آشنایی با محله کارتال استانبول؛ محله‌ای آرام و خانوادگی

منطقه کارتال استانبول

امروز، نوبت محله کارتال است که در سری مقاله‌های معرفی محله های استانبول، با آن آشنا شویم. چنان که همیشه برایتان شرح داده‌ایم، ایلچه و محله در شهر زیبای استانبول فراوان است و انتخاب محلی مناسب با توجه به هدف شما از مهاجرت به این شهر، گاها می‌تواند امری بسیار چالش برانگیز باشد.

ما در این مقاله، موقعیت جغرافیایی این محله را برای شما توصیف خواهیم کرد و سپس به سراغ امکانات و ویژگی‌های منحصر به فرد آن خواهیم رفت؛ در پایان این مقاله جامع نیز از شرایط خرید خانه در کارتال استانبول برایتان خواهیم گفت. ما وبسایت «استانبول همراه» هستیم، یک سایت خرید خانه در استانبول! پس تا انتهای مقاله، همراه ما بمانید…

مشاوره درباره محله کارتال استانبول

تیم مشاوره و کارشناسان « استانبول همراه » در امور خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت ترکیه، شهروندی و پاسپورت ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، تحصیل در ترکیه، خرید خودرو در ترکیه، کلیه امور بانکی و گرفتن نمایندگی برند های برتر ترکیه در کنار شماست.





    موقعیت جغرافیایی محله کارتال استانبول

    محله کارتال، محله‌ای است که در قسمت آسیایی استانبول واقع شده است. این محله، از جنوب، در حدود 8 کیلومتر خط ساحلی دارد، از غرب با محله مال‌تپه؛ از شمال با دو محله سنجاق‌تپه و سلطان بیلی مجاورت دارد و در نهایت از شرق نیز با محله پندیک استانبول، همسایه است. مساحت این محله در حدود 147 هزار متر مربع است و جمعیت آن در آخرین سرشماری، چیزی در حدود 600 هزار نفر بوده است.

    موقعیت جغرافیایی محله کارتال استانبول

    محله کارتال استانبول، در نزدیکی جزایر پرنس نیز واقع شده است. احتمالا نام جزیره زیبای «بویوک آدا» را شنیده‌اید؛ نزدیک‌ترین محله استانبول به این جزیره، همین محله کارتال است و برای سفر به این جزیره، می‌توانید از بنادر کارتال، اقدام فرمایید.

    • این محله تا مرکز استانبول یعنی میدان تقسیم، حدود 40 کیلومتر فاصله دارد. (نزدیک به 40 الی 1 ساعت و 30 دقیقه)
    • فاصله این محله تا فرودگاه «صبیحا گوکچن» نیز حدود 15 کیلومتر است. (نزدیک به 20 دقیقه الی نیم ساعت)
    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  واکسن کرونا در ترکیه، نصیب ما می‌شود یا نه؟

    چنان که همیشه برای شما گفته‌ایم، استانبول، بهترین شهر برای خرید ملک در ترکیه به حساب می‌آید و از همین روی شناخت مناطق مختلف آن، از اهمیت زیادی برخوردار است.

    محله کارتال استانبول، در حقیقت یکی از ایلچه‌های استانبول است که در زبان فارسی، می‌توان آن را یکی از شهرستان‌های استان استانبول در نظر گرفت. این ایلچه، خود از 20 محله کوچکتر تشکیل شده است که به این قرار است:

    محله های کارتال استانبول

    1. آتالار2. جِویزلی3. جمهوریت
    4. چاووش اوغلو5. اِسِن تپه6. گوموش پینار
    7. حریت8. کارلیک تپه9. کوردون بویو
    10. اورخان تپه11. اورتا محله12. پترول ایش
    13. سوغانلیک14. توپسِلوی15. اوغور موجو
    16. یاکاجیک چارشی17. یاکاجیک ینی18. یالی
    19. یوکاری محله20. یونس

    تاریخچه محله کارتال استانبول

    منطقه کارتال، یکی از قدیمی‌ترین مناطق استانبول امروزی است و قدمت آن بیشتر از هزار سال است و به دوران امپراتوری روم شرقی و بیزانس باز می‌گردد. پس از ظهور امپراتوری عثمانی، این منطقه بارها بین این دو قدرت دست به دست شده است.

    کارتال در زبان ترکی استانبول، به معنای «عقاب» است؛ این نام، در حقیقت همان نام قدیمی و یونانی این شهر است که امروز، به زبان ترکی ترجمه شده.

    در سال 1947 میلادی، منطقه کارتال، به طور رسمی به یکی از ایلچه‌های استانبول تبدیل شد و مرزهای آن به طور کامل، مشخص گشت.

    در آن زمان، این منطقه جزو مناطق صنعتی استانبول به حساب می‌آمد و جمعیت مسکونی آن بسیار اندک بود. اما رفته رفته افراد بیشتری برای سکونت به این منطقه کوچ کردند و محله کارتال، به یکی از مناطق دنج و آرام استانبول بدل شد.

    امروزه افرادی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارند، معمولا توجه خاصی به این محله، نشان می‌دهند.

    محله کارتال استانبول در دهه اخیر

    بدون شک، بیشترین میزان رشد و پیشرفت محله کارتال استانبول، در همین دهه و به خصوص چند سال اخیر رخ داده است.
    این محله، با توجه به برنامه‌های شهرداری استانبول، روز به روز پیشرفت می‌کند و امکانات رفاهی آن، به صورت سالانه افزایش پیدا می‌کند.

    جاهای دیدنی محله کارتال استانبول

    طبق آخرین آمار ارائه شده توسط شهرداری استانبول، محله کارتال در زمزه مناطق درجه یک (A) استانبول قرار گرفته است؛ به آن معنا که این منطقه از نظر امنیت، بهداشت شهری، کیفیت زندگی و دسترسی به امکانات عمومی، در سطح فوق‌العاده بالایی قرار گرفته است.

    برای زندگی در ترکیه و به خصوص در محله‌های مختلف استانبول، توجه به موضوع دسترسی به سیستم حمل و نقل عمومی شهری، بسیار مهم است؛

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  چرا باید استانبول را برای زندگی انتخاب کنیم؟

    به نسبت سایر منطقه‌های مجاور، دسترسی‌های منطقه کارتال بسیار بهتر است، زیرا که:

    • یکی از شاهراه‌های استانبول، یعنی بزرگراه D100 از دل محله کارتال می‌گذرد.
    • به علاوه، جاده‌های دیگری نظیر جاده توزلا به بوستانجی نیز درست از همین محله، عبور می‌کنند و کار را برای رفت و آمد ساکنین، بسار آسان کرده است.
    • حتی فراتر از آن، وجود ایستگاه مترو خط کادیکوی به کاینارجا نیز در این منطقه نیز، خود امتیازی فوق‌العاده به حساب می‌آید.

    ویژگی‌های محله کارتال استانبول

    اگر به دنبال اخذ اقامت ترکیه هستید و می‌خواهید روزی در شهر استانبول زندگی کنید، پیشنهاد ما این است که منطقه کارتال استانبول را حتما در نظر داشته باشید، زیرا که این محله، از دنج‌ترین و آرام‌ترین مناطق این شهر پهناور است.

    این محله، از هیاهو و شلوغی مرکز استانبول به دور است، و آرامش و امنیت آن، باعث شده که به یکی از بهترین مناطق برای زندگی خانوادگی، تبدیل شود.
    آمار نشان می‌دهد که بیشتر از 60 درصد ساکنین محله کارتال استانبول را افراد متاهل و خانواده‌ها تشکیل می‌دهند و اکثر آنان نیز از بومیان و ترک‌های اصیل هستند. همین موضوع، جذابیت زندگی در این منطقه را دوچندان می‌کند.

    از موضوعات دیگری که باید به عنوان یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد منطقه کارتال مطرح کرد، بافت مدرن آن است.

    چنان که گفتیم، این منطقه از مناطق رو به پیشرفت استانبول به حساب می‌آید و تعداد پروژه‌های مسکونی و رزیدانس‌های لوکس در آن، هر سال در حال افزایش است (در مقاله انواع مسکن در ترکیه در این مورد بیشتر بخوانید.). همین موضوع، خرید خانه در این منطقه را به نوعی سرمایه گذاری در ترکیه تبدیل می‌کند که البته می‌تواند سود بسیاری به همراه داشته باشد.

    امکانات رفاهی محله کارتال استانبول

    محله کارتال استانبول، از نظر امکاتان رفاهی، یکی از غنی‌ترین محله‌های استانبول به شمار می‌رود. همانطور که پیشتر هم گفتیم، شهرداری این منطقه برای رفاه حال ساکنین، اقدامات فراوانی را انجام داده است و امروزه این محله، از نظر امکانات رفاهی و کیفیت زندگی، بسیار ایده‌آل است. ساکنین منطقه می‌تواند برای گردش و تفریح به یکی از ده‌ها کافه و رستوران و پارک و مراکز خرید این منطقه مراجعه کرده و روز خوبی را همراه با خانواده، بگذرانند.

    مناطق تفریحی محله کارتال استانبول

    از جمله مراکز دیدنی منطقه کارتال عبارتند از:

    • ساحل کارتال
    • تپه دراگوس
    • تپه آیدوس
    • جنگل آیدوس

    بد نیست بدانید که تعدادی از بهترین مراکز خرید ترکیه، در منطقه کارتال واقع شده‌اند.

    از جمله مراکز خرید محله کارتال، عبارتند از:

    • مرکز خرید آناتولیوم مرمره
    • مرکز خرید ایستمارینا
    • مرکز خرید کارتال پارک
    • مرکز خرید M1
    • مرکز خرید یون
    • مرکز خرید استانبول
    • مرکز خرید آسیا
    • مرکز خرید ماکسیس و…
    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  مزایای خرید ملک در ترکیه در 2024

    اگر خدای ناکرده عافیت و سلامت از تنتان رفت و به مریضی دچار شدید، اصلا نگران نباشید! زیرا که منطقه کارتال، مراکز درمانی بسیاری دارد و همگی، از جمله بهترین مراکز درمان استانبول به شمار می‌روند.

    از جمله مراکز درمانی محله کارتال، عبارتند از:

    • 4 بیمارستان دولتی
    • 3 بیمارستان خصوصی
    • 5 پلی‌کلینیک
    • و 9 مرکز طبی

    و در آخر، باید این را هم مطرح کنیم که تعدادی از بهترین مراکز تحصلات عالیه و برترین دانشگاه های ترکیه نیز در محله کارتال قرار گرفته‌اند.

    از جمله بهترین دانشگاه های محله کارتال عبارتند از:

    • دانشگاه مرمره
    • دانشگاه گدیک استانبول
    • دانشگاه شهیر
    • دانشگاه مدنیت استانبول
    • دانشگاه وقفی بزمی عالم

    خرید و اجاره خانه در محله کارتال استانبول

    بالاخره رسیدیم سر اصل مطلب! بدون شک هدف شما مهاجرت به ترکیه، چیزی نیست اخذ پاسپورت ترکیه و در نهایت شهروندی این کشور؛ این کار نیز با خرید ملک در یکی از شهرهای ترکیه ممکن خواهد شد و چه شهری بهتر از استانبول و چه محله‌ای بهتر از کارتال؟

    همانطور که بارها گفته‌ایم، قیمت خرید خانه در شهر استانبول، تقریبا نصف قیمت خرید خانه در ایران است و همین موضوع، ایرانیان بسیاری به خرید خانه در ترکیه، وسوسه می‌کند. این محله در زمره محله‌های متوسط رو به بالا از نظر قیمت قرار می‌گیرد، اما تنوع قیمت امکان خرید ملک در کارتال استانبول را برای هر بودجه‌ای، فراهم می‌کند.

    میانگین قیمت خرید و اجاره خانه در منطقه کارتال استانبول، به شرح زیر است:

    قیمت خرید و اجاره خانه در منطقه کارتال استانبول

    نوعقیمت به ازای هر متر مربعقیمت واحد 100 متری
    خرید ملکمتری 2500 الی 6500 لیر250 الی 650 هزار لیر
    اجاره ملک-بین 4000 الی 8000 لیر ماهانه

    مشاهده پروژه آماده فروش در منطقه کارتال

    مشاهده همه پروژه ها

    سوالات متداول

    محله کارتال در کدام قسمت استانبول است؟

    این محله در بخش آسیایی واقع شده و در همسایگی محله پندیک قرار دارد. به علاوه اصلی‌ترین راه ارتباطی به جزیره بویوک آدا نیز به حساب می‌آید.

    قیمت خرید خانه در محله کارتال چقدر است؟

    برای خرید خانه در منطقه کارتال، باید بودجه‌ای را در حدود 250 هزار، الی 650 هزار لیر، در نظر داشته باشید.

    قیمت اجاره خانه در منطقه کارتال چقدر است؟

    اجاره خانه در این منطقه، چیزی حدود 4000 الی 8000 لیر خواهد بود.

    5/5 - (3 امتیاز)

    Recent search terms:

    • https://istanbulhamrah com/محله-کارتال-استانبول/
    • https://istanbulhamrah com/محله-کارتال-استانبول/#i-6

    ‫8 نظر ارسال شده در “آشنایی با محله کارتال استانبول؛ محله‌ای آرام و خانوادگی

    1. محسن :

      ما فعلا قصد سرمایه گذاری توی ترکیه رو داریم، به نظرتون محله کارتال میتونه برای این منظور مناسب باشه؟ می‌خوایم چند سال دیگه بفروشیم و بریم جای دیگه.

    2. جواد :

      سلام، یه سوال دارم… به نظرتون کارتال بهتره یا منطقه اسکودار؟ من یه کم برای این دور بودنش دو دل موندم و نمیدونم کدوم محله رو انتخاب کنم.

      • تیم تحریریه استانبول همراه :

        سلام به شما. بله، محله کارتال تا حدودی از مرکز شلوغی استانبول به دور است. اگر جوان و پویا هستید، محله‌های مرکز استانبول، مثل محله فاتح، یا مثلا محله شیشلی، یا مثلا محله‌های دیگری همچون محله بشیکتاش می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

    3. ژیلا ف :

      سلام و تشکر از بابت مقاله جامعی که آماده کردید. برای خرید ملک توی این محله، چقدر باید هزینه کنیم که پاسپورت ترکیه رو بتونیم به دست بیاریم؟؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *