی صادر می‌شود.

    در سند تاپو، درست مثل سند تک برگی که در ایران خودمان نیز هست، تمامی اطلاعات لازم مربوط به ملک ذکر می‌شود. اطلاعاتی از جمله مشخصات کامل ملک، مشخصات مالک، کاربری ملک، علت فروش ملک، مشخصات مالک اسبق و گواهی پایان ساخت ساختمان (در صورتی که سند زمین باشد)، در تاپو ذکر خواهد شد، به علاوه وجود عکس، مهر و امضای رئیس اداره الزامی است.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  همه چیز در باب نرخ کمیسیون مشاورین املاک در ترکیه

    اگر تمایل دارید در مورد سند تاپو  بیشتر بدانید می توانید مقاله زیر را  مطالعه کنید.

    انتقال سند و هزینه‌های مربوط به آن

    پس از آشنایی با نمونه قرارداد خرید ملک در ترکیه و البته در نهایت مراجعه به اداره‌ی تاپو، روند نهایی انتقال سند ملک به شما آغاز خواهد شد. از الزامات این کار می‌توان به تایید ملک از جانب شهرداری، ارائه‌ی تمامی مدارک لازم پرداخت هزینه‌های مربوطه، اشاره کرد. در نهایت پس از طی این مراحل و بعد از حدود 1 الی 2 هفته، سند تاپو به نام شما صادر خواهد شد. مدارکی که برای انجام این روند بر عهده دارید به شرح زیر است:

    •  یک قطعه عکس فروشنده
    •  دو قطعه عکس خریدار
    • اصل و ترجمه‌ی پاسپورت خریدار
    •  سند داسک از اداره بیمه
    •  فاکتور تسویه حساب عوارض و مالیات شهرداری
    •  همراه داشتن یک مترجم رسمی و قسم خورده

    گذشته از موارد بالا، اشاره کردیم که هزینه های جانبی خرید ملک در ترکیه را نیز نباید از قلم انداخت.

    این هزینه‌ها به شرح زیر هستند:

    •  هزینه شارژ، عوارض شهرداری، اخذ انشعابات، پایان کار و انتقال سند: روی هم رفته 4 درصد از ارزش کل ملک که بین طرفین نصف می‌شود.
    •  هزینه پیش‌پرداخت ملک به اداره تاپو: 19 هزار لیر بر عهده‌ی خریدار
    •  پرداخت هزینه پایان کار ملک: از 3 هزار لیر بر عهده فروشنده
    •  پرداخت هزینه‌های انشعابات و به نام کردن کنتورها: از 400 تا 600 لیر بر عهده‌ی خریدار

    در آخر، علاوه بر تمامی این هزینه‌ها، خرید ملک در ترکیه مشمول مالیات نیز می‌شود که

    عبارتند از :

    • با توجه به قیمت ملک و محل آن، حدود 4 درصد از ارزش ملک به عنوان حق تمبر، که بین طرفین نصف می‌شود.
    •  مالیات حاصل از اجاره ملک که پرداختش بر عهده مالک است و سالانه چیزی در حدود 15 تا 35 درصد از ارزش ملک خواهد بود.

    اگر تمایل دارید در مورد هزینه های جانبی خرید ملک در ترکیه بیشتر بدانید می توانید زیر  را مطالعه کنید.

    سوالات متداول در مورد قرار داد خرید ملک در ترکیه

     

    آیا قرارداد خرید ملک ترکیه، به معنای مالکیت نهایی خریدار است؟

    خیر، قرارداد خرید ملک در حقیقت نوعی قولنامه است که فروشنده در آن فروش ملک خود را ضمانت می‌کند. اخذ سند مالکیت بعد از نوشتن این قرارداد آغاز می‌شود.

    چرا آشنایی با نمونه قرارداد خرید ملک مهم است؟

    دانستن مفاد و آشنایی با نمونه قرارداد خرید ملک بسیار مهم است، زیرا در حقیقت این قرارداد ضامن حفظ منافع خریدار خواهد بود و هرگونه اشتباه در آن، می‌تواند سرمایه خریدار را بر باد دهد.

    نوشتن قرارداد خرید ملک در ترکیه بر عهده‌ی کیست؟

    نوشتن یک نمونه قرارداد خرید ملک در ترکیه، بر عهده‌ی آژانس‌های املام و مستغلات معتبر در این کشور است. در صورتی که آژانس انتخابی شما معتبر نباشد، ممکن است بعدا به هنگام سند زدن دچار مشکلات حقوقی شوید.

    فسخ قرارداد خرید ملک در ترکیه چه تبعاتی به دنبال دارد؟

    یکی از مفادی که در نوشتن نمونه قرارداد خرید ملک در ترکیه باید به آن توجه کرد، مفاد فسخ قرارداد است. در صورت فسخ قرارداد، فرد خاطی مجرم شناخته شده و باید 5 درصد از ارزش ملک را به عنوان خسارت به طرف دیگر بپردازد.

    برای نهایی کردن قرارداد خرید ملک در ترکیه چه باید کرد؟

    بعد از نوشتن نمونه قرارداد خرید ملک در ترکیه، برای نهایی کردن آن و شروع فرآیند انتقال و ثبت سند، باید به اداره‌ی تاپو مراجعه کنید و در نهایت سند تاپوی ملک خود را اخذ کنید.

     

    4.2/5 - (6 امتیاز)

    ‫6 نظر ارسال شده در “نمونه قرارداد خرید ملک در ترکیه 2024

    1. فخری زاده :

      سلام. ممنون بابت نمونه قرارداد خرید ملک در ترکیه که گذاشتین. خیلی دنبالش بودم. من ۵۰۰ میلیون سرمایه دارم. می تونم توی ترکیه ملک خوب بخرم؟

    2. سلمان کاظمیه :

      سلام وخسته نباشید
      ملکی که درترکیه خریدیم آیا سالانه باید مالیات بدیم اگه مثبته چقدربایدبدیم

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *