قیمت خرید ملک در ترکیه به پول ایران در 2024

سرمایه لازم برای خرید ملک در ترکیه

در این مقاله از سری مقاله های خرید ملک در ترکیه به مبحث قیمت خرید ملک در ترکیه و سرمایه لازم برای این موضوع می پردازیم. برای اینکه حسابی توجه‌تان را به این مقاله جلب کنم، بگذارید با یک آمار شگفت‌انگیز رو به رویتان کنم. در سال گذشته، ایرانیان رکورد خرید ملک در ترکیه را شکستند!

هیچ شکی هم نداشته باشید که در سال 2024 این آمار چندین برابر نیز افزایش پیدا خواهد کرد. مهاجرت به ترکیه در این دهه‌ی اخیر بسیار در میان ایرانیان باب شده و البته دلایل بسیاری نیز در پس آن وجود دارد. اما سوالی که اکنون در این میان مطرح می‌شود این است، وضعیت قیمت خرید ملک در ترکیه چگونه است؟!

در این مقاله از «استانبول همراه» قصد داریم تا درباره‌ی ناگفته‌های قیمت خرید یک خانه در کشور ترکیه برای شما مخاطبان حرف بزنیم. مسائلی که توجه به آن‌ها بسیار مهم است، هرچند که شاید چندان به چشم نیایند و خرد جلوه کنند. در این مقاله از حداقل قیمت خرید خانه در ترکیه که بتوان با آن اقامت و یا شهروندی این کشور را دریافت کرد صحبت می‌کنیم. به علاوه درباره‌ی موضوع هزینه های جانبی خرید ملک و البته معرفی بهترین شهرهای ترکیه برای خرید خانه، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

مشاوره رایگان برای خرید ملک در ترکیه

تیم مشاوره و کارشناسان « استانبول همراه » در امور خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت ترکیه، شهروندی و پاسپورت ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، تحصیل در ترکیه، خرید خودرو در ترکیه، کلیه امور بانکی و گرفتن نمایندگی برند های برتر ترکیه در کنار شماست.





    حداقل قیمت خرید ملک در ترکیه برای کسب اقامت

    بدون شک مهم‌ترین هدف هر مهاجر و هر فردی در خرید ملک در ترکیه، اخذ  اقامت و یا شهروندی این کشور است؛ اصلا جز این چه می‌تواند باشد؟ به هر حال در این میان چیزی که دانستن آن حائذ اهمیت است، این است که حداقل قیمت خرید ملک در ترکیه برای اقامت چه قدر است و چه قدر باید برای این کار بودجه در نظر گرفت.

    گرفتن اقامت ترکیه با خرید ملک بر دو نوع است:

    1- اخذ شهروندی با خرید ملک

    طبق قوانین سال 2024، برای اینکه بتوانید شهروندی ترکیه را کمترین زمان ممکن به دست آورید و صاحب پاسپورت معتبر این کشور شوید، تنها لازم است تا تمکن مالی کافی را داشته باشید و ارزش ملک خریداری شده توسط شما، حداقل 250 هزار دلار آمریکا باشد. به عبارتی قیمت خرید خانه در ترکیه برای کسب شهروندی و اقامت دائمی، این مقدار است.

    اگر تمایل دارید در مورد شهروندی و اخذ پاسپورت ترکیه  بیشتر بدانید می توانید مقاله شهروندی ترکیه را مطالعه کنید.

    2-اخذ  اقامت ترکیه با خرید ملک

    توجه داشته باشید که اقامت، با اخذ شهروندی متفاوت است و بزرگترین فرقشان، این است که این نوع نوع اقامت در حقیقت موقت است. برای اینکه این اقامت را به دست آورید، شما با هر قیمتی می توانید ملک بخرید و با توجه به آن اقامت یک ساله و دوساله به شما داده میشود؛ و نهایتا با تمدید سالانه بعد از 5 سال تبدیل به اقامت دائم می‌شود.

    اگر تمایل دارید در مورد اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک بیشتر بدانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

    حداقل قیمت خرید ملک در ترکیه

    بسیار مشاهده می‌شود که در تبلیغات مختلف، وعده‌ی خرید ملک ملک ارزان در ترکیه را به مخاطب می‌دهند. مثلا در مواردی حتی خرید خانه در ترکیه با 100 میلیون و 300 میلیون هم دیده شده است. با یک حساب سرانگشتی و تنها با دانستن قیمت لیر و سرچی ساده در اینترنت، به راحتی می‌توان متوجه شد که چنین آگهی‌هایی کذب محض هستند و قصدی جز کلاهبردای ندارند و پیداست که قیمت خرید ملک در ترکیه، بسیار بیشتر از این حرف‌هاست.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  مزایای خرید ملک در ترکیه در 2024

    در مورد خرید ملک ارزان در ترکیه می توانید این ویدئو را ببینید.

     

    حقیقت امر این این که شاید بتوان با مبالغ اندک، مثلا حداقل با 500 میلیون تومان هم خانه‌ای در ترکیه خریداری کرد، اما با انجام این کار باید عذاب و سختی‌های بعدش را نیز به جان بخرید. خرید ملک ارزان در چنین اماکن و محله‌هایی، مصداق بارز آتش زدن به مال و سرمایه است و اینکه اصلا سراغش نروید خیلی بیشتر به نفعتان خواهد بود.

    اما با واقعیت رو به رو شوید و بدانید و آگاه باشید که قیمت خرید ملک در ترکیه به پول ایران، حداقل از 1 میلیارد تومان به بالا آغاز می‌شود. قیمت‌های واقعی خرید خانه در سال 2024 از این قرارند:

    قیمت خرید ملک در ترکیه به پول ایران

    در جدول زیر می توانید قیمت حدودی ملک در شهرهای مختلف ترکیه به لیر و تومان را مشاهده کنید.(توجه داشته باشید که قیمت ها به صورت حدودی است و با توجه به محله می تواند متفاوت باشد.)
    نام شهرقیمت متوسط برای یک ملک 100 متری
    استانبولحدود 4 میلیون لیر (7.2 میلیارد تومان)
    ازمیر حدود 3.750 هزار لیر (6.7 میلیارد تومان)
    آنتالیا3.600 هزار لیر (6.4 میلیارد تومان)
    بورسا2.770 هزار لیر (4.9 میلیارد تومان)
    آیدین4.480 هزار لیر (8 میلیارد تومان)

    اگر تمایل دارید در مورد  خرید ملک ارزان در ترکیه بیشتر بدانید می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

    معیار قیمت گذاری ملک در ترکیه

    نظام املاک و مستغلات در ترکیه، تفاوت‌هایی فلسفی با نظام املاک در ایران دارد و این موضوع، همواره دغدغه‌ی کسانی است که می‌خواهند نسبت به خرید ملک در ترکیه اقدام کنند. یکی از همین تفاوت‌های معیار قیمت گذاری ملک در ترکیه و ایران است.

    گاها پیش می‌آید که به هنگام خرید یک ملک در ترکیه، سراغ یک واحد مسکونی مشخص را در یک مجتمع، از دو موسسه‌ی املاکی می‌گیریم و هر یک از آن‌ها، قیمت متفاوتی به ما ارائه می‌دهند.

    باید به این نکات در خصوص قیمت گذاری ملک در ترکیه توجه داشت که:

    •   برخلاف ایران، معیار قیمت یک ملک در ترکیه، صرفا متراژ آن نیست.
    • عواملی همچون بالکن‌دار بودن، منظره‌ی واحد، امکانات رفاهی مجتمع و یا ملک و… همه در قیمت ملک تاثیرگذارند.
    • این تفاوت‌های قیمتی، ناشی از کارشناسی نادرست موسسات املاکی هستند.
    •  توصیه می‌شود که به جای مقایسه‌ی آن با مجتمع‌های دیگر، صرفا آن را با واحدهای مشابه و هم‌تیپ مقایسه کنید.

    میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در استانبول

    این شهر یکی از گران‌ترین شهرهای ترکیه است و البته این گرانی کاملا منطقی است. خرید خانه در استانبول بیتشرین آمار را در میان ایرانیان دارد. متوسط قیمت خانه در استانبول به پول ایران به ازای هر متر مربع، حدود 13 الی 23 میلیون (4000 الی 7000 لیر) می‌باشد. البته قیمت آپارتمان دست دوم دست در استانبول تا حدودی کمتر از این مقدار خواهد شد.

    به عبارت دیگر برای خرید آپارتمان در استانبول به مساحت صد متر، به 1 میلیارد و 300 میلیون تومان سرمایه نیاز خواهید داشت.

    برای مطالعه بیشتر می توانید مقاله آپارتمان نشینی در ترکیه را مطالعه کنید.

    از گران‌ترین و ارزان‌ترین محله‌ها و مناطق استانبول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    •  محله ساری‌یر

    محله ساری‌یر، از گران‌ترین و لوکس‌ترین محله‌های استانبول است و متوسط قیمت آپارتمان در آن حدود متری 12 هزار لیر است که تقریبا معادل 40 میلیون تومان می‌شود.

    •   محله بشیکتاش

    محله بشیکتاش، از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین محله‌های استانبول که میانگین قیمت هر واحد در آن، حدود متری 10 هزار لیر است. به پول ایران تقریبا معادل 34 میلیون تومان خواهد شد.

    • محله عمرانیه

    محله عمرانیه، یکی از بهترین محله های استانبول که بسیار هم رو رشد است. متوسط قیمت آپارتمان در این محله به ازای هر متر، حدود 4000 لیر، معادل 13.6 میلیون تومان می‌باشد.

    • محله اسن‌یورت

    محله اسن‌یورت، از ارزان‌ترین محله‌ی استانبول که ایرانیان زیادی نیز در آن زندگی می‌کنند. میانگین قیمت به ازای هر متر مربع حدود 2500 لیر است که تقریبا معادل 8.5 میلیون تومان می‌شود.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  شرایط خرید ملک در آنتالیا

    قیمت آپارتمان در استانبول 2024

    توجه داشته باشید که در ترکیه خرید آپارتمان بر اساس متر نیست و قیمت هایی که در پایین ارائه دادیم حدودی و در جهت آشنایی شما عزیزان با حدود قیمت ها در استانبول می باشد.
    🏘️ نام محله💰 قیمت هر متر مربع
    محله بشیکتاش 101.000 لیر
    محله باهچلی اولر 28.100 لیر
    محله بیلیک دوزو24.900 لیر
    محله کوچوک چکمجه 29.150 لیر
    محله اسکودار 55.600 لیر
    محله اسنیورت 17.900 لیر
    محله شیشلی 51.900 لیر
    محله بیکوز 83.700 لیر
    محله ساری یر 110.000 لیر
    محله باکرکوی/آتاکوی73.000 لیر
    محله عمرانیه 37.500 لیر

    در این بخش می توانید در مورد خرید و قیمت آپارتمان در استانبول بیشتر مطالعه کنید و شرایط و قیمت محله های مختلف استانبول را به تفکیک مشاهده کنید.

     میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در ازمیر

    شهر ازمیر نیز یکی دیگر از شهرهای پرطرفدار در ترکیه است که از خیلی جهات، با شهر استانبول برابری می‌کند. این شهر نیز یکی از شهرهای زیبای ساحلی است و میانگین قیمت خرید خانه در ازمیر ترکیه، حدودا از متری 3000 تا 4000 لیر خواهد بود که به پول ایران، تقریبا معادل 10 الی 13 میلیون تومان خواهد شد. برای یک آپارتمان صد متری، به حدود 1 میلیارد بودجه نیاز است.

    اگر تمایل دارید در مورد  خرید ملک در ازمیر بیشتر بدانید می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

    میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در آنکارا

    شهر آنکارا پایتخت ترکیه است و دومین شهر بزرگ این کشور نیز به حساب می‌آید. آنکارا شهر بسیار زیبایی است و از آنجایی که پایتخت است، بیشتر شهری سیاسی‌نشین به حساب می‌آید؛ اما به هر حال بین مهاجران، به خصوص ایرانیان نیز طرفدار دارد. میانگین قیمت خرید آپارتمان در آنکارا، حدودا بین 2500 الی 3500 لیر است که به پول ایران، تقریبا معادل 8.5 الی 12 میلیون تومان می‌باشد.

    آنکارا از سایر شهرها ارزان‌تر بوده و برای یک خانه صد متری باید حدودا 700 میلیون هزینه کنید.

    اگر تمایل دارید در مورد  خرید ملک در آنکارا بیشتر بدانید می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

    راهکارهایی برای کاهش قیمت خرید ملک در ترکیه

    اگر بعد از این توصیفات باز هم به دنبال دانستن قیمت خرید ملک ارزان در ترکیه هستید و می‌خواهید با بودجه‌ی اندک، نسبت به خرید ملک در ترکیه اقدام کنید،

    باید بگویم هنوز هم راهکارهایی وجود دارد. بد نیست بدانید که به طور کلی، هزینه زندگی در ترکیه و البته قیمت خرید ملک در این کشور، نسبت به ایران، بسیار ارزان‌تر است. اما برای اینکه باز هم بتوانید ملک خود را با هزینه کمتری خریداری کنید، دو روش وجود دارد:

    1- خرید آپارتمان دست دوم در ترکیه

    خرید آپارتمان دست دوم، در حقیقت همان خرید آپارتمان کلیدخورده و یا مبله است. خرید چنین املاکی به صرفه‌تر و البته تا حدود 30 درصد ارزان‌تر است. قیمت خرید ملک دست دوم در ترکیه برای یک خانه یک خوابه حدود 25 هزار یورو و برای خانه دو خوابه حدود 35 هزار یورو است.

    2- خرید ملک قسطی در ترکیه

    برای اینکه بتوانید باز هم قیمت خرید ملک را تا حدی کاهش دهید، خرید ملک قسطی در ترکیه بسیار روش مطمئنی خواهد بود و البته از دو راه ممکن است:

    •  خرید ملک قسطی از شرکت سازنده

    این روش مزایا بسیاری دارد، به دلیل نیاز شرکت‌ها به نقدینگی معمولا قیمت‌ها بسیار کمتر از ارزش واقعی ملک است. امکان پیش‌خرید خانه نیز وجود دارد و در صورت تمایل می‌توان تا قبل از سند زدن، ملک را تعویض کرد. هرچند که تا اتمام پرداخت اقساط، سندی به اسم شما ثبت نخواهد شد.

    •  خرید ملک قسطی با وام بانکی

    البته امکان انجام آن برای ایرانیان وجود ندارد، مگر در موارد خاص. اما به هر حال این روش بسیار مطمئن است. در همان ابتدا سند ملک به اسم شما ثبت می‌شود، بانک هزینه را به فروشنده می‌پردازد و سپس آن را با سود 8 تا 10 درصد و در بازه‌ی 10 تا 15 ساله برای شما قسط‌بندی می‌کند.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  اصطلاحات کاربردی خرید ملک در ترکیه

    اگر تمایل دارید در مورد  خرید ملک قسطی در ترکیه بیشتر بدانید می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

    هزینه‌های جانبی خرید ملک در ترکیه

    معمولا علاوه بر قیمت خرید ملک در ترکیه، هزینه‌های دیگری هم هستند که خواه ناخواه برای شما به وجود خواهند آمند. این هزینه‌ها را بیشتر تحت عنوان هزینه های جانبی خرید ملک در ترکیه می‌شناسند و در اکثر مواقع، بیشتر شامل هزینه‌های دولتی و اداری است. این هزینه به شرح زیر هستند:

    •  هزینه نمایندگی املاک و مستغلات که معمولا 3 درصد از ارزش ملک را شامل می‌شود.
    • 4 درصد از ارزش ملک به عنوان هزینه‌ی ثبت سند، که معمولا بین طرفین فروشنده و خریدار نصف می‌شود.
    • حدود 1500 لیر از جانب خریدار به دفاتر ثبت اسناد رسمی پرداخت می‌شود.
    • در روند ثبت سند، وجود مترجم رسمی الزامی است که حدود 700 لیر هزینه در بر خواهد داشت.
    • 4.4 درصد از ارزش ملک برای مالیات نقل و انتقال سند بر اساس ارزش واقعی ملک که بین طرفین نصف می‌شود.
    • هزینه ثبت سند تاپو به اسم شما که حدودا 125 دلار هزینه در بر خواهد داشت.
    • هزینه اسناد رسمی که حدود 375 دلار هزینه در بر خواهد داشت.
    • بیمه DASK که بر اساس متراژ ساختمان و به صورت سالیانه محاسبه می‌شود.

    جدول هزینه های جانبی خرید ملک در ترکیه

    اگر تمایل دارید در مورد هزینه های جانبی خرید ملک در ترکیه بیشتر بدانید می توانید زیر  را مطالعه کنید.

    مقایسه قیمت مسکن در ترکیه و ایران

    به طور کلی می توان گفت هزینه خرید ملک در ترکیه بسیار ارزان تر از ایران است و بازار ملک این کشور بسیار با ثبات تر می باشد و شاهد نوسانات قیمت مثل ایران نیستیم .

    در ترکیه شما با هر بودجه ای می توانید ملک بخرید. در شهرهای کوچک  ترکیه به تومان می توانید با حدود مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان اقدام به خرید خانه کنید و یا حتی در شهر استانبول در محله های متوسط به بالا به مانند کایتانه, متقاضیان می توانند یک خانه 100 متری دو خوابه نوساز را با مبلغ سه و نیم میلیارد تومان به بالا خریداری کنند.

    و حتما می دانید که اگر در محله متوسط تهران اقدام به خرید خانه ای به همان مساحت و شرایط کنید حداقل مبلغی که باید پرداخت کنید بالای چهار و نیم میلیارد تومان خواهد بود.

    سوالات متداول در مورد قیمت خرید ملک در ترکیه

    قیمت خرید خانه در ترکیه به پول ایران چقدر است؟

    به طور مثال  در شهرهای کوچک  ترکیه  با مبلغ حدود  ۵۰۰ میلیون تومانبه پول ایران می توانید خانه بخرید؛ و در شهر استانبول در محله های متوسط رو به بالا مثل کایتانه می توانید یک خانه 100 متری دو خوابه نوساز را با مبلغ سه و نیم میلیارد تومان به بالا خریداری کنید.

    حداقل قیمت خرید ملک در ترکیه، برای کسب شهروندی این کشور چه قدر است؟

    برای اینکه بتوانید در کمتر از شش ماه شهروندی ترکیه و پاسپورت آن را دریافت کنید، حداقل ارزش قیمت ملک شما باید 250 هزار دلار آمریکا باشد.

    حداقل قیمت خرید ملک در ترکیه برای کسب اقامت دائم این کشور چقدر است؟

    اقامت با شهروندی متفاوت است، برای اینکه اقامت ترکیه را دریافت کنید، حداقل قیمت ملک شما باید 60 هزار دلار باشد، که اقامت موقت 3 ساله و بعد از گذشت 5 سال، اقامت دائم را برای شما به ارمغان بیاورد.

    میانگین قیمت خرید ملک در ترکیه چقدر است؟

    خرید ملک نوعی سرمایه گذاری در ترکیه است. برای اینکه سود و سرمایه‌ی شما از بین نرود، لازم است تا حداقل قیمت ملک شما در ترکیه، از 1 میلیارد تومان بیشتر باشد.

    آیا به جز هزینه خرید ملک در ترکیه، هزینه‌های دیگری هم وجود دارد؟

    علاوه بر پرداخت قیمت ملک در ترکیه، معمولا هزینه‌های دیگر با عنوان هزینه‌های جانبی خرید ملک نیز وجود دارند. این هزینه‌ها بیشتر شامل هزینه‌های ثبت سند، هزینه‌های اداری و دفاتر رسمی و البته مالیات‌ها و بیمه می‌باشند.

    لینک منبع

     

    5/5 - (1 امتیاز)

    ‫2 نظر ارسال شده در “قیمت خرید ملک در ترکیه به پول ایران در 2024

    1. ایمان :

      اگر یه زمین ۲۰۰ متری در بهترین منطقه ترکیه بخرم چقدر هزینه بر میداره که اونو ویلایی دوبلکس بسازم

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *