آشنایی با محله نیشانتاشی؛ قلب مد در استانبول

اگر مخاطب این وبسایت باشید، به خوبی می‌دانید که بهترین شهر برای خرید خانه در ترکیه، بدون شک و با اختلاف، شهر استانبول است. این شهر پایتخت فرهنگی و هنری و تاریخی ترکیه به شمار می‌رود و نه تنها بین خود ترک‌ها، بلکه در بین تمام مردم دنیا، به خصوص ایرانی‌ها، جایگاهی ویژه دارد. آمار و ارقام موجود در سال 2024، نشان از آن دارند که خرید خانه در این کشور از طرف مهاجرین خارجی بسیار افزایش یافته است؛ ایرانی‌ها در فهرست خریداران خارجی قرار گرفته‌اند و البته در بین تمامی شهرهای ترکیه، آمار خرید خانه در استانبول نیز از همه بیشتر بوده است. اما استانبول شهری است بسیار بزرگ و وسیع، متشکل از محله‌های بسیار. اینطور فرض کنید که سرتاسر مساحت یک استان، تماما پوشیده از بافت شهری باشد؛ استانبول نیز دقیقا به همین صورت است. لذا خرید و یا اجاره خانه در چنین شهری، می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز و گیج‌کننده باشد. ما امروز در این مقاله از وبسایت «استانبول همراه» قصد داریم تا شما را با محله نیشانتاشی آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

مشاوره درباره محله نیشانتاشی

تیم مشاوره و کارشناسان « استانبول همراه » در امور خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت ترکیه، شهروندی و پاسپورت ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، تحصیل در ترکیه، خرید خودرو در ترکیه، کلیه امور بانکی و گرفتن نمایندگی برند های برتر ترکیه در کنار شماست.





    موقعیت جغرافیایی محله نیشانتاشی

    محله نیشانتاشی در اصل یکی از «سمت»‌های شیشلی (جمع چند محله در کنار هم) به شمار می‌رود. همانطور که در مقاله‌های قبلی به آن اشاره کردیم، شهر استانبول، متشکل از چند شهرستان یا «ایلچه» است و شیشلی نیز یکی از ایلچه‌های مرکزی استانبول به شمار می‌رود. جالب‌تر آنکه ایلچه شیشلی، توسط ایلچه «کاغذخانه» به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است؛ محله نیشانتاشی استانبول نیز، در بخش جنوبی آن واقع شده است.

    محله نیشانتاشی در قسمت اروپایی استانبول واقع شده و از سمت جنوب به «بِی‌اوغلو»، از سمت شرق به «بشیکتاش» و از غرب به ایلچه «کاغذخانه» محدود شده است. همانطور که گفتیم، نیشانتاشی در اصل یکی از سمت‌های استانبول است و خودش از چند محله مجزا تشکیل شده است. ناگفته نماند که آگاهی از موقعیت جغرافیایی این محله، برای آشنایی با شرایط خرید خانه در ترکیه، بسیار ضروری است.

    محله‌ های نیشانتاشی، به شرح زیر هستند:

    • عثمان‌بِی
    • هالاس کارگازی
    • تشویقیه
    • مشروطیت
    • ماچکا
    • پانگالتی

    فاصله محله نیشانتاشی با مناطق معروف و مهم استانبول، بدین قرار است:

    • تا میدان تقسیم: 10 دقیقه
    • تا محله بشیکتاش: 10 دقیقه
    • تا محله لونت: 20 دقیقه
    • تا محله کادیکوی: 25 دقیقه
    • تا محله باکرکوی: 30 دقیقه
    • تا محله ساری‌یر: 30 دقیقه
    • تا فرودگاه جدید استانبول: حدود 40 دقیقه
    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  با محله کادیکوی استانبول آشنا شوید

    با مشاهده دو نقشه‌ی زیر، می‌توانید موقعیت جغرافیایی محله نیشانتاشی استانبول را به خوبی مشاهده کنید:

    موقعیت جغرافیایی محله نیشانتاشی
    نقشه محله نیشانتاشی

    تاریخ و ویژگی‌های محله نیشانتاشی

    بگذارید این بخش را با ریشه کلمه «نیشانتاشی» آغاز کنیم. این کلمه، مرکب از دو واژه‌ی نیشان + تاشی است که در زبان فارسی، می‌توان آن را «سنگ نشانه» ترجمه کرد. دلیل این نامگذاری، آن است که در زمان سلطنت سلطان عبدالمجید اول در اوایل قرن نوزدهم، از این محله به عنوان مکان برگزاری مسابقات تیراندازی استفاده می‌شده است. هنوز که هنوزه، بعد از گذشت بیشتر از 150 سال، برخی از همین سنگ‌ها موجود هستند و اطلاعاتی تاریخی نیز بر روی آن‌ها ثبت شده است؛ که البته خود یکی از جاذبه‌های این محله به شمار می‌روند.

    محله نیشانتاشی از همان ابتدا، به دلیل نزدیکی با کاخ‌های مهم عثمانی، همچون «دولماباغچه»، «ییلدیز» یا «ایهلامور»، در زمره‌ی مناطق اعیان‌نشین استانبول به شمار می‌رفت و بعد از سقوط عثمانی و تبدیل ترکیه به کشور جمهوری، این محله صرفا با چند تغییر کوچک، ماهیت پیشین خود را حفظ کرد؛ امروزه نیز به همان منوال، یکی از ثروتمند‌ترین و البته گران‌ترین محله‌های استانبول است.

    محله نیشانتاشی استانبول، به پاریس ترکیه مشهور است؛ به چند دلیل:

    • یکی از بهترین محله‌ های استانبول برای گردش و تفریح شبانه است،
    • گران‌قیمت‌ترین خیابان ترکیه، یعنی خیابان «عبدی ایپک‌چی» در مرکز این محله قرار دارد،
    • پر است از انواع کافه‌ها و رستوران‌ها بزرگ و کوچک، هنری و کلاسیک و مینیمال،
    • مرکز مد و فشن استانبول به شمار می‌رود،
    • هر گوشه از آن پر است بوتیک‌ها، مزون‌ها و مراکز خرید لوکس،
    • بسیاری از برندهای معروف و مدارس مد و طراحی لباس در این نقطه قرار دارند،
    • محل زندگی اعیان است و می‌توان بسیاری از بازیگران و سلبریتی‌ها را در آن دید.
    • و در آخر، رستوران سرآشپز معروف، «نصرت» نیز، در این محله قرار دارد.

    اماکن دیدنی و تفریحی محله نیشانتاشی

    هرچند که ما به عنوان یکی از سایت های خرید ملک در استانبول فعالیت می‌کنیم، اما در این میان لازم می‌بینیم که در کنار معرفی هر محله برای خرید یا اجاره خانه، از اماکن دیدنی آن نیز برایتان صحبت کنیم. همانطور که پیشتر اشاره کردیم، محله نیشانتاشی یکی از محله‌های تاریخی و توریستی استانبول است، به همین دلیل، طبیعی است که اماکن دیدنی آن بسیار باشد.

    از جمله معروف‌ترین اماکن دیدنی محله نیشانتاشی استانبول، می‌توان موارد زیر را نام برد:

    • قصر ایهلامور

    یکی از زیبارترین مناطق دیدنی محله نیشانتاشی، کاخ ایهلامور است. این کاخ در سال 1850 به دستور سلطان عبدالمجید ساخته و از آن به عنوان اقامتگاه تابستانی استفاده می‌شد. این کاخ در حدود 25 هزار متر مساحت دارد و دارای دو بخش حرم (اندرون) و بیرون (مِراسیم پاویلیون) است. این کاخ در سال 1987 به موزه تبدیل و بازدید از آن برای عموم، آزاد شد.

    • مسجد تشویقیه

    از دیگر اماکن تاریخی محله نیشانتاشی، باید مسجد تشویقیه را نام برد. این مسجد، به نسبت سایر مساجد تاریخی استانبول، معماری مدرن‌تری دارد و به دست برادران بالیان و با سبک «باروک» ساخته شده است. امروزه این مسجد، به برگزاری مراسم مذهبی افراد مشهور و سلبریتی‌ها، اختصاص دارد.

    • خانه-موزه آتاتورک

    همانطور که از نامش پیداست، این خانه روزگاری محل زندگی آتاتورک بود است و امروزه، به موزه تبدیل شده و بازدید از آن برای عموم آزاد است. این خانه بعد از جنگ سوریه، توسط خود آتاتورک ساخته شد. بعد از مرگ او، شهرداری این خانه را در سال 1928 خریداری کرده و آن را به موزه بدل نمود.

    • مرکز خرید سیتیز (City’s)

    به عنوان قلب تجاری منطقه نیشانتاشی و یکی از بزرگترین و لوکس‌ترین مراکز خرید ترکیه، می‌توان به مرکز خرید سیتیز اشاره کرد. این مرکز خرید بزرگ که 52 هزار متر مساحت دارد و بیشتر از 150 فروشگاه مختلف از معروف‌ترین برندها در آن جای خوش کرده‌اند، در محله تشویقیه قرار گرفته است.

    • تله کابین استانبول

    یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی استانبول که در محله نیشانتاشی قرار دارد، تله کابین استانبول است. ابن تله کابین در حدود 400 متر طول داشته و در سال 2005 توسط شرکتی ایتالیایی تاسیس شده است. این جاذبه دیدنی، از ابتدای ساحل «شاخ طلایی» شروع شده و تا بالای تپه «پیر لوتی» ادامه می‌یابد. گفتنی است که این تپه، به نام تپه عشاق معروف است و هرساله توریست‌های بسیاری از آن دیدن می‌کنند.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  محله باکرکوی استانبول را مثل کف دست بشناسید!

    کسب و کار، و تحصیل در محله نیشانتاشی

    همانطور که پیشتر اشاره کردیم، محله نیشانتاشی، یکی از قطب‌های تجاری استانبول است و از همین روی، می‌تواند انتخاب بسیار ایده‌آلی برای راه‌انداری کسب و کار در ترکیه به شمار رود. نیشانتاشی، بیشتر از هر چیز دیگر، به تب مد و فشنی که در آن جریان دارد معروف است؛ به عبارتی، این محله را قلب مد و فشن ترکیه می‌دانند. بسیاری از برندهای معروف دنیا، نظیر لویی ویتون، گوچی، پرادا، باربری، شانل و… همگی در این منطقه جای گرفته‌اند.

    محله نیشانتاشی استانبول پر است از مزون‌ها لوکس و خیاطی‌ها مشهور، به جرئت می‌توان گفت که اکثریت طراحان و خیاطان و تولیدکنندگان مشهور لباس، همگی در این منطقه زندگی و کار می‌کنند. نه تنها پوشاک، بلکه این منطقه مرکزی برای عطر، کیف و کفش، زیورآلات و جواهرات نیز به شمار می‌رود. لذا برای کسانی که به این حوزه علاقه دارند، محله نیشانتاشی می‌تواند مقصد بسیار خوبی باشد. نه تنها برای این کسب و کارها، بلکه برای ثبت شرکت در ترکیه نیز این محله به شدت توصیه می‌شود.

    گفتنی است که یک از بهترین دانشگاه های ترکیه، یعنی «دانشگاه نیشانتاشی» نیز در این محله قرار گرفته است. از همین روی، می‌توان آن را یکی از بهترین مراکز برای تحصیل در ترکیه نیز دانست. علاوه بر این دانشگاه، برخی از مدارس مد و کالج‌های فشن، چه ترکی، چه فرانسوی و چه انگلیسی نیز در این منطقه قرار گرفته‌اند. معروف‌ترین مدرسه فرانسوی مد و فشن یعنی «IFA» در جنوب محله نیشانتاشی قرار دارد.

    خرید و اجاره خانه در محله نیشانتاشی

    بدون شک خرید خانه در ترکیه، راهی است برای اخذ اقامت و یا شهروندی و پاسپورت این کشور دوست‌داشتنی. ما در این مقاله سعی کردیم با معرفی محله نیشانتاشی به شما، دید مناسبی برای اجاره کردن و یا خرید ملک، برای شما به ارمغان بیاوریم.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  با محله غازی عثمان پاشا استانبول آشنا شوید

    خرید خانه در این کشور می‌تواند مزایای بسیاری به همراه داشته باشد، اخذ اقامت یک قسمت از آن است، اما باید آزادی‌ها و رفاه و امنیت و را نیز به این فهرست افزود. ارزانی ملک اما، شاید مهم‌ترین دلیل برای خرید خانه در این کشور باشد. طبق آمار رسمی، میانگین قیمت خانه در تهران، در حدود متری 30 میلیون تومان است، در حال که در قیمت آپارتمان در استانبول، حداکثر متری 20 میلون است!

    قیمت خانه در محله نیشانتاشی استانبول، به قرار زیر است:

    • خرید خانه در نیشانتاشی

    همانطور که در طول مقاله یادآور شدیم، نیشانتاشی از جمله محله‌های لوکس استانبول است؛ پس طبیعی است که قیمت ملک در آن، بالاتر باشد.

    • به صورت کلی، میانگین قیمت ملک در محله نیشانتاشی، در حدود 15 هزار لیر است.
    • برای خرید یک واحد 100 متری و تک‌خوابه، به بودجه‌ی 1.500.000 لیری احتیاج دارید.
    • در عوض، در مناطق اطراف، مثلا در شیشلی، می‌توانید با نصف این قیمت، یعنی در حدود متری 7000 لیر نیز خانه‌ای خریداری نمایید.
    • با افتتاح حساب در ترکیه و انتقال پول به این حساب، می‌توانید ملکی را در این محله بخرید.
    • اجاره خانه در نیشانتاشی

    همانطور که خودتان واقف هستید، اخذ اقامت ترکیه با اجاره خانه نیز ممکن است؛ حال چه جایی بهتر از محله نیشانتاشی برای اجاره کردن خانه؟ قیمت اجاره خانه در این منطقه، به طبع با توجه به کیفیت ساختمان، متراژ و قدمت آن، متفاوت خواهد بود.

    میانگین قیمت اجاره خانه در نیشانتاشی، به شرح زیر است:

    میانگین قیمت اجاره خانه در نیشانتاشی

    ویژگی‌ها و نوع خانهمبلغ ماهیانه
    میانگین اجارهحدود 2000 لیر
    آپارتمان تک خوابه، مبله، با پارکینگحدود 3700 لیر
    آپارتمان دوخوابه، معمولیحدود 3300 لیر
    آپارتمان دوخوابه، لوکسحدود 4100 لیر
    آپارتمان زیرزمین، مبلهحدود 1850 لیر

    سوالات متداول

    ویژگی‌های محله نیشانتاشی چیست؟

    این محله از جمله لوکس‌ترین مناطق استانبول به شمار رفته و بنا به باور بسیاری، قلب مد و فشن استانبول به شمار می‌رود. از همین روی بسیار محبوب است.

    میانگین قیمت ملک در محله نیشانتاشی چقدر است؟

    قیمت برای خرید ملک در این محله، از متری 15 هزار لیر آغاز می‌شود. میانگین قیمت اجاره در این محله نیز از 2000 لیر شروع و تا 5000 لیر ادامه می‌یابد.

    اماکن دیدنی منطقه نیشانتاشی کدامند؟

    قصر ایهلامور، مسجد تشویقیه، تله کابین استانبول، مرکز خرید سیتیز، خانه آتاتورک و… همگی در این محله قرار گرفته‌اند.

    5/5 - (2 امتیاز)

    Recent search terms:

    • https://istanbulhamrah com/آشنایی-با-محله-نیشانتاشی/

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *