معرفی و شناخت محله آتاشهیر استانبول

محله آتاشهیر استانبول

به محله آتاشهیر استانبول، ایرانی‌های ارادت خاصی دارند! برای خرید ملک در ترکیه نیز، آن را همیشه به عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد، انتخاب می‌کنند. این محله که در قسمت آسیایی شهر بزرگ استانبول واقع شده، با امکانات رفاهی، هم مادی و هم معنوی خود، از جمله بهترین مناطق برای خرید خانه و زندگی به حساب می‌آید.

در این مقاله از استانبول همراه، قصد معرفی منطقه آتاشهیر استانبول را داریم. همانطور که همیشه گفته‌ایم، باز هم می‌گوییم که استانبول، بهترین شهر برای خرید ملک در ترکیه به حساب می‌آید؛ اما شناخت مناطق و محله‌های آن، پیش‌نیاز هرگونه اقدام برای این امر است. پس با ما همراه باشید، تا محله آتاشهیر استانبول را بیشتر بشناسیم…

مشاوره درباره محله آتاشهیر استانبول

تیم مشاوره و کارشناسان « استانبول همراه » در امور خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت ترکیه، شهروندی و پاسپورت ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، تحصیل در ترکیه، خرید خودرو در ترکیه، کلیه امور بانکی و گرفتن نمایندگی برند های برتر ترکیه در کنار شماست.





    موقعیت جغرافیایی محله آتاشهیر استانبول

    همانطور که در مقدمه نیز به آن اشاره کردیم، منطقه آتاشهیر استانبول، در قسمت آسیایی این شهر بزرگ، قرار گرفته است. این محله، از جنوب با مال‌تپه همسایه است. از سمت شرق با دو محله اسکودار استانبول و محله کادیکوی مجاور است. منطقه آتاشهیر از سمت غرب، به محله سانجاق تپه محدود شده و  در شمال نیز، با محله عمرانیه استانبول، همسایه است.

    موقعیت جغرافیایی منطقه آتاشهیر استانبول

    مساحت این محله، حدود 25.8 کیلومتر مربع است. جمعیت آن نیز در حدود 430 هزار نفر است. تراکم جمعیتی محله آتاشهیر استانبول در حدود 160 نفر در هر متر مربع است که خب به نسبت مناطق مرکزی این شهر، بسیار کمتر است. این محله از مرکز استانبول یعنی میدان تقسیم، حدود 20 کیلومتر (40 دقیقه) فاصله دارد.

    منطقه آتاشهیر، یکی از ایلچه‌های استانبول به حساب می‌آید. بر طبق تقسیمات جغرافیایی خودمان در ایران، این منطقه را می‌توانیم یک «شهرستان» در نظیر بگیریم. منطقه آتاشهیر، خود متشکل از 17 محله است:

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  همه چیز درباره محله بیکوز استانبول+ قیمت در سال 2024
     عاشق ویسلآتاتورکبارباروس
    اسعد پاشافرهاد پاشافتح
    ایچَرنه کویاین اونوکاییش داغی
    کوچوک باکال کویمولانامعمار سینان
    مصطفی کمالاورنِکینی چامیلجا
    ینی صحراینی شهر-

    تاریخچه محله آتاشهیر استانبول

    هر یک از محله های استانبول، تاریخ و پیشینه مربوط به خودشان را دارند. محله آتاشهیر استانبول نیز درست به همین شکل است. این محله، از جمله جدیدترین و مدرن‌ترین محله‌های موجود در استانبول به حساب می‌آید و عمرش چندان طولانی نیست. به همین دلیل، باعث شده که با دیگر محله‌های این شهر، تفاوت‌های عمده داشته باشد.

    منطقه آتاشهیر استانبول در سال 2009 تاسیس شد. این منطقه، در اصل از جدا شدن اراضی محله‌های اطراف، یعنی کادیکوی، عمرانیه، اسکودار و کارتال، به وجود آمد. از همان زمان به بعد، طرح و برنامه توسعه این محله نیز آغاز گشت. هدف آن بود که در این محله، حدود 18.000 دستگاه آپارتمان (به شکل مجتمع‌های مسکونی) ساخته شود. این مقدار برای سکونت نزدیک به 80 هزار نفر، کافی بود.

    محله آتاشهیر استانبول، از ابتدا برای آن تاسیس شد که مکانی باشد برای زندگی قشر متوسط رو بالا؛ برای همین می‌توان آن را از جمله مناطق گران در شهر استانبول به شمار آورد. گفتنی است که این منطقه، سرتاسر پر است از برج‌ها و آسمان‌خراش‌های بلند مرتبه که اکثرا مسکونی هستند. بلندترین برج مسکونی ترکیه، با 70 طبقه و 301 متر ارتفاع، درست در همین محله، واقع شده است.

    محله آتاشهیر استانبول در عصر حاضر

    این محله، امروزه یکی از مدرن‌ترین محله‌ها در سرتاسر استانبول به شمار می‌رود. همانطور که در بخش قبلی هم به آن اشاره کردیم، این محله پر است از انواع و اقسام برج‌های مسکونی و آسمان‌خراش‌های بلند. همین بافت شهری، وجهه‌ای مدرن به چهره این محله داده است؛ به طوری که خیلی از افراد، محله آتاشهیر استانبول را با نیویورک مقایسه می‌کنند.

    نه تنها برج‌های مسکونی، که برج‌های اداری و تجاری بسیاری نیز در این محله قرار گرفته است. بسیاری از شرکت‌ها و هلدینگ‌های تجاری بزرگ، ساختمان اصلی خود را در همین محله انتخاب کرده‌اند. از همین جهت، منطقه آتاشهیر استانبول را می‌توان یکی از مهم‌ترین قطب‌های اقتصادی در کشور ترکیه دانست.

    محله آتاشهیر استانبول، هر ساله در حال رشد و ترقی است و پروژه‌های مسکونی و تجاری بیشتری در آن ساخته می‌شود. اگر به دنبال سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید ملک هستید، بدون شک، این محلۀ رو به رشد، می‌تواند انتخابی ایدئال برای شما باشد.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  آشنایی با محله یعقوب لو در استانبول

    امکانات رفاهی محله آتاشهیر استانبول

    برای زندگی در ترکیه، بیشتر از هر چیز دیگر، باید به امکانات رفاهی محل زندگی خود توجه داشته باشید. به خصوص در شهر استانبول، این موضوع اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند. هر اندازه که امکانات رفاهی یک محله بیشتر باشد، ارزش ملک نیز در آن بیشتر است. از این نظر، خوشبختانه منطقه آتاشهیر استانبول، وضعیت بسیار خوبی دارد.

    امکانات رفاهی محله آتاشهیر را می‌توان در دسته‌های زیر بیان نمود:

    حمل و نقل عمومی

    موضوع رفت و آمد شاید از هر مسئله دیگری، مهم‌تر باشد. در این باب، محله آتاشهیر خطوط مترو و اتوبوس را در خود جای داده است. خط M4 مترو استانبول، از همین محله عبور می‌کند و خطوط M8، M12 و M34 نیز در درست ساخت هستند. به علاوه، بزرگراه D100 نیز تنها سه دقیقه از آتاشهیر فاصله دارد. خطور اتوبوسرانی نیز به وفور در این محله یافت شده و به صورت منظم فعالیت می‌کنند.

    مراکز خرید

    از جمله مهم‌ترین امتیازهای هر منطقه، وجود مراکز خرید مختلف در آن است. اصلا در بین توریست‌ها، مراکز خرید ترکیه بسیار معروف هستند و علاوه بر مکانی برای تفریح، بر ارزش ملک هم تاثیر دارند. در منطقه آتاشهیر، برخی از مراکز خرید درجه یک استانبول، نظیر پالادیوم، اوپتیموم، برندیوم، نوادا و کرفور قرار گرفته‌اند.

    مراکز تحصیلی

    دو تا از برترین دانشگاه های ترکیه، در منطقه آتاشهیر استانبول قرار گرفته‌اند. از همین روی، اگر به دنبال اخذ اقامت کشور ترکیه از طریق تحصیلی هستید، این محله می‌تواند برایتان مناسب باشد. دانشگاه خصوصی یدی تپه و دانشگاه آجی بادم، هر دو در این محله، قرار دارند. به علاوه، این محله دارای 60 مهد کودک، 41 مدرسه ابتدایی و 41 مدرسه متوسطه نیز می‌باشد.

    اماکن تفریحی

    منطقه آتاشهیر، منطقه‌ای توریستی به حساب نمی‌آید و اماکن تاریخی چندانی ندارد. اما در عوض، کافه‌ها، رستوران‌ها، پارک‌ها و فضاهای سبز بسیاری را در خود جای داده است. سالن ورزشی اولکر، کلوپ ورزشی آتاشهیر، پارک بولنت اجویت، پارک ناظم حکمت، پارک بزرگ دنیز گزمیش و پارک نجم‌الدین اربکان، از مناطق تفریحی محله آتاشهیر، به حساب می‌آیند.

    پارک بزرگ دنیز گزمیش در محله آتاشهیر استانبول

    پارک ناظم حکمت از مناطق دیدنی محله آتاشهیر استانبول

    خرید و اجاره خانه در محله آتاشهیر استانبول

    بدون شک خیلی از شمایی که مخاطب این مطلب هستید، با هدف اخذ اقامت ترکیه به این سایت آمده‌اید. از جمله راحت‌ترین روش‌های  اخذ اقامت این کشور، خرید ملک در ترکیه است که خب محله آتاشهیر استانبول برای این منظور، می‌تواند مقصد بسیار مناسبی باشد. این محله در زمره مناطق متوسط رو به بالا استانبول است و طرفداران بسیاری دارد.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  همه چیز درباره اداره نفوس ترکیه در سال 2024

    استانبول همراه، به عنوان یک سایت خرید خانه در استانبول، همیشه سعی بر آن داشته که دقیق‌ترین اطلاعات را در اختیار خوانندگان خود قرار دهد. در رابطه با قیمت خرید و یا اجاره ملک در منطقه آتاشهیر استانبول، به کمک مشاوران خود، تازه‌ترین آمار را تهیه کرده است.

    قیمت خرید خانه در منطقه آتاشهیر استانبول به تفکیک هر محله، به شرح زیر است:

    نام محلهقیمت واحد

    (به ازای هر متر مربع)
    قیمت کل

    (برای یک خانه 100 متری)
    بارباروس36.700 لیر3.400.000 لیر
    آتاتورک32.000 لیر2.720.000 لیر
    کوچوک باکال کوی24.000 لیر1.600.000 لیر
    ینی شهیر20.200 لیر1.830.000 لیر
    اورنک16.300 لیر785.000 لیر
    فتح13.400 لیر920.000 لیر
    ایچرنه کوی12.700 لیر840.000 لیر
    اسعد پاشا12.600 لیر710.000 لیر
    مولانا12.500 لیر680.000 لیر
    عاشق ویسل12.400 لیر630.000 لیر
    قیمت

    (در کل منطقه)
    19.500 لیر2.230.000 لیر

    قیمت اجاره خانه در منطقه آتاشهیر استانبول نیز به شرح زیر است:

    نام محلهقیمت

    (اجاره ماهانه)
    بارباروس8250 لیر
    آتاتورک7670 لیر
    کوچوک باکال کوی5000 لیر
    ینی شهیر6000 لیر
    اورنک3500 لیر
    فتح3860 لیر
    ایچرنه کوی3500 لیر
    اسعد پاشا3200 لیر
    مولانا2670 لیر
    عاشق ویسل3600 لیر
    قیمت

    (در کل منطقه)
    6620 لیر

    در مقاله قیمت آپارتمان در استانبول2024 در این باره بیشتر بخوانید.

    سوالات متداول

    منطقه آتاشهیر استانبول در کجا واقع شده است؟

    این محله در قسمت آسیایی استانبول قرار دارد، با محله‌های عمرانیه، اسکودار و کادیکوی، همسایه است.

    ویژگی‌های منطقه آتاشهیر استانبول چیست؟

    این محله، پر است از برج‌های مسکونی بلند و رزیدانس‌های چندین طبقه. به علاوه، پروژه‌های در دست ساخت بسیاری نیز در آن وجود دارد.

    میانگین قیمت ملک در آتاشهیر استانبول چقدر است؟

    میانگین قیمت ملک در این منطقه، حدود متری 20 هزار لیر است. میانگین قیمت اجاره نیز حدود 6700 لیر در ماه است.

     

    5/5 - (2 امتیاز)

    Recent search terms:

    • https://istanbulhamrah com/محله-آتاشهیر-استانبول/

    ‫7 نظر ارسال شده در “معرفی و شناخت محله آتاشهیر استانبول

    1. محمدحسن نادری :

      سلام به شما. ما قصد خرید ملک در این منطقه رو داریم؛ ولی آتیه ملک برامون مهمه که ارزشش بیشتر بشه. به نظر شما این محله مناسبه برای هدف ما؟

    2. asieh :

      میشه درباره رفت و آمد به این منطقه هم توضیح بدید؟ من نیاز دارم بدونم که دسترسی به این محله چطوریه؟

    3. جواد ف :

      درود به شما… شنیدم که بزرگترین پارک گیاهشناسی استانبول سمت همین محله قرار گرفته، درسته؟ اگر اطلاعی دارید ممنون میشم بگید.

      • تیم تحریریه استانبول همراه :

        سلام به شما. بله. بزرگترین پارک گیاهشناسی استانبول، به نام پارک نزهت گوک ایئیت، در محله آتاشهیر قرار گرفته است. این پارک نه تنها برای گردش و تفریح مناسب است، بلکه برای پیک نیک‌های خانوادگی و دوستانه نیز مقصد خوبی است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *