با محله کادیکوی استانبول آشنا شوید

محله کادیکوی استانبول

محله کادیکوی استانبول، یا همان قاضی کوی در زبان فارسی را، می‌توان یکی از قدیمی‌ترین و باستانی‌ترین محله های استانبول دانست. تحقیقات باستان‌شناسی در ترکیه، نشان داده است که این منطقه، بیشتر از 7000 سال قدمت دارد. اما علیرغم این قدمت چندین هزار ساله، اکنون یکی از مدرن‌ترین و محبوب‌ترین و صد البته یکی از لاکچری‌ترین مناطق در این شهر پهناور است و نه تنها محله‌ای محبوب در میان ترکیه‌ای‌ها است، بلکه در چند سال اخیر، به یکی از پرطرفدارترین مقاصد مهاجرتی ایرانی‌ها نیز تبدیل شده است.

اگر به دنبال خرید خانه در استانبول هستید، همیشه گفته‌ایم که باید محله‌های این شهر را به خوبی بشناسید و بعد از آن، با آگاهی و اطلاعات کافی برای خرید اقدام نمایید؛ زیرا که شهر استانبول، شهری است بسیار پهناور و هر گوشه از آن، ویژگی‌های منحصر به فرد خودش را دارد. ما در این مقاله از «استانبول همراه» قصد داریم که محله کادیکوی استانبول را به طور کامل و جامع به شما معرفی کنیم، از پیشنیه و امکانات آن بگوییم، موقعیت جغرافیایی‌اش را برای شما مشخص کنیم و در آخر هم از قیمت خانه در کادیکوی برایتان بگوییم.

مشاوره درباره محله کادیکوی استانبول

تیم مشاوره و کارشناسان « استانبول همراه » در امور خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت ترکیه، شهروندی و پاسپورت ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، تحصیل در ترکیه، خرید خودرو در ترکیه، کلیه امور بانکی و گرفتن نمایندگی برند های برتر ترکیه در کنار شماست.





    موقعیت جغرافیایی محله کادیکوی استانبول

    منطقه کادیکوی استانبول، در جنوبی‌ترین قسمت استانبول آسیایی قرار گرفته است و طولانی‌ترین خط ساحلی (حدود 21 کیلومتر) را با دریای مرمره دارد. منطقه کادیکوی از سمت شرق، در کنار محله بزرگ مال تپه قرار گرفته و از سمت شمال نیز، با دو محله اسکودار و محله آتاشهیر همسایه است.
    فاصله محله کادیکوی تا مناطق مهم استانبول به شرح زیر است:

    • تا میدان تقسیم حدود 17 کیلومتر
    • تا فرودگاه جدید استانبول، حدود 56 کیلومتر
    • و تا فرودگاه صبیحه گوکچن نیز حدود 30 کیلومتر
    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  محله گوزتپه استانبول (خرید و اجاره ملک)

    گفتنی است که این محله از جمله خوش آب و هواترین مناطق استانبول به حساب می‌آید و در تمام طول سال، دمایی متعادل و دلنشین دارد. در تابستان، میانگین دمای این منطقه در حدود 19 درجه و در زمستان نیز حدود 10 درجه است. میانگین بارش آن نیز طبق آمار شهرداری کادیکوی، در حدود 700 میلی‌متر است.

    موقعیت جغرافیایی محله کادیکوی استانبول

    در زبان ترکی، محله کادیکوی یک «ایلچه» شناخته می‌شود که می‌توان آن در فارسی، معادل با شهرستان در نظر گرفت. این ایلچه بزرگ، خود دارای 21 محله بزرگ و کوچک است که همه در کنار هم، محله کادیکوی استانبول را تشکیل داده‌اند:

    آجی بادمبُستانچیجاده بستان
    کافه راغادوملو پیناراِئیتیم
    ارن کویفنر باغچهفنر یولو
    فکر تپهگُز تپهحسن پاشا
    کوشو یولوکوزیاتاییمردیوان کوی
    19 ماییسعثمان آغاراسم پاشا
    صحرای جدیدسوآدیهزوهتو پاشا

    نگاهی به پیشینه محله کادیکوی استانبول

    استانبول به عنوان بهترین شهر برای خرید ملک در ترکیه، قدمتی هزاران ساله دارد، اما پیشینه محله کادیکوی، حتی از خود شهر استانبول نیز بیشتر است. باستان‌شناسان، قدمت تاسیس منطقه کادیکوی استانبول را در حدود 5500 الی 3500 سال قبل از میلاد مسیح تخمین زده‌اند. دوران اوج این شهر، در سال 685 قبل از میلاد بود و در آن زمان، با نام «خلقیدون» شناخته می‌شد.

    این شهر در طول قرون متمادی، بین ایرانی‌ها، یونانی‌ها، بیزانسی‌ها، رومی‌ها، عرب‌ها و حتی حاکمان صلیبی دست به دست شد و نهایتا در قرن 14 میلادی، به دست سلاطین عثمانی افتاد. از آن زمان به بعد، منطقه خلقیدون به اقامتگاهی برای قضات استانبول تبدیل شد و به همین دلیل است که به آن قاضی کوی (کادیکوی) گفته می‌شود.

    محله کادیکوی استانبول، تا سال 1928 میلادی، بخشی از محله اسکودار به شمار می‌رفت، اما از آن سال به بعد، با اصلاحاتی که شهرداری منطقه انجام داد، این منطقه به یک ایلچه مجزا تبدیل شد. مناطقی همچون بستانچی و سوآدیه نیز از محله کارتال جدا شدند و به محله این محله الحاق شدند و در نهایت، محله کادیکوی امروزی را به وجود آوردند.

    محله کادیکوی استانبول در عصر حاضر

    محله کادیکوی استانبول در حال حاضر حدود 41 کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیت آن در آخرین سرشماری، حدود 500.000 نفر گزارش شده است. با یک حساب سرانگشتی، می‌توان متوجه شده که تراکم جمعیتی در این ناحیه بالاست و به نسبت سایر محله‌های استانبول آسیایی که اکثرا خلوت هستند، این محله بسیار شلوغ است؛ اما خب باز هم می‌توان مناطق خلوت و آرام نیز پیدا کرد.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  قوانین کار برای دانشجوهای خارجی در ترکیه در 2024

    منطقه کادیکوی امروزی، پر است از خیابان‌های باریک و تو در تو، از همان‌هایی که در سریال‌های ترکی دیده‌اید؛ و پر است از کافه‌ها، رستوران‌ها و کلاب‌هایی که تا خود صبح مشغول به فعالیت هستند. اگر به دنبال زندگی شبانه و پرشور هستید، کادیکوی استانبول می‌توان مقصد بسیار خوبی برای شما باشد.

    محله کادیکوی استانبول در عصر حاضر

    محله کادیکوی استانبول، در عصر حاضر نه تنها یکی از قطب‌های تجاری و پر رفت و آمد این شهر بزرگ به حساب می‌آید، بلکه در چند سال اخیر، برای خرید ملک در ترکیه نیز به مقصدی پرطرفدار، تبدیل شده است. خرید ملک در این منطقه، با توجه به ویژگی‌ها و امکانات رفاهی آن، می‌تواند یک سرمایه‌گذاری پرسود باشد.

    ویژگی‌ها و امکانات رفاهی محله کادیکوی استانبول

    از نظر امکانات رفاهی، منطقه کادیکوی استانبول را می‌توان از جمله غنی‌ترین مناطق استانبول دانست؛ همین امکانات رفاهی، بدون شک زندگی در ترکیه را برای شما دوچندان آسان خواهند کرد و صد البته که در ارزش ملک شما نیز تاثیرگذار خواهند بود. دسترسی به منطقه کادیکوی بسیار آسان است و به لطف سیستم حمل و نقل گسترده، رفت و آمد نیز در آن با کمترین زحمت انجام خواهد شد. مراکز تحصیلی و درمان و تفریحی فراوان نیز ا نقاط قوت این محله، به شمار می‌روند.

    • حمل و نقل عمومی

    شاید بتوان بزرگترین نقطه قوت محله کادیکوی استانبول را سیستم حمل و نقل عمومی آن دانست. این منطقه نزدیک به 20 خط اتوبوسرانی دارد و خط M4 مترو استانبول و خط T3 تراموا نیز رفت را تا حداکثر میزان ممکن، آسان کرده است. به تمام این موارد، 7 خط رفت و آمد دریایی را نیز باید افزود.

    • مراکز خرید و بازارها

    دومین نقطه قوت منطقه کادیکوی استانبول از نظر ما، مراکز خرید متعدد و بازارهای بی‌شمار آن است. خیابان‌های این محله، همگی پر هستند از مغازه‌ها، بوتیک‌ها و فروشگاه‌های بزرگ و کوچک و هر چیزی که بخواهید، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را می‌توانید در آن پیدا کنید. تعدادی از برترین مراکز خرید ترکیه، از جمله چند شعبه از مرکز خرید زنجیره‌ای AVM، مرکز خرید آکاسیا و… نیز در همین منطقه، قرار گرفته‌اند.

    • مراکز آموزشی و تحصیلی

    بخش از اعظمی از دانشگاه مرمره، در منطقه کادیکوی استانبول واقع شده است. به علاوه، دانشگاه خصوصی یدی تپه و دانشگاه تازه تاسیس مدنیت استانبول نیز در این منطقه واقع شده‌اند. دانشگاه دوعوش نیز در محله آجی بادم کادیکوی، قرار دارد. برخی از مدارس مهم استانبول، مثل هنرستان فنی و حرفه‌ای آتاتورک، دبیرستان کادیکوی و دبیرستان فرانسوی سن جوزف هم در همین منطقه هستند.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  آشنایی با محله اسن یورت استانبول + قیمت ملک در سال 2024

    خرید و اجاره ملک در محله کادیکوی استانبول

    با خرید ملک در منطقه کادیکوی استانبول، به راحتی می‌توانید پاسپورت ترکیه را اخذ کنید. همانطور که در بخش‌های قبلی نیز به آن اشاره کردیم، محله کادیکوی به دلیل آنکه یکی از مناطق مرکزی استانبول به حساب می‌آید و از نظر امکانات رفاهی بسیار غنی است، از همین روی ارزش ملک در آن نیز بسیار بالاست. این منطقه را می‌توان از نظر قیمت خانه، در زمره مناطق متوسط رو به بالا، تا گران قیمت دانست.

    استانبول همراه، به عنوان یک سایت خرید خانه در استانبول، اطلاعات دست اولی را درباره قیمت خانه در این منطقه برای شما گردآوری کرده است؛ قیمت خرید ملک در کادیکوی استانبول در نیمه اول سال 2024، به شرح زیر است:

    نام محله میانگین قیمت
    به ازای هر مترمربع
    میانگین قیمت
    برای ملک 100 متری
    جاده بستان28.300 لیر4.400.000 لیر
    فنر باغچه27.900 لیر4.350.000 لیر
    سوآدیه22.500 لیر3.300.000 لیر
    گُزتپه20.000 لیر2.800.000 لیر
    مردیوان کوی10.700 لیر1.300.000 لیر
    آجی بادم9500 لیر1.000.000 لیر
    راسم پاشا6900 لیر700.000 لیر
    میانگین قیمت ملک
    در کل منطقه
    25.400 لیر3.600.000 لیر

    قیمت اجاره ملک در کادیکوی استانبول نیز در نیمه اول سال 2024، به این قرار است:

    نام محله میانگین اجاره بها

    جاده بستان10.900 لیر
    فنر باغچه10.800 لیر
    سوآدیه9200 لیر
    گُزتپه7500 لیر
    مردیوان کوی4800 لیر
    آجی بادم3800 لیر
    راسم پاشا3300 لیر
    میانگین قیمت اجاره
    در کل منطقه
    7700 لیر ماهانه

    مشاهده پروژه آماده فروش در منطقه کادیکوی

    سوالات متداول

    محله کادیکوی در کدام قسمت از استانبول قرار دارد؟

    این محله در جنوبی‌ترین قسمت استانبول آسیایی قرار گرفته و با محله‌های اسکودار، مال تپه و آتاشهیر همسایه است.

    مهم‌ترین ویژگی‌های محله کادیکوی استانبول چیست؟

    اول از همه، سیستم حمل و نقل قوی آن را می‌توان نام برد و بعد باید ویژگی شب زنده‌داری این منطقه را ذکر کرد.

    قیمت ملک در کادیکوی استانبول چقدر است؟

    این منطقه از مناطق گران استانبول است و میانگین قیمت ملک در آن حدود متری 25.400 است و قیمت اجاره نیز حدود 7700 لیر می‌باشد.

    5/5 - (1 امتیاز)

    Recent search terms:

    • https://istanbulhamrah com/محله-کادیکوی-استانبول/

    ‫8 نظر ارسال شده در “با محله کادیکوی استانبول آشنا شوید

    1. بهادر رهنما :

      سلام، ما خانوادگی قصد داریم توی کادیکوی یه خونه بخریم، میشه بگید کدوم محله ارزونتره؟ البته خیلی هم بی‌کلاس نباشه و یه چیز معقول و ترتمیز باشه. ممنون.

      • تیم تحریریه استانبول همراه :

        سلام به شما، بهترین تفریحی که می‌توانید در کادیکوی داشته باشید، خرید کردن است! زیرا که این منطقه پر است از خیابان‌هایی که هر طرفش را هزاران کافه و بوتیک و فروشگاه دیدنی فراگرفته است. از جمله مهم‌ترین مناطق دیدنی این منطقه، به اپرای ثریا نیز می‌توان اشاره کرد. البته سواحل این منطقه نیز از مهم‌ترین مناطق تفریحی آن هستند.

    2. صادق زندی :

      بافت جمعیتی این منطقه کادیکوی چطوریه؟ برای زندگی ایرانی‌ها مناسب هست یا نه؟ ممنون میشم پاسخ بدید.

      • تیم تحریریه استانبول همراه :

        سلام به شما، برخلاف اکثر مناطق استانبول آسیایی، این منطقه بافات جمعیتی جوان‌تری دارد و خب توریست‌پذیرتر است. به علاوه درصد زیادی از جمعیت این منطقه را دانشجوها تشکیل می‌دهند. از همین روی، نظر ما این است که این منطقه می‌تواند برای زندگی ایرانی‌های جوان، مناسب باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *