محله باکرکوی استانبول را مثل کف دست بشناسید!

محله باکرکوی استانبول

محله باکرکوی استانبول، از جمله محبوب‌ترین محله های استانبول است که در بخش اروپایی این شهر رویایی، قرار گرفته است. این محله، از آن دسته محله‌هایی که برای قشر متوسط جامعه، ایده‌آل است؛ این محله نه آنقدر گران است که لاکچری محسوب شود، نه آنقدر سطح پایین است که برای زندگی مناسب نباشد. خلاصه که این محله، همه چیزش به جاست و همین است که محبوبش کرده و ایرانیان را به خود جذب می‌کند!

ما به عنوان متخصصان استانبول همراه، همیشه گفته‌ایم که برای خرید خانه در ترکیه، ابتدا باید همه جای این کشور و به خصوص شهر استانبولش را مثل کف دست خود بشناسید. دلیلش هم این است که  بهترین موقعیت را برای شروع یک زندگی تازه پیدا کنید و از سرمایه خود، بیشترین استفاده را ببرید. برای نیل به همین هدف، این بار به سراغ محله باکرکوی استانبول می‌رویم و از ریز و درشتش برای شما تعریف می‌کنیم.

مشاوره درباره محله باکرکوی استانبول

تیم مشاوره و کارشناسان « استانبول همراه » در امور خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت ترکیه، شهروندی و پاسپورت ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، تحصیل در ترکیه، خرید خودرو در ترکیه، کلیه امور بانکی و گرفتن نمایندگی برند های برتر ترکیه در کنار شماست.





    موقعیت جغرافیایی محله باکرکوی استانبول

    همانطور که در مقدمه هم به آن اشاره کردیم، محله باکرکوی استانبول، در قسمت غربی و اروپایی این شهر واقع شده است. این محله از سمت جنوب، دارای یکی از طولانی‌ترین خطوط ساحلی استانبول است و با دریای مرمره، همجوار است. از سمت شرق، با محله زیتون بورنو، از سمت شمال با محله‌های باغچه‌لی اولر و گون گورن همسایه است. از سمت غرب نیز با محله‌هایی چون محله آوجیلار و محله بیلیک دوزو مجاورت دارد.

    موقعیت جغرافیایی محله باکرکوی استانبول

    این محله، حدود 32.5 کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیت آن در حدود 230 هزار نفر است. با توجه به این آمار، به خوبی می‌توان پی برد که تراکم جمعیتی در محله باکرکوی استانبول، نسبتا زیاد است. فاصله این منطقه، تا مرکز استانبول (محله فاتح) حدود 12 کیلومتر، یا به عبارتی، حدود 20 دقیقه است.

    محله کادیکوی، یکی از ایلچه‌های شهر استانبول به حساب می‌آید. ایلچه را در زبان فارسی می‌توان به صورت منطقه شهرداری یا شهرستان ترجمه کرد. کادیکوی استانبول، خود دارای چندین محله است که به شرح زیر هستند:

    • محله آتاکوی (شامل چهار بلوک: 1 – 2 و 5 و 6 – 3 و 4 و 11 – 7 و 8 و 9 و 10)
    • باسین کوی
    • جِویزلیک
    • کارتال تپه
    • عثمانیه
    • ساکیزآغاجی
    • شنیلیک کوی
    • ینی محله
    • یشیل کوی
    • یشیل یورت
    • زیتونلیک
    • ظهورات بابا
    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  قوانین کار برای دانشجوهای خارجی در ترکیه در 2024

    تاریخچه محله باکرکوی استانبول

    استانبول، به عنوان بهترین شهر برای خرید ملک در ترکیه شناخته شده است و تاریخ و پیشینه‌ای بسیار هیجان‌انگیز دارد. محله باکرکوی استانبول هم از آنجایی که جزو مناطق مرکزی این شهر به حساب می‌آید، قدمتش به هزاران سال پیش و به دوره امپراتوری بیزانس، باز می‌گردد. در آن زمان نام این منطقه، «هبدومون» بود که می‌توان آن را «هفتم» معنی کرد. دلیل این نامگذاری نیز فاصله هفت مایلی آن، از مرکز استانبول بود.

    در زمان امپراتوری بیزانس، منطقه باکرکوی استانبول، یک منطقه نظامی به حساب می‌آمد و پادگان‌های بسیاری داشت. به علاوه، رژه‌های بسیاری نیز در آن برگزار می‌شد. از زمان ورود عثمانی‌ها به این منطقه، نام آن به «ماکری کوی» تغییر پیدا کرد و در سال 1925، سرانجام به نام امروزی‌اش، یعنی باکرکوی (دهکده مسی) تغییر پیدا کرد.

    بین سال‌های 1923 الی 1926، محله باکرکوی استانبول، جزیی از منطقه بی اوغلو به حساب می‌آمد. در سال‌های 1970، منطقه باکرکوی به محله‌ای محبوب برای زندگی قشر متوسط رو به بالا تبدیل شد و امروزه نیز به همین منوال باقی است. اکثر ساکنین این منطقه را تجار، کارمندان اداری و افراد بازنشسته تشکیل داده‌اند.

    محله باکرکوی در عصر حاضر

    محله باکرکوی استانبول، به خصوص مناطق مرکزی آن، امروزه یکی از مهم‌ترین مناطق اقتصادی و تجاری این شهر، به حساب می‌آید. برخی از بزرگترین مراکز خرید استانبول در این منطقه واقع شده‌اند. علاوه بر این موارد، از کافه‌ها و رستوران‌ها و بارهای مشهور استانبول نیز در همین منطقه قرار دارند.

    محله باکرکوی استانبول، به توجه به محبوبیت و قدمتی که دارد، امروزه یکی از غنی‌ترین مناطق استانبول از امکانات شهری به حساب می‌آید و همین باعث شده که افراد بیشتری مشتاق زندگی در این منطقه باشند. در سال 1913 میلادی، «زمین مسابقه ولی افندی» به عنوان بزرگترین و قدیمی‌ترین زمین پیست اسب‌دوانی ترکیه، در این باکرکوی استانبول تاسیس شد و باعث شد که این منطقه، بیش از پیش رونق بگیرد.

    علاوه بر این پیست اسب‌دوانی قدیمی، بزرگترین بیمارستان روانی در کل استانبول نیز، درست در منطقه باکرکوی استانبول قرار گرفته است. اطراف آن را نیز باغی فراگرفته که به عنوان بزرگترین فضای سر محله باکرکوی، شناخته می‌شود. تمامی این موارد در کنار هم، باعث شده‌اند که نه تنها ترک‌ها، بلکه ایرانیان نیز هنگام خرید خانه برای کسب اقامت ترکیه، به سراغ همین منطقه بروند.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  اخذ گواهینامه در ترکیه

    ویژگی‌ها و امکانات رفاهی باکرکوی استانبول

    برای زندگی در ترکیه و به خصوص شهر استانبول، واجب است که قبل از هر چیز، از امکانات رفاهی منطقه مورد نظر خود آگاه شوید. باید بدانید که هر اندازه که امکانات رفاهی یک منطقه بیشتر باشد، ارزش ملک نیز در آن منطقه، بیشتر خواهد بود. منطقه باکرکوی استانبول، خوشبختانه از این نظر بسیار غنی است و افراد زیادی را به خودش جذب می‌کند.

    دسترسی و رفت و آمد

    اول از هر چیز، باید به سراغ دسترسی‌ها آن منطقه بروید و محله را از نظر سیستم حمل و نقل عمومی، بررسی نمایید. در رابطه با دسترسی‌های محله باکرکوی استانبول، می‌توان این موارد را ذکر کرد:

    • بزرگراه مهم E5 درست در شمال منطقه باکرکوی قرار گرفته است،
    • خط اتوبوس شهری BN1 نیز منطقه فاتح را به محله باکرکوی متصل می‌کند،
    • با تراموای خط T1 نیز می‌توانید از منطقه سلطان احمد، خود را به این محله برسانید،
    • به علاوه، از خط مترو M1 نیز می‌توانید برای دسترسی به این منطقه، استفاده نمایید.
    • علاوه بر تمامی موارد، برای رسیدن به این محله از تاکسی و دولموش و کشتی نیز می‌توانید استفاده کنید.

    مراکز درمانی

    مرحله بعدی برای بررسی ویژگی‌های یک منطقه به خصوص در استانبول، این است که به سراغ مراکز درمانی آن برویم. از این نظر نیز محله باکرکوی استانبول، امتیاز بالایی را دریافت می‌کند. در این محله، ده‌ها مرکز درمانی و بیمارستان و کلینیک و خانه بهداشت وجود دارد. به علاوه، چنان که گفتیم، بزرگترین بیمارستان روانی استانبول نیز در محله باکرکوی، قرار گرفته است.

    مراکز تحصیلی و آموزشی

    سومین بخش، مربوط به مراکز فرهنگی و تحصیلی هر منطقه است. از آنجایی که منطقه باکرکوی از جمله مناطق متوسط رو به بالا به حساب می‌آید، مدارس آن کیفیت بسیار خوبی دارد و برای خانواده‌هایی که دارای فرزند هستند و قصد مهاجرت به این منطقه را دارند، بسیار مناسب است. دوتا از بزرگترین و مهم‌ترین دانشگاه های ترکیه، یعنی «دانشگاه فرهنگ استانبول» و «آکادمی نیروی هوایی ترکیه»، در این محله قرار گرفته است.

    مراکز خرید و تفریحی

    از جمله محبوب‌ترین تفریحات در استانبول، گشت و گذار در مراکز خرید آن است. همانطور که گفتیم، برخی از معروف‌ترین مراکز خرید استانبول، در منطقه باکرکوی قرار گرفته‌اند. از جمله این مراکز می‌توان به مرکز خرید مرمره فروم، کاپاسیتی، مرکز خرید گالریا استانبول و شنبه بازار اشاره کرد.

    از جمله مناطق دیدنی و توریستی محله باکرکوی استانبول نیز می‌توان به میدان آزادی، آکواریوم بزرگ استانبول، مسجد چارشی، لوناپارک، عمارت آتاتورک و قبرستان ارامنه اشاره کرد.

    شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  معرفی بهترین سایت های خرید ملک در ترکیه

    خرید و اجاره ملک در باکرکوی استانبول

    استانبول همراه به عنوان یک سایت خرید ملک در ترکیه، همیشه سعی بر آن دارد که محله‌های شهر استانبول را به کامل‌ترین شکل ممکن به خوانندگانش، معرفی کند. یکی از لازمه‌های این کار نیز اطلاع‌رسانی درباره قیمت خرید ملک در شهرهای مختلف ترکیه است. بدون شک برای اینکه بخواهید در کشور ترکیه ملکی را خریداری کنید، باید از قیمت ملک در آن شهر نیز، آگاهی داشته باشید.

    باید بدانید که قیمت آپارتمان در استانبول، نسبت به شهرهای دیگر ترکیه، گران‌تر است. اما قیمت ملک در منطقه باکرکوی استانبول، اندکی از میانگین قیمت در این شهر نیز، بیشتر است. همانطور که گفتیم، منطقه باکرکوی یک منطقه متوسط رو به بالا محسوب می‌شود؛ به همین دلیل برای خرید یا اجازه خانه در این منطقه، لازم است که بودجه بیشتری را در نظر بگیرید.

    قیمت خرید ملک در باکرکوی استانبول در سال 2024، به شرح زیر است:

    نام محلهمیانگین قیمت
    به مترمربع
    میانگین قیمت
    برای خانه 100 متری
    آتاکوی (چهار محله)از 19.000 تا 35.000 لیراز 1.200.000 تا 6.5 میلیون
    باسین کوی21.400 لیر5.130.000 لیر
    جویز لیک9750 لیر1.021.000 لیر
    کارتال تپه13.200 لیر1.500.000 لیر
    عثمانیه9000 لیر984.000 لیر
    ساکیز آغاجی17.200 لیر2.400.000 لیر
    شنلیک کوی21.500 لیر5.000.000 لیر
    ینی محله7400 لیر700.200 لیر
    یشیل کوی28.000 لیر4.500.000 لیر

    میانگین قیمت اجاره در باکرکوی استانبول در سال 2024 نیز به شرح زیر است:

    نام محلهمیانگین اجاره

    برای خانه 100 متری
    آتاکوی (چهار محله)از 5000 تا 12.000 لیر
    باسین کوی12.250 لیر
    جویز لیک3500 لیر
    کارتال تپه4000 لیر
    عثمانیه3700 لیر
    ساکیز آغاجی6200 لیر
    شنلیک کوی10.900 لیر
    ینی محله3000 لیر
    یشیل کوی9000 لیر
    یشیل یورت13.150 لیر
    زیتونلیک4300 لیر
    ظهورات بابا4700 لیر
    میانگین قیمت

    در کل منطقه
    9200 لیر

    سوالات متداول

    محله باکرکوی در کدام قسمت استانبول قرار دارد؟

    این محله در غرب استانبول و در بخش اروپایی واقع شده است. با محله‌هایی چون آوجیلار و بیلیک دوزو همسایه است.

    امکانات محله باکرکوی به چه شکل است؟

    این محله از نظر امکانات رفاهی، بسیار غنی است و همین باعث شده تا ارزش زیادی داشته باشد.

    میانگین قیمت ملک در باکرکوی چقدر است؟

    میانگین قیمت خرید حدود 4 میلیون 500 هزار لیر و میانگین قیمت اجاره، حدود 9000 لیر است.

    5/5 - (2 امتیاز)

    Recent search terms:

    • https://istanbulhamrah com/محله-باکرکوی-استانبول/

    ‫6 نظر ارسال شده در “محله باکرکوی استانبول را مثل کف دست بشناسید!

    1. ناصر مریدی :

      سلام. سوالی داشتم ممنون میشم جواب بدید. با خرید ملک در این منطقه، میشه پاسپورت ترکیه رو هم به دست آورد؟ با تشکر

    2. طیبه نادری :

      درود. کدوم محله های باکرکوی استانبول برای زندگی مناسبتر و زیباتر هستن؟ میشه راهنمایی کنید؟

      • تیم تحریریه استانبول همراه :

        سلام به شما. اصولا محله‌هایی که در کنار ساحل قرار دارند، نه تنها امنیت بیشتری دارند، بلکه امکانات رفاهی و کیفیت زندگی بهتری نیز دارند. هرچند که قیمتشان ممکن است بالاتر باشد، اما ارزش بیشتری برای خرید دارند. برای همین ما محله‌های باسین کوی، یشیل کوی، یشیل یورت، آتاکوی ۲-۵-۶ و آتاکوی ۱ را به شدت پیشنهاد می‌کنیم.

    3. بهادر قنبری :

      سلام و دست مریزاد به این مقاله جامع و کامل. می‌خواستم بدونم که وضع زندگی در باکرکوی برای ایرانی‌ها چطوره؟ خوبه یا نه؟

      • تیم تحریریه استانبول همراه :

        از آنجایی که این بخش نزدیک به مرکز استانبول است و در بخش اروپایی واقع شده، پس می‌توان گفت که برای زندگی ایرانی‌ها هم مناسب است. اصولا هم از نظر کار و تفریح و هم از نظر فرهنگ مهاجرپذیری، بخش اروپایی وضع بهتری دارد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *